کمپانی بورگوارد بعد از غیبتی بیش از ۵۰ ساله در صنعت خودرو، سرانجام خودروی جدیدی را به نمایشگاه فرانکفورت آورد.
این خودروساز آلمانی در نیمهی اول قرن بیستم تولیدات موفقی داشت اما در سال ۱۹۶۱ با بحرانهای مالی مواجه شد و عملاً از این چرخه حذف شد. در سال ۲۰۰۸ با تلاشهای یکی از نوادگان کارل بورگوارد مؤسس کمپانی بورگوارد، این شرکت احیا شد. در حال حاضر کمپانی فوتون موتورز چین مالکیت این شرکت را در اختیار دارد. هرچند بورگوارد یک شرکت آلمانی است اما رنگ و بوی خودروی چینی در کراس اور BX7 به چشم میخورد. این کراس اور با طولی ۴.۷ متری و ۱۳۴۴ لیتر فضا، جادار به نظر میرسد و باوجود صندلیهای ردیف سوم فضای کافی برای ۷ سرنشین را مهیا میکند.
زیر کاپوت این خودرو موتوری چهار سیلندر توربو و ۲.۰ لیتری دارد که ۲۲۱ اسب بخار نیرو و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قدرت در این خودرو با گیربکس دو کلاچه به تمام چرخها منتقل میشود. این مشخصات پیشرانه به صفر تا ۱۰۰ کمتر از ۱۰ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت منتج میشود. این شرکت همچنین در نظر دارد مدل پلاگین هیبریدی این خودرو را هم تولید کند، همان موتور ۲.۰ لیتری توربو بعلاوه ی یک موتور الکتریکی که توان ترکیبی خروجی ۳۹۵ اسب بخاری را رقم میزند. BX7 هیبریدی همچنین میتواند با باتریهای الکتریکی مسافتی ۵۵ کیلومتری را طی کند. عکسهای کابین BX7 اطلاعات جزئی تجهیزات داخلی را در اختیارمان نمیگذارد اما مشخص است که نمایشگری ۱۲.۳ اینچی برای کنسول وسط در نظر گرفته شده است که با آندروید و IOS هماهنگ است. صندلیهای اسپرت این خودرو با چرم ناپا و دوخت الماسی پوشیده شده است، دور فرمان مسطح، سطوح چرم و تریم طرح آلومینیوم دیگر قسمتهای برجسته کابین هستند.
بازار اولیه بورگوارد BX7 بازار بزرگ کشور چین است اما به نظر میرسد که سال آینده این خودرو وارد بازارهای اروپایی شود. طبق اعلام قبلی، این خودرو در کشور آلمان قیمتی ۲۶ هزار دلاری خواهد داشت.
یعنی چی هر ماشینی که میاد میگن جلوش شبیه فلانه عقبش شبیه فلان اگه اینجوریه همه آدما شبیه همن یکی لباش غنچست اون یکی فقط دماغش یکم بزرگتره….. آقا اصلا یعنی بروسلی و جکی چان شکل همن؟!!
برای بازگشت به بازار کار خیلی سختی پیش رو داره مخصوصا تو این رنج قیمت و این کلاس طراحی که بازار خودروی دنیا خیلی متنوع و شلوغه. به غیر از سالخوردگان 80 سال به بالای آلمانی کسی این برند رو به یاد نداره و باید خیلی تلاش کنه که میون این همه رقیب قدر بتونه دوباره خودشو مطرح کنه و پایگاه خریدارانی رو برای خودش پیدا کنه در حالی که مثلا ام جی تا سال 2005 هنوز تو اروپا تو خط تولید بود و برگشتش به اروپا کمتر از یه دهه طول کشید ولی هنوزم کمتر کسی براش آینده درخشانی رو تو بازارای غربی متصوره.
دوست عزیز قیمت پایه این خودرو40هزار تاست،و ب نظرم برا اول کار قیمتش کمی زیاده،اون مدل نقره ای با جلوپنجره مخصوص بورگوارد هم نسخه فولش هس و کابین و فرمون زیباتری داره
اصلا چینی ها دست به هر چیزی بزنن تا به گند نکشدش دست بردار نیستن ! یه برند با اصل و نصب را بردن تو فاز کپی کاری . نوه ی کارل بورگوارد ، حواست باشه با کیا حشر و نشر داری ….
