دتوماسو پانترا یک سوپراسپرت ایتالیایی بود که بین سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۲ تولید میشد. حال به نظر میرسد این ماشین بازگشته است؛ اما نه واقعاً! داستان ازاینقرار است که شرکتی بنام Ares Design که در مودنای ایتالیا واقع است و تحت هدایت رئیس سابق لوتوس آقای «Dany Bahar» قرار دارد، نسخهٔ جدید دتوماسو پانترا را معرفی کرده است اما در زیر پوستهٔ این خودروی جدید در اصل یک لامبورگینی اوراکان قرار دارد؛ بهعبارتدیگر، شرکت Ares Design بر اساس اوراکان و با تغییر کامل بدنهٔ آن، اقدام به ساخت پانترای جدید نموده و درواقع با توجه به نسخهٔ اصلی پانترا، آنرا احیا کرده است.
این پروژه رسماً پروژهٔ پانتر نام دارد و تفسیر مدرنی از پانترا را ارائه کرده است. قرار است این خودرو در کارخانهٔ جدیدی در مودنای ایتالیا به تولید برسد. هنوز تعداد تولید پانترای Ares Design اعلام نشده و حتی قیمت آنهم مشخص نیست اما با در نظر گرفتن اینکه این سوپراسپرت جدید بر اساس اوراکان ساخته شده و از بدنهٔ منحصربهفردی هم برخوردار است، مطمئناً خودروی ارزانقیمتی نیست و میتوان گفت که حتی از اوراکان هم گرانتر خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در زیر پوست پانترای جدید در اصل یک لامبورگینی اوراکان قرار دارد، بنابراین این خودرو نیز مجهز به همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی اوراکان با گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک خواهد بود.
هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا Ares Design تغییراتی در این پیشرانه ایجاد کرده یا نه مطرح نشده است بنابراین فعلاً فقط میتوان مشخصات فنی اوراکان استاندارد یعنی ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفت. گفته شده تحویل پانترا به خریداران از نیمهٔ دوم سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد و سازنده از هماکنون سپردهٔ متقاضیان خرید آنرا میپذیرد. بااینحال Ares Design هنوز باید روی نهایی کردن طراحی و ویژگیهای آئرودینامیکی خودرو کار کرده و آنرا مورد آزمایشهای تصادف قرار دهد؛ بنابراین برای بازگشت پانترا هنوز راه زیادی در پیش است و کارهای زیادی باید انجام گیرد. همچنین ما نیز فعلاً باید به همین تصاویر کامپیوتری اکتفا کنیم درحالیکه بیصبرانه مناظر دیدن نمای داخلی آن هستیم.
اما این اولین باری نیست که شرکت Ares Design توجهات را به خود جلب کرده و در صدر اخبار سایتهای خودرویی قرار میگیرد زیرا این شرکت پیشازاین هم با معرفی تیونینگ عجیبی از مرسدس بنز G کلاس خود را مطرح کرده بود. همچنین Ares Design هماکنون در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ کوپهٔ بنتلی مولسان هم هست. این در حالی است که Bahar در مصاحبهای با AutoCar گفته است که فعالیت این شرکت به اینجا ختم نخواهد شد و طی ۱۲ ماه آینده محصولات منحصربهفرد دیگری از سوی آن معرفی خواهد شد.
الف.ی
۲۶ آذر ۱۳۹۶ترکیبی از لامبورگینی میورا و مدل قبلی فورد جی تی
john
۲۶ آذر ۱۳۹۶آیا این کار قانونیست ؟???
نوید جهرمی
۲۶ آذر ۱۳۹۶در اونجا بله. در ایران خیر.
توی قانون اینجا هس هرنوع تغییر ظاهری یا باطنی در خودرو که اون رو از حالت تولیدی کارخانه خارج کنه ممنوعه.
یعنی تیونینگ کشک.
Mercede kaviani
۲۶ آذر ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
ایده فوق العاده جالبی است مثلا بدنه فراری 250 جی تی کافرنیا را روی پلت فرم فراری کافرنیا جدید بسازند
باتشکر مرسده کاویانی
Khosrow
۲۶ آذر ۱۳۹۶همه چی داشت خوب پیش میرفت تا رسیدم به عکس اخر و تیون افتضاح جی توسط همین داداشمون / خدا به خیر کنه ..
Mercede kaviani
۲۶ آذر ۱۳۹۶بله دقیقا واقعا کارشان روی جی کلاس افسانه بد بوده است
Hamid.Hellcat
۲۶ آذر ۱۳۹۶تو این سبک کارا فقط پونتیاک ترنس ام 2017:
http://www.onallcylinders.com/wp-content/uploads/2017/04/14/2017-pontiac-trans-am-super-duty-455.jpg
http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2017/04/2017-Trans-Am-455-Super-Duty-rear-three-quarter-1.jpg
فرهاد كرمستجی
۲۹ آذر ۱۳۹۶دتوماسو یدونش فکر کنم قبلا تو ایران بود مال یه ورزش کار یا فوتبالیست بود دوستان کسی خاطرش هست؟