پاگانی نسخهٔ جدیدی از مدل هوآیرا را با نام تریکولوری (Tricolore) معرفی کرده است. این یک مدل بشدت تولید محدود است که برای ادای احترام به تیم نمایش هوایی (ایروباتیک) نیروی هوایی ایتالیا یعنی «فرچی تریکولوری» (به معنای پیکانهای سهرنگ) ساخته شده است. البته این اولین باری نیست که پاگانی از تیم ایروباتیک نیروی هوایی ایتالیا تجلیل میکند زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۰ نیز در پنجاهسالگی فرچی تریکولوری، همین کار را با معرفی نسخهٔ ویژهٔ زوندا تریکولوری انجام داد.
هوآیرا تریکولوری از بدنهٔ جدیدی بهره میبرد که از هواپیمای ارماکی MB-339A تیم فرچی تریکولوری الهام گرفته است و بر آئرودینامیک تمرکز دارد. اسپلیتر برجستهتر، پروفیل جانبی کاملاً جدید برای به حداکثر رساندن داونفورس و سپر جلوی جدید با خروجیهای هوای جانبی برای بهبود کارایی اینترکولر از ویژگیهای بیرونی این هوآیرای ویژه هستند. علاوه بر این، یک ورودی هوای جدید هم پشت کابین تعبیه شده که هوای خنک بیشتری را به موتور دوازده سیلندر میرساند.
در همین حال، دیفیوزر عقب بهینه شده و بال کاملاً جدیدی هم برای هوآیرا تریکولوری طراحی شده که بهطور کامل در بخش عقبی ادغام شده و با جبران افزایش داونفورس در جلوی خودرو، به تعادل آئرودینامیکی کمک میکند. پایههای این بال مشابه بالهٔ دُم جتهای تیم فرچی تریکولوری است و مثل جتها، روی آن شمارهٔ تولید خودرو نقش بسته است. شاید برجستهترین ویژگی تریکولوری اما تعبیهٔ یک لولهٔ پیتوت در وسط کاپوت جلویی آن باشد. این ابزاری است که هواپیماها از آن برای اندازهگیری سرعت هوایی و تعیین وضعیت آئرودینامیکی استفاده میکنند.
هوآیرا تریکولوری بهعنوان مدلی که از هوانوردی الهام گرفته است، در بیرون بهطور ویژهای رنگآمیزی شده است که ویژگی اصلی آن طرح سه رنگ در طرفین خودرو است. این گرافیک تا چراغهای عقب کشیده شده و همراه با رنگ آبی کربنی شفاف بدنهٔ خودرو، طرحی مشابه رنگآمیزی هواپیماهای فرچی تریکولوری را ایجاد کرده است. علاوه بر این، برای این هوآیرای تولید محدود رینگهای آلیاژی جدیدی با طرح توربین مانند طراحی و برای ورودیهای هوای جانبی هم قاب آلومینیومی جدیدی در نظر گرفته شده است.
در سینهٔ هوآیرا تریکولوری جدیدترین نسخه از پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی مرسدس قرار گرفته که حالا ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشیال به دیفرانسیل الکترومکانیکی تحویل داده میشود. شاسی این ماشین از کربن-تیتانیوم اختصاصی پاگانی ساخته شده که بهبود قابلتوجهی را در استحکام خودرو ایجاد میکند. در همین حال، هندسهٔ سیستم تعلیق، کمکفنرهای با کنترل الکترونیکی و آئرودینامیک فعال هم عملکرد استثنایی هوآیرا را در تحت هر شرایطی تضمین خواهد کرد.
کابین هوآیرا یکی از خاصترین محیطها در کل صنعت خودروسازی محسوب میشود و حالا در تریکولوری اینجا حتی خاصتر هم شده است. تمام قطعات آلومینیومی کابین این نسخه از آلیاژ درجهٔ هوافضا ساخته شده و با رنگ آبی ویژهای آنودایز شدهاند. همچنین صندلیها هم با روکش منحصربهفرد دورنگ آبی و سفید به همراه تریم چرمی در سه رنگ سفید، قرمز و سبز پوشیده شدهاند که این هم اشارهٔ دیگری به هواپیماهای فرچی تریکولوری است. بزرگترین تغییر در کابین هوآیرا تریکولوری اما اضافه شدن یک بادسنج به روی داشبورد است که با لولهٔ پیوت بیرونی کار میکند و سرعت هوایی را نشان میدهد. از پاگانی هوآیرا تریکولوری تنها سه دستگاه ساخته خواهد شد که هرکدام ۵.۵ میلیون یورو قیمت دارند.
Reza
۲۸ آذر ۱۳۹۹رونمایی از هوآیرا تریکولوری یعنی اینکه تا کمتر از یک سال پاگانی جانشین هوایرا رو رونمایی میکنه
RezaRs
۲۹ آذر ۱۳۹۹وایی نمی دونم غمگین باشم یا خوشحال بالاخره خیلی هوایرا رو دوس دارم اما پاگانی حتما جانشین عالی داره
ماکان
۲۸ آذر ۱۳۹۹سلام . می خواستم مطمئن شوم که آیا پاگانی زوندا دیگر تولید نمی شود ؟
تحت پیگرد
۲۸ آذر ۱۳۹۹پاگانی آخرین نسخه زوندا رو در سال 2018 به نام hp barchietta تولید کرد.
ماکان
۲۸ آذر ۱۳۹۹ممنون.
Hadi
۲۸ آذر ۱۳۹۹انگار ساخت ایرانه…
با اون الگوی پرچم که بغل ماشین کشیده شده…
بسیار خاص و زیباست ?
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹البته که منظور از اون پرچم ایتالیا هست
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹اتفاقاً سوال من هم هست ؟!
زوندا تولید میشه ، آیا ؟!
من شیفتهی خودروهای این شرکتم ، پاگانی و کوئنگزگ خودروهایی تولید میکنند که با تمام پتانسیلی که دارند نباید رانده شوند و باید ماهی یکبار یه میتینگی کوچیک باهاشون داد و رفت دوباره تو مجموعهی کلکسیونیشون .
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹باهات موافقم تا حدی
به حز زوندا که باید با حداکثر توانش بهش گاز در جا داد و کیفشو برد
میلاد
۲۸ آذر ۱۳۹۹پاگانی همیشه عشق بوده.هست و خواهد بود.زنده باد پاگانی.
Moein
۲۸ آذر ۱۳۹۹فقط اونایی که بهت دیس دادن???
لابد فکر کردن اینم مثل بوگاتی عروس هزار داماده که دست آخر هم پرچم فرانسه رو بچسبونن روش تمام??
Mahdi911Turbos
۲۸ آذر ۱۳۹۹این فقط یه ماشین نیست بلکه یه اثر هنری هست که میشه ساعتها بهش نگاه کرد و لذت برد بدون اینکه باهاش رانندگی کنی
ولی لذت واقعی از زمانی شروع میشه که استارت بزنی و باهاش بری توی جاده
akrh78
۲۸ آذر ۱۳۹۹فقط سرعت سنجش که بر اساس ماخ نامبر شماره گذاری شده ??
Reza
۲۸ آذر ۱۳۹۹به نکته ظریفی اشاره کردید این سرعت سنج تا عدد 6 شماره گذاری شده. تا اونجایی هم که من میدونم هر ماخ برابر با 1225 کیلومتر هستش. پاگانیه دیگه چی میشه گفت.
وقتی هنر ایتالیایی با علم ژرمنی ادغام میشه یه همچین موجودی بوجود میاد که باید مقابلش سجده کنی
akrh78
۲۸ آذر ۱۳۹۹اره ?? تازه اولش یک دهم یک دهم شماره گذاری شده که اونم باز زیاده کلا تا 3 دهم بیشتر نمیتونه بره
akrh78
۲۸ آذر ۱۳۹۹پدال جان اون لوله به نظرم با توجه به توضیحی که نوشتین و عکس، «پیتوت» باشه. pitot tube
مسعود
۲۸ آذر ۱۳۹۹خودرو که از همه لحاظ خودروی فوق العاده ایه اما چه خبره 5 و نیم میلیون دلار…
پاگانی و بخصوص بوگاتی یعنی مخصوص تیغ زدن هستن حالا هر چقدر هم که ماشینشون خوب باشه واقعا از لحاظ عقلانی اینقد ارزش ندارن!
البته تمرکزشون رو کساییه که دیگه بیشش از حد پول دارن و خب پول کندن از اونا بد نیست!
Reza
۲۸ آذر ۱۳۹۹ارزشش رو داره . اگه من خودم بین دوراهی پاگاهی و بوگاتی بمونم انتخابم پاگانی خواهد بود.
قدرتش از imola هم بیشتره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۸ آذر ۱۳۹۹پاگانی کلا 250 تا ماشینم نساخته طی ۲۵ سال
چجوری بخواد پول خط تولید رو دربیاره؟؟؟؟
مسعود
۲۸ آذر ۱۳۹۹نسازه
اصلا دلیل قابل توجیحی نبود
قیمت رو بیاره پایینتر در حد محصولات فراری تولید رو ببره بالا
حالا مثلا این خودرو به جز در طراحی چه فرقی مثلا با محصولات فراری یا لامبورگینی داره؟
با این قیمت شاید بشه ۱۵-۲۰ تا هوراکان خرید ?
Moein
۲۸ آذر ۱۳۹۹خیلی ناراحتی تحریم کن پاگانی رو بذار به فلاکت بیفته
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹شما حد نهایی پرفورمنس یه ماشین رو تو محصولات پورشه میبینین خصوصا ۹۱۸ (زمانی که معرفی شد)
خب با این اوصاف دلیلی نداره دیگه کسی هایپر کار بخره چون ماشینای خیلی خیلی ارزون تر چه تو درگ و چه تو لپ تایم هستن که نقطش کنن
از یه جایی به بعد دیگه پول بابت اسب بخار و تکلونوژی نمیدی پول بابت عشق میدی بابت هنر و …
البته طبیعیه که خیلی از ماها برامون گنگ باشه این چیزا چون در حسرت نیاز های ابتدایی هستیم
مسعود
۲۸ آذر ۱۳۹۹چرا جاده خاکی میزنی معین خان؟
من پول پیچ های رینگش رو هم ندارم بخوام تحریم کنم
من اگه پول خرید اینو داشتم هیچوقت اینکارو نمیکردم چون میدونم هدف از تولیدش چپوندن منه و جاش میرفتم یه خودرو دیگه با همین مشخصات و کیفیت ساخت میخریدم با یک دهم این قیمت و ۵ میلیون دلار بقیشو خرج چیزای دیگه میکردم!
البته به کمپانی نمیشه خیلی ایراد گرفت چون تو این دنیا پول واقعا ناعادلانه تقسیم شده و بعضیا درامد و سرمایه فضایی دارن و منم اگه بودم یه راهی پیدا میکردم قسمتی از پول میلیاردر ها رو سهیم شم!
در کل من پاگانی رو تحسین میکنم چون راه خوبیه برای کندن پول از میلیاردرها
Reza
۲۹ آذر ۱۳۹۹شما تا حالا یه پاگانی واقعی رو دیدی ؟؟؟
اگه دیده بودین همچین نظری نمیدادید
RoadRunner
۲۸ آذر ۱۳۹۹هر موقع هوراچیو پاگانی روی شقیقه ی من و شما تپانچه گذاشت و گفت باید یکی از ۳ ماشین رو به قیمت ۵.۵ میلیون دلار بخرید و انتخاب دیگه ای هم نداشتیم میشه تیغ زدن.
این یک ماشین انحصاریه که شبیه هیچ چیز دیگه ای نیست و تنها ۳ دستگاه ازش تولید میشه، هر کس سراغش میره از قیمت بالا و هزینه هاش آگاهه. اگه نخوان اینقدر پول بدن نمیخرنش
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹یادمه هوراچیو پاگانی میگفت برای طراحی زوندا از چهره همسرش وقتی که عصبانیه الهام گرفته
برای این از کجا الهام گرفته خدا داند
RoadRunner
۲۸ آذر ۱۳۹۹جالب بود، نمیدونستم
در هر حال هوایرا و مخصوصا زوندا جزو خوش سیما ترین و خاص ترین و خوش صدا ترین ساخته های دست بشر هستند، واقعا شاهکارن
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹آقا مسعود
همه میدونن پول زیادی طلب میکنه ، اما همه هم میدونند پول برند میدهند ، ولی همه نمیتوانند پاگانی بوگاتی کوئنگزگ باشند !
مثل این میمونه که بیایید بگید طلا با آهن و مِس یا آلومینیوم چه فرقی داره و هر دو فلز هستند پس به جای طلا با آهن یا مِس انگشتر بسازیم و به انگشت بکنیم .
مسعود
۲۸ آذر ۱۳۹۹با احترام بهت ولی مثالت اصلا مثال درستی نبود
طلا با مس؟
بیشتر مثل این میمونه مثلا یه کمپانی انگشتر طلا با وزن مشخص بزنه مثلا با قیمت بلفرض 1 میلیون تومن بعد یه کمپانی دیگه حالا با فعالیت کمتر بیاد همون اندازه طلا با همون وزن رو بزنه با یه طرح دیگه 20 میلیون تومن!
حالا این چطور قابل توجیح میشه؟چون کمپانی دومی شاید سالی دو سه بار طرح بزنه ولی اولی هفته ای 10 تا طرح؟؟؟
این سیاست کاملا برا چپوندنه دوست عزیز
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹کمپانی گرون فروش خاص تره و تولیداتش به شدت کمتره و جزعیات بیشتری داره و…
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۳۹۹چپوندن? !
بیخیال مسعود !
اول که این خودروها به هر کسی فروخته نمیشه و این شرکت هست که انتخاب میکنه کی حقِ داشتنِ محصولشون را داره و اینطور نیست که هِنِک هِنِک پاشی بری درِ نمایندگیشون و یکیشو بخری ببری خونه ، باید اول ببینند پتانسیل و شرایط نگهداریشو داری و فرد عشق خودرویی هستی یا اینکه نه ،میخوای باهاش دلالی کنی !
دوم اینکه ، این نگاه شما به خودرو از روی ندانستن هست و فکر کنم هدف از خرید خودرو برای شما رفتن از نقطه A به b باشه ، حالا خواه پراید باشه خواه پرادو !
OMID
۲۹ آذر ۱۳۹۹گرون بودن طلا به خاطر خواصش نیست بلکه به خاطر کمیاب بودنش هست
گرونی این ماشین هم به خاطر قدرت و سرعتش نیست بلکه به خاطر کمیاب بودنش هست
زیزیگولو
۲۸ آذر ۱۳۹۹همه کمپانیای خودروسازی هرسال دنبال بهتر کردنو بهینه کردن ماشیناشون هستن و دائم با فناوریا و ابزارای جدید ابداعیشون مردمو شگفت زده میکنن …… ماشینایی که مجهز به کاربردی ترین فناوریا هستن که این فناوریا بیشتر رو ماشینای لوکس معرفی میشنو حتی ممکنه بقیه ماشینا هم بزودی به این فناوریا و ابزارا مجهز بشن
تحت پیگرد
۲۸ آذر ۱۳۹۹خدا کنه این دیگه آخرین نسخه هوآیرا باشه دیگه از بس هوآیرا با عناوین مختلف رونمایی شده واقعا داره خز میشه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۸ آذر ۱۳۹۹از هوایرا بکششش بیروووون
بخدا زوندا قشنگ ترههههه!!!!!!!!
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹زوندا عشق تره ولی این قشنگ تره به نظرم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۸ آذر ۱۳۹۹زوندا r رو ببین
کاپوتش رو با این مقایسه کن
زوندا یه کاپوت تیز داره ولی کاپوت این انحنا داره
یا گلگیر عقب نیم دایره ای مسخره هوایرا
با گلگیر عقب زوندا مقایسه کن
درسته هوایرا آیرودینامیک تره اما زونداr از هوایرا شتاب و تاپ اسپیدش بیشتره
Mr.X
۲۸ آذر ۱۳۹۹حتی زوندا رودستر هم بنظرم از هوآیرا قشنگتره
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹به سلیغه تون احرام میزارم
اما به شخصه هوایرا رو از همه خودرو های هزاره حاضر بیشتر دوسش دارم
OMID
۲۹ آذر ۱۳۹۹هوایرا همه جا از زوندا سریعتره
مگه میشه جانشین یه ماشین از خودش کندتر باشه ؟
زوندا هندلینگ وحشتناکی هم داشت در حدی که حتی راننده های مسابقه هم میترسیدن هنگام رانندگی باهاش
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۹ آذر ۱۳۹۹امید دقیقا همینطوره زوندا r نوربرگ رینگ سریع تره
ولی بزار دو مدل از پاگانی که ده سال اختلاف دارن رو مقایسه کنم
تاپ اسپید زوندا رولوچن 380
هوایرا ایمولا 380 یعنی ده سال بعد به تاپ اسپید رولوچن رسیده
شتاب ایمولا حدود ۲،۹
رولوچن۲،۶ هست
ارشیاsc20
۲۸ آذر ۱۳۹۹ماشین های پاگانی بدون شک تولیدمحدود ترین ماشین های دنیا هستن.
پس قیمتشون توجیه پذیره.
Mr.X
۲۸ آذر ۱۳۹۹اینقدر که اینا مدل های مختلف هوایرا ساختن مدل های مختلف ویرون و اونتادور نساختن بخدا. دارم ازش خسته میشم کم کم. کاش یه پاگانی جدید رونمایی کنن.
مهرداد كمال
۲۸ آذر ۱۳۹۹کسی ماشین زیباتر از پاگانی سراغ داره مخصوصا زونداش
والله من که ندیدم
Ahmedreza2002
۲۸ آذر ۱۳۹۹البته ایمولا و هوایرا BC هم خیلی عالین و زوندا هم نسخه همیلتونش با اون رنگ بنفش واقعا دلبره
AMG///
۲۸ آذر ۱۳۹۹زیباست?
من عاشق پاگانیم
محصولاتش خیلی وحشین
مخصوصا زوندا ??
Reza
۲۸ آذر ۱۳۹۹شاهکاره
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۹عاشق عکس دوم شدم خیلی جذابه
Ãbţìň
۲۸ آذر ۱۳۹۹حیف که حسرت دیدن اینجور ماشینایی به دلمون مونده….
چی میشد یه شرکت خودروسازی مثل این هم توی ایران بود و پرچم ایران روی بدنه اش…
ایتالیایی ها به ساخته هاشون افتخار میکنن و همینطور برای کشورشون هم ارزش قائلن
نه مثل اینجا که بجای اینکه مردم دست به دست هم ایرانو نجات بدن فرار میکنن خارج…
جالب اینجاست که انتظارم داریم ایران درست بشه!!
واقعاً افسوس که اون بیچاره از ایران رفت بیرون…
مهدی،:امید اینده
۲۸ آذر ۱۳۹۹کدوم بیچاره؟ کی؟