ولگا یک برند معروف روسی برای سدانهای لوکس بوده که بخشی از گروه خودروسازی گاز روسیه است. این برند برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ و با معرفی مدل ولگا M21 متولد شد. سپس شرکت گاز طی چندین دهه به تولید سدانهای لوکس مختلفی تحت برند ولگا نمود که ازجملهٔ آنها میتوان به مدلهای ولگا ۲۴، ولگا ۳۱۱۰۵ و ولگا ۳۱۱۱ اشاره کرد. آخرین خودروی تولیدشده توسط ولگا، سدان بزرگی بنام سایبر بود که بر اساس نسل دوم کرایسلر سبرینگ برای بازار روسیه طراحی و تولید شد؛ اما تولید این خودرو در سال ۲۰۱۰ خاتمه یافت و بدین ترتیب تولید محصولات ولگا نیز پس از بیش از نیمقرن به پایان رسید.
اما به نظر میرسد هنوز هم امیدهایی برای احیاء و راهاندازی مجدد این برند روسی مشهور وجود داشته باشد. آقای «Siegfried Wolf» رئیس شرکت گاز بهعنوان شرکت مادر ولگا بهتازگی در مصاحبهای با روزنامهٔ روسی Vedomosti گفته است که ممکن است این برند خودروسازی بهزودی بازگردد اما در بخشی کاملاً متفاوت به فعالیت خواهد پرداخت بهگونهای که ولگا بجای ساخت سدانهای بزرگ لوکس ممکن است به تولید وسایل نقلیهٔ تجاری سبک بپردازد.
وی در این رابطه گفته است:
«محصول جدید ولگا میتواند یک وسیلهٔ نقلیهٔ تجاری سبک مثلاً مانند فولکسواگن کادی باشد که ممکن است ابعادی کوچکتر از غزال داشته باشد».
غزال یک سری از وسایل نقلیهٔ تجاری همچون ون و وانت است که توسط گاز تولید میشود که زمانی ونهای آن توسط ایرانخودرو دیزل در کشورمان هم عرضه شدند. آقای Wolf معتقد است که ساختههای ولگا به خودروهایی جانسخت و قابلاعتماد شهرت دارند که این یک امتیاز خوب است.
او در ادامه افزوده است:
«به نظر من، ولگا برند ایده آل و مناسبی جهت ساخت خودروهایی برای پیشهوران، تکنسینها و کشاورزان خواهد بود که نیاز به حملونقل بارها و ابزارآلات کمی دارند؛ بنابراین من ایجاد چنین بخشی را رد نمیکنم. اگر ما نهایتاً چنین خودرویی را تولید کنیم، از تمام ویژگیهایی که دیگر تولیدات ما با آنها شناخته میشوند مانند قیمت رقابتی، کیفیت بالا و قابلیت اطمینان برخوردار خواهد بود».
Wolf گفته است که هنوز تصمیم نهایی برای عملی کردن این ایده اتخاذ نشده است. با توجه به اظهارات وی، همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این محصول جدید بر اساس یک پلتفرم جدید از خود گاز ساخته خواهد شد یا از پلتفرم خودروسازان دیگری استفاده خواهد کرد.
reza-a
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اگر میخوان ماشیین های سبک تجاری بسازن چرا باید با برند ماشین های لوکسشون عرضه کنن
Alireza.GT86
۱۰ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز ، متولد شدن یه کمپانی جدید کلی هزینه داره که این شرکت نمیخواد متحملش بشه.
یوسف
۱۰ فروردین ۱۳۹۶ولگا طبق شنیده های من از پدر و پدربزرگم یکی از بی کیفیت ترین و غیر قابل اعتمادترین ماشین های دنیا بودن (بر خلاف ادعای مدیر عاملشون)، این ماشینا تو سرما نسبتا قابل قبول بودن ولی به هیچ وجه تو آب و هوای خاورمیانه جواب نمیدادن و به راحتی جوش میوردن (حتی در دمای زیر سی!!!) به علاوه به شدت بی کیفیت بودن و این باعث شد بر خلاف لادا که یه بازار کوچیکی تو ایران داشت اصلا دووم نیاره و حتی آدمایی که به شوروی علاقه مند بودن و اصطلاحا چپگرا بودن هم قید سوار شدنشو زدن. حتی خاطره ای برام گفتن که دسته دنده این ماشین انقد سفت بود که یه بار طرف موقع عوض کردن دنده تو دست طرف شکست. بدون شک ولگا و ماسکوویچ بدترین ماشینای روسی بودن.
آرمااااان
۱۱ فروردین ۱۳۹۶به نکته ی ظریفی اشاره کردی که خواستم بگم ?
ماشینای مناسب خاورمیانه نبودن به خاطر جوش اوردنشون
حمیدرضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۶بازسازی یه برند توسط خود کشور سازنده بهتر از واگذار کردن به چینی هاست این کار باعث میشه لااقل کیفیت ساخت در کشور اصلی زیر سوال نره
ye pesar
۱۱ فروردین ۱۳۹۶صنعت روسیه سالهاس سوخته اس و تموم شده
کشوری که دایما به دنبال قدرت نظامی باشه همه چیزش رو از دست میده