آخرین خبرهایی که از ویزمان، سازنده خودروهای اسپورتی طرح کلاسیک و قدیمی، به گوش میرسید، چندان امیدوار کننده نبود. در مرداد ماه امسال، پرونده ورشکستگی خودروساز در دادگاه محلی شهر مونستر به جریان گذاشته شد و سرپرستی آن واگذار شد تا اوضاع مدیریت شود.
خوشبختانه، به نظر میرسد که مدیریت جدید راهی برای نجات از پایان حیات ویزمان یافته است. این خودروساز در اعلامیهای کوتاه در وبسایت خود، از درخواستش برای توقف روند پرونده ورشکستگی خود در دادگاه، خبر داده است. در این اعلامیه آمده است:
مدیریت شرکت ویزمان، فرم درخواست عدمبررسی فرآیند ورشکستگی را به دلیل رفع دلایل این موضوع، تقدیم دادگاه کرده است. ملاقات با سرمایهگذاران این شرکت در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳(۲۵ آذر ۱۳۹۲)، انجام خواهد شد.
شرکت ویزمان، هیچگونه جزئیات از دلایل این تغییرات ارائه نداده، ولی آنچه که اهمیت دارد، این است که کمپانی در ملاقات با سرمایهگذاران خود، برنامهای برای ادامه فعالیت شرکت در آینده خواهد داشت و ساخت اتومبیلهای اسپورت با پیشرانه بی ام و، ادامه مییابد.
آخرین مدلی که از ویزمان بیرون آمده، GT MF4-CS لیمیتد ادیشن است که بهار گذشته در نمایشگاه موتور ژنو ارائه شد. در این خودرو موتور V8 بی ام و با قدرت ۴۲۰ اسببخار کار گذاشته شده است و زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت توقف کامل، تنها ۴/۴ ثانیه است. GT MF4-CS میتواند به سرعت نهایی ۲۹۳ کیلومتر بر ساعت برسد. مطابق گفته ویزمان، تنها ۲۵ دستگاه از این خودروی کوپه تولید میشود و قیمت پایهای برابر ۲۶۲ هزار و ۴۱۵ دلار خواهد داشت.
حمزه
۱۸ آذر ۱۳۹۲این سبک ماشینارو دوس دارم. همین
amirali
۱۸ آذر ۱۳۹۲چی میشد ی روز سایپا و ایران خودرو ورشکست میشدن
امین
۱۸ آذر ۱۳۹۲اگه دولتی نبودن و دم و دیقه وام های کلون از دولت نمیگرفتن که تا حالا هفت کفن پوسونده بودن
tormoz dasti
۱۹ آذر ۱۳۹۲بابا تازه اینا دارن به دولت وام میدن اینقده میدزدند که هالا هالا ها ما وجودشونو باید تحمل کنیم
ahmad
۱۸ آذر ۱۳۹۲کار خاصی نکردن ویرانه خودرو و اون گاری ساز دیگه چند بار از خطر ورشکستگی نجات پیدا کردن. کافی بود یه زنگ میزدن و راهشو میپرسیدن
محسن.د
۱۸ آذر ۱۳۹۲واقعا یکی باید خیلی عاشق طراحی کلاسیک باشه که 262هزار دلار پول بده واسه این!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱۸ آذر ۱۳۹۲درود.
خیلی گرونه.موتورشم که دست ساز نیست!!!!!ساخته ی بی ام و است.
طرحیه گیرا هم که نداره.
((( ایران و المان )))
امین
۱۸ آذر ۱۳۹۲قبول دارم
من هم ازش خوشم نمیاد
شهاب
۲۰ آذر ۱۳۹۲با پول این حق انتخاب های بهتری داری…..
حمادی
۱۸ آذر ۱۳۹۲قشنگه خدا را شکر برگشت ارزوی سوار چنین ماشین هایی هستم
km
۱۸ آذر ۱۳۹۲آدم باید عقلشو از دست داده باشه این همه پول بده یه همچین ماشینی بخره. خوب بیخود نیست در مرز ورشکستگی بوده چون قیمت گذاریش مضخرفه. خیلی ماشین های کلاسیک سر تر از این وجود دارند.
من عاشق میباخ بودم و هستم ولی به نظرم بنز برای جلوگیری از ورشکست شدن میباخ دیگه تولیدش نکرد و مدل های سوپرلوکسشو برد تو دسته ی اس کلاس پولمن. بی ام و باید به یه فکری بیفته…
جلال
۱۹ آذر ۱۳۹۲سلام
با تمام زشتیش باز هم دوست داشتنیه
قیمت بالاش هم به خاطر تولید کمشه
زشته ولی بانمکه!
jalal
۲۰ آذر ۱۳۹۲ماشینه بدی نیست واسه پیرهایی که دوست دارند یادی از گذشته ی ماشین کنند در عین حال دوستار ماشین اسپرتند این ماشین گزینه ی خیلی خوبی برای آن هاست .
Ehsan
۲۱ آذر ۱۳۹۲262 هزار واقعا گرونه!audi r8 110 هزار دلاره
محمد حسین
۲۲ آذر ۱۳۹۲ترکیب طراحی کلاسیک واسپرت کار جالبیه ولی می دونی با پولش میشه چند تا پراید خرید؟