با عرضه استون مارتین DBX لیست خودروسازانی که در سبد محصولات خود فاقد یک قدبلند لوکس و خبرساز هستند کوتاهتر شد. در سالهای آینده هم این روند ادامه خواهد داشت زیرا فراری قبلاً تولید شاسیبلند خود را تائید کرده و لوتوس هم در حال کار روی قدبلند اسپورت خویش است. حتی پاگانی نیز از تولید چنین محصولی استقبال کرده و بنابراین تنها چند برند معدود باقی میمانند که علاقهای به تولید چنین خودروهایی ندارند. از جمله این برندها میتوان به مک لارن، بوگاتی و ریماک اشاره کرد.
این هایپرکارساز اهل کرواسی گفته که قطعاً خبری از تولید شاسیبلند نخواهد بود. میت ریماک مؤسس این کمپانی ضد شرکتهایی که چنین خودروهایی تولید میکنند نیست زیرا میفهمد که شرکتها همان چیزی را تولید میکنند که مشتریان میخواهند.
او میگوید:
من به عنوان یک تصمیم تجاری چنین کاری را درک میکنم. در پایان شما مشتریان را راضی خواهید کرد و یا اینکه تجارت خود را زنده نگاه خواهید داشت. کدام را انتخاب میکنید؟ شما زنده ماندن را انتخاب میکنید.
او خاطرنشان میسازد خودروسازان نمیتوانند روند و مد بازار را نادیده بگیرند و به همین خاطر است که تعداد شاسی بلندها روز به روز در حال افزایش است. از طرف دیگر اسکات کوگ رئیس فولکسواگن آمریکا اخیراً گفته مشتریان در آینده از شاسی بلندها رویگردان خواهند شد بنابراین آینده قطعاً جالب خواهد بود.
اما میت ریماک گفته محصول بعدی این شرکت پس از هایپرکار C-Two یک سوپرکار دونفره خواهد بود. البته او اشارهای به جزئیات این محصول نکرده است.
با اینکه ریماک برندی تازهکار در دنیای خودروست اما قبلاً روابط عمیقی با برخی نام های بزرگ برقرار کرده است. پورشه اخیراً میزان سهام خود در ریماک را به ۱۵.۵ درصد افزایش داده و هیوندای و کیا نیز سرمایهگذاری ۹۰ میلیون دلاری را در این شرکت انجام میدهند. شایان ذکر است هایپرکار پینین فارینا باتیستا نیز قوای محرکه و پلتفرم خود را از ریماک C-Two گرفته است.
Alireza
۷ آذر ۱۳۹۸کاش اون آینده که از مردم از شاسی بلندا رو برگردون بشن زودتر برسه
مزدا
۷ آذر ۱۳۹۸فراری و لامبورگینی و استون مارتر هم دست رد به سینه شاسی بلند زده بودند ولی زمان چیز دیگه رو ثابت کرد