وقتی به دنیای خودروسازی فکر میکنیم، نامهای بزرگی مثل گروه فولکسواگن، تویوتا و جنرال موتورز به ذهن متبادر میشوند. حتی خودروسازان کوچکی مثل مزدا هم در این صنعت بهخوبی شناختهشده هستند؛ اما در این دنیای بیکران، خودروسازانی هم وجود دارند که شاید بسیاری تاکنون نام آنها را نشنیده باشند. یکی از این خودروسازان، شرکت روسی اواز است که بیسروصدا به تولید محصولاتی میپردازد. حال این شرکت نسخهٔ جدیدی از شاسیبلند قدیمی خود یعنی هانتر را با نام اکسپیدیشن معرفی کرده است.
هانتر اکسپیدیشن برای درنوردیدن مسیرهای خشن و یخبندان روسیه، به تجهیزاتی مثل وینچ و قلابهای بکسل مجهز شده است. رینگهای فولادی مشکیرنگ این خودرو نیز با لاستیکهای گودریچ پوشیده شدهاند و فاصلهٔ خودرو از سطح زمین هم به ۲۴۰ میلیمتر رسیده است. زیر کاپوت هانتر اکسپیدیشن یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری چهار سیلندر با تنها ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل میشود. دیفرانسیل عقب خودرو نیز از قفل برخوردار است.
هانتر اکسپیدیشن در داخل به گرمکن صندلیهای جلو مجهز شده که در سرمای استخوانسوز سیبری ویژگیای ضروری بهحساب میآید. این صندلیها با پارچهٔ ضد آب با دوخت سفید پوشیده شدهاند. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد هانتر اما درب پشتی آن است. برخلاف شاسیبلندهای سنتی که درب پشتی هاچبک مانند دارند، هانتر در درب صندوقی استفاده میکند که به سمت پایین باز میشود.
GERMANY
۲۸ اسفند ۱۳۹۸130 اسب؟!؟! برای یه ماشین آفرودر؟!؟! به نظرم عجیبه
Mahdi
۲۸ اسفند ۱۳۹۸اون دوتا دسته دنده چیه؟
datsun
۲۸ اسفند ۱۳۹۸لیور کمک و اصلی
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۸GERMANY عزیز
همین که قدرتش را دیدم ، حَدس زدم تمام تفکرات به طرف اسب بخار میره .
کارشناس آفرود نیستم اما از آنجایی که زیاد پاترول و پیکاپ سوار شدم این را میدونم گشتاور در دور پائین هر چه بیشتر باشه و همینطور نوع ضرایب دنده در خودروهای آفرودی بسسسسیار هائز اَهمیته .
یا همین نیسان آبی خودمون که برای همه ایرانیها کابوسه ، قدرتش حدود ۱۰۰ اسب بخاره و نمیدونم چقدر گشتاور داره اما برای مسیرهای آفرودی باغی با بار حدود دو تن ، چنان قدرتی داره که فکرش هم نمیکنید تا زمانی که از اون استفاده نکنید .
روسها همیشه زُمُخت ترین خودروهارو ساخته اند اما همیشه هم کاربردیترین ها را میسازند بدون ظاهر حسابی اما خرکار و سگ جان .
شرایط محیطی جوی روسیه جایی برای خودنمایی نمیگذاره و فقط کارایی در حد نهایی باید مِلاک قرار بگیره .
همین بَس که بدانید ، (( هیتلر و ناپلئون )) ضربه اولیه و شروع شکستهاشون را برای فتح مسکو چشیده اند و شرایط جوی وحشتناک روسیه .
روسیه واقعاً مرموز و عجیبه اما به نظرم دوست داشتنیه و من خوشم میاد از پوتین و اون چهره مقتدرش و سکوتی در سخن .
datsun
۲۹ اسفند ۱۳۹۸درسته نوید یکی از دلایلی که قدرت پاترول احساس میشه همینه که حداکثر اسب بخار و گشتاور رو تو دور های خیلی پایین میده هم موتور z24 و هم موتور p40
Malt hill
۲۸ اسفند ۱۳۹۸همیشه دوسش داشتم?
هادی 8 سیلندر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸فکر کنم اسمش ماز
فورد
۲۸ اسفند ۱۳۹۸جیپ اواز هست اسمش ولی باورم نمیشه هنوز تولیدش میکنه
ماشین باز
۲۸ اسفند ۱۳۹۸دیکتاتوری از این ماشین میباره!
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸جالبه
خوشم اومد ازش
بنظرم با توحه به حجم زیاد موتورش باید مقاومت زیادی داشته باشه و ۱۳۰اسب و ۲۰۰تا گشتاور کاملا کافیه براش(اونایی ک با جیپ های ۴سیلندر و سوزوکی سامورایی قدیمی افرود کردن میدونن ک این قدرت کافیه)
Mercede kaviani
۲۸ اسفند ۱۳۹۸قیمت 530 هزار روبل9700 دلار همراه با طراحی کلاسیک وشاسی نردبانی
ارسلان
۲۸ اسفند ۱۳۹۸برای کسایی که بازی کامپیوتری در سبک شوتر اول شخص زیاد بازی میکنن این ماشین کاملا شناخته شده هست اسمش هم UAZ هست
حسین
۲۸ اسفند ۱۳۹۸دنده کمک زیر صندلی کمک هست!
مجتبی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸این روسها به غیر از جنگ افزار هیچی دیگه بلد نیستن بسازن
morteza
۲۸ اسفند ۱۳۹۸از ی فرسخی معلومه روسی ی!
Mohammad fm480
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ولی اسمش تا جایی که میدونم آواز هست.
عاشق طراحی داخلیش شدم لعنتی.
آرش
۲۸ اسفند ۱۳۹۸معنی این گشتاور اینه که ۲۰۰ نیوتن گشتاور کاملا کافیه واسه آفرود