سایر خودروهای اروپایی

دونکروورت D8 GTO JD70 جدید، اولین خودروی جاده‌ای با شتاب جانبی 2G

حدود هشت ماه پیش، خودروساز کوچک هلندی دونکروورت (Donkervoort) تیزری از محصول جدید خود بنام D8 GTO JD70 را منتشر کرد و حالا این ماشین با مشخصات فوق‌العاده‌ای رسماً معرفی شده است. دونکروورت این نسخه از D8 GTO را «اولین سوپراسپرت 2G» دنیا می‌داند که یعنی JD70 می‌تواند در پیچ‌های سخت تا ۲ جی شتاب جانبی را تحمل کند. این چسبندگی خارق‌العاده با لاستیک‌های استاندارد Nankang AR-1 خودرو فراهم می‌گردد که هرچند برای پیست و رقابت طراحی شده‌اند اما جاده‌ای و قانونی هستند.

JD70 به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر آئودی مجهز است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی موتور به دیفرانسیل لغزش محدود عقب خبری از گیربکس دوکلاچه یا حتی شش سرعته نیست بلکه این کار توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ضریب نزدیک ترماک صورت می‌گیرد که کاملاً برای وظایف یک خودروی اسپرت تنظیم شده است. به گفتهٔ دونکروورت، گشتاور بالای موتور آئودی برای عملکرد مطلوب فقط به پنج دنده نیاز دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این سوپراسپرت هلندی وزن بسیار سبک آن است. قسمت‌های زیادی از JD70 از فیبر کربن ساخته شده و به لطف این کار وزن آن به تنها ۷۰۰ کیلوگرم رسیده است. به لطف وجود بیش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت در پکیجی به این سبکی، JD70 ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برای دستیابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فقط به ۷.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این جانور هلندی هم به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

JD70 به سیستم تعلیق دو جناقی با کمک‌فنرهای قابل تنظیم در هر چهارگوشه مجهز شده است درحالی‌که وظیفهٔ متوقف کردن آن نیز بر عهدهٔ سیستم ترمزی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو است. البته کالیپرهای شش پیستونه برای عقب هم قابل سفارش هستند. JD70 اولین محصول دونکروورت محسوب می‌شود که به فرمان برقی مجهز شده است. همچنین به لطف انجام اصلاحات آئرودینامیکی، در جلوی این ماشین ۵۰ کیلوگرم و در عقب ۸۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود.

هرچند JD70 خودرویی مخصوص پیست محسوب می‌شود اما به‌گونه‌ای طراحی شده که تولید گازهای گلخانه‌ای آن متناسب با خودروهای جاده‌ای باشد. این مدل خاص از D8 GTO به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد مؤسس شرکت یعنی «جوپ دونکروورت» ساخته شده است و تنها ۷۰ دستگاه از آن تولید می‌شود که به گفتهٔ دونکروورت نیمی از آن‌ها فروخته شده است. قیمت D8 GTO JD70 از ۱۶۳,۶۳۶ یورو آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    چه خفنه

  2. Nikzad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    واقعا ماشین عالیه حتی ماشین فرمول یک هم با نیروی ۱جی سر پیچ ها میپیچن. همونطور که اشاره شده بود همین وزن کمش میتونه عامل موفقیتش باشه. به نظرم اگه توی کابین و داشبوردش رگه هایی از رنگ بدنه بود زیبا تر میشد. کلا این ماشین ها اساس کارشون سرعت زیاد نیستش فقط میخوان هیجان و لذت حرکت رو به راننده هدیه کنن مثل کاترهام که اون هم ماشین موفقیه.

  3. علیx76

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    فرمول ۱ با شتاب 1g میپیچن؟
    شتاب جانبی خودروهای فرمول تو پیچ های سنگین حتی به ۳-۴ g هم میرسه
    همین الان کامارو ZL1 1LE شتاب جانبی بیشتر از ۱.۱g تحمل میکنه
    پورشه 911GT2 RS هم بیش از ۱.۳

  4. Nikzad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    حرف شما شاید در مورد فرمول ۱درست باشه ولی سه تا ماشینی که نام بردی اصلا در یک کلاس و یک رده نیستند.

  5. Nikzad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    من بابت دادن اطلاعات غلط در مورد ماشین های فرمول یک معذرت میخوام . هنگام پیچیدن این نوع ماشین ها بین ۴تا۶ جی نیرو به این ماشین ها وارد میشود.

  6. zeg

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ماشین مسخره ای است!
    کی واسه این ابوتیاره 200 هزار دلار پول میده؟

    1. Mf1

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (483 ديدگاه)

      نسخه قبلیش Donkervoort gto rs رکوردش داخل جهنم سبز 7:14بود وپورشه 911gt2rs دویست پنجاه هزار دلاری رکوردش 7:18 پس اونایی که سر درمیارن این ماشین میخرن

  7. Nikzad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    من و خیلیای دیگه شما این کلاس ماشینو دوست نداری دلیل نمیشه بقیه هم بدشون بیاد

  8. حسین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3004 ديدگاه)

    بقول شاعر :
    من فقط عاشق اینم !!!
    موتور ۵ سیلندر روی خودرو نیم تنی!

  9. ارشیاsvj

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اینو با موتور بوگاتی شیرون تصورش کنین???وای چی میشه

  10. rene

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک کلمه ، زشت

  11. Hemichan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (719 ديدگاه)

    آمریکاییها حتی کامیونای پیتربیلتو این سبکی میسازن
    در کل ماشین جالبیه
    وزن موتور شیرون فقط دو سوم وزن ایشونه

  12. حسین دهمرد

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    اندازه یه آئودی r8 ده سیلندر قیمت گذاشته روش :/

    1. مانی

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      با راننده ۸۰ کیلویی وزنش میشه ۷۸۰ کیلو،حالا یه تناسب میبندیم رو وزن ۱۵۰۰ کیلو
      که مشابه مکی۷۲۰،پورشه 911GT2،فراری پیستا و … هست(با راننده)
      ۱۵۰۰*۴۲۰/۷۸۰=۸۰۷ اسب بخار و ۱۵۰۰*۵۲۰/۷۸۰=۱۰۰۰ نیوتون متر
      شتاب جانبی 2g رو هم در نظر بگیر ببین تو پیست چه هیولایی میشه
      استفاده زیاد از فیبر کربن و تولید بسیار محدود(فقط ۷۰ تا) قیمتش رو توجیه نمیکنه؟

      1. Mf1

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (483 ديدگاه)

        قیمت bac mono هم قیمت همین ماشین بود خیلیها تو همین سایت گفت ماشین آشغالیه خیلی گرونه ولی تو پیست تاپ گر از لامبو المنتو دو میلیون دلاری سریعتر بود

  13. آریا ماشین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اولین نیست تو جهان همین کونیگ زگ ONE:1 خودمون شتابش ۲g هست تریون هم با مدل نمسیس rr با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت شتاب جانبی ش ۲.۵g هست و اما رکورد دار جهان خودروی چینی NEXTEV NIO EP9 شتاب جانبی ش ۳.۳G هست که واقعا پشم ریزونه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا