در مطالعات دوام خودرو در جی. دی. پاور، هر ساله خودروهایی با طول عمر ۳ سال از کلاسهای مختلف بررسی میشوند. بر این اساس، خودروهای مختلف بر اساس میزان مشکلاتی که برای صاحب اصلی آنها در طول ۱۲ ماه گذشته ایجاد کردهاند، رتبهبندی میشوند. این مشکلات در ۲۲ گروه مختلف مشخص شده و بر اساس ایجاد مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه، ثبت میشوند (PP100). هر چه این مقدار، کمتر باشد، کیفیت بهتر خودرو را نشان میدهد. این پژوهش، از سازندگان خودروی سراسر دنیا برای رسیدن به نتایج خود، کمک گرفته است. در تحقیق امسال، خودروهای ساخت سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفتهاند. از نکات جالب نتایج تحقیق امسال، این است که خودروهای سال ۲۰۱۱ نسبت به سال ۲۰۱۰ (تحقیق سال گذشته) مشکلات بیشتری را برای صاحبان خود ایجاد کردهاند. مدلهایی که در ادامه مرور میشوند، خودروهایی هستند که بهترین عملکرد را در زمینه دوام در کلاس خود داشتهاند. لیست به تفکیک کمپانیها و بر اساس حروف الفبا، مرتب شده است.
آکورا RDX مدل ۲۰۱۱
آکورا RDX مدل ۲۰۱۱ نمره بهتری را نسبت به مرسدسبنز کلاس GLK مدل ۲۰۱۱ و ولوو XC60 داشته است؛ خودروهایی که به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم کلاس خودروهای CUV کامپکت پرمیوم قرار گرفتهاند. در سال ۲۰۱۱، آکورا، هیچ تغییری در مدل RDX ایجاد نکرده بود. در این خودرو، موتور چهار سیلندر توربو شارژ و دیفرانسیل جلو به کار رفته و سیستم دیفرانسیل تمامچرخ نیز به صورت یک آپشن، عرضه شده بود.
بیوک لاکرن ۲۰۱۱
در کلاس خودروهای بزرگ، عنوان با دوامترین خودروی تولید ۲۰۱۱ به بیوک لاکرن رسیده است و مدلهای تویوتا آوالون و فورد توروس به ترتیب دوم و سوم هستند. در آن سال، بیوک برای مدل لاکرن، سیستم پایداری را به صورت استاندارد عرضه کرد و سیستمهای رادیویی جدید در آن به کار برد.
تویوتا کمری ۲۰۱۱
تویوتا کمری ۲۰۱۱، به همراه بیوک لاکراس و هوندا آکورد در بین بهترین خودروهای کلاس متوسط، از نظر دوام قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۱، تویوتا برای طراحی دوباره نسل جدید کمری آماده میشد و بنابراین تغییری در کمری ۲۰۱۱ انجام نداد.
تویوتا سیهنا ۲۰۱۱
تویوتا سیهنا ۲۰۱۱، بالاتر از هوندا اودیسه ۲۰۱۱ و کرایسلر تاون اند کانتری ۲۰۱۱، در صدر با دوام ترین خودروهای کلاس مینیون ایستاد. سال ۲۰۱۱، مصادف با طراحی دوباره تویوتا سیهنا بود.
جی ام سی سیهرا HD مدل ۲۰۱۱
جی ام سی سیهرا HD مدل ۲۰۱۱، عملکردی بهتر از همتای خود، شورولت سیلورادو HD ۲۰۱۱ داشت و بهترین خودروی بادوام در کلاس پیکاپهای بزرگ، لقب گرفت. فورد سری F سوپر دیوتی ۲۰۱۱ نیز در جای سوم قرار گرفت. GMC تغییرات عمدهای را در سیهرا HD ۲۰۱۱ بهوجود آورده بود؛ یک شاسی جدید برای آن درنظر گرفته بود، پیشنهاد یک موتور جدید دیزل برای آن میداد، سیستم تعلیق را هوشمندانهتر کرده بود و خیلی تغییرات خوب دیگر.
جی ام سی سیهرا LD مدل ۲۰۱۱
جی ام سی سیهرا LD مدل ۲۰۱۱ در کلاس خودروهای پیکاپ سبک، عنوان با دوامترین خودرو را بهدست آورد. تویوتا تاندرا ۲۰۱۱ و شورولت آوالانچ ۲۰۱۱، خودروهایی بودند که در پشتسر سیهرا LD قرار گرفتند. در آن سال، شورولت، سیهرا LD را مجهز به نسخه جدید تکنولوژی OnStar کرده بود.
جی ام سی یوکون ۲۰۱۱
جی ام سی یوکون ۲۰۱۱، بالاتر از مدلهای شورولت تاهو و تویوتا سکویا، در صدر خودروهای با دوام کلاس CUV بزرگ ایستاد. در آن سال، یوکون شامل نسخه جدیدی از سیستم OnStar شده بود.
سایونxB مدل ۲۰۱۱
سایون xB ۲۰۱۱، در جایگاه اول خودروهای با دوام کلاس کامپکت چندمنظوره قرار گرفت و کیا سول ۲۰۱۱ و شورولت HHR در ردههای دوم و سوم قرار گرفتند. در آن سال، سایون، طراحی xB را بهروز کرده بود و تجهیزاتی برای راحتی بیشتر داخل کابین اضافه کرده بود. همچنین، سیستم توقف هوشمند، از شتابگیریهای ناگهانی خودرو، جلوگیری میکرد.
شورولت کامارو ۲۰۱۱
شورولت کامارو ۲۰۱۱ در صدر با دوامترین خودروهای کلاس اسپورت متوسط تولید ۲۰۱۱ قرار گرفته است. این در حالی است که فورد موستانگ ۲۰۱۱ و هیوندای جنسیس ۲۰۱۱ در جایگاه دوم و سوم، پشتسر آن قرار گرفتهاند. در آن سال، شورلت، نمونه کانورتیبل از کامارو را معرفی کرد. همچنین، قدرت موتور V6 اضافه شده بود و سرویسهای OnStar به صورت استاندارد، عرضه شده بودند.
شورولت ولت ۲۰۱۱
شورولت ولت ۲۰۱۱ بالاتر از تویوتا کرولا ۲۰۱۱ و هوندا سیویک ۲۰۱۱ در صدر با دوامترین خودروهای کلاس کامپکت سال ۲۰۱۱ ایستاد. این اولین سال حضور شورولت ولت در بازار بود. در این خودروهای چهار نفره الکتریکی، نیروی برق به کمک یک ژنراتور بنزینی، تأمین میشد و مشکلات رایج در محدودیت مسافت خودروهای الکتریکی را رفع میکرد.
کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱
کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱ و لکسوس LS مدل ۲۰۱۱، هر دو بالاتر از ب ام و سری ۷ که در جایگاه سوم قرار گرفته، به عنوان بادوامترین خودروهای تولید ۲۰۱۱ در کلاس خودروهای بزرگ پرمیوم شناخته شدند. همچنین، صاحبان خودروهای کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱ و لکسوس LS مدل ۲۰۱۱، کمترین مشکلات را در بین تمام خودروهای بررسی شده در این تحقیق، تجربه کردهاند.
کادیلاک اسکالاد ۲۰۱۱
کادیلاک اسکالاد ۲۰۱۱، مرسدس بنز کلاس GL ۲۰۱۱ و لینکولن نویگیتر ۲۰۱۱ به ترتیب در رتبههای اول تا سوم بادوامترین خودروهای کلاس CUV بزرگ پرمیوم تولید شده در سال ۲۰۱۱ معرفی میشوند. در آن سال، سیستم راهبری اسکالاد، ارتقا یافت.
لکسوس ES مدل ۲۰۱۱
لکسوس ES مدل ۲۰۱۱، با دوامترین خودرو در کلاس کامپکت پرمیوم شناخته شد و مدلهای لینکولن MKZ و لکسوس IS در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفتند. در آن سال، لکسوس، تکنولوژی توقف هوشمند را به مدل ES اضافه کرد. در این سیستم از شتابگیریهای ناخواسته جلوگیری میشد.
لکسوس GS ۲۰۱۱
لکسوس GS ۲۰۱۱، بالاتر از مرسدسبنز کلاس E و لینکلولین MKS در رده نخست با دوام ترین خودروهای کلاس پرمیوم متوسط قرار گرفت. در سال ۲۰۱۱، لکسوس، سیستم توقف هوشمند را همانند مدل ES، برای GS نیز به کار برده بود.
لکسوس LS مدل ۲۰۱۱
همانطور که در مورد کادیلاک DTS نیز گفته شد، لکسوس LS در کنار کادیلاک DTS در بالای جدول با دوام ترین خودروهای پرمیوم بزرگ، بالاتر از ب ام و سری ۷ ایستادند. این دو خودرو، کمترین مشکلات را برای صاحبان خود، در بین تمام خودروهای تولید ۲۰۱۱، ایجاد کرده بودند.
لکسوس RX ۲۰۱۱
بین خودروهای کراسآور پرمیوم متوسط سال ۲۰۱۱، این لکسوس RX بود که عنوان «با دوام ترین» را به خود گرفت. مدل لکسوس GX در رده دوم و مدلهای آکورا MDX و مرسدسبنز کلاس M، مشترکاً در رده سوم قرار گرفتند. لکسوس برای مدل RX خود نیز، سیستم توقف هوشمند را ارائه کرده بود.
