تاریخ خودروسازی اسپرت بریتانیا سراسر پر از تلاشهایی است که در آن سازندگان خودرو سعی کردهاند خودروهای مسابقهای با ابعاد کم و قابلیتهای بالا بسازند و بسیاری از این تلاشها هم ناموفق بوده است. امّا کمپانی تازه تأسیس المنتال امیدوار است که خودروی مسابقهای که معرفی کرده، بتواند آزمایش خود را به خوبی پس دهد.
در مدل RP1، فیبرکربن زیادی به کار برده شده و گفته میشود در آخرین مرحله آزمایشهای خود، وزنی برابر ۴۵۰ کیلوگرم داشته است. در واقع، کمپانی المنتال از این خودرو به عنوان «سبکترین خودروی مسابقه جهان» نام برده است. البته این حرف، هجوم به قلمرو کسانی مانند کاترهام و آریل است. المنتال به تازگی تصاویر مبهمی از RP1 را منتشر کرده است؛ خودرویی که به طور کامل در جشنواره سرعت «گودوود» بین روزهای ۲۶ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی رونمایی خواهد شد. المنتال میگوید که مدل RP1 اولین نسل از خودروهای مسابقهای و جادهای سبک و مدرن برای رانندگان علاقهمند محسوب میشود. گفته میشود که این خودرو برای شرایط خاص در جاده نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد. این خودرو یک شعاع چرخش مناسب و فاصله خوبی نسبت به زمین دارد. همچنین وضعیت دما در آن کنترل شده و یک محفظه وسایل ایمن دارد. در همین حال، رانندگان با قدی تا ۱۹۸ سانتیمتر میتوانند به راحتی در پشت فرمان آن قرار گیرند. ستون فقرات RP1 از جنس فیبرکربن است و در نقاط مختلف شاسی نیز از آلومینیوم استفاده شده است. در نتیجه با خودرویی روبرو هستیم که وزنش ۴۵۰ کیلوگرم است و نسبت قدرت به وزن آن ۵۰۰ اسببخار بر تُن است. برای پیشرانه از موتور اکوبوست ۲ لیتری فورد استفاده شده که خروجی آن ۲۴۰ اسببخار است. با این حال، هنوز به صورت این عملکرد از RP1 مشاهده نشده است. طراحی آئرودینامیک تیم المنتال نیز در دنیای موتوراسپورت کمنظیر است. نیروی رو پایین در سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، ۲۰۰ کیلوگرم است.صاحبان خودرو میتوانند بنا به دلخواه خود، سیستم تعلیق را ارتقا دهند و تجهیزات الکترونیکی پیشنهادی، هدف اصلی از ساخت این خودرو را نشان میدهد. دوربینهای ویدیویی بر روی بدنه سوار میشوند تا برای رانندگان این امکان را بهوجود آوردند که دورهای خود را در پیست مسابقه ضبط کنند و در همین حال، یک مسافتسنج حرکت خودرو را پردازش خواهد کرد. RP1 محصول ماجراجوییهای دنیای امروز است. جان به گلی، مدیر فنی المنتال میگوید:
خودروهای مسابقه و جادهای که در حال حاضر وجود دارند، هیچ وقت نتوانستهاند انتظارات من را برآورده کنند. میدانستم که میتوانم بهتر از آنها کار کنم و نتیجهی منطقی این شد که مدل خودروی خودم را طراحی کرده و ساختم.
SajadZB
۱۸ خرداد ۱۳۹۳تو یکى از عکس ها هم درست حسابى معلوم نیس!!!
مک میسل
۱۸ خرداد ۱۳۹۳اینکه وزنش از پرایدم کمتره!!!!!!!!!
امید
۱۸ خرداد ۱۳۹۳یه عکس درست و حسابی ندیدیم همش از گوشه کنارش بود
بدیش اینه که نه سقف داره نه شیشه جلو حتما باید کلاه ایمنی بزاری
اگه قیمتش کم باشه بد نیست
Ehsan
۱۸ خرداد ۱۳۹۳با توجه به عکس هایی که منتشر کردند ، عقب ماشین در عین سادگی خوب شده ولی فکر نکنم در روز رونمایی از جلوش خوشم بیاد مخصوصا با اون گلگیرهای باد کرده مثل ماشین های دهه 20 میلادی شده
eh.sun
۱۸ خرداد ۱۳۹۳من که عاشق آینه بغلش شدم. واو ببین کجاست!!
حمادی
۱۸ خرداد ۱۳۹۳عجیب وغریب !!!!! !
رضا
۱۸ خرداد ۱۳۹۳اگزوزش خیلی قشنگه
PEUGEOT
۱۸ خرداد ۱۳۹۳من باهاش حال نکردم
والا برای اولین بار هست اسم این کمپانی رو می شنوم
کلا من از ماشینای انگلیسی خوشم نمیاد