سایر خودروهای اروپایی

معرفی هایپرکار هیبریدی 950 اسبی توشک TS900

توشک (Tushek) یک شرکت کوچک اهل اسلوونی است که به تولید سوپراسپرت می‌پردازد. این شرکت نوپا در سال ۲۰۱۲ در رویداد Salon Privé در بریتانیا سوپراسپرتی بنام TS500 را با ۴۵۰ اسب بخار قدرت معرفی کرد. این خودرو استایل تیز و جذابی داشت اما بعد از رونمایی، خبری دیگری از آن نشد و به نظر می‌رسید توشک نتوانسته آن‌را به تولید برساند. حال دقیقاً هفت سال بعد، این شرکت هایپرکار جدیدی را بنام TS900 معرفی کرده و قصد دارد ماه آینده آن‌را در رویداد Salon Privé به نمایش عمومی درآورد.

TS900 هایپرکاری هیبریدی است و روی کاغذ به نظر جذاب می‌رسد. در میانهٔ این ماشین یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 قرار گرفته که دو موتور الکتریکی در جلو آن‌را همراهی می‌کنند. مجموع خروجی این سیستم ۹۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال مسابقه‌ای سبک‌وزن انتقال پیدا می‌کند. به لطف شاسی فضایی و بدنهٔ فیبر کربنی، وزن این خودرو به ۱۴۱۰ کیلوگرم رسیده که برای یک هایپرکار هیبریدی مناسب به نظر می‌رسد.

TS900 به ادعای توشک ظرف تنها ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. برای اینکه TS900 بتواند با چنین سرعت فوق‌العاده‌ای حرکت کند، برای آن لاستیک‌های پیرلی تروفئو سری R با اندازهٔ ۲۳۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب در نظر گرفته شده است. سقف این خودرو نیز قابل برداشتن است که امکان حرکت با این سرعت در هوای آزاد را فراهم می‌کند درحالی‌که درهای آن به شیوهٔ موسوم به قیچی مانند باز می‌شود.

رانندهٔ مسابقهٔ اسلوونیایی و بنیان‌گذار شرکت توشک آقای «الجوسا توشک» دربارهٔ TS900 گفته است:

طی سال‌های گذشته ما فناوری‌های جدیدی را به ویژه در زمینهٔ قوای محرکهٔ الکتریکی توسعه داده و ساخته‌ایم. این توسعه‌ها اکنون در جدیدترین محصول ما گنجانده شده است. تیم ما مشتاقانه منتظر است تا این سوپراسپرت جدید را در Salon Privé به خریداران معرفی کند

توشک برای توقف هایپرکار هیبریدی خود نیز ترمزهای بزرگ برمبو را در نظر گرفته است. به گفتهٔ این شرکت، TS900 می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. امسال رویداد Salon Privé در تاریخ ۷ سپتامبر آغاز به کار می‌کند ولی توشک فعلاً در مورد قیمت و زمان عرضهٔ TS900 حرفی نزده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (642 ديدگاه)

    واقعا دیگه خسته شدیم از بس سوپرکار و هایپرکار پر ادعا دیدیم
    هیچ کدومم تا حالا خودشونو اثبات نکردن

    1. P.K.H

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      از این بگزریم تقلبی هم هستند

  2. پیرزن

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پدال جون درگ پیستا با 720 توسط درگ تایمز اومده بزارش دیگه…

  3. بی نام

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    داریم به جایی میرسیم که کشورهای جهان سومی ماشین میسازن…اسلوونی سوپر کار میسازه. لبنان (لایکان هایپراسپرت). کرواسی(ریماک) . بعید نیست ایرانم در اینده ای نه چندان دور بسازه

    1. سینا

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      اسلوونی و کرواسی جهان سوم نیستن

  4. s.h

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یه تلفیقی زشت از اونتادور و 720 البته جلوش به چندتا ماشین شبیه هست

    1. ایلیا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (731 ديدگاه)

      زشت هست ولی خدایی اونتادور و 720 رو از کجا آوردی؟

  5. مانی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    دریچه تهویه گرد میخوای بذاری بذار اما چرا ال نود
    مرسدس و بنتلی چنین دریچه‌های گردی دارن خوب از مال اونا استفاده کن

  6. L-H-P-TT

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    سوپر کار یعنی F1 , LFA , SLR ,CARRERA GT………….
    به اینا میگن سوپر کار و نه اینا که هر ماه یکیشون میاد بیرون …..
    البته ناگفته نماند بعضی از همینایی که چند ماهی یه دفع میان بیرون میتونن خوب باشن و ولی باید صبر کرد و دید که تو پیست چه میکنن و ما هم در حسرت F5 و نسل جدید سوپرکار بوگاتی پیر شدیم …….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا