تنها کسانی که سپرده گذاشتهاند افتخار مالکیت این کوپهٔ V8 دیفرانسیل عقب را خواهند داشت
شرکت بریتانیایی TVR در سال ۱۹۴۷ فعالیت خود را با ساخت خودروهای اسپرت آغاز کرد. این شرکت تولیدکنندهٔ خودروهای اسپرت سبکوزن با پیشرانههای قدرتمند بود و در دورانی با تولید طیف گستردهای از کوپهها و کانورتیبلهای اسپرت سومین سازندهٔ تخصصی خودروهای اسپرت در دنیا محسوب میشد؛ اما تقریباً در قرن بیست و یکم TVR در اوضاع نامناسبی قرار گرفته و به دلیل کاهش تقاضا، تولید خود را تا حد زیادی کاهش داد بهگونهای که در سال ۲۰۰۶ تولید آن به تنها سه یا چهار دستگاه در هفته رسید.
بدین ترتیب فعالیت این اسپرتساز بریتانیایی خاتمه یافت و برای مدتها خبری از آن نبود تا اینکه طی چند سال اخیر خبرهایی مبنی بر احیاء TVR منتشر شده است. طبق گفتهها، این شرکت با همکاری گوردون موری و کاسورث تولید و عرضهٔ طیف گستردهای از خودروهای جدید را از سال ۲۰۱۷ برنامهریزی کرده است و گفته شده است که اولین محصول جدید آن در ماه سپتامبر سال جاری رونمایی خواهد شد. البته برای بیش از یک سال است که TVR خبر از ساخت محصول جدید خود داده است اما هنوز چند ماه دیگر به زمان رونمایی رسمی آن در ماه سپتامبر (شهریور) باقیمانده است. بااینحال این شرکت بریتانیایی تازه احیاشده پیش از معرفی خودروی جدید خود که مثل گذشته یک کوپهٔ اسپرت قدرتمند خواهد بود، تیزری از آنرا منتشر کرده است. شایعه شده است که TVR قصد دارد برای این محصول جدید نام Griffith سابق خود را احیاء کند.
پیش از رونمایی رسمی این کوپهٔ اسپرت در ماه سپتامبر، Griffith جدید در مراسمی خصوصی و محرمانه برای افرادی خاص به نمایش درآمد و این افراد خوششانس از مشخصات فنی ساختهٔ جدید TVR مطلع شدند؛ بنابراین در حال حاضر میدانیم که این یک کوپهٔ دیفرانسیل عقب است که یک پیشرانهٔ V8 ساخت کاسورث در جلوی آن نصب شده و بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این کوپهٔ اسپرت که از طراحی رترو برخوردار است، حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن داشته و در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را دارا است. اما همهٔ اینها با قیمت ارزانی به دست نمیآید چراکه گفته شده نسخهٔ تولید محدود اولیهٔ محصول جدید TVR قیمتی حدود ۹۰ هزار پوند برابر با ۱۱۲ هزار دلار خواهد داشت؛ بنابراین این کوپهٔ اسپرت برای مردم عادی غیرقابلدسترس خواهد بود.
با توجه به اینکه کارخانهٔ جدید TVR در ولز تا سال آینده آغاز بکار نخواهد کرد، قرار است تحویل خودروها به خریداران از اواخر ۲۰۱۸ یا اوایل ۲۰۱۹ صورت گیرد. اما با وجود این مدتزمان بسیار طولانی انتظار، این خودروساز تازه احیاشده از اوایل سال ۲۰۱۶ تاکنون تقریباً ۴۰۰ سفارش خرید با پرداخت سپرده دریافت کرده است یعنی حتی قبل از نمایش خودرو در مراسم خصوصی و افشای تمامی جزئیات و مشخصات آن. ازآنجاییکه گفته شده محصول جدید TVR در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد، احتمال دارد که بتوانیم آنرا در همان ماه در نمایشگاه فرانکفورت نیز ببینیم.
GOD BLESS AMERICA
۳ فروردین ۱۳۹۶TVR شرکت فاخر و فهیم بریتانیایی و یکی از عشق های زندگی ام هستش، مخصوصا مدل مسابقه ای speed 12 که شاهکاری در زمینه خودروهای مسابقه ای موتور جلو محسوب میشه.
و به نوعی هویتش رو اینگونه براتون شرح میدم:
یک وایپر بریتانیایی با موتور وی هشت سرکش.
این شرکت در ساخته های گذشته اش همانند کایمرا و گریفیث از موتور های وی هشت کمپانی های فورد و جنرال موتور استفاده میکرده اما به کار گیری یک موتور از ساخته های شرکت کاسورث ، این خودروی اسپورت جی تی دو نفره را به یک جنتلمن تمام انگلیسی بدل خواهد کرد .
حتی بعید نیست در اپیزود بعدی جیمز باند، این مامور خوش پوش بریتیش اینتلجنس را سوار بر TVR جدید ببینیم.
مجید
۳ فروردین ۱۳۹۶یکی از برند هایی هستش که مردم ایالات متحده خیلی بهش علاقه دارن ولی تو مدل های قدیمی به خاطر نداشتن ایربگ و وسایل ایمنی ورودش ممنوع شده بود.یه جایی در موردش خونده بودم که :
قدرت این ماشین مثل مشت یه بوکسور سنگین وزن که ورزیده هم هست میمونه و خیلی از حرفه ای ها رو هم مجبور به عقب نشینی میکنه!
من مدل ساگاریس و توکسان رو خیلی دوست دارم و هنوز هم پوسترش رو دارم
N.I.M.A
۳ فروردین ۱۳۹۶خیلی خوشحالم بابت شنیدن این خبر و مطمئنا دوست داران ماشین اگزوزهای مدل Sagaris رو حتما به یاد دارن چون بدون نسخه مشابه در خودروهای دیگر ساخته شده … منتظر حماسه ای دیگر بهد از 11 سال …
پهلوان مک لارن
۳ فروردین ۱۳۹۶همینه که میگن بریتانیا بهشت سوپر اسپرت سازان عالم.???
فقط امیدوارم از یه انجین v8 فقط 400 اسب بخار قدرت نگیرن.راحت میتونن بالای 500 یا 600 اسب بخار قدرت بگیرن.
یکی از مدل های محبوب tvr برای من ساگاریس(Sagaris) هستش.
که قدرت خوبی هم از یه موتور 6 سیلندر خطی گرفته بودن.
406 اسب بخار قدرت و 473 نیوتن متر گشتاور.با یه گیربکس 5 سرعته دستی.
شتاب 0 تا 60 مایلشم 3.7 ثانیه بود
راه اندازی مجموعه سوپاپ هاشم به این صورت بود:4 سوپاپ در هر سیلندر با دوتا بادامک بالاسری(اگه اشتباه نوشتم علی نوای عزیز بگه چون از اینطور چیزا بیشتر سر در میاره)
————————————————————
ولی یکی از مدل های آتشین ت وی آر TVR Cerbera Speed 12 بود.(مدل مسابقه ای)
فکر کنم اولین و آخرین مدل تی وی آر بود که از انجین 12 سیلندر 7.7 لیتری استفاده میکرد.
مدلی که تو سال 1998 ساخته شد.
960 اسب بخار قدرت در 7250 دور بر دقیقه و گشتاور 650 نیوتن متر در 5750 دور بر دقیقه با یه گیربکس 6 سرعته دستی.
و نهایت سرعتشم 386 کیلومتر برساعت بود.
همچنین 0 تا 100 رو تو 2.9 ثانیه میرفت.
گفته شده بود احتمال 1000 اسب بخار قدرت گرقتن از این انجین هم بود!!!!!!!!!!!!
حالا شما حساب کنید از یه انجین 12 سیلندر تنفس طبیعی نزدیک 1000 اسب بخار قدرت اونم تو سال 1998.
آیا بازم ایمان نمیاورید به مهندسی بریتیش و اسپرت سازیش؟؟؟؟؟؟!!!
از مک لارن اف1 اسطوره ای بسیار سریع تر بود.
(اگه جایی اشتباه نوشتم و به نکته ای اشاره نکردم دوستان بگن)
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۴ فروردین ۱۳۹۶پهلوان مکلارن عزیز ب نظرت ولکان خیلی شبیه سربرا اسپید 12 نیس؟
پهلوان مک لارن
۴ فروردین ۱۳۹۶از کناره ها شاید هرچند طراحیه حجیم تری داره تی وی آر.
ولی شباهت دوج وایپر با این تی و ی آر خیلی بیشتره.
ali
۴ فروردین ۱۳۹۶یادمه حدودا 12 سال پیش تازه با مجله ماشین اشنا شده بودم و عشق خوندش رو داشتم هر ماه هم شمارشه جدیدشو حتما میخریدم..(عشق ماشین بودییم دیگه).. اون موقع ها درباره شرکت tvr که ماشین های دست ساز تو انگلیس تولید میکرد مقاله چاپ میشد بعضی موقع ها..یادمه میگفت مدل ساگاریس اون زمان قدرت و شتاب خوبی داشته و قیمت خوبی …جزو پیشنهاد های خوب سوپر اسپرت بوده.. (خوشم میاد دوستان هم بالا به این مدل ساگاریس تی وی ار اشنا هستن… مشخصه مثله خودم مجله ماشینی بودن… دمتون گرم … :) )
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۴ فروردین ۱۳۹۶امیردهقان عزیز خییلی ممنون ب خاطر مطلب بسیار خوبتون.
مدل سربرا 12اسپید وااقعا یه ابرخودرو فوق العاده بود. ممنون میشم درموردش مطلب بذارین.
امیر دهقان
۴ فروردین ۱۳۹۶خیلی ممنون از لطفتون