اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: کمپانی پاریس الکتریک نخستین محصولش را با شعار ” الکتریکی لوکس” ساخته است؛ اما هرچه نگاه می کنیم به جز چرم های آلکانترا یا نمایشگر لمسی کنسول چیزی از لوکس بودن نمی یابیم؛ آیا واقعا این خودرو پتانسیل رقابت با تسلاهای آمریکایی را دارد . بعیدست . . . !
[jwplayer mediaid=”۶۵۳۴۶″]قبل از آنکه به سراغ مشخصات فنی این خودرو برویم اجازه دهید اندکی در مورد کلیات آن صحبت کنیم. این خودرو بدست Damien Biro (مدیر کمپانی) و با الهام از اسپرت های ۲ نفره بریتانیایی سالهای ۱۹۶۰ میلادی طراحی شده. این رودستر که بر روی شاسی مونوکوکی فیبرکربنی ساخته شده، هرچند هنوز در فاز تحقیقاتی است اما طبق ادعای سازنده اش ورود آن به خط تولید حتمی خواهد بود. همچنین پیش بینی می شود قیمتی کمتر از ۱۰۰ هزار دلار برای مشتریان اروپایی داشته باشد.
- طول: ۳.۶ متر.
- عرض: ۱.۸ متر.
- فاصه محوری: ۲.۳ متر.
- وزن: ۸۰۰ کیلوگرم.
- سایز رینگ ها: ۱۸ اینچی.
- دارای دو موتور الکتریکی برای هر دو محور جلو و عقب.
- مجموع قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار.
- شتاب ۳.۷ ثانیه ای.
- مسافت قابل پیمایش: ۲۰۰ کیلومتر. (امکان سفارش پکیج Range Extender که هم وزن خودرو را ۱۰۰ کیلوگرم اضافه می کند و هم مسافت قابل پیمایش را از ۲۰۰ به حدود ۷۰۰ کیلومتر می رساند).
- زمان لازم برای شارژ: ۵ ساعت با ولتاژ استاندارد ۲۴۰.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اسفند ۱۳۹۲درود .
چه داشبورد مسخره ایی !!!!!!!!!!!!!!!!
قیافشم قشنگ نیست .
این لوکسشونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به گفته ی 95 درصد نشریات خاجی و ایرانی :
فرانسوی ها از ساختن خودروی لوکس عاجز هستند .
آرش
۱۷ اسفند ۱۳۹۲به تازگی زیر برند DS متعلق به سیتروءن شروع به فعالیت در سگمنت لوکس کرده است که به نظر بنده حقیر حتی دارای نام زیبایی نیز نیست.
هرچند که بسیاری از کالاهای لوکس ، ماننذ لویی ویتون ، شانل، هرمس و …
فرانسوی می باشد چرا به یکباره تولید خودروهای لوکس فرانسوی که در قدیم تولید میشدند، کنار گذاشته شد؟
به قول یک منتقد وقتی ویکتوریا بکام می تواند طراحی داخلی رنج رور ایوک را انجام دهد آیا فرانسوی ها نمی توانند آنرا به نحو بهتری انجام دهند؟!
Where has French luxury gone?
While Louis Vuitton bags, Moët & Chandon champagne, Hermès scarves and Louboutin heels continue to rack up stratospheric sales and churn billions of dollars, keeping the French economy afloat in the
process, in the automobile world French luxury has gone missing.
Renault Vel Satis anyone? Surely if Victoria Beckham can design the
interior of a Range Rover Evoque, the French should be able to do wonders. Bonus points to Citroen for its DS range, but please, someone bring back Panhard already!
meysam
۱۸ اسفند ۱۳۹۲ای بابا این چه داشبوردیه، من یه زمانی تو نجاری کار میکردم، باور کنین خودم با ورق 3 میل بهتر از اینو میتونم بسازم. مثل نقاشی بچه های زیر 4 سال میمونه. هر چند از این فرانسویهای چپاولگر بیش از این انتظار بی معنیه .من که تو کف فولکس گلف پلاگین که 1.5 لیتر مصرف میکنه موندم. عالی بود، عالیتر شده. قبلا شعارم این بود: (ماشین خوب زیاده ولی آلمانی یه چیز دیگس)، ولی برای اینکه به دوستان ژاپنی و آمریکایی بر نخوره یه کم تغییرش دادم: (ماشین خوب زیاده ولی من آلمانی رو دوست دارم)فکر کنم این دوستانه تره.
