شرکت انگلیسی کاترهام که همیشه با مدل کلاسیک و اسپرت ۷ خود معروف بوده، اکنون با شراکت جدیدی که با رنو ایجاد کرده و برای احیای برند آلپاین جلو آمده، دوباره سر زبانها افتاده است. حالا علاوه بر معرفی آخرین مدل سری ۷ آنقدر اعتماد به نفس یافته که برنامه خود برای معرفی یک شاسی بلند اسپرت را نیز به رخ میکشد.
تونی فرناندز، رئیس کاترهام، تلاش برای تحقق بلندپروازیهای این شرکت را شدت بخشیده و از تبدیل این خودروساز کوچک به یک نام تجاری قابل، میگوید. خودروی شاسی بلند کاترهام در کنار یک خودروی کوچ و جمع و جور تا سال ۲۰۱۶ معرفی خواهند شد. کاترهام به تقلید از موفقیتهای رنجروور در سری محبوب اووک قصد دارد بیشتر بازار آسیا را هدف قرار دهد. میتوان انتظار داشت که در این خودروها از موتورها و قوای محرکه رنو استفاده شود. حتی تیم فرمول یک کاترهام نیز از موتورهای رنو بهره میبرد.
از سوی دیگر کاترهام از سری 620R که جانشین 500R میشود نیز رونمایی کرد. کاترهام 620R از موتور ۲ لیتری Duratec توربوی فورد نیرو میگیرد. این موتور با بهینه سازیهای انجام شده، میتواند ۳۱۱ اسب بخار نیرو و ۲۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند. بدین ترتیب کاترهام 620R قادر است تنها ظرف ۲.۷۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. در کاترهام 620R شاسی جناغی، سیستم جریان هوا و خنک کننده و تعلیق عقب بهبود یافتهاند. رینگهای ۱۳ اینچی آلیاژی با تایرهای ZZR و داشبورد ارگونومیک با ابزارهای جدید همراه با تنظیمات فرمان مسابقه ای و صندلی و پنل های فیبر کربنی از موارد جالب توجه اند.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۲دوسش دارم ….
slr722
۲۱ مرداد ۱۳۹۲انگلیس با خودت چه کردی؟؟؟
تمام صنعت دادی خودرو دادی دست اینو اون رفتی پی سیاست…
ولی بازم با همه اینها دوست دارم…
و جالب اینکه مردم پولدار دنیا برا خرید ماشین هات بازم صف میکشن…
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۲اقای SLR722 من هم از ماشین های انگلیسی خوشم میاد.تمام ماشین های انگلیسی با اصالت هستن و طرفدار خاص خودشون دارن.
میلان
۲۱ مرداد ۱۳۹۲slr722 داری میشی مثل مسیح، این چه نظر دادنیه؟ یه چیز علمی بگو تا بچه ها استفاده کنند ، درسته توی نظر دادن آزادیم ولی چرت و پرت نگو تو را خدا، خسته کننده است نظراتت
slr722
۲۱ مرداد ۱۳۹۲چیه چیشده عزیزم چرا با نظرام حال نمیکنی…؟؟؟
چون انتقاد میکنم؟؟؟
بزار یه چیزی بت بگم هر وقت با نظرم حال نکردی میتونی یه دیس خوشگل بدی…
slr722
۲۱ مرداد ۱۳۹۲انگلیس با خودت چه کردی؟؟؟
تمام صنعت دادی خودرو دادی دست اینو اون رفتی پی سیاست…
ولی بازم با همه اینها دوست دارم…
و جالب اینکه مردم پولدار دنیا برا خرید ماشین هات بازم صف میکشن…
Infinite
۲۱ مرداد ۱۳۹۲پدال عزیز لطفا از مرسدس بنز G63 با تیونینگ topcar هم مطلب بذار. topcar واتقعا گل کاشته…!
(عذرخواهی بابت بی ربط بودن به مطلب)
جواد آلمانی
۲۱ مرداد ۱۳۹۲واقعا تعجب کردم-از کاترهام بعیده خیلی هم بعیده
nima
۲۱ مرداد ۱۳۹۲من اصلا از ماشین های انگلیسی خوشم نمیاد . تو اروپا فقط ایتالیا و المان ماشین های فوق العاده می سازند .
احسان --حقوق از جوانان ایرانی
۲۱ مرداد ۱۳۹۲من خوشم صنعت خودرو سازی انگلیس میاد اما من اول صنعت خودرو سازی المان بعد ایتالیا و بعد امریکا بعد انگلیس واقعا این چهار کشور چه غوغای میکنن مخصوصا بی ام وه-لامبورگینی-فورد-جوگوار
arash zx
۲۱ مرداد ۱۳۹۲شتاب خیلی خوبی داره……
ماشینای انگلیسی رو دوست دارم ، قیافه ساده ای داره اما از بقیه نظر ها هیچی کم نداره
نيما
۲۱ مرداد ۱۳۹۲واقعا باحاله .به نظر شما این بهتره یا آریل اتم ؟؟ آریل + کترهام –
میلاد
۲۱ مرداد ۱۳۹۲ماشین های انگلیسی اصن خوش تیپ نیستن!
ادم یاد فیلم «قصه های جزیره»میوفته!
نمیدونم چرا با این موتور و قدرت و … یه ماشین شیک نمیتونن تولید کنن؟!
محمدرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۲ارزش 74 هزار دلار رو نداره ماشین های انگلیسی خوبن، خودم دوستش دارم ولی
انگلیسی ها یه خورده زیادی گرونن
رضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۲واقعا شرکت های های مورگان و کاترهام واسه چی این کارو می کنن؟؟؟
البته این جور ماشینا هم طرفدار خاص خودشون رو دارن…
مثلا پدر بنده هنوز شورولت نوا C4 رو داره و به هیچ وجه نمی فروشتش…
ولی خدایی ماشینای انگلیسی با اصالت هستند…