سایر خودروهای اروپایی

نانوفلوسل کوانت اف با پیشرانه الکتریکی 1090 اسبی

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: نانوفلوسل علاوه بر نمایش مدل اسپرت کوانتینو با برد مسافت حیرت‌انگیز ۱۰۰۰ کیلومتر، یک هایپرکار شگفت‌انگیز دیگر را نیز رونمایی کرده است. کوانت F که جانشین مدل کوانت E شده از ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای سود می‌برد. به تندو تیزی مک لارن P1 و به وسعت تسلا مدل اس و به جذابیت یک فراری و با دو برابر برد مسافت آئودی R8 E-TRON همه در یک خودروی الکتریکی!

nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
کوانت F تغییر چندانی نسبت به مدل E از نظر ظاهری نشان نمی‌دهد. با این وجود چراغ‌های جلوی جدید و اسپویلر فعال عقب از تغییرات قابل ذکر می‌باشند. استفاده از شاسی مونوکوک فیبرکربنی باعث شده تا ستون‌های جلوی باریک‌تری را در این خودرو شاهد باشیم. کابین هم جادارتر و بزرگ‌تر از قبل شده است.
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
سیستم انتقال نیروی دو سرعته جدید و سیستم تغذیه ۵۰ آمپری جریان که می‌تواند در یک زمان کوتاه تا ۲۰۰۰ آمپر را عرضه کند نیز از ویژگی‌های جدید می‌باشند.
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
nanoFlowcell QUANT F at 2015 Geneva Motor Show
این خودرو از چهار موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد. اوج قدرت این پیشرانه‌ها در مجموع به ۱۰۹۰ اسب بخار می‌رسد. بدین ترتیب و با چنین قدرتی این خودروی بزرگ با طول ۵.۲۵ متر و وزن ۲۳۰۰ کیلویی، ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که آن را بدل به سریع‌ترین خودروی الکتریکی حال حاضر جهان می‌نماید. بیشینه سرعت آن نیز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
nanoFlowcell QUANT F
این خودرو نیز همانند مدل کوانتینو و برخلاف سایر خودروهای الکتریکی از دامنه برد بالایی سود می‌برد. با این خودرو می‌توان هر بار ۸۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. سپس باید به ایستگاه‌های سوخت‌گیری مخصوصی رفته و دو مخزن ۲۵۰ لیتری نصب شده در زیر خودرو را با مایع یونی پر نمود. به گفته نانوفلوسل، ۹۰ درصد از فضای درونی این خودرو برای تولید آماده شده است و آزمایشات تصادف در آلمان و آمریکا نیز در حال انجام می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. آترون به عشق ایتالیا فقط پاگانی و آلفا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    کمپانی کوانت رو بیشتر از تسلا میبینم که اگه کمی رو تبلیغات و تکنولوژی های جانبی و قیمت تمام شده اش کار کنه میتونه مقبولیت بیشتری بدست بیاره حتی از تسلا…
    هر چند که خودم عاشق هر دو تاشونم…

    1. arman

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پدال هیچی از باطری هاش که مهم ترین وجه تمایز این ماشین هست نگفتی فقط عین بچه مدرسه هایه مجله ماشین خون 4 تا عکس و توضیحات عامه گذاشتی…..بابا ما میایم اینجا که مثلا سایت تخصصی خودرو باشه…..

  2. حامد قدسی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چرا به فکر سلامتی ما نیستید پدال جان!!! دارم از ذوق سکته می کنم با دیدن این ماشین!
    این دیگه همه چیز داره هم قشنگه هم قویه هم برقیه هم جاداره هم بردش زیاده من که ایراد خاصی نتونستم ازش بگیرم!
    امیدوارم فقط این قضیه ی منبع ذخیره ی انرژِی مورد استفاده اش رو بیشتر بدونم چه جوریه و آیا آلاینده است یا نه.

  3. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    بابا این نانو فلوسل معرکست اعداد و ارقام رو که میخونی فکر میکنی ماشیناش از سال 2025 اومدن.
    پدال جان حداقل یه توضیحی در مورد شرکت نانوفلوسل بده کجایی هست و توضیحات لازم دیگه.
    تازه تو فکر اسمش هستیم و میای این اعداد و ارقامو میگی یهو قلبمون میگیره پس میفتیم.اونم ما ایرانیای ماشین ندیده

  4. پرهام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    منظورش چیه هر 800 کیاومتر باید به جایگاهی مخصوص رفت و دو مخزن 250 لیتری !! از ماده یونی پر کرد ؟ 800 کیلومتر که چیزی نیست ؟ منظورش هر 8000 هزار کیلومتر یا نیست احیانا ؟

  5. پرهام

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با 2300 تن وزن در 2.8 ثانیه به 96 کیلومتر رسیدن فوق العادست خودش یه رکورد محسوب میشه امیدوارم دنیا به تکنولوژی ای دست پیدا کنه بشه سریعتر این با تری ها رو شارژ کرد ولی چشم از اینکه به این زودی وارد ایران بشه آب نمیخوره ما تا 30 سال ذیگه همچنان پراید تولید میکنیم و از پیکان و پژو هامون کار میکشیم
    کاش میشد سرنوشت را از سر نوشت

    1. Zora

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (480 ديدگاه)

      2300 تن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! عایا؟؟؟؟
      منظورت 2.3 تن بود نه؟
      :)

  6. رامکال

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (594 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان.
    مدتی بود که به چند دلیل از جمله امتحانات دانشگاهی و دیر توجه کردن به درخواست هام از سوی پدال از این جا رفته بودم.
    جا داره که از شاهین عزیز تشکر بکنم به خاطر اون مقاله ایی که برام پیدا کرد و همچنین یه تبریک ویژه هم به همه ی بی ام و باز ها بخصوص آقا شاهین بگم به خاطر قضیه ی اول شدن بی ام و در آمار فروش…
    به هر حال قبلا هم گفتم که اگر از روز اول توی پدال شروع به نظر گذاشتن میکردم و آدمی بودم که عاشق این کار باشم نظراتم تا حالا از 2سه هزارتا رد کرده بود.
    حالا چرا این پیام رو توی این نوشتار میگذارم به خاطر این که یکی از درخواست هام مربوط به همین کارخونه خودروسازی میشه.

  7. رامکال

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (594 ديدگاه)

    تا اون جایی که من میدونم و برای اولین بار توی روزنامه ها(مثل همشهری) و دیگر سایت هت پیگیری کردم این کارخونه آلمانیه یا بعبارت دیگه آلمانی لیختن اشتاینیه.
    از اونجایی که انگلیسیم خوب نیست و همین طور بدلیل این که توی سایتش واضح به این موضوع اشاره نکرده من این طور متوجه شدم که موتور الکتریکیش در آلمان(فکر کنم یک شرکت از زیر مجموعه های بوش) میسازش .حالا درست یادم نیست نقش لیختن اشتاین(که یک کشور المانی زبان/نژاد و همسایه آلمان) توش چیه؟
    به هر حال اون موقع که حتی روزنامه ایی مثل همشهری در آخرین صفحش به ظهور یک خودروی آلمانی که با سوخت آب نمک کار میکند( فکر کنم همین کوانت ایی که پدر کوانت اف میشه) اشاره میکرد در بزرگترین سایت اخبار ماشینی(خودرویی) کشور نه تنها هیچ اشاره ایی بهش نشد بلکه وقتی من این خبر رو اعلام کردم بعضی ها با دید شک و تمسخر میگفتن که مگر میشه که با همچین سوختی این مسافت رو رفت؟ چطوری پر میشه و…از این دست جملات شگفت انگیز.
    البته برای اولین بار من خودم در یکی از پست ها که اخبار مربوط به یکی از همین دست نمایشگاههای خودرویی جهان رو پوشش میداد با این ماشین(ابر ماشین) آشنا شدم و بعدا اخبارشو با علاقه پیگیری کردم.
    حالا از اون پدر دوتا پسر برومند به نام های کوانت اف و کوانتینو زاده شده و متاسفانه با این کار سایت پدال بعضی از دوستان که معلومه تازه عضو پدال شدند فکر میکنند که این ماشین همین امروز زاییده شده!!!

  8. رامکال

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (594 ديدگاه)

    باز هم چیز های جالب دیگه ایی دیده بودم که متاسفانه از سوی پدال پیگیری نشد مثل یک کارخونه ی آلمانی به اسم dsg(درست مطمئن نیستم) که در زمینه فیبر کربن فعالیت میکنه. حتی شرکت سامسونگ برای ساخت بدنه گوشیهاش علاقمند به همکاری با این شرکته.
    ویا نسل جدید پلاگین هیبرید های شرکت zf آلمان به اضافه تلاش قابل توجه این شرکت در زمینه ساخت قطعات جدیدی از جنس فیبر کربن.
    و…

  9. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    خیلی زشت و بدترکیبه

  10. RETOLEX

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    ماشین های الکتریکی به سرعته نور دارن پیشرفت میکنن
    تا چند وقت پیش میگفتم هر چی برقی.بشه فراری و لامبورگیتی و بوگاتی و ……. برقی نمی شن ولی مثل این که اون ها هم برقی میشن

  11. سعید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    این درهای گالوینگ رو دیدم یاد SLS افتادم؛چقدر بزرگه؛چطوری باز و بسته میشه؟بیش از 2 متر پهنا داره.
    این ماشین همه چی تمومه،همه ویژگیهای مثبت رو در بالاترین سطحش داره،زیبا،جادار،مطمئن،لوکس،قدرت بالا،شتاب عالی،سرعت زیاد،برقی،از همه مهمتر تکنولوژی بسیار بالا،آلودگی کم و …..

