کمپانی هلندی اسپایکر خبر از همکاری جدیدی داده که ظاهراً باعث خواهد شد این شرکت دوباره کارخانه خود را به راه انداخته و از سال آینده سه محصول جدید را تولید کند.
گروه اسپایکر با کمپانی مهندسی موتور اسپورت BR، SMP ریسینگ و کمپانی بازاریابی میلان مورادی همکاری خواهد کرد. شرکتهای BR و SMP ریسینگ تحت تملک یک فرد روسی به نام بوریس روتنبرگ بوده درحالیکه مالک میلان مورادی نیز شریک تجاری روتنبرگ یعنی میشایل پسیس است.
اسپایکر میگوید این حرکت جدید باعث خواهد شد نه تنها خودروی C8 Preliator تولید شود بلکه شاسیبلند D8 و B6 Venator نیز روی خط تولید بروند. C8 اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شده بود و اولین محصولی خواهد بود که روانه بازار میشود.
اسپایکر پس از خریداری ساب از جنرال موتورز در سال ۲۰۱۰ با مشکلات مالی عدیدهای روبرو گردید و همین امر باعث اعلام ورشکستگی شد. این خودروساز دوباره در سال ۲۰۱۵ بازگشت اما هنوز هم با مشکلات مالی دستوپنجه نرم میکند.
اسپایکر با انتشار بیانیهای گفته است:
شکی وجود ندارد که اسپایکر از زمان ساب تاکنون سالهای بسیار سختی را تجربه کرده است. با این همکاری جدید دیگر خبری از آن دوران نخواهد بود و اسپایکر به بازیگری مهم در کلاس خودروهای سوپر اسپورت تبدیل خواهد شد.
احیای اسپایکر شامل آغاز به کار بخش پس از فروش و تأسیسات سرویس در کارخانه تولید جدید در آلمان نیز خواهد بود. یک بخش پرچمدار جدید نیز در حال برنامهریزی است تا در سال ۲۰۲۱ در موناکو تأسیس شده و اقدام به فروش محصولات این شرکت کند. در آینده نیز نمایندگیهای بیشتری در سایر نقاط دنیا تأسیس خواهند شد.
مدیر اجرایی اسپایکر گفته است:
توافق همکاریای که امروز امضا شد نقطه برجسته تلاشهای ما برای بازسازی کمپانی است. از آقایان روتنبرگ و پسیس برای اعتمادی که به ما دارند بسیار تشکر میکنم.
این دو نفر نیز گفتهاند:
ما واقعاً به دنبال تبدیل شدن به بخش مهمی از تاریخ برند اسپایکر هستیم. کمپانیهای ما باعث خواهند شد اسپایکر به برندی موفق در کلاس سوپر اسپورت های جهانی تبدیل شود.
زیزیگولو
۹ شهریور ۱۳۹۹شرکتی که واسه یه دوره ی هر چند کوتاه ساب رو در اختیار داشتو کارش ساختن ماشینای لوکسو موتور میانی سفارشی بود با خط تولید ماشینای الکتریکی برگشته تا با بزرگایی مثل تسلا رقابت کنه
ارشیاsvj
۹ شهریور ۱۳۹۹یاد سی۸ اسپایدر به خیر
راستی دقت کردین چه قدر عدد هشت تو ماشینا زیاد شده!!!!
مهدی موتورز
۹ شهریور ۱۳۹۹اره
ولی نمیدونم چرا به سرنوشت مورد نظر شون دچار نمیشن؟
یوسف
۹ شهریور ۱۳۹۹خوشحالم که اسپایکر میخواد برگرده، مدل C8 از مدل های بسیار محبوب منه و همیشه ناراحت بودم که تولید نشد. طراحی بسیار خاص و جذابی داره.
شرکت اسپایکر اصلی شرکتی بود که در 1880 در هلند پایه گذاری شد و به ساخت کالسکه های اشرافی و بعدها خودرو و هواپیما مشغول بود. این شرکت در سال 1926 ورشکست شد. در سال 1999 شرکتی با نام مشابه پایه گذاری شد که ارتباطی با شرکت اولیه نداشت ولی حق استفاده از نام و نشان اسپایکر اصلی رو به دست آورد. این شرکت علاوه بر ساخت سوپر اسپرت، در سال 2006 با نام خودش وارد مسابقات فرمولاوان هم شد که تنها یک سال بعد تیم رو فروخت (که به فورس ایندیا و جدیدا به ریسینگ پوینت تغییر نام داد). خرید ساب در سال 2011 هم امیدواری زیادی برای احیای ساب دوست داشتنی ایجاد کرد که متاسفانه به جایی نرسید. نشان اسپایکر بسیار جذابه و تاریخچه شرکت در ساخت هواپیما و خودرو رو در خودش داره.
مازیار
۹ شهریور ۱۳۹۹وجود و فعالیت اینطور برندهای خاص برای صنعت خودرو لازمه
Hussein
۹ شهریور ۱۳۹۹خیلی خوشگله تحت تاثیر قرار گرفتم ?❤واقعا زیباست
بی شک یکی از طرفدار های جدیدش هستم تا حالا اسمشو نشنیده بودم
بعد از فراری و بنتلی و رولز کمپانی مورد علاقه م شده
بهش تبریک میگم ?که یه هوادار مث من داره
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹کلا هلند دوتا کمپانی داشت یکی اسپایکر یکی دونکروورت که هیج خبری ازشون نیست
امیدوارم یه اسپانسر قوی ازشون حمایت کنه تا دوباره بلند بشن
حسین دهمرد
۹ شهریور ۱۳۹۹این همونه که از موتور آئودی استفاده میکرد؟
ali
۹ شهریور ۱۳۹۹اسپایکر و کونیگزگ و بوگاتی و چندتا شرکت دیگه عکس و مشخصاتشون رو تو بچگی توی مجله ماشین میدیدم و همیشه برام جالب بودن شرکت های که ماشین های دست ساز و تولید محدود دارن و علاقه مندای دنیای ماشین فقط خبراشون رو میخوندن…
Hadi
۱۰ شهریور ۱۳۹۹خوب شد که زنده شد
کلا از احیای هر خودروسازی خوشحال میشم…
احتمالا محصولاتش پتانسیل بالایی خواهند داشت…
Reza
۱۰ شهریور ۱۳۹۹بازم شکست میخوره و عقب نشینی میکنه
مانی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹C8 قدیمی نسبت به زمان خودش خیلی بهتر از این جدیده بود