به نظر میرسد یک درصدهای ثروتمند جهان در بهترین دوران حضور دارند چراکه در بخش خودروهای ۱۲ سیلندر مختص پیست و گرانقیمت گزینههای جذابی همچون خودروی گوردون مورای T.50s نیکی لائودا، لامبورگینی اسکادرا کورس SCV12، فراری FXX-K Evo و استون مارتین والکری AMR Pro خودنمایی میکنند. پاگانی هم به تازگی با هوایرا R وارد میدان شده است، خودرویی که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی آن با همکاری شرکت HWA توسعه یافته است.
پاگانی پس از معرفی رسمی هوایرا R اقدام به انتشار ویدئویی از صدای دلنشین پیشرانه آن کرده است. این نیروگاه آهنین که از صفر توسعه یافته قدرت قابلتوجه ۸۵۰ اسب بخاری در دور ۸۲۵۰ و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری را در دور ۵۵۰۰ تولید میکند. این پیشرانه ردلاین ۹۰۰۰ دور در دقیقه داشته و تنظیمات صدای باورنکردنیای دارد.
این پیشرانه در واقع نمونهای مسابقهای بوده و واضح است که قوانین آلایندگی سخت گیرانه اجازه تردد آن در جادهها را نمیدهند. پاگانی میگوید این پیشرانه ۶ لیتری به حدی بادوام است که میتوان حدود ۱۰ هزار کیلومتر آن را بهصورت تخت گاز راند هرچند پس از آن باید سوپاپها را تعویض نمود. علیرغم حجم بالای پیشرانه وزن آن تنها ۱۹۸ کیلوگرم است که باعث میشود خودرو به وزن خشک ۱۰۵۰ کیلوگرمی دست پیدا کند. این وزن تقریباً به اندازه سوپرمینی های اروپایی است.
هوراچیو پاگانی در زمان توسعه قلب تپنده هایپرکار جدید خود یک وظیفه مهم را خاطرنشان ساخته بود: “پیشرانه جدید باید جذابیت، دلربایی، صدا و سادگی پیشرانههای فرمول ۱ دهه ۸۰ میلادی را داشته و درعینحال از تکنولوژی مدرن سود ببرد.” صدای تولیدی پیشرانه فوقالعاده هیجانانگیز بوده و احتمالاً در تاریخ به عنوان یکی از خوشصداترین پیشرانههای ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی باقی بماند.
تنها ۳۰ ثروتمند خوششانس خواهند توانست از این صدا بهصورت کامل لذت ببرند و البته برای این کار مبلغ ۳.۱ میلیون دلار پرداخت خواهند کرد. در نظر داشته باشید که این خودرو ۴۰۰ هزار دلار ارزانتر از هوایرا BC رودستر است. پاگانی آزادی عمل کامل برای ارائه حداکثر پتانسیلهای یک خودرو را بدون در نظر گرفتن قوانین مسابقات مختلف داشته است.
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
F22RAPTOR
۳۰ اسفند ۱۳۹۹سلام به دوستان، نوروز مبارک
با صداش خیلی حال کردم
Navid_bivaN
۳۰ اسفند ۱۳۹۹نوروز همگی مبارک دوستان. سال پرخیر و برکتی براتون آرزومندم. خوب و خوش باشید.
Navid_bivaN
۳۰ اسفند ۱۳۹۹عجب صدایی ساختن.
mahan
۳۰ اسفند ۱۳۹۹نوید جان سال نوت مبارک.همه ارزو های خوب رو برات ارزو دارم رفیق.امیدوارم همین پرنده صلحی که رو پروفایلت گذاشتی در جای جای زمین پر بزنه
Navid_bivaN
۳۰ اسفند ۱۳۹۹مشتی هستی ماهان جان. ممنون رفیق
SFXSuperFast
۳۰ اسفند ۱۳۹۹جالبه که از انجین زوندا استفاده نکردن(در نمونههای آخر ۷.۶لیتر) و به جاش برای کاهش وزن از بلوک انجین هوآیرا استفاده کردن و باحذف توربو بازم قدرت فوق العاده ای گرفتن ازش
این اولین انجینشونه که AMG توسعه ش رو کامل نکرده(همه انجیناشون AMG هستن ولی این یکی بلوکش AMG عه بقیه شو HWA توسعه داده)
هر چند سال ۲۰۱۳ توی فاصله یک ساعتی کارخونه پاگانی توی خودروهای خیابانیشون از V12 با حجم ۶.۲لیتر ۸۶۰اسب قدرت میگرفتن ولی بازم کار HWA و پاگانی تحسین برانگیزه
Farzad
۳۰ اسفند ۱۳۹۹نگو صدا ، بگو سمفونی بتهوون ، موتزارت ، باخ ، …
SF90 STRADALE
۳۰ اسفند ۱۳۹۹قلب تپنده یعنی همین