به نظر من یه کپی آشغال دیگه بغل بقیه آشغالا که چین میزنه مفت گرونه بی کلاس به چرخ سانتافه هم نمیرسه قدرت هم که 2000 سی سی ماشین باید 5000 سی سی به بالا باشه اسب بخار هم که نداره خر بخاره تازه از مواد بازیافت ساختن آبروی آدمم همه جا میبره ایمنی هم صفر
دوستانی که پدر کشتگی با چین دارن و خودشونو خدای فهم و درک میدونن و فقط چون بقیه شرکتها ورشکست نشن دست به تولید ماشین نمیزنن دلشون خنک شد آخه چی بگم من
AliZeus
۵ مهر ۱۳۹۴خیلی شبیه پورشه شده انصافا، بجز جلوش…احتمالا چون تحت تملک شرکت چینیه اینجوری شده! آرم شو دوست دارم :) قیمت 26 هزار دلار هم واسش فوق العادست..مفته!
امیر مرادی
۵ مهر ۱۳۹۴از پشت روح کاین رو میشه درش دید. اونجا مفته..اینجا برسه خدا میدونه چقد میشه
AHMADREZA
۵ مهر ۱۳۹۴یکمم شبیه x5 هست ولی قیمتش عالیه
علی
۶ مهر ۱۳۹۴کپی پورشه،اصلا خیلی زشته
علیرضا
۶ مهر ۱۳۹۴یعنی چی هر ماشینی که میاد میگن جلوش شبیه فلانه عقبش شبیه فلان اگه اینجوریه همه آدما شبیه همن یکی لباش غنچست اون یکی فقط دماغش یکم بزرگتره….. آقا اصلا یعنی بروسلی و جکی چان شکل همن؟!!
ali
۵ مهر ۱۳۹۴آخر یکیم پیدا شد از کره ای ها الهام بگیره البته غیر از چینیا(جلوش شبیه سورنتو نسل جدید)
یوسف
۵ مهر ۱۳۹۴برای بازگشت به بازار کار خیلی سختی پیش رو داره مخصوصا تو این رنج قیمت و این کلاس طراحی که بازار خودروی دنیا خیلی متنوع و شلوغه.
به غیر از سالخوردگان 80 سال به بالای آلمانی کسی این برند رو به یاد نداره و باید خیلی تلاش کنه که میون این همه رقیب قدر بتونه دوباره خودشو مطرح کنه و پایگاه خریدارانی رو برای خودش پیدا کنه در حالی که مثلا ام جی تا سال 2005 هنوز تو اروپا تو خط تولید بود و برگشتش به اروپا کمتر از یه دهه طول کشید ولی هنوزم کمتر کسی براش آینده درخشانی رو تو بازارای غربی متصوره.
بنتلی
۵ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز قیمت پایه این خودرو40هزار تاست،و ب نظرم برا اول کار قیمتش کمی زیاده،اون مدل نقره ای با جلوپنجره مخصوص بورگوارد هم نسخه فولش هس و کابین و فرمون زیباتری داره
احمد باقری
۵ مهر ۱۳۹۴فعلا که میشه گفت قشنگ طراحی شده، باید دید از لحاظ فنی و در عمل، چه کاری میتونه انجام بده.
1A1
۵ مهر ۱۳۹۴چراغاش که جلو(داج رم)،عقبشم(کاین)…
علي رضا
۵ مهر ۱۳۹۴به نظر من طراحیش خیلی جالب و خاص نیست…در کل توش نکتهی خاصی نیست برای فروش بالا…میتونستن خیلی بهتر کار کنن..اون بوگوارد قدیمی بسیار زیباست اما این….؟
ali
۵ مهر ۱۳۹۴طراحی دوست داشتنی داره
Archi KHAN
۵ مهر ۱۳۹۴اصلا چینی ها دست به هر چیزی بزنن تا به گند نکشدش دست بردار نیستن !
یه برند با اصل و نصب را بردن تو فاز کپی کاری .
نوه ی کارل بورگوارد ، حواست باشه با کیا حشر و نشر داری ….
mro
۵ مهر ۱۳۹۴والا خوبه بعد از 50 سال با این شکل و کیفیت اومده …
Hossein
۶ مهر ۱۳۹۴اقایون به نظرتون 2لیتر یکم کم نیست؟؟
amir
۶ مهر ۱۳۹۴مفته
فرشید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من یه کپی آشغال دیگه بغل بقیه آشغالا که چین میزنه مفت گرونه بی کلاس به چرخ سانتافه هم نمیرسه قدرت هم که 2000 سی سی ماشین باید 5000 سی سی به بالا باشه اسب بخار هم که نداره خر بخاره تازه از مواد بازیافت ساختن آبروی آدمم همه جا میبره ایمنی هم صفر
دوستانی که پدر کشتگی با چین دارن و خودشونو خدای فهم و درک میدونن و فقط چون بقیه شرکتها ورشکست نشن دست به تولید ماشین نمیزنن دلشون خنک شد
آخه چی بگم من