محسن
۱۷ اسفند ۱۳۹۲خداییش خیلی زشته…
خاوری مزراتی
۱۷ اسفند ۱۳۹۲فرانسویا تجربه خوبی تو ساخت خودروایلوکس ندارن… رنو ولساتیس رو ساخت نشد… سیتروئن هم و ایضا پژو بارها سعی کردن اما نتونستن
عوضش فرانسویا استاد ساخت هاچ بک و ون های شهری و باربرین
mory
۱۷ اسفند ۱۳۹۲خیلی بده واسه فرانسه
صنعت خودروسازیه کره داره از فرانسه میزنه جلو اگه نزده باشه
فرانسه ماشینای دموده ولی کره مخصوصا با هیونداش هر روز داره بهتر میشه
باریکلا کره فرانسه بیدار شو پسر
زیگما
۱۷ اسفند ۱۳۹۲دوستان میشه اینقدر به فکر ملیت یک خودرو نباشید؟ یک خودرو رو به خاطر خودش دوست داشته باشین نه به خاطر ملیتش!
اگر هم نقدی دارید، بر خود خودرو باشه نه کل اقتصاد یک کشور! عادت بد ما ایرانی هاست همه چیزو به ملیت ربط می دیم…..
منم قبلا تا حدودی این رفتار رو داشتم ولی الان سعی میکنم این طور به موضوعات نگاه نکنم…..
این ماشین هم اصلا لوکس نیست از نظر من! شعارشون به درد خودشون میخوره!
مسلم
۱۷ اسفند ۱۳۹۲یه تحقیق نشون داده که خودروهای الکتریکی تا ثیر زیادی بر مبزان آلودگی هوا ندارند چون تولید برق و انتقال اون یه فراینده که راندمانش حدود 20 درصده یعنی برای مصرف یک واحد برق باید حدود 5 واحد سوخت در نیروگاه سوزانده بشه( من سه سال در نیروگاه منتظر قائم کرج کار کردم و سه سال هم در شرکت توزیع)
چیزی که برای کاهش آلودگی هوا مفیدتره استفاده از تکنولوژی هیبریدیه که با افزایش راندمان باعث کاهش مصرف سوخت و تولید آلایندگی کمتر میشه و بهتر از اون استفاده از سوخت هیدروژنه که تولید آلایندگی نداره
مسلم
۱۷ اسفند ۱۳۹۲البته اگه یه زمانی تولید برق از روشهای پاک مثل انرژی اتمی و باد و خورشید و غیره به درصد قابل توجهی از میزان تولید برق برسه و استفاده از سوخت فسیلی برای تولید برق کنار گذاشته شه اونوقت خودروهای الکتریکی بهترین گزینه خواهند بود
زیگما
۱۷ اسفند ۱۳۹۲انرژی اتمی پاکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــه؟!!!!!!!؟؟
بیا یه سر ببرمت قزاقستان تا بهت نشون بدم چقدر پاکه!
بیا یه سر بریم ژاپن….شوروی سابق…..
xsajad
۱۷ اسفند ۱۳۹۲زیگما جان واقعا به نظرت انرژی هسته بده درسته یک اشتباهاتی شده ولی باز هم به صرفه هست مثلا هواپیماها روند پیشرفتشو ببین چقد ادم مردند تا به امنیت امروزشون رسیدند یا دیگر مسائل انرژی هستهای هم مستثنی نیست اما از لحاظ مالی بسیار به صرفه هست انرژِی هست که از لحاظ قیمت تمام شده به نسبت سرمایهگذاری همین طور زباله های نه چندان زیاد تولید میکنه همیشه در دسترسه مثل خورشیدی باد و.. نیست که مشکلاتی داشته باشه تازه اگر بتوانند راکتور های هیدروژنی رو به کار بندازند تولید برق چندین برابر میشه که اینم نشون از به صرفه بودند دارد در ضمن یادت نره که امریکا وانگلیس در حال برنامهریزی برای نسل جدید راکتور هاشون میکنند که اگر به صرفه نبود هرگز همیچین سرمایه گذاری عظیمی نمیکردند هر چند که نمیشه از اهداف نظامی اش گذشت
مسلم
۱۷ اسفند ۱۳۹۲دوست عزیز تو اگه بدونی یه نیروگاه 1000 مگاواتی که نیاز یه شهر متوسط مایل به بزرگ ایران رو تامین می کنه دارای 10 استک (دودکش) هست که قطر هرکدوم 4 متره و با سرعت حدود 9 متر بر ثانیه ازشون دود و محصولات احتراق با دمای بیشتر از 500 درجه خارج میشه و در حالت گازسوز در شبانه روز حدود 6 میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف میکنه متوجه میشی انرژی هسته ای خیلی پاکه
البته اگه ازش درست استفاده کنی
اگه قانع نشدی میتونم میزان مصرف اورانیم یه نیروگاه باهمین توان رو برات بگم تا متوجه تفاوتش بشی
زیگما
۱۸ اسفند ۱۳۹۲من هنوز هم فکر میکنم انرژی هسته ای و تاثیرش نسبت به سوخت های فسیلی بیشتره. آثار زیست محیطی انرژی هسته ای(زباله هسته ای) شاید تا صد ها سال به جا بمونه در صورتی که سوخت های فسیلی اینطور نیستند ….