صدای اگزوز یعنی همین
پاگانی خاص بودن رو معنی کرد
تا چند روز دیگه یک V12 جدید هم معرفی میشه
اونم ایتالیایی هست و مشخصات خفنی هم داره
گلادیاتورهای ایتالیایی با این V12ها کولاک کردن
Hamid
۳۰ اسفند ۱۳۹۹سلام به همه دوستان
نوروز همگی مبارک …
در ضمن یه نگاه به ویدئو کوتاه جدید درگ تایمز بندازید…
765LT یک چهارم مایل در ۸.۵۰ حدودا …
SF90 STRADALE
۳۰ اسفند ۱۳۹۹عید شما هم مبارک
فکر کنم عیدتون با دیدن جدیدترین درگ بین 765LT و SF90 استراداله خراب بشه
اونم پیست درگ و قیر و چسب مورد دلخواه شما
هر دوتاشون استوک بودن و عجب شکست تلخی بود
از پدال خواهش میکنم فیلمش رو بزاره تا همه ببینن و طرفداران مکلارن هم باور کنن در حالت استوک حریف این هیولای فراری نمیشن
Ahmadreza
۳۰ اسفند ۱۳۹۹کسی توقع نداره یه ماشین دیفرانسیل عقب حریف یه ماشین دو دیفرانسیل که از موتور برقیم کمک میگیره بشه
همینکه بتونه پا به پاش بیاد و توی رولینگم شرمندش کنه واسه طرفداراش کافیه
حریف این فراریم مدل 765 نیست
SF90 STRADALE
۳۰ اسفند ۱۳۹۹بله باید از این حرفا بزنید تا شکست رو توجیه کنید
اینم پیست درگ بود با چسبندگی بالا که خوراک مکلارنه ولی ….
چرا اینجا نتونست حریفش بشه ؟؟؟؟
چرا با ماشین استوک از اون رکوردهای رویایی خبری نیست ؟؟؟؟
اینجا به ضرر فراری هم بود ولی بازم سریع بودن خودشو نشون داد و بهترین تایم رو ثبت کرد
Hamid
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ایمان خان … عید یه نفر با همچین چیزایی خراب نمیشه … حتی اگه کمپانی مک لارن از صفحه روزگار محو شه … فراری نابود شه و … بازم اهمیتی نداره گل …
SF90 STRADALE
۳۰ اسفند ۱۳۹۹آقا حمید رضا
میخوام بگم دیگه بهونه چی رو دارین ؟؟
اینم پیست درگ همراه با قیر و چسب فراوان
می خواستم حرفم به همه ثابت بشه که 765LT در حالت استوک حریف SF90 استراداله نمیشه
در آسفالت معمولی و پیست درگ باختین و تموم شد رفت
حالا بحث رو تموم کنید و دیگه نظرات عجیب و غریب ندین
Ahmadreza
۳۰ اسفند ۱۳۹۹سن من انقدی شده که واسه خراب شدن عیدم این مسائل مهم نباشه
من به هر دوتا ماشین علاقه دارم از دیدن جفتشون لذت میبرم و واقعا برام مهم نیست کی ببره
بهتره دیدت به مسائل عوض کنی
SF90 STRADALE
۳۰ اسفند ۱۳۹۹میدونم که برات مهمه
ادای بی تفاوت ها رو درنیار
اگه هیچکس ندونه من که میدونم
.
.
اگه واقعاً برات مهم نیست پس چرا کری میخونی و جواب منو میدی ؟؟؟؟ برو من امثال شما رو خوب می شناسم
Benz309 1974
۳۰ اسفند ۱۳۹۹از اینجور ماشینا تو این دوره کم شده
datsun
۳۰ اسفند ۱۳۹۹دقیقا یه همچین صدای و حتی زیباتر از نیسان p35 v12دهه نود شنیده میشد.
R@m!n
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ماشین پر اشکالی بود ولی دور موتورش به 12000 می رسید. در کل پروژه ریسکی بود که البته نیسان دهه 90 از ریسکا زیاد انجام میداد.
Ahmadreza
۳۰ اسفند ۱۳۹۹صداش یکم شبیه لکسوس LFA شده
عالی بود
محمدهادی
۳۰ اسفند ۱۳۹۹پس رونمایی رسمی از SCV12 اسنزا چیشد؟??
مردیم انقد دوکف موندیم
Farzad
۳۰ اسفند ۱۳۹۹اون که خیلی وقته معرفی شده ، چند ماهی میشه .
Sina10
۳۰ اسفند ۱۳۹۹عید همه ی شما پیشاپیش مبارک باشه
این پاگانی شاهکار واقعیه!
Simon none
۳۰ اسفند ۱۳۹۹اون بک فایر های جهنمی این ماشین اومده گه نوربرگرینگ رو به آتیش بکشه
Aryan kia
۳۰ اسفند ۱۳۹۹بعد از ال اف ای واقعا صدای این عالیه??
مهدی
۱ فروردین ۱۴۰۰وای وای وای یعنی سم بود
صداشو شنیدم دارم راست میگم واقعا تنم لرزید واقعا چه چیزی میشه این ماشین سم میشه