شرکت Varsovia Motor (Varsovia یا ورشو پایتخت لهستان است) شرکتی لهستانی است که قصد دارد با کانسپت هیبریدی Varsovia به روند روبه رشد سدانهای لوکس با آلایندگی کم بپیوندد. این خودروساز فعلاً رندرهایی از کانسپت هیبریدی ورشو را منتشر کرده و وعده داده است که در طول یکی از نمایشگاههای خودرو آینده برای اولین بار از نمونهٔ واقعی این خودرو پردهبرداری خواهد کرد.
بااینحال این سدان لوکس جعبهای شکل هنوز آیندهٔ معلومی ندارد چراکه این شرکت خودروسازی کوچک اذعان کرده است که به یک پذیرش مثبت و استقبال مناسب خریداران بالقوه از ورشو نیاز دارد تا بتواند تولید آنرا آغاز کند. با فرض اینکه همهچیز طبق برنامهریزی پیش رود، سازنده قصد دارد تعداد ۵۰ دستگاه از این خودرویِ با تکنولوژی بالا را در سال ۲۰۱۸ تولید نماید.
ورشو موتورز جزئیاتی از قوای محرکهٔ این سدان کانسپت را نیز ارائه کرده است. این خودرو در اصل با برق کار میکند اما یک موتور درونسوز نیز در آن نصب شده است که بهعنوان یک ژنراتور برای شارژ باطریها عمل میکند. این شرکت ادعا کرده است که سدان کانسپت ورشو میتواند بهصورت تمام برقی تا ۳۵۰ کیلومتر را طی نماید درحالیکه با کمک یک مخزن سوخت پُر این رقم به ۸۵۰ کیلومتر افزایش پیدا میکند. شتاب صفرتاصد آن نیز کمتر از ۵ ثانیه اعلام شده است.
طراحی سنتی و جعبهای شکل کانسپت هیبریدی ورشو توسط استودیوی طراحی Kadler که در نزدیکی پایتخت لهستان قرار دارد انجام گرفته است. در طراحی این خودرو از پری دریایی الهام گرفته شده است که این تأثیرپذیری در بخشهایی از گلگیرهای جلو و درها دیده میشود. همچنین الهام از این موجود افسانهای زینتبخش کاپوت خودرو نیز شده است.
در داخل، طراحی این کانسپت کاملاً با توجه و اهمیت فراوان به سرنشینان عقبی صورت گرفته است بهگونهای که بجای صندلی سرنشین جلو یک زیر پایی و دو صفحهنمایش ۱۹ اینچی تعبیه شده است که از سقف خودرو آویزان میشوند. همچنین این خودرو مجهز به یک کامپیوتر با اینترنت ماهوارهای است که کار با آنرا در جادههای گوناگون راحت میکند. یک صفحهکلید و ماوس نیز در عقب خودرو تعبیه شده است.
صندلیهای عقبی ورشو نهایت آرامش و راحتی را برای سرنشینان ارائه میکنند. هرکدام از آنها تنظیمات مجزایی برای گرمکن، سردکن، استحکام و ماساژور دارند. حتی سازنده ادعا کرده است که صندلیهای عقبی کانسپت ورشو به تکنولوژی خاصی مجهز خواهند بود که بهطور خودکار وزن و اندازهٔ سرنشینان را تشخیص داده و خود را با آن سازگار میکنند.
اگر کانسپت ورشو درنهایت رنگ خط تولید را به خود ببیند طیف وسیعی از انتخابها جهت سفارشیسازی را به خریداران ارائه میکند بهگونهای که خریداران میتوانند هرگونه تجهیزات غیراستاندارد را سفارش داده، طراحی منحصربهفردی را برای رینگها درخواست نموده و طرح دقیقی از سیستم چندرسانهای را انتخاب کنند. البته تمامی این موارد در صورتی است که این سدان کانسپت جعبهای شکل بهاندازهٔ کافی مورد استقبال قرار گیرد.
one:1
۱۵ شهریور ۱۳۹۵ورودی هواش کو ؟
توش چه شیکه
امير علي
۱۵ شهریور ۱۳۹۵بد نیست
REVENTоN ?
۱۵ شهریور ۱۳۹۵از ته دل امیدوارم که این شرکت موفق بشه،
خیلی خوشم اومد وقتی دیدم این شرکت کوچک قصد داره جا پای بزرگان بزاره و یه همچین ماشینی بسازه
دحالی که شرکتای بزرگ و پر قدمتی مثل ایرانخودرو و سایپا ته آینده نگریشون آینه آینه که پرایدو وانت کنن و…
دست تمام کسایی رو دارن برای پیشرفت و آسایش دنیا تلاش میکنن باید به گرمی بفشاریم.
Parker
۱۵ شهریور ۱۳۹۵واقعا…
انیدوارم بازار به این برند جواب مثبت بده.
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵اسایش خوب گفتی
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ شهریور ۱۳۹۵یه سری از جاهاش رو از عزیز دل کادیلاک کپی کرده که خب طبیعیه چون کادیلاک به عنوان یه مرجع با 104 سال قدمت و خیلی نواوری یه مرجع تقلید خوبه برا لوکس سازان
داخلشم قشنگه و شیک و از لهستان همچین ماشینی واقعا بعیده چون تجربه اولش تو ماشین لوکس و این خیلی خوبه
افرین
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵عشق امریکا داری اساسی
O /\/\ I D
۱۵ شهریور ۱۳۹۵لهستانم خودروی لوکس و زیبا ساخت
ما هم چنان در اندرخم مونتاژ و قوطی حلبی هستیم
:/
soroush
۱۵ شهریور ۱۳۹۵این ماشین موفق نخواهد بود
چون متاسفانه دنیا داره به سمت کالا های ارزون قیمت بی کیفیت پیش میره
و شرکتایی که کیفیت بالا ملاکشون هست رو به نابودی میرن
محمد
۱۵ شهریور ۱۳۹۵نه داداش ملاک مد و به روز بودنه شما تویوتا رو نگاه کن در طول مدت داشتن لذت عجیبی میبری ولی وقته نسل جدید میاد برات زننده میشه در صورتی اون ماشین تا سال های سال میتونه برات بدون خرج اضافی کار کنه البته این مثال من تو ایرانی که هر ماشین نیم قرن تولید میشه کاربردی نداره ولی سلیقه جهانی اینطوریه
h112
۱۵ شهریور ۱۳۹۵سوروش چپکی میگی…اگه میبینی تو ایران اینجوریه به خاطر مسایل دیگه است….وَاِلا بنز بی ام و ..آیودی…لکسس همچنان رو به پیشرفت دارن حرکت میکنن…
منم دوست داشتم ماشینم سری 7 باشه و یه هواپیما فوق سبک میداشتم …با یه موتور گرون….
uss zumwalt DDG-1000
۱۶ شهریور ۱۳۹۵سروش جان ازکجا مطمئنی؟؟؟؟؟
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ شهریور ۱۳۹۵سروش جان داداش اگه این حرف شما درست باشه مردم تو دنیا بایدبه جا خرید رولزرویس پراید سوار شن که ارزونه در اینده و شرکتهای بزرگ و معروف درشون رو گل بگیرند
البته اون زمان به نفع ما هست چون سمند بی کیفیت تو همه جای دنیا میره و مشتری داره و باعث افتخار ماس این بدقواره ی تولید ملی
احمد باقری
۱۵ شهریور ۱۳۹۵به هر حال داره تلاش خودشو میکنه، البته طراحیش هنوز کار داره.
h112
۱۵ شهریور ۱۳۹۵یاد سری 7 افتادم…
fcmz
۱۵ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا خیلی شبیه استون لاگوندا شده.