اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ میلادی، دوران ظهور خودروهای تورینگ بود. آستونمارتین مدل DBS را معرفی کرد و فراری هم مدل GT365 را راهی بازار نمود. همچنین شرکت جنسن نیز با معرفی مدلی بنام اینترسپتور در سال ۱۹۶۶ به این بخش بازار وارد شد. جنسن یک شرکت نسبتاً ناشناخته است که در سال ۱۹۳۴ در بریتانیا تأسیس شد. تولید اینترسپتور کمی بیشتر از ۱۰ سال به طول انجامید و تنها ۶۴۰۸ دستگاه از آن ساخته شد.
در سال ۱۹۷۵ به دلیل رکود اقتصادی، فروش خودروهای لوکس در سراسر جهان کاهش یافت و به همین دلیل شرکت جنسن هم در شرایط بسیار سختی قرار گرفت. بدین ترتیب سرانجام تولید اینترسپتور در سال ۱۹۷۶ خاتمه یافت و شرکت جنسن هم مانند بسیاری از خودروسازان قدیمی انگلستان همچون آستین، تریومف، TVR و … برای همیشه تعطیل شد.
برای ساخت اینترسپتور بهترینها کنار هم جمع شده بودند چراکه طراحی آن توسط یک اتاقساز ایتالیایی بنام Carrozzeria Touring صورت گرفت، پیشرانهٔ آن از کرایسلر آمریکا گرفته شد و توسط جنسن در انگلستان در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید میشد. این ماشین در سال ۱۹۶۹ یک بهروزرسانی جزئی را تجربه نمود و با نام مارک II به بازار عرضه شد. سپس بار دیگر در سال ۱۹۷۱ نیز دستخوش تغییرات دیگری قرار گرفت و نام مارک III بر آن نهاده شد.
همانطور که اشاره شد، در سریهای اول و دوم، اینترسپتور از یک موتور ۶.۳ لیتری V8 کرایسلر استفاده میکرد که ۲۷۰ اسب بخار قدرت داشت. سپس در سری سوم، یک پیشرانهٔ عظیم ۷.۲ لیتری V8 کرایسلر جایگزین موتور قبلی شد که ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. در حال حاضر جنسن اینترسپتور تبدیل به یک خودروی کلاسیک شده و حالا یک دستگاه از آن برای فروش گذاشته شده است.
این نمونهٔ فروشی، مدل ۱۹۷۶ است و یکی از آخرین اینترسپتورهای تولید شده محسوب میشود. این بریتانیایی اصیل تنها نزدیک به ۹۲ هزار کیلومتر کار کرده و شرایط بسیار خوبی دارد. رنگ مشکی اصلی آن همچنان باقیمانده است و تمامی تریمهای آلومینیومی، سپرهای جلو و عقب و رینگهای ۱۵ اینچی آن همگی اصلی هستند. در داخل خودرو نیز صندلیهای چرمی عقب و جلو و داشبورد چوبی آن اگر نگوییم عالی، شرایط کاملاً خوبی دارند. همچنین بخاری، کولر، صندلیهای برقی، شیشههای برقی و رادیو آن مانند یک خودروی نو کار میکنند.
این اینترسپتور ۱۹۷۶ هماکنون در سایت eBay به مزایده گذاشته شده است و در حال حاضر بالاترین پیشنهاد برای خرید آن ۱۸,۷۰۰ دلار اعلام شده است اما مزایدهٔ آن هنوز در جریان است. بااینحال تنها سه روز به پایان زمان مزایدهٔ این خودرو باقیمانده است؛ بنابراین اگر به یک گرند تورر بریتانیایی منحصربهفرد علاقه دارید، این جنسن اینترسپتور گزینهٔ بسیار مناسبی محسوب میشود.
فورد
۲۶ بهمن ۱۳۹۵همه چیزش خوبه به جزء شیشه عقبش که شبیه ویترین یخچال قصابیه
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ویترین یخچال قصابی ???
خیلی جالب گفتی.
(ali (CHEVY NOVA
۲۶ بهمن ۱۳۹۵من عاشق اینترسپتور هستم
یه ماشین معرکه هستش
شرکت جنسن از دهه ی 60 از کرایسلر موتور میخرید و در مدلهاش به کار میبرد
موتوری که رو اینترسپتور هست 440 کرایسلر هستش و بسیار این موتور قلدره
حیف شرکت جنسن که ورشکست شد
GOD BLESS AMERICA
۲۶ بهمن ۱۳۹۵وقتی داداش علی تایید کنه، دیگه حله :-)
ولی خودمونیم عجب جیگریه خصوصا صندلیهای عقبش.
یه شاهکار انگلیسی دیگه با قلب تپنده V8 آمریکایی، چی از این بهتر.
خریدارش حتما در آینده کلی سود میکنه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۶ بهمن ۱۳۹۵GOD BLESS AMERICA عزیز چاکریم
راستش این ماشین جدا از اینکه موتورش برا کرایسلر هست و برامن هم یکی از عوامل محبوبیت این ماشین هست اما طراحی بسیار خوبی هم داره به خصوص فرم شیشه عقبش که خیلی خاصش کرده
یدونه از این مدل نقره ای رنگ در ایران موجود هستش که خیلی هم سالمه
مجید
۲۶ بهمن ۱۳۹۵سلام علی اقا!
موافقم رفیق!!
تو موزه تماشاگه خودرو تو کرج یه نمونه ازش هست و تو سریع و خشن 6 هم بود!!!!!!!!!!یک GT اصیل!!!!!!!یک جمله معروف در موردش هست:
.It’s handling like a cool boss!!!!!!!!!
تنها ماشین انگلیسی کلاسیکی هست که دوستش دارم و آرزو دارم بخرمش و بر خلاف بقیه من از بدنه ش خوشم میاد!!!
(ali (CHEVY NOVA
۲۶ بهمن ۱۳۹۵داش مجید چاکریم
درسته منظورم دقیقا همونی هست که شما میگی
من تو ماشینهای انگلیسی 2 نمونه رو خیلی دوست دارم داشته باشم
جگوار xj8 . جنسن اینتر سپتور
sadegh
۲۶ بهمن ۱۳۹۵این که جلوش پیکان جوانان خودمونه!!!!!
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۶ بهمن ۱۳۹۵Jensen Motors از 1934 تا 1976 فعال بود.
از موتور های فورد ، کراسیلر و استین استفاده می کرد.
استین سال 1952 ورشکست شد و جنسن بیشتر به سمت استفاده از موتور های کراسیلر رفت.
جنسن اینترسپتور خودش از روی جنسن CV8 ساخته شده که من خودم به شخصه خیلی بهش علاقه دارم.
joojoo
۲۶ بهمن ۱۳۹۵از این ماشین سه تا تو ایران هست. که یکیش رو هم مجله ماشین بررسی کرده بود.و با گیربکس سه سرعته اتومات، صفر-صد رو تو 7 ثانیه میزنه.کلا خیلی دوستش دارم.
سعید(تهران)
۲۶ بهمن ۱۳۹۵اگه این شیشه عقب بشکنه تکلیف چیه؟!
داریوش
۱۸ دی ۱۳۹۶دوستان اگرکسی اینماشین رو داره من تعدادی از قطعات یدکی آکبند اون رودارم
Mhd
۲۲ خرداد ۱۴۰۰سلام دوست عزیز لوازمی که دارید چیا هستن؟