گروه بورگوارد، خودروساز ژرمنی که تولید آن پیشتر متوقف شده بود و اخیراً با کمک فوتون موتور سازنده تراک های چینی احیاء شده است، توزیعکنندگان انحصاری خود را در کشورهای شورای همکاری خلیجفارس تعیین نموده است.
در بحرین، این توزیعکننده گروه یوسف العوادی نام دارد، در کویت شرکت بازرگانی الزیانی و در امارات متحده عربی یونیون موتور LLC.
بورگوارد در سال ۱۹۱۹ میلادی پایهگذاری شد و بیش از یک میلیون خودرو را به فروش رسانده است. از جمله خودروهای آن شامل بورگوارد ۱۵۰۰ هانسا میگردد که در سال ۱۹۴۹ معرفی شد و نخستین خودرو با استایل پانتون بود که ظاهراً به یک سبکی رایج در خودروسازی آلمان در آن روزها بدل شده بود. در سال ۱۹۵۴ میلادی، بورگوارد ایزابلا معرفی شد که به یکی از زیباترین خودروهای عصر خود شهرت یافت و درنهایت بورگوارد P100 که در سال ۱۹۵۹ رونمایی شد و ظاهراً نخستین خودرویی در جهان بود که از سامانه فنربندی خود تنظیم بادی بهره میبرد.
ضمن اینکه، در سالهای بین ۱۹۵۰ الی ۱۹۵۸ میلادی، بورگوارد عمیقاً درگیر مسابقات سرعت بود. در آن زمان، تیم هانسا ۱۵۰۰ دستاوردهای شایان توجهی را در مسابقات ۲۴ ساعته لمان، هزار کیلومتر نوربرگ رینگ، لاکررا پان آمریکا و آتودروم د مانثلری از آن خود نمود و ۱۲ رکورد سرعت را شکست. درمجموع، بورگوارد توانست ۵۱ رکورد در مسابقات جهانی سرعت را بشکند.
فعالیتهای کمپانی مادر در سال ۱۹۶۱ میلادی متوقف شد. این مارک خودرویی توسط پسر بزرگ کارل بورگوارد، کریستین بورگوارد و با همیاری شرکاء و سرمایهگذاری چینیها، مجدداً احیاء شد. نخستین خودروی کمپانی پس از ۵۰ سال وقفه، کراساوور BX7 بود که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد. درحالیکه دفتر مرکزی کمپانی در اشتوتگارت آلمان واقع است، مدل BX7 انحصاراً در چین تولید میشود.
منبع:
DRIVEARABIA.COM
احسان
۱ تیر ۱۳۹۶چینی ها راه های پول در اوردن رو خوب بلدن
رضا
۱ تیر ۱۳۹۶از این خودرو ساز فقط اسمش آلمانیه و تولید کاملا در چین انجام میشه خواهش میکنم از همین الان شایعه پراکنی نکنید چون بعدا به اسم خوردو آلمانی میندازند به ملت بیچاره.
سام
۱ تیر ۱۳۹۶این متن خالص ترجمه است و هیچ چیزی از طرف نگارنده به آن اضافه نشده است که بتوان به آن نسبت شایعه پراکنی داد.در متن انگلیسی به صراحت چنین آمده است :
BORGWARD GROUP AG،THE FORMELY-DEFUNCT GERMAN AUTO MANUFACTURER THE WAS RECENTLY RESURRECTED WITH THE HELP OF TRUCK-MAKER FOTON MOTOR و……
ترجمه: گروه بورگوارد،خودروساز ژرمنی که تولید آن پیش تر متوقف شده بو د و اخیرا با کمک فوتون موتور سازنده تراک های چینی احیاء شده است و…..
پس می بینید که بنده آنچه را که در متن آمده است ترجمه نمودم و هیچ چیزی از طرف بنده اضافه نشده است که بتوان با تکیه بر آن نگارنده را به شایعه پراکنی متهم کرد!
رضا
۱ تیر ۱۳۹۶عزیزم در همین متنی که شما گذاشتید اشاره شده که خودروساز آلمانی سابق، کلمه formerly دقیقا اشاره میکنه که قبلا آلمانی بوده پس یعنی الان آلمانی نیست و امتیاز برند توسط فوتون خریداری شده
سام
۱ تیر ۱۳۹۶اگر در متن دقت کنید در آن نوشته شد :
THE FORMELY-DEFUNCT GERMANY MANUFACTURER
یعنی : خودروساز ژرمنی که تولید آن قبلا متوقف شد و….
لغت FORMELY در کنار DEFUNCT آمده است .
DEFUNCT : ورشکسته،متوقف و…..
محسن
۱ تیر ۱۳۹۶گوشی ایفون هم چینیه چون در چین تولید میشه.
دوستان حواستون باشه گوشیهای ایفون چینی هستن و به درد نمیخورن و ایفون کلا گوشی بی کلاسیه و کارایی نداره حواستون باشه به اسم امریکایی بهتون نندازن.
