مورگان برنامههای خود برای تولید محصولات جدید در سال ۲۰۲۰ را تائید کرد. تمامی این محصولات از پلتفرم جدید آلومینیومی CX که در روی خودروی جدید پلاس سیکس بکار رفته سود خواهند برد.
این خبر بزرگی برای برند بریتانیایی است زیرا عصر پایان تولید خودروهایی با شاسی فولادی سنتی که سابقهاش به سال ۱۹۳۶ بازمیگردد فرا رسیده است. موضوع شگفتانگیز اینکه شاسی فولادی هنوز هم در خودروهایی مثل مورگان ۴/۴، پلاس ۴ و V6 رودستر به کار رفته است.
مورگان در حال حاضر در حال توسعه نسل جدید خودروهای CX است که جایگزین خودروهای فعلی با شاسی فولادی قدیمی خواهند شد. این پلتفرم جدید که توسط خود مورگان طراحی شده دو برابر شاسی قبلی آلومینیومی بکار رفته در آئرو ۸ و دومین نسل پلاس ۸ استحکام دارد.
به لطف کاهش وزن، این پلتفرم جدید تنها ۹۷ کیلوگرم وزن داشته و باعث میشود وزن پلاس سیکس به ۱۰۷۵ کیلوگرم برسد. مورگان فعلاً اعلام نکرده محصولات جدیدش دقیقاً چه زمانی عرضه خواهند شد.
البته این شرکت بریتانیایی میگوید طیف محصولاتش دارای گیربکس دستی و همچنین پیشرانهای کوچکتر در مقایسه با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ساخت بامو که در پلاس سیکس بکار رفته خواهند بود.
اگرچه مورگان پایان تولید شاسی فولادی قدیمی را بصورت رسمی اعلام نکرده اما گفته که تولید مدلهای استفاده کننده از این پلتفرم تا مدتی کوتاه ادامه خواهد داشت.
معرفی محصولات جدید این شرکت در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد. مورگان امیدوار است مدلهای جدید CX پیرو پلاس سیکس باشند که واکنشهای مثبتی را از سوی مشتریان و کارشناسان در پی داشته است. مورگان که در کنترل گروه سرمایهگذاری ایتالیایی است اطلاعات بیشتری از محصولات جدید خود را در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد کرد.
نوید جهرمی
۲۳ آذر ۱۳۹۸از ماشین های با ظاهر کلاسیک و باطن مدرن، خوشم میاد. هنوزم به نظرم طراحی های قدیمی جذابترند.