پاگانیسایر خودروهای اروپایی

پاگانی زوندا هنوز زنده است!

شاید همه فکر کنند که پرونده پاگانی زوندا در سال ۲۰۱۳ و با ارائه نسخه مخصوص پیست روولوشن بسته شده است اما این موضوع صحیح نبوده زیرا نمونه‌ای جدید از آن سرخط خبرها را به خود اختصاص داده است. پاگانی در سال ۲۰۱۷ سه مدل تنها از هایپرکار تنفس طبیعی خود را معرفی کرد که اوو، ریویرا و HP بارچتا نام داشتند. خب امروز نیز مدل دیگری را معرفی می‌کنیم.


تاکنون جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده اما می‌دانیم که به تاپ کار دیزاین تعلق داشته و بد نیست بدانید که این تیونر معروف در مسکوی روسیه مشغول به کار است. این خودرو که هنوز نام مشخصی ندارد در بهار سال ۲۰۱۸ تأسیسات جدید پاگانی در مودنا را ترک خواهد کرد.


گفته شده خودروی مورد بحث به عنوان مدلی اصیل ساخته می‌شود پس این احتمال وجود دارد که بجای نسخه به‌روز شده از مدل‌های موجود یک زوندای کاملاً جدید باشد. با نگاه به خودرو می‌تواند متوجه برخی اشتراکات با رودستر Cinque و Tricolore شد.


زوندای جدید که لوگوی تاپ کار را با خود به همراه دارد دارای بدنه فیبر کربنی آبی با رنگ‌های پرچم ایتالیا و نوارهای جانبی هماهنگ با رینگ‌های طلایی است. پرچم ایتالیا را می‌توان در کناره‌های بال عقب بزرگ و همچنین ورودی فیبر کربنی روی سقف مشاهده کرده است. تقریباً تمامی چیزهایی که در بیرون خودرو مشاهده می‌کنید از فیبر کربن ساخته شده و از جمله آن‌ها می‌توان به ورودی‌های گلگیرهای جلو، اسپلیتر، رکاب‌های جانبی، آینه‌ها و دیفیوزر عقب اشاره کرد. در کابین نیز شاهد ترکیب عالی جزئیات چوبی با غربیلک فرمان رترو، اهرم ترمزدستی و اهرم تعویض دنده هستیم که حس تلفیق خودرویی مدرن و سنتی را به وجود آورده‌اند.


این خودرو بدون پیشرانه ۱۲ سیلندر AMG یک زوندای اصیل نخواهد بود بنابراین همین پیشرانه زیر پوست خودرو خواهد آرمید. Cinque استاندارد قدرت ۶۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۸۰ نیوتون متری را با وزن ۱۲۰۱ کیلوگرمی ترکیب کرده است.


آیا این خودرو هم همان مشخصات را خواهد داشت؟ نمی‌دانیم و اهمیتی هم نمی‌دهیم! تنها به خود خودرو نگاه کرده و لذت ببرید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (912 ديدگاه)

    هیچوجه از دیدنش سیر نمیشم
    اون نقش پرچم ایتالیا خیلی بهش میاد?

  2. محمد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به نظر من پاگانی تنها شرکتیه که درحال حاضر ماشینیو تولید میکنه که ادم با دیدنش فکر میکنه که این ماشین روح داره

  3. Amirho3ein

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    ایتالیا پاگانی و فراری و لامبو و مازراتی و آلفا رو داره دیگه نبینم کسی از المان و انگلیس حرف‌ بزنه!
    شخصا خودرو های پاگانی رو با هیچ چیز عوض نمی کنم

    1. قدیمی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دوست عزیز با احترام به نظر شما،در تاریخ فقط خودروهایی می مانند که همه چیز مال خودش باشه روح داشته باشه یعنی موتورش ،اصالت طراحیش،وامدار بودن از گذشتگان و اضافه کردن چیزی واسه آینده گان، خودروهای پورشه و فراری بعد مرسدس و ب ام و سردمدار این مفاهیمن،البته پورشه بیشتر

    2. عطا

      ۲۲ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      به هر حال ایتالیا هر طوری که هست این صنعت خودروسازی المان خیلی قویه. هر جا بری حتی یه کشور جهان سومی مثل ایران همه جا بی ام و بنز ائودی فولکس پورشه میبینی.

  4. Sam

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (96 ديدگاه)

    زوندا حکم همون سریال محشریو داره که سازندها و طرفدارا دلشون نمیاد تمومش کنن و خب صلاح نیست بیشتر از یه حدی کش پیدا کنه و باید دل بکنیم دیگه…
    به شخصه ترجیح میدم پاگانی روی تولید یه مدل کاملا جدید تمرکز کنه…

  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3016 ديدگاه)

    تو عصری که سوپراسپورت‌ها شدیدا پیشرفته شدن، هنوزم که هنوزه یه سوپراسپورت سنتی مثل زوندا، بیشتر از هر هم‌نوعی هیجان‌زدم می‌کنه.

  6. arz

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام از وام دار بودن صحبت شد
    اگر با این صحبت ها اگر از ارزش یه سوپر ماشین کم کنه r8هم موتور وی 10لامبورو داره

  7. A.B

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    بچه بودم فکر میکردم زوندا یه شرکت حسود ژاپنیه که از عمد برا رقابت با هوندا اسم ماشیناش گذاشته زوندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا