مرحلهٔ نهایی، گروه نوزدهم، اسپرتهای سبک
زنوس E10
تاریخ معرفی: نمایشگاه اتواسپرت ۲۰۱۶
ترکیب: موتور وسط، محور عقب
کشور سازنده: بریتانیا
سازندهٔ پیشرانه: فورد
امتیاز از اتوکار: ۴.۵ از ۵
نقاط مثبت: تفسیری تازه از اسپرتهای کلاسیک بریتانیایی، عملکرد و پویایی چشمگیر، عملکرد چشمگیر به لطف پیشرانهٔ قدرتمند
نقاط منفی: عدم امکان استفاده در آبوهوای نامناسب میتواند خریداران را مردد کند، قیمت گران
آریل اتم
تاریخ معرفی: فستیوال گودوود ۲۰۱۸
ترکیب: موتور عقب، محور عقب
کشور سازنده: بریتانیا
سازندهٔ پیشرانه: هوندا
امتیاز از اتوکار: ۴.۵ از ۵
نقاط مثبت: عملکرد فوقالعاده، توانایی عالی در طی کردن پیچها، استایل منحصربفرد
نقاط منفی: قیمت گران، برای بهترین استفاده از آن به یک پیست نیاز است، پاسخ ضعیف توربوشارژر
مقایسهٔ مشخصات فنی
آریل آتم ۴ | زنوس E10 R | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲.۳ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۲.۸ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
ظرفیت باک | ۴۰ لیتر | – |
وزن | ۵۹۵ کیلوگرم | ۷۰۰ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۱.۸ | ۱ به ۲ |
طول | ۳.۵۲ متر | ۳.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۳۹ متر | ۲.۳۰ متر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت بریتانیا | ۳۹,۹۷۵ پوند | ۳۹,۹۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10311740]
AMIR / ARMI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸زنون e10
ظاهر زیبا تر
کابین بهتر
انجین فورد
محمد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا
آریب حس اینو میده که توی سازه های موقت نمایشگاهی دارید رانندگی میکنید
درسته که این کلاس برای لذت خالص رانندگی ایجاد شده
اما زیبایی شناختی و مولفه های خودرویی هم اهمیت داره
هادی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸هرچند کلا از این نوع خودرو ها اصلا خوشم نمیاد سلیقه ای هم هست
ولی بین این ۲ حداقل زنوس یه احساس آرامشی بابت بدنش دارم، هرچند جفتشون محکم هستن و مهندسی خیلی خوب، ولی بدنه نباشه یه حسی آدم داره!!
AMIR / ARMI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸من نمیفهمم چرا از این نوع
ماشین ها خوشتون نمیاد
وزن کم
هندلینگ بینظیر
موتور کوچیک
هزینه نگهداری کم
مصرف سوخت کم
قدرت بالا
شتاب بینظیر
شما برای اینکه فقط یه ماشین با شتاب 3 ثانیه بخرید
باید حداعقل 4 برابر اینو خرج کنید
این فقط 55 الی 60 هزار دلار قیمتش
هادی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸به جز بحث سلیقه، من زیاد به دنبال شتاب نیستم، قدرت برام مهمه، چه خودرو های آفرودی و چه قدرت برای دریفت
یکی هم به دنبال پرستیژ هست و جزو ستاره بنز یا بنتلی و … خودروی دیگه رو زیاد راغب نیست
من که خودم عاشق غرش آرامش بخش چلنجر و خودرو های آمریکایی هستم چیزی که در این نوع ماشین ها اصلا دیده نمیشه!!!
ارش
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸رای من آریل اتم به خاطر استفاده از پیشرانه هوندا که یکی از بهترین پیشرانه های دنیاست.
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸این سبک ماشین رو خیلی دوست دارم!
یک ویلا 1000 متری روبه دریا ، یه آریل + یه موتور 4 چرخ + یه پرادو + یه مکلارن!!
یه موتور سنگین هم لازمه!
حمیدرضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸زنوس برای حرکت درجاده خودروی معقول تری هست هرچند خودم در دورهای قبل به اریل اتم رای دادم ولی الان تو این رقابت به نظرم زنوس خودروی بهتری هست
جای مورگان تو این جمع خیلی خالیه ک:) :):)
ariel
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اریل اتم رای منه
یکی بود با یکی از مدلای اریل ررفته بود شش ماه کل افریقا روگشته بود