رضا
۲ تیر ۱۳۹۶برند آیفون توسط چین خریداری نشده بلکه کارخانه اپل در اونجا به دلیل نیروی کار ارزان تولید میکند. ولی قضیه بورگوارد فرق میکنه توسط فوتون خریداری شده مسایل رو باهم قاطی میکنید
علی
۱ تیر ۱۳۹۶کسانی که هیچ اطلاعی از این ماشین ندارن به جای اظهار نظر سوال کنن،
Chinaautoweb.com برن قسمت foreign brand بعد متوجه میشین بورگوارد چینیه یا آلمانی.در همین سایت معتبر چینی ام جی chinese brand هست
حمیدرضا
۱ تیر ۱۳۹۶افرین به شما دقیقا منم همین نکته رو دیدم
دانیال
۱ تیر ۱۳۹۶که چی؟ الان این ماشین توسط چینی ها طراحی و ساخته نشده یعنی؟ چرا خودتونو گول میزنید؟ همین ساده انگاریها پدر اقتصاد این مملکتو در اوردهّ بعد هی میان میگن اروپاییا اگه چیزی یه درصد گرون بشه نمیخرن! این کارا رو میکنید که روز ب روز کالاها بنجل تر میشه، آره برین ماشین آلمانیتونو تو سایت چینی پیدا کنین.
دانیال
۱ تیر ۱۳۹۶ضمنا شما از تعداد دیدگاه هات معلومه که بخاطر حمایت از این تبلیغ و این برند، وارد سایت شدی.
چندساله پدالو دنبال میکنم و معمولا وارد بحثای بچه ها نمیشم ولی وقتی کسی اینجوری ذهنارو منحرف میکنه کفرم بالا میاد. ولی یه روز بساط این دلالان (لگن سازان داخلی و دوستای وارد کنندشون) هم جمع میشه نگران نباشید.
پویا
۱ تیر ۱۳۹۶توش بنظر خیلی باکیفیت و زیبا میرسه
تمدن عرب
۱ تیر ۱۳۹۶قیمتش چنده؟؟؟؟
ACR VIPER
۱ تیر ۱۳۹۶از نمایه نیم رخ شبیه پلتفرم وولکس واگن دیده میشه
ولی خب بیاین رو راست باشیم موتورش که ساخت فوتونه پلتفرمش نامشخص
چینیه دیگه
ali a
۱ تیر ۱۳۹۶ماشین زیبا و با کیفیت و خوبی بنظر میاد..درسته سرمایه گذاراش چینی هستن ولی طراحی و تولیدش کار آلمانی هاست… امیدوارم با قیمت خوبی ایران عرضه بشه تا ما هم ماشین با کیفیت و قیمت مناسب رو داشته باشیم
فيصل
۱ تیر ۱۳۹۶تقریبا آئودی Q5 .
یونیون موتور نماینده جیلی هم هست تو دبی. با وجود این همه برند با قیمت مناسب تعجب میکنم وقتی جیلی هم میتونه ۴ مدل بفروشه ولو ماهی ۱ دونه
بیژن
۱ تیر ۱۳۹۶اصن ورش میداشتن مستقیم خطوطش رو راه مینداختن توو ایران، ببین بعد سه چهار سال ، کل ۶۰ سال خوابشون جبران میشد. کشورهای خلیج فارس هم باما.
حالا چین با این همه تولید خودرو، بورگوارد میخواست چیکار؟!!
???
سیروس
۱ تیر ۱۳۹۶به نظر من شرکتهای چینی یکی از بهترین راه حل های ورود به بازار و سهم گیری از بازار سخت خودرو را انتخاب کردن. بجای برندسازی چینی که دهه گذشته صورت دادند و در آن نیز چندان (اصلاً) موفق نبودند در این چند سال اخیر با سرمایه گذاری و احیای برخی برندهای مرده اقدام به سهم خواهی از بازار کردند، تجربیاتی مثل خرید درصدی از سهام شرکت ولوو، اپل، پژو سیتروئن، پروتون مالزی، لوتوس بریتانیا، ام جی بریتانیا و این آخری بورگوارد آلمان. به نظر من این سیاست یکی از بهترین سیاست های انتخابی در رشد و معرفی یک کشور در عرضه جهانی می باشد. به عنوان مثال هزینه هایی که در ایران برای تولید یک خودرو نامفهوم و نامانوس و نامعقول از روی یک پلتفورم منسوخ شده رو در نظر داشته باشد و ببینید با درصدی از هزینه هایی که خرج برندسازی داخلی مثل رانا، ساینا، تیبا، دنا،کاپرا و بادسان و …. میشد چندین شرکت اروپایی و آسیایی رو خرید و ضمن استفاده از تکنولوژی و دانش فنی، این مملکت رو هم به دنیا به روشی دیگه معرفی کرد. البته میدونم صحبت هام یجورایی مدینه فاضله رو توصیف میکنه ولی باید میگفتم!!! گیر کرده توو گلو. البته نه فقط خودرو، در همه صنایع همین معضل رو داریم، آقا جان آرم جی ال ایکس رو رو گالکسی اس 8 هم بزنید ملت نمیخرن! برندسازی در همه زمینه ها جواب نمیده بخدا
محمدرضا
۱ تیر ۱۳۹۶به زودی مونتاژ و واردات حداقل دو مدل از این خودرو توسط گروه بهمن شروع میشه.