راستی یه سوال از شما. اگه بتونن از هیدروژن در نیروگاه های هسته ای استفاده کنن، در این صورت زباله چه ماده ای هست؟این ماده باز هم خطرناک هست؟
عینک
۱۷ اسفند ۱۳۹۲سلام دوست عزیز.درسته ولی این راندمان در کشور ما اینطور هست.
تنها عیب خودروهای برقی قیمت بیشتر و محدودیت مسافت هست.و در کل بسیار برای کاهش الودگی تاثیر گذار هست.از اون مهمتر برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی تاثیر گذار هست.
افزایش راندمان پنل های خورشیدی تاسیس نیروگاه های خورشیدی حرارتی نیروگاه های بادی و در اینده ای نزدیک ورود پیزو الکتریک ها به تمام مکان های عمومی و کم مصرف تر شدن دستگاه های الکتریکی باعث میشهاستفاده از خودروهای الکتریکی بسیار در کاهش الودگی موثر باشه.
و در کل اینکه بشر هیچ راهی جز هوشمند کردن و الکتریکی کردن نداره.
مسلم
۱۷ اسفند ۱۳۹۲سلام
قطعا این راندمان تو کشور ما از اروپا و امریکا پائین تره ولی تفاوت کمتر از 10 درصده چون تولید برق از گرما ذاتا و حتی در حالت تئوری هم راندمانی زیر 60 درصد داره و انتقال و توزیع برقم تلفات خودشون رو دارن
در ضمن اون تحقیقی که گفتم تو امریکا انجام شده و اونجا محاسبه شده بود که خودروهای تمام الکتریکی تاثیر زیادی در میزان آلودگی نخواهند داشت
این مطلب رو تو یه سایت خودرویی خوندم که الان یادم نیست ولی اگه نیاز شد میگردم منبعشو پیدا می کنم
meysam
۱۸ اسفند ۱۳۹۲من با مسلم موافقم. هرچند خودم به شدت طرفدار خودروهای کم مصرف و پاک هستم اما فکر میکنم ماشینای الکتریکی هم چندان جالب نباشن. اول اینکه برای ساخت باتری این ماشینا انرژی زیادی مصرف میشه، دوم اینکه این باتریها معمولا بعد از مدتی راندمانشون افت میکنه و سوم اینکه معمولا بعد از اینکه عمرشون تموم شد با وجود اینکه جدیدا بازیافت میشن ولی باز هم به شدت محیط زیست رو آلوده میکنن. به نظر من فعلا هیبریدیها بهترین گزینه هستند ولی در آینده خودروها باید هیدروژنی باشن چون از اگزوزشون فقط بخار آب بیرون میاد که اینطوری با یه تیر چند نشون میزنن.هم هوا و مچیط زیست آلوده نمیشه و هم به مرور زمان مشکل کم آبی که جدیدا ایران هم بد جور گرفتارش شده حل میشه. (ماشین خوب زیاده ولی من آلمانی رو دوست دارم)
زیگما
۱۷ اسفند ۱۳۹۲راستی
پدال وقتی با ف ی لطر شکن میام لایک ها و دیسلایک ها دیده نمیشه.همین طور وقتی روی پاسخ کلیک میکنم باید منتظر بمونم تا در صفحه جدیدی که باز میشه، پاسخم رو بدم(زیر کامنت شخص نیست). در صورتی که در حالت عادی لایک ها و دیسلایک ها بلافاصله با باز شدن صفحه، نمایش داده میشن و وقتی روی پاسخ کلیک میکنم، بلافاصله زیر کامنت شخص، دستگاه نظر دهی باز میشه.
گفتم که نگی نگفتم….
:D
رضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۲از فرانسه بدم میاد
pouya
۱۸ اسفند ۱۳۹۲بهتره که نسازنش