بنتلی و رولزرویس برندهای لوکس درجهیک جهان هستند اما چهرهای تازه در این سطح وارد میدان شده که آوروس سنات نام داشته و با لیموزین و سدان خود خبرساز شده است.
این خودروهای لوکس روسی هماکنون در ژنو حضور دارند و البته همانگونه که مشاهده میشود در بحث طراحی ظاهری شباهتهایی به رولزرویس وجود دارد.
قابلتوجهترین خودروی سنات در ژنو لیموزین زرهیای است که ظاهراً ۶۶۳۰ میلیمتر طول داشته و فاصلهی بین محوری آن عدد قابلتوجه ۴۳۰۰ میلیمتر میباشد. به این ترتیب رولزرویس فانتوم کشیده و حتی مایباخ ۶۲ قدیمی هم در برابر سنات همچون کوتولهها به نظر میرسند!
سنات سدان بهطور قابلتوجهی کوچکتر بوده اما اصلاً نباید دربارهی آن تصور کوچک بودن را به ذهن راه داد. طول این خودرو ۵۶۳۰ میلیمتر و فاصله بین محوری آن نیز ۳۳۰۰ میلیمتر است.
اگرچه استایل ظاهری این خودروها میخکوب کننده نیست اما کابین فوقالعاده لوکس بوده و دارای پوشش چرم مرغوب، تریم چوب و عناصر فلزی میباشد. این خودروها فوقالعاده پیشرفته هستند زیرا از پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی پهن و سیستم اطلاعات سرگرمی دوگانه در عقب سود میبرند.
همانند بنتلی و رولزرویس، آوروس نیز با آپشن های بسیار زیادی در دسترس است که خریداران با آن میتوانند تمامی بخشهای کابین را شخصیسازی نمایند.
از نظر ایمنی، محصولات سنات سیستمهای ایمنی و کمکرانندهی گستردهای دارند که از جملهی آنها میتوان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده اشاره کرد. این خودروها همچنین به پایش نقاط کور و تشخیص علائم ترافیکی مجهز هستند.
فرامرز
۱۶ اسفند ۱۳۹۷دورش تو همه عکس ها خلوته! برای بازدیدکننده ها نوآوری مهمه و این سطح از کپی قابل قبول نیست
917
۱۶ اسفند ۱۳۹۷چون نمایشگاه هنوز برای عموم باز نشده و فقط خبرنگارا حظور دارن
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۷نکته مهم اینه که
کسی که اونقدری پول داره که ماشینای اینقدر لوکس بخره،
میره اصلش رو میخره
نه کپیش رو
که هرجا هم سوار شد بهش بگن ناشینش کپی رولزرویس هست
.
توی این کلاس علاوه بر لوکس بودن و کیفیت خوب مواد و ادوات و شتاب و سرعت و …
داشتن اصالت و هویت مستقل مهمه که این ماشینای لوکس روسی ندارن
овsкиكMас
۱۶ اسفند ۱۳۹۷اصلا این حرف رو قبول ندارم
چنین چیزی تو بازار آزاد جهانی و رقابت های جهانی اصلا معنایی نداره! اینکه بگی طرف جا اینکه پول بده واس این میره اصلشو میخره و فلان!
اگه اینطور بود مثلا برند هواوی دومین برند پرفروش موبایل دنیا نمیشد با اینکه هم قدمتش کمتر از رقبا هست هم محصولاتش رو سعی میکنه تا حد ممکن شبیه محصولات اپل بزنه !
اینجا هم اتفاقا این برند روس تمام محصولاتش واس ۲ سال آینده فروش رفتن،قیمتش هم از ۱۵۰ هزار دلار هست
بحث اصالت ماشین هم همیشه واس کسایی اولویت هست که مشتری نیستن و فقط عکس میبینن،کسی که واقعا میخوام ماشین بخره اولویت اول و دوم و سومش کیفیت هست.طرف سگ نمیخواد بخره که ببینه اصالتش چیه! میخواد ماشین بخره و راضی باشه از سواریش و طراحیش و خرجش و غیره
مزدا
۱۶ اسفند ۱۳۹۷پوتین تو سفرهای خارجی خیلی پزشو میده به روسای دیگه!!ماشینشو به روسای دگ نشون میده و سوارشون میکنه . اینم یه نوع تبلیغ در سطوح بالاست
یانکی
۱۷ اسفند ۱۳۹۷چیزی که مشخصه هیچ قطعه و تکنولوژیی برا روسیه نیست.تمام اجزا ساخت کشورهای صاحب تکنولوژیه.مثل موتورش که ساخت پورشست.خوب اگر اینجوریه هر پولداری میتونه سفارش قطعات ماشین رو به کمپانیهای اینکاره بده و یه ماشین جمع کنه و چندتا المان از خودش در بیاره بگه اینم خودروی جدید ما.
