انتخاب ساب همواره به خاطر شهرت آن بوده است ، طراحی ظاهر وموتور توربو آن جدا کننده ساب از انتخاب خودروهای دیگر شده است. سیستم انتخابی تحرک چهارچرخ تقریبا احساس اتوموبیلهای دیفرانسیل عقب را در یاد راننده زنده میکند اما ورشکستگی ساب در سال ۲۰۱۰ باعث شد که خرید ساب ۳-۹ مخاطره آمیز به نظر رسد .
به عنوان کسی که مدتی با این خودرو در منطقه سردسیر رانندگی کرده ام میتوانم بگویم به نکات بسیار ظریفی در طراحی آن دقت ویژه ای شده است . مثلا پس از استفاده از شیشه شوی خودرو و توقف عملکرد برف پاککنها همیشه مقداری آب روی شیشه سرازیر می شود که در ساب پس از ۸ ثانیه برف پاککنها یکبار باقی مانده قطرات آب را پاک می کنند و یا برای شیشههای پنجره عقب از کنار ستون هم کانال کشی بخاری شده است. سقف دولایه جهت استحکام در تصادفات جان سرنشینها را نجات میبخشد ، گرمکن هوشمند شیشه عقب جهت یخ ردایی سریع در زمستان .
تعویض دنده بسیار سریع که موجب شتاب به موقع خودرو می شود ، پایداری غیر قابل باور در پیچها و جاده های یخ زده و عملکرد قابل اعتماد در ترمزها ، جای پای مناسب و تقریبا بزرگ برای سرنشینان . ساب تفاوتهای عجیبی با سایر خودروها دارد مثلا سوئیچ خودرو در کنار ترمز دستی قرار دارد نه کنار فرمان .
در مدلهای گیربکس دستی نیز برای خارج کردن سوئیچ باید گیربکس در حالت دنده عقب قرا بگیرد تا سوئیچ آزاد شود و پس از بیرون آوردن کلید دنده قفل می شود و همچنین در حالت استارت باید اتومبیل خلاص شود تا خودرو روشن شود حالا به این سیستم ایمو بلایزر را هم اظافه کنید طبیعتا هیچ دزدی سراغ این اتومبیل نمی رود با این همه از دید کارشناسان نقاط قوت ساب ۳-۹ طراحی اسکاندیناوی در داخل و خارج، موتور قوی توربو، صندلی راحت، ایمنی بالا در تصادفاب ،انتقال قدرت نرم و صاف است. نقاط ضعف این خودرو نیر تاخیر عملکرد توربو شارژر ، سواری اندکی متلاطم و قیمت و مصرف بالای خوردو می باشد.
نوید
۲۶ آبان ۱۳۹۱عالی است
نوید
۲۶ آبان ۱۳۹۱وقتی میفهمین چرا ساب گرونه که با اون تصادف کنی من با این زیر تریلی رفتم و بعد سالم ماندم فقط 100 هزار تومان برام خرج گذاشت واقا ماشین با شرفیه شرف داره به ماشین های ایرانی
اسی
۳۰ دی ۱۳۹۱بعد جکی جان اومد و نجاتم داد با هم رفتیم مرحله بعد …
نوید جهرمی
۶ اسفند ۱۳۹۹عالی بود :)