شاید کشور اسپانیا در صنعت خودرو با برند رده میانی سئات شناخته شده باشد اما برخی شرکتهای تولید محدود و کوچک نیز در این کشور مشغول به فعالیت هستند. اوایل امسال درباره هورتان که شرکتی با تیراژ تولید محدود بود سخن گفتیم و امروز نیز میخواهیم محصولی بسیار متفاوت را خدمت شما معرفی کنیم. این خودرو محصول شرکتی از جنوب شرق اسپانیا بوده و واقعاً هم فوقالعاده است.
آنچه تماشا میکنید خودروی تمام الکتریکی ریولت Revolt نام دارد که توسط شرکت بالتازار تولید میشود. مأموریت این شرکت مستقر در بارسلونا تولید یک خودروی تمام الکتریکی مخصوص پیست بوده و با نگاهی به ظاهر ریولت میتوان حدس زد سازنده به هدف خود خواهد رسید.
ریولت ساختار سبکوزنی داشته و از فیبر کربن در اکثر بخشها استفاده کرده است. وزن این خودرو حدود ۷۷۰ کیلوگرم بوده و زمانی که این فاکتور را با دو پیشرانه الکتریکی که قدرت ۵۰۰ اسب بخاری دارند ترکیب کنید دستیابی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای کاملاً میسر خواهد بود.
آنگونه که تاپ گیر میگوید بالتازار همه کارهای این خودرو را در کارخانه خود انجام داده و تنها استثنای آن به مجموعه باتری ۷۰۰ ولتی و ۲۵۰ کیلوگرمی مربوط میشود که تولید شرکت اسپانیایی میلور میباشد. با دسترسی به شارژر سریع میتوان تنها در عرض ۵ دقیقه به شعاع حرکتی حدود ۱۰۰ کیلومتری دست یافت.
بهترین خبر اینکه استفاده از ریولت فقط منحصر به پیست نخواهد بود. بالتازار میگوید این خودروی دونفره الکتریکی کاملاً اجازه تردد در معابر عمومی را داشته هرچند انتظار نداریم تجهیزات رفاهی زیادی در آن نصب شود. یک جفت صندلی کربنی، غربیلک فرمان جداشدنی و نمایشگر کوچک جزو الزامات پایه این خودرو هستند. نکته عجیب اینکه درگاه شارژ ریولت در روی داشبورد و درست روبروی صندلی سمت سرنشین است!
BenzSLR
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پروفسور بالتازار :):):) ولی در کل ماشین عالی ساخته
قاسم
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰????میخواستم بگم دیدم نوشتی??? نوستالژی دوران بچگیمون
?A.H MOTORS?
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰انتظار نداشتم توش اینجوری باشه
ارش
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰???تبریک میگم پرفسور بالاتر از هم خودرو ساز شد ???
مهدی موتور
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰بال بال بالتازار بال بال بالتازار
Hamid
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نمی خوام ایرادی بگیرم
اما کافیه ببینید مک لارن چطور از فیبر کربن درون خودرو استفاده میکنه و این شرکت چگونه این کار رو انجام داده …
کلا میشه تفاوت سطح کاری دوتا شرکت رو اینجا دید … پورشه و … هم فرقی ندارن … سطح کاریشون خیلی خیلی بالاتره
Zakaria
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حمید جان فیبر کربن انواع مختلفی داره که کاربرد و ظاهرشون با همدیگه فرق داره. فیبر کربنی که توی داشبورد و قطعات تزئینی پورشه و مکلارن میبینی بیشتر جنبه تزئین دارن اما اگر ساخت شاسی این ماشینا رو ببینی متوجه میشی که اوناهم توی لایه میانی از همین نوع استفاده میکنن. بالتازار داشبورد نداره و اینی که میبینی درواقع قسمتی از شاسی هستش. اگر به صندلی توجه کنید متوجه میشید که بافتش فرق داره.
نمیدونم رشته تحصیلی شما چیه اما اگر با مکانیک و مدول الاستیسیته و مقاوت کششی آشنایید باید بگم که فیبر کربنی که توی صندلی و داشبورد استفاده میشه معمولا از نوع LM( مدول الاستیسته و مقاومت کششی هردو کمترین) اما برای شاسی بسته به ضریبهای طراحی مثل ضریب ضربه و اطمینان و … ،طراح از HT , IM , HM , UHM که مقاوت بیشتری دارن استفاده میکنه. برای همین ظاهرش چندان زیبا نیست.
محمد رستمی نژاد
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا زکریا معلومهاطلاعاتتون بالاست
Zakaria
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰به تبع رشته تحصیلیم و علاقه ای که دارم، یه چیزایی یاد گرفتم اما نمیشه بهش گفت اطلاعات بالا
Amirreza
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰پروفسور بالتازار که پروفسور معروفیه ولی میشه از پروفسور بپرسین چه خورده چشاش کوچیک شدن?
Amin
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین بی ربطیه
?
Aryan kia
۹ اردیبهشت ۱۴۰۰یه خودروساز اسپرت اسپانیایی دیگه هم هست کهاسمش ترامونتانا هستش
porsche
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰عقبش قشنگه جلوش معمولی داخلشو باید بزنن و فنیش خیلی خوب
mahan
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰????این دیگه چه سمیه چرا چشماش کره ایه!
چرا لوتوسا رو میریزی تو اسیایی ها
מקסימיליאן, רק מקלארן.ماکسیمیلیان، فقط مکلارن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بسیار به این خودرو علاقهمند شدم☺