Elextra شبیه لامبورگینی آونتادوری است که کشیده شده تا دو درب بیشتر را در خود جای دهد اما کمپانی سازندهی این سدان الکتریکی لامبورگینی را به عنوان رقیب اصلی خود نمیبیند. این خودروی الکتریکی اسپورت به وضوح تسلا را در روبروی خود حس میکند.
کلاسیک فاکتوری که سازندهی Elextra است هماکنون ادعا میکند سدان جدیدشان در سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت محدوده حرکتی ۶۰۰ کیلومتری دارد. در مقام مقایسه باید گفت تسلا مدل S 100D طبق تستهای رانندگی جدید اروپایی با یکبار شارژ برد ۶۳۲ کیلومتری داشته و این محدوده برای مدل P100D برابر با ۶۱۳ کیلومتر است. ارزیابی آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا از محدودهی حرکتی این دو محصول تسلا به ترتیب برابر با ۵۳۹ و ۵۰۷ کیلومتر بوده است.
البته تا این لحظه نمیتوان محدودهی حرکتی تسلا مدل S و Elextra را به دقت مقایسه کرد. تست NEDC خودرو را در سرعتهای متعددی آزمایش میکند اما همانگونه که گفته شد کلاسیک فاکتوری تنها محدودهی حرکتی در سرعت معینی را اعلام کرده است.
وزن این خودرو با استفاده از فیبرکربن در مونوکوک و بدنه پایین نگه داشته شده است. یک پیشرانه الکتریکی در هر اکسل بکار رفته و سازنده ادعا میکند کل خروجی سیستم برابر با ۶۸۰ اسب بخار است. ظاهراً این قدرت تولیدی به سدان الکتریکی اجازه میدهد تا در ۲.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعتی برابر با ۲۵۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد.
یک سایت تولیدی در اشتوتگارت آلمان هر دستگاه از Elextra را با دست مونتاژ میکند. این کمپانی در ابتدا تولید بسیار محدودی داشته و تنها ۱۰۰ دستگاه از خودروی یاد شده را تولید خواهد کرد.
تا پایان سال اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر خواهد شد. ما هنوز هم منتظر اثبات ادعاهای جالب این کمپانی دربارهی نوع قوای محرکه هستیم.
الف.ی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین خوبی به نظر می آد.
فکر کنم سرعتش محدود شده.
جواد
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶اصلا با عملکردش کار ندارم این کلا کانسپت استریون لامبورگینی هستش فقط یکم تغییرات دادن توش تابلو نباشه استایل کلی همونه کلا کپی برابر اصل هستش
amir
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶شتاب 2.3 …
4 سال پیش میگفتن پورشه 918 صفر تا 100 رو در 2.2 ثانیه طی میکنه از سرم دود بلند میشد.
الان یا آمدن ماشین هایی مثل چلنجر دمون، تسلا ، FF ، لوسید و حالا کلاسیک فکتوری دیگه شتاب زیر 2.5 ثانیه عادی شده.
چقدر همه چی زود تغییر میکنه.
فکر کنم الان ابهت شتاب 3.2 ثانیه بیشتر باشه. چون برای یک مدت طولانی در تاریخ فقط Ferrari Enzo این ادعا رو داشت. اما الان دیگه همه میگن 2.3 یا 2.4 …
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶در عقبش در مقایسه با جلویی خیلی کوچیک نیست؟
Mercede kaviani
۱ خرداد ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز شاهین احمد زاده
اتوموبیل بسیار زیبا وبعد از مدتی از کلاسیک ها بسیار با ارزش میشود
در غیر از المان هم اجاز سرعت بیشتر از صد کلیومتر را ندارند
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی