نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: نانوفلوسل با معرفی کوپه اسپرت کوانتینو، باعث حیرت همگان گردیده است. این نخستین خودروی الکتریکی با ولتاژ پایین جهان است که میتواند برد مسافت باورنکردنی بیش از هزار کیلومتر را برجای بگذارد.
کوانتینو از چهار موتور سه فاز ۲۵ کیلوواتی استفاده میکند که مجموعاً توان ۱۰۰ کیلووات یا ۱۳۴ اسب بخار را برای آن به همراه میآورد. ولتاژ مورد استفاده آن تنها ۴۸ ولت است و میتواند به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این کوپه کوچک ۲+۲ نفره اسپرت با طول ۳.۹۱، عرض ۱.۹۳، ارتفاع ۱.۳۳ و فاصله بین دو محور ۳.۲ متر، خودروی جالبی به نظر میرسد. چرخهای بزرگ ۲۲ اینچی آن از برادران بزرگترش یعنی QUANT E و QUANT F به ارث رسیدهاند. خطوط سیال روی بدنه، گلگیرهای عضلانی، سقف با شیب زیاد، رنگآمیزی ویژه با تزئینات طلایی و درب عقب شیشه ای خاص آن، تصویری منحصربهفرد از یک خودروی اسپرت الکتریکی با عملکرد بالا خلق نمودهاند. اما چه چیزی باعث چنین عملکردی در این خودرو میشود؟ در واقع تکنولوژی انحصاری نانوفلوسل که بهجای باتریهای معمولی از جریان یونی استفاده میکند، باعث تمایز آن گردیده است. دو عدد تانک ۱۷۵ لیتری که یکی حامل مایع الکترولیت یونی با بار مثبت و دیگری بار منفی است و این دو الکترولیت مانند یک پیل سوختی در حضور یک غشای پلاسما با یکدیگر ترکیب میشوند. فرایند سوختگیری این خودرو نیز همانند سوختگیری یک خودروی معمولی است. با این تفاوت که دو تانک آن با سیلات مختلف بهصورت همزمان پر میشوند. آزمونهای اولیه و شبیهسازیها نشان میدهد که پتانسیل این تکنولوژی بسیار بیش از چیزی است که تاکنون بدان دست یافتهاند و شاید در آینده، دنیای خودروهای الکتریکی را متحول سازد.۲۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یواش یواش همه جا داره هیبریدی میشه.ولی ما هنوز اسیر سهمیه بنزین و CNG بالاتر از ارزش واقعی که بابتش پول میدیم هستیم.
جهان سوم یعنی ما که موتور پژو فرانسه رو رو سمند و موتور سمند رو رو دنا میزاریم
موتور 206 رو رو رانا
موتور پراید رو رو تیبا
موتور 5000 اسب بخاری ساخت فرانسه سال 1356 رو رو ناوشکن جماران
بعد همشون میشن ملی.
من که باور نمی کنم ایران نمی تونه یه موتور پراید درست و حسابی بزنه.و هنوز قطعات L90 و 206 ,و هنوز وابسته به شرکت مادره.
ولی ما موتور جت می زنیم مثلا!!!
یا موتور ناو شکن!!!؟؟؟؟؟
…………………….
سامان از تبریز
۱۴ اسفند ۱۳۹۳دوست من تو ایران خودرو تبریز بخش ساخت پیکان وانت کار میکنه
اون میگفت اکثر قطعاتش از چین و هندوستان میاد
:)
در حالی که پیکان از سال 47 تو ایران خودرو تولید میشه
خاک تو سرشون
نوید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳هزااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار کیییییییییییلو متر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Mostafa&S
۱۴ اسفند ۱۳۹۳عجب!!! ما دوباره می خوایم پیکان بزنیم
تبریک به مسئولین
amin
۱۴ اسفند ۱۳۹۳جلل الخالق !!!!!!!!!!!!!!
وحید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یه لحظه با مطلب رانای هیبریدی قاطیش کردم ازبس شباهت بینشون بود
Ali
۱۴ اسفند ۱۳۹۳Oh my God …!!!!!!
نانو فلوسل از کجا اومد دیگه O_o
ناصرساتیا
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خداوند را شکر که زنده ایم و شاهد پیشرفت تکنولوژی به این صورت هستیم
حامد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳خیلی جالب بود.
این حرف نداره!!!
فقط اگر قیمتش در مقایسه با دیگر الکتریکی ها خیلی بیشتر نباشه کاملا می تونه تحول اساسی ایجاد کنه. منتظر قدم بعدی هستم.
Erfan . McLaren Automotive
۱۴ اسفند ۱۳۹۳بیش از هزار کلیومتر :|
سرعت 200 کیلومتر در ساعت :|
این از کجا پیدا شد یهو؟
سعید
۱۴ اسفند ۱۳۹۳صنعت خودرو هم داره مثل صنایع IT رشد سریعی به خودش میگیره
saleh.cars.motorcycles
۱۴ اسفند ۱۳۹۳نمونه ی از خودروهای آیندست که میتونن با سوخت های پاک و مصرف بسیار کم والبته ارزون همه چیز مثل سرعت و قدرتو درآینده ی نچندان دور به ارمغان بیارن
وظاهرشون هم که در مقابل دیگر خودروها کموکسری ندارن و رفته رفته طراحیشون پخته تر میشه… تو آدرس زیر میتونین نمونه های دیگه ی از این خودروسازی را ببینیند که توسط KOENIGSEGG تولید میشن
http://www.netcarshow.com/nanoflowcell/2015-quant_f_concept/
http://www.netcarshow.com/nanoflowcell/2014-quant_e-sportlimousine_concept/
KOENIGSEGG داره نشون میده نتنها درزمینه ی ساخت خودروهای بنزینی حرفهای بسیاری برای گفتن داره مثل مدل One1 و مدل جدیدشون Regera که همزمان از موتور بنزین سوز و سه موتورالکتریکی بهره میبره بلکه در زمینه ی خودروهایی با سوختی پاک وتکنولوژی های آینده نیز رقیب سرسختی برای خودروسازان خواهدبود.وحالا در نمایشگاه ژنو با رونمایی از Regera و وخودروی Quant e-Sportlimousine Concept و Quantino Concept 2015 خودشو بیشتر از پیش در بین برترین خودروسازهاداره جامیده
مدلQuant e Sportlimousine Concept در نمایشگاه سال گذشته رونمایی شد وحالا نمونه ی تکمیل شده آن را بنام Quant F Concept رونمایی کردن که از پدال ودیگر دوستان تقاضا داریم اطلاعاتی درموردش به پدالی ها تقدیم کنن
ناگفته نمونه این تکنولوژی هیچگونه گازآلاینده ی برای محیط زیست باقی نمیزاره
ممنون از KOENIGSEGG & PEDAL
saleh.cars.motorcycles
۱۴ اسفند ۱۳۹۳یکسری اطلاعات درموردQuant F Conceptپیداکردم که به دوستان تقدیم میکنم:
این خودروی زیبا توان تولید 800 کیلو واتوداره که گفتن به عبارتی 1090 اسب بخارمیشه.وبامحاسباتشون حداکثر سرعتشوبیش از 300 کیلومتر تخمین زدن که فقط با یک بار شارژ کامل میتونه حدود 800 کیلومترو طی کنه
اریک
۱۴ اسفند ۱۳۹۳باید بگم به نظر من این پروژه کار نمی کند چون همین الان هم خیلی از خازنهای HBT که در جریان سازی با AMP بالا نقش دارند استفاده می شوند. این خازن ها که معمولا در مدارات فرستده های مایکرو ویو ( از 1.8Ghz تا 103Ghz ) استفاده می شوند و قدرت لازم برای تشعشع چیپ Transceiver را تامین می کند.
واژه Transceiver ادغام Transmission و Receive به معنی ارسال و دریافت اطلاعات است.
ماده حاصله بسیار سمی ، آلرژیک و سنسیتیو هستند علاوه بر اینکه برای سلامتی خوب نیستند با آزاد شدن آنها تداخل فرکانسی به وجود می آید.azآلیاژ های الکترولیت HBT معمولا از تی دی نیترات سرب همراه با سی ال تترا کلرو گالوانیوم است.
حامد
۱۴ اسفند ۱۳۹۳میشه رفرنسی هم در مورد آلایندگی بدهید؟
ممنون از اینکه اطلاعات خود را در اختیار ما می گذارید.
اریک
۱۴ اسفند ۱۳۹۳در کتب پالس های فرکانسی و اصوال طراحی آنها به خطرات نوسان ساز های شیمیایی مخصوصا الکترولیت های سربی همرا با گالوینیوم اشاره شده و خیلی دیگر از مقاله ها دیگر . کتاب استاد بنده : استاد متیو راد منش Matthew M. Radmanesh در قسمت طراحی پالس سازی الکترو ماکرو ویو توزیح می دهد.
توضیحات اضافه:
-ROSH در تجهیزات الکترونیکی به کار می رود که قطعات استفاده شده در آنها سبز است و خطر ندارد. یعنی از این مواد سمی ندارند.
-بعضی از محصولات اپل به خاطر استفاده از باطری های مایع الکترو یونی ( اپل ایر) بسیار خطر ناک هستند بصورتی که اگر در مجاورت 10 متری (ماکروفر) در مدت طولانی قرار گیرند اثرات مخربی ایجاد می کنند.
و این یک چیز کاملا اثبات شده ای است مثلا من به شما می گویم که یک رفنرس بیاورید که سرب خطرناک است! یا یک فرنس بیاورید که تابش زیگما خطری ندارد!!! من نمی دونم تو این ماشین از این محلول استفاده شده باشد ولی اگر باشد خیلی خطر ناک است.
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ممنون جناب اریک برای توضیحات تکمیلی
البته فکرمیکنم منظورشون این بوده که ازخروجی اگزوز آلاینده ای مخرب خارج نمیشه که اگه اشتباه میکنم شما ودوستان تصحیح کنید
اریک
۱۵ اسفند ۱۳۹۳این ماشین که اصلا اکزوز نداره برادر، موتور درون سوز نداره، منظورم ساختار و فرم مواد شیمایی بود که در اون استفاده شده.
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳تومتن اصلیم(نظر اول)توقسمت آخرش از آلایندگی صحبت کردم که درمورد دوخودری دیگر این خودروساز ونه این خودرویی که داره تو این پیج درموردش صحبت میشه
یعنی مدلQuant e Sportlimousine Concept2014 و
Quant F Concept 2015 (اینو در قسمت آخر متنم نام بردم)که اگه تصاویرشو ببینین خواهید دید که خروجی اگزوز دارن.مگر اینکه اون حفره استفاده ی دیگه ی داشته باشه که من نمیدونم
واگه اطلاعات تکمیلی دراین زمینه دارین حتما بگین چون علاقه دارم بدونم
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳واریک عزیز اگه اطلاعاتی درمورد نحوه ی کارکردسوخت دارین بگین
چون تو متن اصلی هردودیدم نوشتن باهربار سوختگیری فلان میزان را طی میکنن.یعنی این سوختی که در هربار قراره توی باکش بریزن تبدیل به چی میشه .آیاخروجی ی هم داره ؟واگه نداشته باشه یعنی تمامش به برق تبدیل میشه
اریک
۱۵ اسفند ۱۳۹۳منظور از سوخت “محلول الکترولیت” هست. همونطور که در دبیرستان خوندید ، اگر خواستید آب را الکترولیز کنید یعنی به دو عنصر هیدروشن و اکسیژن تجزیه کنید باید آب با یک نمک یا اسید ترکیب شود که رسانا باشد و جریان الکتریکی را از خود عبود دهد. به این میگن الکترولین آب یا مایع نیمه هادی!
حالا ساختار بعضی از خازن ها برای اینکه جریان با آمپر زیاد تولید کنند اینطوریه که یک محلول الکترولیت گالوینیوم جیوه به همراه دی نیترات سدیم یا سرب که نمک هستند را با یون های مثبت بم باران می کنند و درون آن گرافیت بار منفی نیز وجود دارد وقتی جریان از خازن رد می شود القای بسامد نسبی جریان مستقیم التراستی باعث بوجود آمدن شدت جریات زیاد می شود .(آپر زیاد)
آمپر زیاد به چه درد می خورد ؟
همونطور که در فیزیک داریم یک معادله برگشت پذیر که V=R . I یعنی ولتاژ رابطه غیر مستقیم و انتگرال تناوب ضربی با شدت جریان یا مقاومت دارد. یعنی اگر 10 آمپر داشتیم مشه باهش 100.000 ولت 0.0001 آمپر تولید کرد. مثل شوکر ها که با 2 باطری قلمی 10 آمپری 20.000 ولت انرژی الکتریکی تولید می کنند.
من اینطوری فهمیدم که سوخت همون الکترولیت هست که وارد ماشین میشه ولی بعد از استفاده خدا می داند. ولی هرچی باشه برای تولید اون انرژی حتما باید از این مواد سمی استفاده شود که خیلی خطر ناک هست.حالا انرژی دادنش که تموم شد این دو المترولیت با هم ترکیب می شوند و از بین نمی روند. باید یه جایی تخلیه بشوند.
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳خیلی عالی بود ممنون اریک عزیز
تاحدی نمیتونی حدس بزنی چطور وبه چه شکلی ممکنه خارج بشن
مخصوصا اینکه بگی تهش چی هست که باید تخلیه بشه؟
اریک
۱۵ اسفند ۱۳۹۳من یک آزمایش ویدئویی و مقاله راجع به موتور وانکل درست کردم. که اگر پدال بخواهد می تونم بزارم بقیه استفاده کنند. واقعا از کار کرد موتور های وانکل مخصوصا کالاسکه ای بسیار لذت می برم حیف که در اتومبیل ها به جز مزدا به علت عمر کمتر این موتور ها استفاده نمی شود ولی شما با یک موتور وانکل 1300 سی سی مزدا 13B می تونید 270 اسب و یک موتور کالاسکه ای اشمیتس 1500 سی سی توربو می تونید 500 اسب نیرو تولید کنید با گشتاور خیلی بالا…….
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳به احتمال زیاد پدال مشکلی نداره چون مطلبتون علمی و کاملا مربوط به خودروست
فکرمیکنم شماهستین که باید این مطلبو به کمک سردبیر وشایدم روش دیگه ی این کاروانجام بدین که من نمیدونم وازهمینجا از سردبیر پدال میخوام جناب اریکو saab راهنمایی کنید تا بتونن این مقاله را برای استفاده ی علاقمندان توپدال بزارن
باتشکر
اریک
۱۵ اسفند ۱۳۹۳شما ممکنه منو نشناسید ولی من چیز هایی رو که میگم واقعا می دونم و مدرس RF/Microwave و تحلیل HFSS هستم.
در مورد کار کرد موتور های اکتریکی:
2 نوع موتور الکتریکی وجود دارد که در خودرو استفاده می شود:
1-موتور التراست پایه یک جریانی T یا تک فاز که با آمپر کم و ولتاژ بالا کار می کند این الکترو موتور انرژی کم مصرف می کنند ولی نیروی القایی که در آنها وجود دارد به علت وجود سیم پیچ PSTD یا یک سویه تمام محور، کم است و عمر بالایی دارند ولی گشتاور آنها کم است که نیاز به ترانسمیشن دارند.
2- موتور القایی RST با فاز القایی متغیر که به صورت چند فاز الکتریکی برای ساخت نیروی القایی موثر استفاده می کنند. انرژی مصرفی آنها بالاست و شدت جریان در آنها لازمه قدرت است و ECU های آنها در اصل یک دیمر کنتاکتور هستند که به پدال گاز متصل اند.نسبت به انژی که مصرف می کنند تا 4 برابر نیروی تورک تولید می کنند ولی عمر کمتری دارند.
یک موتور RST که 100 اسب بخاری است می تواند تا 500 نیتون بر متر تورک و گشتاور داشته باشد در دور های پایین در صورتی که این مقدار در موتو درون سوز پترول به زور و با تراکم بالا به 180 می رسد. پس ما با یک موتور الکتریکی می توانیم با اسب بخار پایین به شتاب های باورنکردنی برسیم چون نیروی اینرسی ساکن آنها که به انرژی جنبسی تبدیل می شود در کثری از ثانیه اتفاق می افتد و اتلاف انرژی وجود ندارد.
saleh.cars.motorcycles
۱۵ اسفند ۱۳۹۳ممنون جناب اریک
نمیشناختمتون اما بااشاره ی که به (مدرس RF/Microwave و تحلیل HFSS هستم) کردین بهترازقبل میشناسمتون
بازم ممنون بخاطر توضیحاتتون
ali
۱۵ اسفند ۱۳۹۳طراحیش که بسار خفن هست …! تا ببینیم در آینده در عمل چطوره … فعلا تا اون موقع همون پرایدو داریم.. :)