овsкиكMас
۱۷ اسفند ۱۳۹۷جلوی کسی رو نگرفتن
هرکی میتونه اینکارو بکنه
حسن
۱۶ اسفند ۱۳۹۷روسها از چینیها بدترن تو کپی کاری
عکس اول رو دیدم واقعا نشد که بگم شبیه رولزرویس نیست
Sajjad
۱۶ اسفند ۱۳۹۷نشون دنده ضعف طراحان این خودروهاست
چون تولید الگوی جدید برای هر قسمت بدنه نیاز به مهارت و توانمندی تجربی خاصی داره که از هرکسی ساخته نیست و معمولا الگو طی زمان جا میفته که در واقع همون زبان طراحی میشه
خب یه جورایی به اصالت خودروساز بر میگرده
و این ماشین های کپی هم اصالتی ندارن
M
۱۶ اسفند ۱۳۹۷به نظرم خیلیم متفاوت نیست
یه جایی دیدمش !
خیلی آشنا میزنه !
هه متفاوت!
حتی رینگ!
مهدی
۱۶ اسفند ۱۳۹۷یک مدل از همین برای پوتین درست کردن دو روز استفاده کرد انقدر افتضاخ بود دیگه سوارش نشد خخخخ
پیکان جوانان گوجه ای
۱۶ اسفند ۱۳۹۷این همه هزینه کردین خیلی سخت بود یک طراح هم استخدام کنید و یک هویت مستقل بسازید
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۷ترکیبی از رولزر رویس و کرایسلر ۳۰۰
917
۱۶ اسفند ۱۳۹۷چرا همه انقد منفی نگریم؟
تا یه ماشین جدید میاد همه دنبال شباهتاش با بقیه ماشینان.چرا کسی به این توجه نکرد که چطور یه دفعه روسیه از لادا و واز به این رسید؟
کسی به کیفیت ظاهری ماشین نگاه کرد؟
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۷تنها نکته قابل توجهش برام طول ۶ متر و ۶۳ سانتیمتری اون مدل کشیده است
با فاصله محوری ۴ متر و ۳۰ سانتی
و اینکه چطور ازش استفاده کردن
که نه زیاد عکسی از داخلش هست،
نه عکسی از بیرون وقتی در بسته است که این طول رو چطور تو طراحی مهار کردن
Mohammad FM480
۱۶ اسفند ۱۳۹۷خب در نگاه اول واقعا شبیه رولزرویس ولی طراحی داخلی جالبی داره ،حیلی خوب میشد اگه بیرونش رو هم بهتر طراحی میکردن
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۷فکر میکنم قوانین کپی رایت طراحی خودروها باید بازنگری بشه
اینکه یه خودروساز لوکس یا حتی غیر لوکس، پدرش در بیاد و یه ماشین موفق رو بتونه طراحی و عرضه کنه
و یه خودروساز کپی کار دیگه بیاد طرحشو مو به مو کپی کنه
فقط یه چراغشو عوض کنه
یا یه ورودی هوا یا یه قسمت جزیی طرح اصلی رو عوض کنه
و اتفاقا اون هم کپی یکی دیگه از محصولات موفق بازار باشه
و با این تغییر اپسیلونی، نشه بعنوان کپی کردن از طرح اصلی ازش شکایت کرد
.
این ضعف قانون کپی رایته
شاید خیلی از محصولات صنعتی رو جوابگو باشه این قانون
اما خودروسازی بخاطر پیچیده بودن و قطعات بسیار مونتاژ هر خودرو خیلی راحت قابلیت کپی کاری بدون نیاز به جوابگویی داره
در این حد که خود خودروساز کپی کار، ماشینشو ورداره بیاره تو نمایشگاه های خودرویی معتبر دنیا
ali a
۱۶ اسفند ۱۳۹۷همه فروشش برای خود روس هاس یا کشورای اطرافش که شبیه روس ها هستن. ولاغیر…
جی کلاس مرسدس
۱۶ اسفند ۱۳۹۷از رولزرویس بهتره اونایی که قبول ندارن تا حالا رولزرویسو از نزدیک هم ندیدن و قاطعانه حرف میزنن منم میگم هم متریال و هم کیفیت ساخت این در عکس قطعا از رولزرویس بهتره اصالتشم بیشتره چون حداقل مال خودشه این خیلی اهمیت داره