توسعه یک خودروی تمام الکتریکی از صفر زمانبر است مخصوصاً اگر خودروی موردبحث دارای چهار پیشرانه و چهار گیربکس باشد. مت ریماک مؤسس و مدیرعامل ریماک کرواسی فردی کاملاً خبرساز در دنیای کنونی بوده و پس از معرفی کانسپت C-Two در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ در معرض دید قرار گرفته است.
پس از نگاهی به پشتصحنه فرایند تحقیق و توسعه C-Two در ماههای اخیر و انتشار برخی ویدئوها، این مدیر ۳۳ ساله با ویدئوی جذاب دیگری بازگشته است. این بار شاهد هنرنمایی این هایپرکار الکتریکی در زمینی خالی هستیم. آنچه در ویدئو دیده میشود نسخه پیشتولیدی C-Two است که ۸۵ تا ۹۰ درصد گشتاور کامل خود را ارائه میکند.
پروتوتایپ کاملاً هماهنگ با قوانین و تولیدی در تست ۴۰۰ متر شرکت کرده و توانسته این مسیر را در ۸.۹۵ ثانیه و با سرعت ۲۵۱.۱ ثانیه طی کند. این مدل همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۴۲ ثانیهای را در اولین تست و با لاستیکهای سرد ثبت کرده است. پس از چندین تست و گرم شدن لاستیکها، رکورد این هایپرکار به ۸.۹۴ ثانیه و ۲۴۹.۷ ثانیه رسیده است.
زمانی که مدیرعامل کمپانی میگوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳۳ ثانیهای C-Two “کاملاً بد” بوده بنابراین باید بدانید که با یک موشک جدی روبرو خواهیم بود. ریماک قبلاً گفته نسخه تولیدی این هایپرکار شتاب ۱.۸۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. این شتاب باورنکردنی به مدد قدرت ۱۹۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متری حاصل خواهد شد.
برای جذابتر شدن ویدئو، ریماک یک دستگاه پورشه تایکان توربو S را وارد صحنه کرده است. علیرغم واکنش نسبتاً کند مت ریماک در آغاز مسابقه، پروتوتایپ C-Two آب رفته را به جوی بازگردانده و نهایتاً به آسانی پیروز میشود. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۴ ثانیه و با سرعت ۲۵۶.۲ کیلومتر در ساعت طی میکند.
این عملکردی خوب است چراکه پروتوتایپ موردبحث فاقد لانچ کنترل نسخه نهایی بوده است. همچنین قوای محرکه این خودرو حداکثر قدرت را تولید نکرده و بنابراین جا برای بهبود وجود دارد. مت ریماک مطمئن است نسخه تولیدی پرشتابترین خودروی جادهای دنیا خواهد بود و بهتر از بوگاتی شیرون، تسلا مدل S پلاد پلاس و آسپارک اول عمل خواهد کرد.
خودروی انتخاب شده توسط ریماک برای رویایی با C-Two محصولی جالب است چراکه پورشه و ریماک رابطه نزدیکی باهم دارند. پورشه سهام خود در ریماک را به ۲۴ درصد افزایش داده است. در عوض ریماک نقشی در آینده بوگاتی خواهد داشت هرچند این برنامه نهایی نشده است.
[دانلود ویدئو]
مهدی موتور
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشاالله پورشه که همون اول پرتاب شد جلو
محمد رستمی نژاد
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خداییش این با این سنِ کَمِش چه طور یه شرکت خودروسازی داره و راه انداخته
من که سیستم مغزم هنگ کرده به خدا
محمد مختاری آذر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا چی میگی
من یه سوال دارم واقعا میشه ریماک رو کنار پورش گذاشت زمین تا آسمان تفاوت دارند واقعا که 700 اسب بخار در کنار 1900 اسب بخار این خودرو رو باید در کنار پینینفارینا باتیستا گذاشت نه پورش 700 اسب بخاری
سهند
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بیشتر برای تبلیغات ریماک بود چون یک هایپر کار در برابر سدان به راحتی پیروز میشود.(البته واقعا ریماک خیلی سریعه)
وقتی جانشین پورشه ۹۱۸ و لافراری معرفی شود وای به حال دیگر هایپرکار ها!
آیا جانشین لافراری زودتر از پورشه ۹۱۸ معرفی خواهد شد؟ ( پورشه گفته که قبل از ۲۰۲۵ نمی آید)
SF90 STRADALE
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آینده فراری ….
۱. معرفی آخرین و قدرتمند ترین V12 تاریخ فراری
۲. رونمایی از اولین V6 هیبرید فراری
۳. اولین شاسی بلند تاریخ فراری !!!!
۴. معرفی هایپرکار جدید فراری ??
