اسمارتسایر خودروهای اروپایی

برابوس اولتیمیت E شادو، فلفل کوچک اما تند!

برابوس از محصول جدید خود با نام اولتیمیت E شادو رونمایی کرد. این خودرو که نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی اسمارت فورتو الکتریک درایو کابریولت می‌باشد تنها به تعداد ۲۸ دستگاه ساخته خواهد شد و هم‌اکنون نیز در ژنو حضور پیدا کرده است. برابوس این خودرو را به عنوان محصول هماهنگ با قایق ۵۰۰ شادو Ops تصور کرده است. جالب آنکه خودروی موردبحث قیمت عجیب ۶۴۹۰۰ یورویی دارد.


اولتیمیت E شادو در بحث قوای محرکه بهبودهایی داشته و قدرت پیشرانه آن از ۸۱ به ۹۱ اسب بخار افزایش یافته است. گشتاور خودرو نیز از ۱۶۰ به ۱۸۰ نیوتون متر رسیده که همین تغییرات به اسمارت کوچولو اجازه می‌دهد در ۱۰.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و سقف سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. با یک‌بار شارژ نیز می‌توان ۱۲۵ کیلومتر را با این خودرو رانندگی کرد.


چهار حالت رانندگی برای برابوس اولتیمیت E شادو وجود دارد. حالت استاندارد یا پیش‌فرض قدرت را در حد نرمال نگه می‌دارد. حالت اکو باعث افزایش بازیابی انرژی از ترمزهای احیا شونده می‌شود. حالت اسپورت نیز باعث بهبود پاسخ پدال گاز می‌شود و نهایتاً حالت اسپورت پلاس نیز قدرت اضافی پیشرانه را به ارمغان می‌آورد.

برابوس همچنین کار زیادی روی بدنه‌ی این خودرو انجام داده است. فورتو الکتریک موردبحث دارای رنگ بدنه‌ی خاکستری سفارشی بوده و از کیت بدنه‌ای سود می‌برد که شامل گلگیرهای پهن‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز می‌باشد. از دیگر قطعات بدنه می‌توان به اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی گیراتر و دیفیوزر عقب اشاره کرد.

کابین اولتیمیت E شادو نیز با چرم فراوان روی صندلی‌ها، پانل درب‌ها، داشبورد، فرمان و… آراسته شده است. تریم فیبر کربن نیز در اطراف پانل پشت آمپرها، ورودی‌های هوا و ساعت دیده می‌شود. نهایتاً باید به پوشش آلومینیومی پدال‌ها، اهرم تعویض دنده و ترمزدستی اشاره کرد.


قایق برابوس ۵۰۰ شادو Ops داستان دیگری دارد. این قایق قدرت ۴۹۳ اسب بخاری داشته و می‌تواند به سرعت ۵۰ نات (۹۲.۶ کیلومتر در ساعت) دست یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    مایه ننگ.تو آمریکا با این پول صاحب 1000 اسب میشی.خجالت نمیکشن.والا پراید با موتور بی پی رو ترجیه میدم.

  2. حامد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    فلفل کوچک اما تند!
    ملایم شاید ولی تند قطعا نه !!!

  3. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    قایقش رو بیشتر ترجیح میدم
    با این قیمت بهتر بود وقتی که خصوصا میخوان از قایق ۵۰۰ اسبی الهام بگیرن حداقل پیشرانه رو قویتر انتخاب میکردن
    خودروی قشنگیه
    اما با این قیمت قطعا نه
    چون هر دوست دار خودرویی، از به برند حداقل یه ماشینو دوست داره که قیمتش حدود ۶۵.۰۰۰ یورو باشه و با ین قیمت به این کوچولوی دوست داشتنی ترجیحش بده

  4. Solid Snake

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    64900 یورو؟؟؟
    آخه چیه این

  5. امیر

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    کابینش خیلی خوب شده اما قاعدتا هیچ‌ادم عاقلی این همه پول بابتش نمیده و فقط از یه میلیاردر توقع هس ک بخرتش و‌ تو‌ حیاط خونش سگشو‌ دور بده!

  6. حسن

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    64900 یورو؟؟؟؟
    این پول رو بدی برا یه ماشین کوکی عقب کش؟؟؟؟؟

  7. H

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    با این پول خیلی گزینه های بهتری وجود داره

  8. Jdm

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بابا شما دیگه از ایران‌خودرو و سایپا هم پدرسوخته ترین

  9. AMANTE

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    از تو عکس ها بنظر میاد سواری بدتر از ( اسکیت برد ) داشته باشه.
    و اگه واقعا اینجوری باشه که احتمالا هست پیش از پیش باعث میشه این ماشین رو نخوای مگر زمانی که 70 هزار یورو اضافه داشته باشی و بخوای برای فرزند 6 ساله ات یه اسباب بازی گرون بخری.
    سوءتفاهم نشه نسخه ی غیر تیون شده اسمارت واقعا ماشین کوچیک خوبیه.

  10. OMID

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    اشغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا