شرکت بریتانیایی رادیکال همانطور که وعده داده بود در فستیوال گودوود امسال از خودروی جادهای جدید خود بنام رپچر پردهبرداری کرده است. رپچر که اساساً یک خودروی مسابقهای است که میتوان با آن در جادههای عمومی هم رانندگی کرد، برای پُر کردن فاصلهٔ بین خودروهای جادهای و خودروهای مسابقهای طراحی شده است. به گفتهٔ رادیکال در حال حاضر هیچ خودروی جادهای در دنیا وجود ندارد که بتواند DNA پیست محوری بهاندازهٔ رپچر ارائه کند.
رپچر در ظاهر مثل رقبایی همچون BAC مونو و دالارا استرداله، مانند خودرویی مسابقهای به نظر میرسد اما بااینحال فوراً بهعنوان یک رادیکال قابلتشخیص است. در این خودرو بجای تأکید بر قدرت، بیشتر روی کارایی آئرودینامیکی و ساختار سبکوزن تمرکز شده است. به همین دلیل برای رپچر یک شاسی فضای سبکوزن طراحی شده که از ساختار تصادف و سلول ایمنی موردنظر FIA برخوردار است. این شاسی زیر یک بدنهٔ کامپوزیتی با داونفورس بالا قرار گرفته که از بال عقب دوتایی و دیفیوزری با تونل دوگانه سود میبرد.
نیروی موردنیاز این ماشین توسط یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست ساخت فورد تأمین میشود که توسط بخش Performance Engines ارتقاء یافته است؛ بنابراین این موتور به لطف معماری کاملاً جدید توربوشارژر و سیستم مکش هوا، حالا ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال با پدالهای تعویض دنده به چرخهای عقب منتقل میشود.
ازآنجاییکه رپچر تنها ۷۶۵ کیلوگرم وزن دارد، ۳۵۰ اسب بخار قدرت عملکرد فوقالعادهای را برای آن فراهم کرده است بهگونهای که میتواند ظرف تنها ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۸.۴ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن به ۲۶۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در همین حال برای اطمینان از ارائهٔ هندلینگی عالی هم در جادههای پیچدرپیچ و هم در پیستها، رپچر به نسخهٔ پیشرفتهای از سیستم تعلیق Nik-link رادیکال با کمکفنرهای قابل تنظیم مجهز شده است.
هرچند شاید کلمهٔ راحتی در کابین خودرویی مثل رپچر بیمعنا باشد اما به ادعای رادیکال، در این ماشین راحتی راننده و سرنشین با استفاده از صندلیهای مسابقهای با پشتسری یکپارچه و کمربندهای ایمنی چندنقطهای، بهبود یافته است. بااینحال کابین رپچر بسیار ساده بوده و در آن صرفاً یک غربیلک فرمان چندمنظوره و یک نمایشگر LCD جلبتوجه میکند.
رپچر با توجه به قوانین خودروهای شخصی بریتانیا طراحی شده و رادیکال در نظر دارد آنرا در سایر کشورهای اروپایی هم عرضه کند. علاوه بر این، تأیید شده که این ماشین بعداً در دیگر بازارهای سراسر جهان نیز ارائه خواهد شد. رادیکال پذیرش سفارشات خرید رپچر را آغاز کرده و تحویل نخستین نمونههای آن به خریداران برای ماه آگوست برنامهریزی شده است. هرچند هنوز قیمت این ماشین اعلام نشده اما رادیکال ادعا کرده که سفارشاتی از فرانسه و آلمان برای خرید آن دریافت کرده است.
Mohammadreza
۱۶ تیر ۱۳۹۸اینکه شیشه جلو نداره یعنی اینکه شما باید با کلاه ایمنی سوارش بشین وگرنه فشار باد باعث میشه سواری براتون تبدیل به شکنجه بجای لذت بشه
ولی چیزی که مشخصه در پیست حرف برای گفتن داره
عطا
۱۷ تیر ۱۳۹۸از همه مهمتر کافیه با سرعت نه زیاد ،مثل صد و بیست تا یه ملخ بخوره صورتت فقط اونایی که تجربه کردن میدونن چی میشه بقول مولوی :
حال پخته نداند هیچ خام پس سخن کوتاه باید والسلام??
نوید جهرمی
۱۷ تیر ۱۳۹۸آی گفتی
حامد
۱۶ تیر ۱۳۹۸خدا این انجین اکو بوست فورد رو از سازنده های بریتانیای کبیر! نگیره.
شده عین 8سیلندر روور که از اسقاطیای بیوک بهشون ارث رسید.
Khosrow
۱۶ تیر ۱۳۹۸خیلی مضحکه که اینهمه قوانین سخت گیرانه برای ایمنی خودرو تو اروپا هست ولی این تابوت متحرک اجازه تردد داره / خیلی هم زشت و نفله تشریف داره این رادیکال ..