سایر خودروهای اروپاییلادا

حضور دوباره لادا در ایران

شرکت روسی لادا پس از ۵۰ سال با مدل‌های گرانتا و کالینا، قدم در ایران نهاده است. این شرکت در واقع نشان تجاری شرکت خودروسازی آفتاواز، روسی‌هاست. لادا محصول مشترک سرمایه‌گذاری ایتالیا و شوروی در دهه ۱۹۶۰ میلادی است. در حال حاضر لادا زیر مجموعه رنو-نیسان به‌شمار می‌آید. اما کارشناسان به کیفیت این خودرو ساز چندان اعتماد ندارند.

lada granta sedan 2013
lada granta sedan 2013
با این اوصاف ظرف دو سال آینده قرار است این خودروها در ایران تولید شوند. البته کارشناسان این موضوع را به صلاح صنعت خودرو ندانسته و خودروهای روسی را حائز کیفیت لازم برای تولید در داخل کشور نمی‌دانند. به گفته شهرام آزادی، عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، صنعت خودروی روسیه و شرکت‌های آن صاحب نام نبوده و از نظر جهانی برندهای معتبری محسوب نمی‌شوند. وی اظهار می‌کند: خودروسازان روسی از جمله شرکت لادا به دلیل سطح تکنولوژی امکان صادرات محصولات خود را به کشورهای اروپایی ندارند، البته ممکن است برخی از خودروهای تولیدی آن‌ها استانداردی را از اروپا کسب کرده باشند، اما وجود این استاندارد به معنای دارا بودن کیفیت لازم در خودروهای تولیدی شرکت‌های روسی نیست. در نهایت این کارشناس صنعت خودرو معتقد است که حتی خودروسازان چینی نیز موفق‌تر از خودروسازان روسی عمل کرده‌اند، زیرا صنعت خودروی چین با سابقه ۱۰ تا ۱۵ ساله توانسته صنعت خودروی روسیه با سابقه ۵۰ تا ۶۰ ساله را پشت سر بگذارد.
LADA Granta Sport Interior 2013
LADA Granta Sport Interior 2013
مشخصات فنی دو خودرو در بازار ایران:
گرانتا ۲۰۱۳
طول:۴۲۶۰ mm
عرض: 1700mm
ارتفاع: 1500mm
وزن: ۱۱۰۰ kg
موتور: ۴ سیلندر – ۱۶ سوپاپ – ۱۵۹۶ cc – ۱۰۲ hp –
حداکثر سرعت: ۱۸۳ کیلو متر /ساعت.
گیربکس : ۴ دنده اتوماتیک یا ۵ دنده دستی.
شتاب ۰-۱۰۰: ۱۱.۵ ثانیه.
مصرف سوخت: ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر.
امکانات: مه شکن جلو و عقب – فرمان هیدرولیک – سنسور نور و باران – ۲ عدد کیسه هوا – ABS BAS– رینگ اسپورت – سان روف – مانیتور فابریک – سنسور دنده عقب – چهار چرخ دیسکی. لادا کالینا ۲۰۱۳
Lada Kalina Universal hatchback 2013
Lada Kalina Universal hatchback 2013
طول:۳۸۵۰ mm
عرض: 1670mm
ارتفاع: 1480mm
موتور: ۴ سیلندر – ۱۶ سوپاپ – ۱۵۹۶ cc – 98hp –
حداکثر سرعت: ۱۸۳ کیلو متر /ساعت.
گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی.
شتاب ۰-۱۰۰: ۱۱ ثانیه.
مصرف سوخت: ۷.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر.
امکانات: مه شکن جلو و عقب – فرمان هیدرولیک – سنسور نور و باران – ۲ عدد کیسه هوا – ABS BAS– رینگ اسپورت – سان روف – مانیتور فابریک – سنسور دنده عقب – چهار چرخ دیسکی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نیما داوری

نیما داوری، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تا وقتی درای این مملکت بروی واردات انواع خودرو بستس فقط راه برای سوء استفاده ی یکسری آقازاده و از ما بهترون بازه که روز به روز گردن کلفت تر بشن و مصرف کننده ی بی نوا هم مجبوره با پرداخت چندین برابر ارزش واقعی خودرو خودشو گول بزنه که حق انتخاب داشته!! شرکت های خودروساز ماله هرجای دنیا که باشن چه روسیه چه چین چه آلمان و .. با تمایندگی بدون واسطه داشته باشن. بابا کجای دنیا استقلال یعنی خودکفایی همه جانبه و درهای بسته!!! تا کی باید این فکر غلط رو تحمل کنیموهیچ…

    1. امیر

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      لادا از نظر کیفیت و هم از نظر مقاومت خیلی خیلی بهتر از لگن های وطنی هستن .دوستان اگه حرف های منو قبول ندارن تحقیق کنن ببینن چیه.من برا مسافرت با دوستان رفته بودم باکو این گرانتا ها تاکسی بودن خیلی ماشین زیبا و نرم وپر قدرت ومن شخصا احساس بیکیفیتی در این ماشین ندیدم .اگه تولید این ماشین اغاز بشه حتما یکی میخرم.

  2. مهدی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    پشت این کار دستهای پنهان ایران خودرو و سایپا نهفته است میخوان روی محصولات خودشون رو سفید کنن و ته جدول رده بندی کیفیت رو به روسی ها بسپارن !

  3. vahid

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم پراید و سمندشون خیلی کیفیت داره که دارن از خودرو سازی روسیه ایراد میگیرن که نباید خودروشون صادر بشه؟

  4. امین

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    خوب الان این با پراید چه فرقی داره.خیلی از کمپانی های صاحب نام هم مدل های کامپکت دارن اینا چرا رفتن از روسیه ماشین آوردن؟
    واقعاً برای خودم متاسفم که دارم توی یه همچین کشوری زندگی میکنم.فقط یه مشت دزد حرومزاده شدن سردمدار این مملکت.

  5. حسین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    نوشته تا 2سال دیگه یعنی اگه این 2 سال نشه 5 سال باید چند سال دیگه با پول بعضی از ماشین ها
    (اشاره نمیکنم)
    این ماشین رو خرید!!

  6. دغدغه

    ۱۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بالاخره چه بخوایم چه نخوایم تو این مملکتی که درست کردن واسه ما وضعمون بهتر از این نمیشه

    یه جورایی این پروژه لادا داره بوی پروژه فیات و میده باز دمش گرم اونا یه کارخونه ساختن که الان دست سایپاس و داره پرایدو رنگشو اونجا میزنه
    حداقل یه چندتا واسه نمونه آوورده بودن که مردمو ول بمالن
    اینا که هیچی اصلا انگار یکی یدونه هم نیاووردن هنوز
    راجب حخود لادا باید بگم
    تو منطقه آذربایجان از قدیم این لادا ها و اون وولگاها بودن تا همین چند سال پیش واقعا خوب بودن و البته هنوز هستن

    بالاخره تو اینگلیسم که شاید همه چی آزاد باشه حداقل تو زمینه خودرو یعنی اونا میتونن ه خودرویی داشته باشن ولی با این شرایط چینی ها ام اونجا واسه خودشون دفتر دستک دارن
    منظورم اینکه این که این برندو آووردن تو ایران بد نیست بالاخره بازار رقابتیه البته اگه بزارن(اشاره به خودرو سازای دولتی)
    اما با قیمت مناسب که قطعا منظورم هم قیمت محصولات ایران خودرو یا سایپا هستش
    نه با40-50-60 ملیون تومن

  7. Rasha

    ۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    گرانتا 67-69 میلیون
    کالینا 70-73 میلیون
    صرفا جهت اطلاع رسانی….

  8. مجتبی

    ۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جالب ایرانخودرو سمند و رانا میفرسته روسیه 7000دلار جاش لادا میارن 70 میلیون تومان! مشخصات فنی هر دو شون رو کاعذ مثل همه

  9. امیر

    ۲۰ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان من شخصا با همه شما همدردم 4ماه پیش با قرض قوله تونستم یه سمند ای اف سون مثلا صفر بخرم اما هفته ای نبود که تو نمایندگی الاف نباشم 2بار استارت عوض کردم که 12 روز برای هر کدومش بی ماشین بودم ککشونم نگزید .کلید فلاشر و دسته راهنماش که از همون اول خراب بود هنوزم تامین نشده . یه بار شیلنگ هیدرولیک ترکید تو راه موندم نداشتند با هزینه خودم پرس کردم گارانتی هم قبول نکرد از جیب مبارک دادم . از همون اول جعبه فرمونش مشکل داشته وداره هنوزم چندین نمایندگی مراجعه کردم جواب درستی به من ندادند تا اینکه مجبور شدم برم تهران نمایندگی مرکزی اونا هم دستشون درد نکنه درخواست تعویض جعبه فرمان رو دادند ولی هنوز توراهه . حالا مشکلات محسوس و نامحسوس دیگری که داره بماند میخوام بگم اینهایی که برندهای خارجی رو میکوبند حالا نام نمیبرم کدوم برند بیان حداقل همین خودروی به اصطلاح ملی رو جوری تولید کنند که اقشار ضعیفی جون من که با هزار مشکل تونستند پولشو جور کنند بتونند یکسال با دل خوش سوار شند که متاسفانه یکسال پیشکششون یک هفته هم نتونستم درست سوار شم . به امید ایرانی خودکفا با تولیدات ملی با کیفییت

  10. صالح

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.آقایون و خانوم هایی که لادا و سابرینا در دفتر میرزای شیرازی ثبت نام کردید،آقا پول هامونو خوردن و بردن!!!!!!!

  11. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دقیقا پراید وتیبا(سایپا232)هستش در برندی از روس ها

  12. ali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    هواپیما هاشون کم بود حالا ماشین هاشون.خدا به خیر کنه

  13. مجید

    ۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تا چند وقت دیه چراغ هاشو میزارن رو پراید و یه اسم جدید هم براش میزارن (سایلدا) میدن دست مردم و میگن این همان است و مطمین و زیبای ایرانی و از اینجور حرفا

  14. پیام

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل های ایکس ری و وستا رو هم چک کنین عالیه

  15. ایرج

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام راستش رو بگم من لادا یا خودرو های روسی رو خوب نمی شناسم اما لادا دودفرانسل مدل ۹۵یاهمون ۷۴-۷۵خودمون یک ماشین بی عیب بوده حداقل در دوران خودش چهارتا کمک فنر لول با موتور انژکتور هنوز نمی شه گفت که چقدر کیفیت داره باید زیر پای ایرانی ببینیم چند مرده حلاجه چون معمولا ما ایرانی ها از حداکثر توان اتمبیل استفاده می کنم

  16. امیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لادا یکی از بهترین خودرو هاست که تا بحال داشتم قابل مقایسه با خودر ایرانی وچین اشغال نیست باید با خودرو ژاپنی وارپایی مقایسه کرد احمق میگه کیفیت نداره تو باید پیکان روا سوارشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا