نقش پوششهای استتاری پنهان کردن جزئیات خودروها در مراحل تست و بررسی میباشد اما در این مورد دقیقاً برعکس عمل شده است!
جدیدترین زبان طراحی لادا چیزی نیست که بتواند جوایز طراحی معتبر را از آنِ خود کند اما با این وجود مدل وستا در مقایسه با محصولات قبلی این برند روسی، خودرویی بسیار بهبود یافته محسوب میشود. کمپانی مادر یعنی آوتوواز برای مهندسی مدل وستا با رنو-نیسان همکاری کرده است. نسخهی سدان وستا از دو سال پیش در بازار حضور داشته و همانگونه که در تصاویر نیز میبینید به زودی نسخهی واگن کاربردی آن عرضه خواهد شد.
پیشنمایش این خودرو در واقع در سال ۲۰۱۵ و بصورت وستا کراس کانسپت بود. این خودرو یک واگن الهام گرفته از کراس اوور با سیستم تعلیق قدبلندتر و پوششهای پلاستیکی اضافی بدنه بود. با توجه به اینکه پوششهای استتاری در کل بدنه وجود دارد بنابراین به نظر میرسد با بدنهی کاملاً آمادهی تولید طرف هستیم و وستا واگن احتمالاً در ماههای آینده با طراحی مشابه برادر سدان و همچنین خودروی کانسپت یاد شده معرفی خواهد شد.
این خودرو باید به مصاف حریفانی چون داچیا لوگان MCV برود و البته انتظار داریم از همان پیشرانههای برادر سدان خود استفاده کند. بدین ترتیب شاهد حضور دو پیشرانهی ۱۶ لیتری ۱۰۶ اسبی و ۱.۸ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری در زیر کاپوت وستا واگن خواهیم بود. این پیشرانهها به گیربکس ۵ سرعته دستی ساخت رنو یا ۵ سرعته دستی اتوماتیک شدهی خود آوتوواز متصل خواهند شد و نیرو منحصراً به چرخهای جلو فرستاده خواهد شد.
اگرچه لادا حرفی دربارهی ظرفیت محفظه بار این خودرو نزده اما گفته که فضای بار نسبت به ۴۸۰ لیتر نسخه سدان افزایش چشمگیری خواهد یافت. انتظار داریم فضای باری در حدود ۵۵۰ لیتر یا حتی بیشتر را برای رقابت با محفظه بار زیاد ۵۷۳ لیتری لوگان MCV شاهد باشیم.
milad
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دیشب خواب دیدم روسیه توی ایران مونتاژ ماشین زده ولی کارخونه ش انگار کویر بود فقط !
منصور
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶لادا برند چندان معتبری نیس اما دوام و استهلاک بسیار بهتری از برندای چینی داره اونم با قیمت برابر
matin
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶جلوش شبیه میتسو asx های ۲۰۱۷ هست