۵. ساخت اولین هایپرکار تمام الکتریکی فراری در سال ۲۰۲۵ برای رقابت با ریماک C2 و لوتوس اویجا
ناشناس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خوب متوجه نشدم گزینه ۱ منظورت نسخه جدید ۸۱۲ هست یا جانشین فراری لافراری گزینه ۲ اولین وی ۶ فراری جانشین اف ۸ هست گزینه ۳ رو هم که همه میدونیم گزینه ۴ منظورت جانشین لافراری هست یا نه گزینه ۵ هم میدونم خبرش منتشر شد
یه سوال دیگه که دارم میگن جانشین لافراری وی ۱۲ به احتمال زیاد امکان داره وی ۱۲ باشه امکان داره تنفس طبیعی باشه و صدای خوبی داشته باشه مثل ۸۱۲ با یه موتور برقی قدرتمند
SF90 STRADALE
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰۱. منظورم نسخه ویژه ۸۱۲ هست
۲. V6 هیبرید جانشین F8 تریبوتو نیست
۳. همه در جریان شاسی بلند فراری هستن و خدا میدونه چی بشه ؟؟؟؟
۴. جانشین LaFerrari هست که احتمالاً قدرتی بالای ۱۰۰۰ اسب بخار داره و بسیار سبک وزن هست (رقیب آستون مارتین والکری که فعلاً خبری ازش نیست متاسفانه)
۵. اولین هایپرکار الکتریکی فراری با ۴ موتور برقی که چند وقت پیش اخبار جدیدی ازش منتشر شد
Sina10
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰امیدوارم جانشین لافراری هم آخرین V12 نباشه
HamiD
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ایمان جان یه سوال دارم
میگم برای سال 2025 که میشه 4 سال دیگه
فراری برای رقابت با C-Two میخواد ماشین بسازه؟ آخه میگم تا 4 سال دیگه برقی ها بیشتر پیشرفت میکنن و فراری میتونه ی چی بهتر و برتر از سی 2 بسازه … و از نظر من احتمالا بالاتر از ریماک قرار میگیره
نظر تو چیه؟
SF90 STRADALE
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا حمیدرضای عزیز
فکر نکنم در اولین تجربه بتونه چیزی بهتر از ریماک C2 بسازه
شتاب ۱.۸۵ و تاپ اسپید ۴۱۲ خیلی زیاده و رسیدن به این اعداد و ارقام شگفت انگیزه
اینم بگم که گفتنش راحته که در ۱.۸۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر میرسی ولی در عمل خیلی سخته حتی اگه هایپرکار الکتریکی با اون قدرت و گشتاور ویرانگر باشی
تست ریماک رو ببین (۱۰ دقیقه هست) متوجه منظورم میشی دوست عزیز
مهدی موتور
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشین خفنی میشه
ولی یه سوال دارم
وقتی تو بازی های معروف انقدر عالی صدای ماشین هارو باز سازی میکنن
پس چرا تو الکتریکی ها انقدر بد میشه؟
برا مثال سوپر کار بروندی که داشت r8 concept رو برسی میکرد صدای باز سازی شدش مثل ترکیب صدای جت با مگس بود?
SF90 STRADALE
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تنها هایپرکار الکتریکی که خودشو ثابت کرد
بقیه فقط ادعاهای بزرگی داشتن
فعلاً ریماک پرچمداره
ناشناس
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ریماک اولین هایپر کار تمام برقیه برا همین اینقدر خوب کار میکنه
porsche
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰وقتی ریماک اینو زده دیگه جانشین p1و ۹۱۸ و لافراری چی میشن؟
صفر تا صد منفی ۲ ثانیه
hssn
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش میشه شتاب 2- ثانیه رو واسم شرح بدی؟?
مهدی موتور
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ینی دنده عقب تا ۱۰۰?
porsche
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰شتاب دو ثانیه ای یعنی تا دو بشماری سرعت شده اما -۲ یعنی ۲ ثانیه قبل از اینکه شمارشو شروع کنی سرعت صده???
mehran911
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰باریکلا ریماک
امیدوارم هر چه زودتر در تست های رسمی مجلات ببینیمش
دلیل اصلی ارزشمند شدن این کمپانی این بود که ریماک رسما اعلام کرد به خودروساز تولید انبوه تبدیل نخواهد شد
در کل هدف ریماک در کنار تولید هایپرکارهای تولید محدود و همینطور تامین قطعاتی مثل موتورالکتریکی و باتری و… برای خودروهای سطح بالای خودروسازها خواهد بود
جالبه اون دیفیوزر عقب متحرک هم از پتنتهایی بود که پورشه حدود ۵ سال پیش به شماره US9283999B2 ثبت کرده
JANGI
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربری با 1923 کامنت پر ارزش
برعکس خودم و خیلیا
برعکس بعضیا با بالای 5000 تا کامنت بی ارزش اونم فقط در مورد یک چیز …….
mehran911
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون دوست عزیز خیلی لطف داری اما دوستان بسیار با سوادتری از من هستن که کمتر نظر میدن
سهند
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من از شما یک سوال دارم: پورشه ۹۱۸ تکنولوژی و مهندسی بالاتری دارد یا فراری لافراری یا بوگاتی شیرون؟
کدام پیشرانه بهتری دارد؟
mehran911
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰سهند جان
این نظر شخصی منه
از نظر تکنولوژی ۹۱۸ به نسبت بقیه برتری داره اما دوتای دیگه هم فوق العاده هستن
اینجا پیشرانه بوگاتی خیلی مورد تمسخر قرار میگیره در حالی که به شکل فوق العاده ای توسعه پیدا کرده و از نظر مهندسی درجه یکه
لافراری هم که جای خود داره واقعا فوق العاده است
سهند
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بسیار ممنون
به نظرم بهترین و با سواد ترین فرد در پدال شما هستید. ( بعضی ها مثل *** با کامنت های بسیار زیاد تر میگن دوج دیمن بهتر از پورشه ۹۱۸ است، و حتی گفته پورشه ۹۱۸ آشغال است این نشان دهنده ی سوادش است)
Simon none
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا جزو محدود خودرو های ناشناخته اروپایی هست که نه از ادعا های دست نیافتنی حرف زد
بلکه واقعا یک هیولای الکتریکی هست
اینطور که من شنیدم با شرکت های دیگه کار میکنه برای تولید قطعات آیا درسته؟
Amirreza
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظر من ریماک و اویجا بهترین سوپر اسپورتای برقی دنیان البته تعدادشون زیاد نیست ولی در کا