دیوید براون یک شرکت کوچک انگلیسی است که تاکنون آنرا با تنها محصولش بنام Speedback میشناختیم. این یک کوپهٔ لوکس کلاسیک است که با الهام از بدنهٔ آستونمارتین DB5 بر اساس جگوار XKR ساخته شده است. حال این شرکت بار دیگر خود را با معرفی نمونهٔ بازتولید شده و مدرن از خودروی مینی کلاسیک مطرح کرده است. این ماشین مینی Remastered نام دارد. همانطور که متوجه شدهاید، این اتومبیل از لحاظ فنی خودروی جدیدی نیست بلکه یک نسخهٔ بازآوری شده از مینی اصلی است که از طریق ترکیب استایل کلاسیک با فناوریهای مدرن و لاکچری، پکیج بسیار جذابی را ارائه کرده است.
دیوید بروان در این مینی جدید، استایل نمادین مینی کلاسیک اصلی را حفظ نموده است اما درزهای بدنه حذف شدهاند، یک جلوپنجرهٔ آلومینیومی جدید برای آن طراحی شده، آینههای جانبی تغییر کردهاند، راهنماهای جلو از لامپهای LED تشکیل شدهاند و چراغهای عقب نیز مانند کوپهٔ Speedback از LED بوده و ظاهری جواهر مانند دارند. این چراغها با نمونههای اصلی مینی تفاوت داشته و کاملاً مشابه چراغهای Speedback هستند.
در زیر کاپوت نیز یک پیشرانهٔ ۱۲۷۵ سیسی مینی با تنظیم مجدد قرار دارد که ۵۰ درصد قدرت بیشتری از پیشرانهٔ مینی قدیمی تولید میکند. این یعنی مینی جدید قدرتی بین ۹۰ تا ۱۰۰ اسب بخار دارد. علاوه بر این، ترمزها و سیستم تعلیق بهروزرسانی شده و یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی نیز وظیفهٔ انتقال نیرو را بر عهده دارد. دیوید براون همچنین برای افزایش استحکام شاسی و بهبود هندلینگ Remastered، از جوشهای بیشتری در ساختار خودرو استفاده کرده است.
داخل این مینی مدرن ترکیب یا آمیزهای است از طراحی رترو با مدرنیته. در اینجا داشبوردی کلاسیک و ساده به چشم میخورد که در مرکز آن یک پورت USB و صفحهنمایش تمام لمسی با پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل نصب شده است. در زیر این نمایش گر دو دریچهٔ کرومی گرد برای تهویه تعبیه شده است درحالیکه یکی از ضروریات خودروهای قرن بیست و یکم یعنی نگهدارنده فنجان نیز در آن وجود دارد. غربیلک فرمان چوبی زیبا، صندلیها با پوشش چرم دستدوز و صفحه کیلومتر کلاسیک از دیگر موارد قابلتوجه کابین این مینی کلاسیک اما مدرن هستند درحالیکه به ریموت کنترل و استارت دکمهای هم مجهز است.
مینی Remastered بهصورت کاملاً دستساز در مقر دیوید برتون در نزدیکی سیلورستون بریتانیا تولید شده و بهزودی برای فروش عرضه خواهد شد. در ابتدای عرضهٔ این خودرو، دو نسخهٔ ویژهٔ تولید محدود از آن ارائه خواهد شد که یکی الهام گرفته از مونتکارلو و دیگری الهام گرفته از کافه ریسر است. این دو نسخهٔ دارای ویژگیهای منحصربهفرد ظاهری هستند. مینی Remastered برای اولین بار در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) در موناکو به نمایش عمومی درمیآید.
قیمت این خودروی فوقالعاده هنوز رسماً اعلام نشده است اما افراد آگاه، از قیمت حدود ۵۰ هزار پوند معادل ۶۲ هزار دلار برای آن خبر دادهاند که البته احتمالاً با سفارش آپشنها بسیار فراتر از این رقم خواهد رفت؛ بنابراین این مینی کلاسیک خودروی گرانتری از مینیهای جدید ساخت بامو خواهد بود اما حداقل ۴۵۰ هزار پوند ارزانتر از یک Speedback است.
مؤسس شرکت دیوید براون در مورد این مینی جدید گفته است:
«ما این ماشین را ساختهایم تا بتوان آنرا در کنار هر خودروی کلاسیک یا مدرنی قرار داد. این یک خودروی شهری فوقالعاده است. ما در مورد Remastered واکنش شگفتانگیزی از خریداران خودروی قبلی ما یعنی Speedback و همینطور طرفداران دیوید براون دریافت کردهایم».
برای ساخت هر دستگاه از این خودرو هزار ساعت نفر وقت صرف میشود و فرایند رنگآمیزی آن برای هر خودرو بهتنهایی چهار هفته طول میکشد. دیوید براون میگوید خریداران میتوانند تنظیمات خودرو را مطابق میل و علاقهٔ خود سفارش دهند و حتی میتواند مثل Speedback یک رنگ بیرونی انحصاری را برای خودروی خود درخواست کنند.
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ فروردین ۱۳۹۶جالبه شرکتی که صاحب مینی هستش((bmw)) نمیتونه مثل مینی ماشین کم استحلاک بسازه و همه محصولاتش جزو پراستحلاک ترین ساخته های بشریت هست
همونطور که قبلا اشاره کردم بی ام و محصولاتش 24-48 کار میکنه یعنی 24 ساعت کار میکنه و 48 ساعت در خوش بینانه ترین حالت گوشه تعمیرگاه هستش
در جواب به کامنت کاربری به اسم Germany این متن رو نوشتم که شروع به توهین در قسمت شورولت تاهو کرد
TRX
۲۰ فروردین ۱۳۹۶علی جان از شما که کاربر قدیمی و فهیمی این سایت هستید چنین کامنتی انتظار نمیره خودت خوب میدونی هر ماشینی بنا به کاربردش میزان استحلاکش متفاوت هست و استحلاک ماشین ۱۲۰۰ سی سی با ماشین ۴۴۰۰سی سی توین توربو یکی نیست یا بلاعکس !
در آخر ارادتمند شما هم هستیم
Daniel
۲۰ فروردین ۱۳۹۶حاج علی BMW همش تو تعمیرگاهه؟؟؟؟؟؟؟؟
بنظرم بی انصافی کردی در حق BMW.
BMW خط قرمز همه ماشین بازهاست.
خواهشا در باره BMW شایعه سازی نکنید دوستان.
BMW ی اسطورس که فقط ی رقیب جلوی خودش داره. اونم مرسدس بنزه… .
ونوم اف ۵
۲۱ فروردین ۱۳۹۶یه سر به تعمیرگاهها بزنید لطفا
رامکال
۲۱ فروردین ۱۳۹۶سر زدیم خبری نبود.
اگر خبری بود توی خود آمریکا با لکسوس و بنز سر رتبه برتر دعواشون نمیشد.
حقیقت تلخه.
Daniel
۲۱ فروردین ۱۳۹۶ونوم جام لازم نیست. به غیر از ی دوره مشکل مالی که برای پدرم پیش اومد و ماشین نداشت هیچی غیر از BMW نخریده. تا همین الان که به لطف منطقه آزاد و قیمت های واقعی خودرو، یه 428i گرند کوپه داره و راضیه کاملا ازش از همه لحاظ.
درسته از مکانیکی چیزی بلد نیستم ولی میدونم هیچ وقت به غیر از تعویض روغنی ماشیناش رنگ تعمیرگاه رو ندیدن.
حرف اشتباه و متعصبانه ی دیگران رو درفش کاویانی نکنید و همه جا نچرخونید.
Parvaz
۲۰ فروردین ۱۳۹۶اقا علی از محصولات بیمر یکی به من بدن استهلاکش با خودم اصلا بیمر رو بخاطر اسهلاکش دوست دارم.( با طرفدارای متعصب اصلا بحث نکنید بذارید خوش باشند) ماشین های امریکایی رو دوس دارم ولی همیشه پشت ماشین های آلمانی هستن حتی پشت برترین موتورساز دنیا ?
Germany
۲۰ فروردین ۱۳۹۶جناب علی اتفاقا این استهلاک ماشین های آمریکاییه که خیلی بالاست جنس هرچی بی کیفیت تر باشه استهلاکشم بیشتره اینو
می شه تو هر جنسی دید برای نمونه کفش های چهل هزار تومانی که پس از چند ماه پاره می شن ولی یه کفش صدو پنجاه هزار تومانی تا چند سال هیچیش نمی شه اتفاقا من دیروز اصلا توهینی به ماشین های آمریکایی نکردم بلکه واقعیت هارو گفتم ولی تو داری حرف الکی می زنی
Machine
۲۰ فروردین ۱۳۹۶Germany
دوست عزیز
کسب رتبۀ نخست لیست رضایتمندی خریداران JD پاور در سال 2017 توسط بیوک
کسب رتبههای سوم و چهارم همین لیست توسط جیامسی و شورلت
کسب رتبۀ چهارم قابلاعتمادترین خودروسازان JD پاور سال 2107 توسط بیوک
انتخاب شورلت بولت بعنوان خودروی سال 2017 موتور ترند
انتخاب فورد فوکوس RS بعنوان خودروی سال 2017 اتو گاید
و… (مدرک تمامی اینها تو همین پدال موجوده)
جواب دندانشکنیه برای کسایی که بدون دلیل و سند ماشینهای آمریکایی رو بیکیفیت میدونن.
باید بگم که دقیقاً برعکسه، یعنی تو حقایق رو نمیگی بلکه قصد تخریب و سیاهنمایی داری. من شخصاً نمیگم ماشینهای آمریکایی بهترین ماشینهای دنیا هستن اما اونطوری هم که تو میگی به هیچعنوان نیست. بنابراین این گفتهها حقیقت نیست بلکه چیزیه که تو دوست داری حقیقت باشه. پس این ادعاهای بیپایه و اساس که به قصد تخریب خودروهای آمریکایی بیان میکنی میتونه توهین باشه نه بیان حقیقت.
فقط انگلستان
۲۰ فروردین ۱۳۹۶Germany عزیز طبق حرفای شما یعنی کیفیت پایین ماشین های آمریکایی
( که اصلا قطعاتشون کیفیت پایینی نداره و خیلی هم کیفیتشون بالاست ) با استهلاک رابطه مستقیم داره ولی توربو بودن ماشین های آلمانی که که اثبات شده استهلاک ماشین رو خیلی بیشتر می کنه با استهلاک رابطه مستقیم نداره یعنی قدرت موتور بیشتر ماشین های آلمانی که باعث درگیر شدن بیشتر و استفاده بیشتر از قطعات موتور و انواع قطعات مثل لنت و لاستیک و … می شه رابطه ای با استهلاک نداره ولی کیفیت پایین قطعات ماشین های آمریکایی ( که طبق آمارها نه تنها کیفیتشون پایین نیست بلکه خیلی هم بالاست ) باعث استهلاک می شه
و …
پس خواهشا دیگه این حرفا رو تمام کن.
ایران
۲۰ فروردین ۱۳۹۶حق با شماست.ب ام و باید بیشتر به فکر کم کردن استهلاک ماشیناش باشه.بابا همین تیپ 28 که موتورش کوچیکه پدر صاحب بچه رو درآورده.بلایی به سر میاره که آدم میگه غلط کردم.سوار تویوتا پریوس زشت میشم ولی دیگه سوار ب ام و نمیشم.ماشینای خیلی خوبی میزنه ولی واقعا استهلاک بالایی داره.
كوروش
۲۰ فروردین ۱۳۹۶عجب من فکر کردم توضیحات قابل قبول دوستان درباره ((((استهلاک)))) بیمر کافی بوده
ahmad
۲۰ فروردین ۱۳۹۶داداچ داری اشباه میزنی!
فکر کنم MWM رو با BMW اشتباه گرفتی!
عیبی نداره، هر کسی که اطلاعی از دنیای خودرو نداشته باشه ممکنه مرتکب همچنین اشتباهی بشه! :)))
ASTON
۲۰ فروردین ۱۳۹۶دوستان ، عزیزان ، یاران
تو رو خدا بابا این بحث ها به خدا برازنده شما نیست اینها بحث های کوچه بازاری روزنامه های دوبرگی زد هست
به پیر به پیغمبر هر شرکتی در مسیر خودش اهدافی رو دنیال میکنه که اگر به اونها نرسه بازار هدف خودش رو از دست میده
ب ام و خودروسازی هست که تو تو تمام محصولاتش در هرکلاسی که تولید داره لوکس تولید میکنه اولویتش پرفومنس بالا جذابیت و خونمایی در عین وقار هست و خریدار هدف هم تو مدت 3 سالی که داره با اون گارانتی که داره به هیچ مشکلی بر نمی خوره چون دیگه حداکثردیر دیر دیر بعد از 3 سال یه ماشین نو و به روز تر میخواد چون پولشو داره مشکل اونجا شروع میشه که قشر متوسط به پایین بخوان ادای پولدارها رو در بیارن خب این ماشین وقتی صفر کیلومتره مال سطح درآمدی من نیست ماشینی وای به حال که که 5 سال از تولیدش گذشته قیمتش ارزون شده که دیگه بدتر
ولی تویوتا کلا محصولاتی داره که مال قشر متوسط کشورهای درست درمون هست باید استهلاک بالایی نداشته باه و نگاهش هم بیشتر به راحتی و امکانات درعین حال اقتصادی باشه خریدار هدف تویتوا حداقل 3 سال ماشین رو نگه میداره نه حداکثر
پس توقعه اهدافی که تویوتا داره رو از ب ام و نداشته باشیم چون ب ام و هیچ وقت قرار نیست 11 میلیون خودرو به دست مشری برسونه
ونوم اف ۵
۲۱ فروردین ۱۳۹۶داداچ مگه mvm المانیهههه
رامکال
۲۱ فروردین ۱۳۹۶نه داداچچ اشتباه نکن.
آمریکاییییهههه.
silver
۲۰ فروردین ۱۳۹۶باز شروع شد !
باشه تو خوبی….
حسین
۲۰ فروردین ۱۳۹۶خیلی جالبه!
ولی گرونه!
kamran cooper
۲۰ فروردین ۱۳۹۶مدت ها بود که به همچین چیزی فکر میکردم
با دیدن عکساش خیلی لذت بردم
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۰ فروردین ۱۳۹۶آقا یه لطفی بکنید اخبار مربوط به خودروهای انگلیسی رو زود بزارید.
یا خیلی دیر میذارید یا اصلا نمیذارید.?
Mercede kaviani
۲۰ فروردین ۱۳۹۶با درود به دوست عزیز شاهین احمدزاده
سپاس بی کران از مطلب بسیار عالی شما جایی خرسندیی بسیار است در روز پی در پی چنین خبر های مسرت بخشی را میشنویم کاش کادیلاک لینکلن جاگوار و رولز-رویس بنتلی ( برندهای امریکایی وبریتانیای ) از چنین ایده ای را استفاده می کردنند ویک بخش بصورت سفارشی داشتنند درست مانند کمپانی دیوید براون به احیایی مدل های کلاسیک وخاطره ساز انها اقدام می کرد
با سپاس دوستدار شما مرسده کاویان
فقط انگلستان
۲۰ فروردین ۱۳۹۶همیشه اسم نویسنده رو اشتباه می گی.
Mercede kaviani
۲۰ فروردین ۱۳۹۶ببخشید از خوشحالی این خبر اشتباه شد وتشکر از تذکر شما دوست عزیز
دوستدار شما مرسده کاویانی
آرش
۲۰ فروردین ۱۳۹۶بدرد نمیخوره
علیرضا.م
۲۰ فروردین ۱۳۹۶یعنی ایربگ داره
sevlan
۲۰ فروردین ۱۳۹۶واقعا زیبا و دوست داشتنی!عاشقشم،قیمتش هم بخاطر ساعاتی که با عشق و ذوق صرف ساختش شده معقوله،خدایا نصیب کن واسه همه بچه های عشق مینی!
javadm4
۲۰ فروردین ۱۳۹۶من خودم عاشقه ماشینای امریکایم ولی هی نباید گفت بی نقص هستن خواهشا هی تکیه به امار فروش ورضایتمندی نکنید امار فروش پراید تو ایران اوله دلیل بر خوب بودن پراید نیست دلیل بر قیمت پایینش نصبت به بقیه ماشین هاست نمیشه گفت امار میگه فلان ماشین بیشترین رضایتمندی رو داره چون تعداد افرادی که ماشین با قیمت مناسب میخرن بیشتره پس امار فروشش میره بالا دلیل نمیشه نصبت به ماشینی که دو برابر قیمتش رو داره و خریدار کمتری داره بهتر باشه که
در اخر باید گفت کسی که امریکایی باز باشه همون صدای استارت خوردنش برای عاشق ماشین امریکایی موندن کافیه کسیم که بی ام و بازه همون چراغای اخم دارش با ارم بی ام وه براش کافیه
Machine
۲۰ فروردین ۱۳۹۶اولاً منم نگفتم ماشینهای آمریکایی بینقص هستن.
دوماً من کی حرف از آمار فروش زدم؟ من لیست رضایتمندی و قابلیت اعتماد JD پاور رو مطرح کردم.
اینم اسمش روشه رضایتمندی؛ یعنی افرادی که یه ماشین رو خریدن چقدر از اون راضی هستن. حالا میخواد صد دستگاه فروخته باشه یا یه میلیون دستگاه فرقی نمیکنه.
اتفاقاً خودروسازی که تو این لیست رتبۀ مناسبی داشته باشه دلیلی بر خوب بودنش هست.
ضمناً نسبت درسته نه نصبت!
javadm4
۲۱ فروردین ۱۳۹۶مرسی از نکته املا
ونوم اف ۵
۲۱ فروردین ۱۳۹۶دادا بازار بسته ی ایران رو با جاهای دیگه مقایسه نکن اینجا ناراضی هم باشی باید بخری ولی اونجا میری سراغ یه برند دیگه
رامکال
۲۱ فروردین ۱۳۹۶نمیدونستیم
که بازار اروپا / آمریکا / ژاپن هم جزئی از بازار ایران بحساب میان!!!!!!!!
عجب پس مردم آمریکا هم هیچی نمیدونند .
چطوره که یک سری به شما کارشناسان خبره و آگاه از همه چیز بزنند.
به خدا شماها حیفید اینجا موندید.
Mercede kaviani
۲۰ فروردین ۱۳۹۶با سلام به دوستان
فکر کنم در سایت پدال تنها دختر باشم وتنها عضوی که همه ازش متنفراند
برحال برای تمام دوستان مخصوصا دوست عزیز امیر دهقان اسم شان بخاطر مطلب بسیار جالبشان در مورد طرح کلاسیک اشتپاه تایپ کردم وسایر نویسندگان و دوستان
با تشکر مرسده کاویانی
امیر دهقان
۲۰ فروردین ۱۳۹۶سپاس از لطف شما
ضمناً دلیلی برای تنفر از شما دوست محترم نمیبینم
Daniel
۲۰ فروردین ۱۳۹۶تنفر؟!؟!؟!؟!؟ چرا تلقین میکنید!!!!
همه دوستداران خودرو قابل احترام هستن.
ye pesar
۲۱ فروردین ۱۳۹۶بی نظیر ولی ای کاش خود شرکت مینی تو تولید انبوه و با همین حفظ کلاسیک بودنش و قیمت پایین عرضه اش می کرد
saeed-m
۲۱ فروردین ۱۳۹۶هزینه نگهداری بی ام و که میگن بالاس و یا استهلاکش بالاس به چند دلیله! اولا بخاطر توربو بودن و عدم هماهنگی با بنزین اکثر کشور های خاورمیانه مخصوصا ایرانه! که تو رنکینگ هم اثر کرده.قدرت ها و شتاب های خیلی بالا نسبت به حجم موتور خب خرج داره!دوما بخاطر کیفیت بالای ساخت قطعات هزینه تعمیر و تعویض نجومیه که باز تو ایران وضع بدتره. سوما بی ام و خودش استاد ساختن موتور هست و مطمینن میتونه استهلاک رو پایین بیاره ولی خب بجاش خدماتی میده که مشتری رو راضی نگه داره که متاسفانه در ایران تا اون حد نیس چهارما این بحث تعمیرگاه رفتنش فقط واسه ایران صدق میکنه چون ماشین اسپرتی هست و بیشتر بهش فشار میارن بیشتر دست جوونایی مثل منه که خیلی گاز میدن بهش فشار میارن و چون سر موقع بهش نمیرسن یا نمیدن نمایندگی مجاز کار از کار میگذره و خرج یک میلیونی رو حتی ممکنه تا ۵ برابر بالاتر ببره.شخصی رو میشناسم که مدل ۵۳۰ مدل ۲۰۰۵ داره و ۳۸۰ هزار تا رونده تا الان هزینه ای بابت ایراد اساسی و کلی نداده و فقط قطعات مصرفی بوده. ماشین هنوز هم همون شتاب رو داره!. درعوض یه شخص دیگه در عرض ۶ ماه رانندگی با مدل ۵۲۸ مدل ۲۰۱۴ نزدیک ۱۰ میلیون فقط خرج رفع ارور ها کرده. و شانس بیاره موتور به ایراد کلی نخره بعد یه سال هنر کرده!
استهلاک بدی بی ام و هست و لی خیلی چیزای سرتر و بهتری نسبا به رقبا داره که همه رو راضی نگه میداره تا اون عیب رو کلا نبینن.
لطفا هم این تفکر که بی ام مساوی استهلاک و تعمیرگاه رو نیارین.جهان سومی یعنی این حرف!