مینی کوپر ۲۰۱۱
مینی کوپر ۲۰۱۱، بالاتر از فولکسواگن GTI مدل ۲۰۱۱ و سایون tC ۲۰۱۱ در صدر خودروهای کلاس اسپورت کامپکت قرار گرفت. در آن سال، مینی، تغییرات زیادی در کوپر ایجاد کرده بود؛ مواردی مانند رادیوهای HD و ماهوارهای و سیستم فرمان بهینه. همچنین مهندسان این شرکت، قدرت مینی را نسبت به سالهای گذشته، اندکی افزایش داده بودند.
هوندا CR-V مدل ۲۰۱۱
هوندا CR-V مدل ۲۰۱۱، خودرویی بود که به عنوان با دوام ترین خودروی تولید ۲۰۱۱ در کلاس CUV کامپکت شناخته شد. تویوتا FJ کروزر و تویوتا RAV4 دیگر کراسآورهایی بودند که در بین بادوامترینهایی این کلاس حضور داشتند. در سال ۲۰۱۱، تریم جدید SE به خط تولید هوندا اضافه شد و هوندا در حال آمادهسازی برای طراحی دوباره CR-V برای سال ۲۰۱۲ بود.
هوندا کراستور ۲۰۱۱
هوندا کراستور در بین خودروهای CUV متوسط تولید ۲۰۱۱، بالاتر از تویوتا فور رانر و نیسان مورانو، در صدر ایستاد. در این سال، هوندا بر روی مصرف سوخت کراستور کار کرده بوده و استفاده از سیستم تنظیم هوا را آسانتر کرده بود.
هوندا المنت ۲۰۱۱
هوندا المنت ۲۰۱۱، بالاتر از جیپ پاتریوت ۲۰۱۱ و کیا اسپورتیج ۲۰۱۱، به عنوان با دوام ترین خودروی کراسآور سابکامپکت شناخته شد. البته دو مدل دیگر، فاصله بسیار نزدیکی تا کسب این عنوان داشتند. سال ۲۰۱۱، آخرین سالی بود که هوندا المنت به فروش میرسید.
هوندا فیت ۲۰۱۱
هوندا فیت، کیا ریو و نیسان ورسا، به ترتیب در جایگاههای اول تا سوم با دوام ترین خودروهای کلاس ساب-کامپکت تولید ۲۰۱۱ قرار گرفتند. در آن سال، هوندا، تجهیزات جدیدی مانند سیستم پایدار، پورت USB، سیستم ورود بدون کلید و سیستم کنترل حرکت را به صورت استاندارد در هوندا فیت ارائه کرد.
هوندا ریجلاین ۲۰۱۱
هوندا ریجلاین ۲۰۱۱، در زمینه دوام عملکردی بهتر از فورد رنجر ۲۰۱۱ و جی ام سی کانیون ۲۰۱۱ داشت و در رده نخست خودروهای پیکاپهای متوسط قرار گرفت. هوندا در سال ۲۰۱۱، هیچگونه تغییری در ریجلاین ایجاد نکرده بود.
محمد
۵ خرداد ۱۳۹۵اقایون بیاایید منطقی باشیم ما تو کشوره خودمون دنبال ماشین هستیم پس باید با توجه به شرایط خودمون بسنجیم درسته که المانی ها از جدید ترین تکنولوژی ها دارن استفاده میکنن اما تو کدوم جاده ی ایران شما میتونی ازش استفاده کنی ؟؟ تو جاده ای که وسطش خندق کندن از جدید ترین سیستم تعلیق میتونی استفاده کنی؟؟! المان میاد بهترین تکنولوژی رو با توجه به جاده ها امکانات و خدماتی که خودشون دارن و میدونن از پسشون بر میان استفاده میکنه. تو ایران کیفیت او دوامه اجزا مهمه استهلاک مهمه تو مرحله اول بخوای یا نخوای اخر باید با اینا دست وپنحه نرم کنی شما که بنز و بی ام و توربو یا تویین توربو میخری فکر بنزین بی کیفیت رو هم که تو کشور هست بکن فکر هزینه های سر سام اور که نمایندگی ها بدلیل نداشتنه راه چاره ی دیگه برات میتراشن رو هم بکن و در اخر با چشم باز اقدام به خرید کن من شک ندارم نصف بیشتر کامنت ها از روی حرف این و اونه نه اطلاعات شخصیه مستند با کمال احترام
Carlove
۱۶ آبان ۱۳۹۵هوندا فیت جزو کم هزینه ترین ها هم بود در رتبه چهارم چیز خوبیه به صرفه هم هست
محمد
۲۰ اسفند ۱۳۹۵جای هایلوکس خیییلی خالیه
حمید
۱۷ آذر ۱۳۹۶بی شک ژاپنی ها در استهلاک و دوام حرف اول رو میزنند…البته اول هوندا و تویوتا
بعد از اون میتسوبیشی.سوبارو نیسان مزدا
که بنظر بنده با بنزین کم کیفیت و جاده های بی کیفیت کشور و تنوع اب و هوایی متغیر انتخاب معقولانه با ژاپنی هاست…