  12. Ehsan

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    فلوسل نوعی باتری می باشد که ایده آن اولین با در اواخر قرن نوزدهم مطرح شد و نمونه های تولیدی آن در دهه 1970 ساخته شدند. همانطور که می دانیم یک باتری یا یک پیل گالوانیک از دو الکترود و یک الکترولیت تشکیل شده است. یکی از الکترودها کاتد نام دارد که واکنش احیا در صورت میگیرد و الکترود دوم یا آند واکنش اکسیداسیون در آن انجام می پذیرد. در یک باتری معمولی کاتد و آند به شکل صفحات جامد در فضای باتری تعبیه می شوند. برای مثال در یک باتری لیتیم-یون کاتد از جنس اکسید فلزات واسطه و آند از جنس گرافیت می باشد. بزرگترین مشکل این طراحی محدودیت مقدار مواد موثر به کار رفته در کاتد و آند می باشد که موجب می شود ظرفیت ذخیره انرژی در یک باتری محدود باشد. در یک فلوسل به جای آنکه از دو الکترود جامد استفاده شود موادی که در واکنش اکسیداسیون و احیا شرکت می کنند به شکل محلول وارد باتری شده و در آنجا وارد واکنش می شوند. بزرگترین حسن این طراحی آنست که تا مادامی که محلول حاوی واکنشگر ها وارد باتری می شود باتری به کار خود ادامه می دهد و در نتیجه بزرگترین محدودیت باتری های معمولی که همانا محدودیت در ذخیره سازی انرژی الکتریکی می باشد برطرف می شود.

  13. Zora

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ماشینای برقی یه مزیتی که دارن اینه که گشتاورشون به هدر نمیره (ّبه گرما تبدیل نمیشه) و شتاب 0-100 رو یهویی با انتقال حداکثر گشتاور به چرخ ها در کمترین زمان ممکن ثبت میگنن
    نمونه ش هم درگ Tesla Model S P85D و Lamborghini Aventador که تسلا ناباورانه در چند ثانیه اول جلو می افته …
    ویدیو رو تو آپارات با همین نام سرچ کنین
    جالبه !!

  14. ارمان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    یکی از جسورانه ترین طراحی هاست از نظر من این ماشین نماد نسل اینده چهره خودرو هست و از زیبایی و امکانات هیچ کمو کاستی نداره و مثل یه اثر هنری نگاه انسان رو میدزده

  15. سامی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    من هنوزم نظرم اینه ک این خبرا واسه ده بیست سال اینده س !!!

    ما او تولید پراید موندیم اینا چجوری میشه اخه؟؟
    اصلا مگه داریم !!!!

  16. M5

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    1090 !
    الکتریکی!

  17. رامتین

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    داخلش شبیه هلیکوپتره و زیباست…

  18. saleh.cars.motorcycles

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    باتشکر ازجناب اریک SAAB(مدرس RF/Microwave و تحلیل HFSS ) که تو پیج (خارق‌العاده: توصیفی برای کوانتینو) مطالب مفیدی درمورد این تکنولوژی دادن
    وتوهمون پیج بااستناد به تصاویر اولیه ی که از این خودرو منتشر شده بود (توnetcarshow) به جناب اریک گفتم تومدل nanoFlowcell QUANT F خروجی اگزوزوجودداره.که تو شش تصویر انتهایی همین پیج هم میتونین تصویرنمای پشت راببینین که شباهت بسیاری به خروجی اگزوزو دارد.اماتوتصویر واقعی که این خودرو تونمایشگاه برای نمایش گذاشته شده (تصویر سوم همین پیج)خبری از حفره یا همون خروجی اگزوز تصاویر اولیه نیست بلکه چیزی شبیه سنسور پارک دیده میشه وشاید چیزی دیگه که مشخصنیست

  19. hozhabr

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ایشالا ک ب تولید انبوه برسه

  20. امید

    ۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من فکر می کنم باتری منیزویم-کربن داره که با محلول یونی سریع این مقدر انرژی تولید می کنه !
    فوق العاده است . و جالب این که سوختش خیلی ارزون و در دست رس هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا