سایر خودروهای اروپایی

دوئل کاترهام سون و زنوس E10

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت بیست‌ویکم، دومین دوئل از گروه اسپرت‌های سبک

دوئل‌های گروه اسپرت‌های سبک در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین ووهل ۰۵ و آریل اتم

مجموع آراء: ۷۲۰

آراء ووهل ۰۵: ۲۲۷

آراء آریل اتم: ۴۹۲

پیروز دوئل: آریل اتم با کسب ۶۸ درصد از کل آراء

 

کاترهام سون

تاریخ معرفی: فستیوال گودوود ۲۰۱۵

ترکیب: موتورجلو، محور عقب

کشور سازنده: بریتانیا

سازندهٔ پیشرانه: فورد

امتیاز از اتوکار: ۴.۵ از ۵

امتیاز از اتواکسپرس: ۴ از ۵

نقاط مثبت: هندلینگ بی‌نظیر، عملکرد عالی، هزینه‌های نگهداری معقول، خودرویی هیجان‌انگیز برای رانندگی

نقاط منفی: کارایی محدود و ضعیف، قیمت گران، فاقد تجهیزات ایمنی

 

زنوس E10

تاریخ معرفی: نمایشگاه اتواسپرت ۲۰۱۵

ترکیب: موتور وسط، محور عقب

کشور سازنده: بریتانیا

سازندهٔ پیشرانه: فورد

امتیاز از اتوکار: ۴.۵ از ۵

امتیاز از اتواکسپرس: ۴ از ۵

نقاط مثبت: تفسیری تازه از اسپرت‌های کلاسیک بریتانیایی، عملکرد و پویایی چشمگیر، در مدتی کوتاه تاج پادشاهی را از کاترهام و لوتوس ربوده است

نقاط منفی: عدم امکان استفاده در آب‌وهوای نامناسب می‌تواند خریداران را مردد کند

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

کاترهام 420R

زنوس E10 S

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۱۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه ۴.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۰ لیتر ترکیبی
وزن ۵۶۰ کیلوگرم ۷۲۵ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۱ به ۲.۶ ۱ به ۲.۹
طول ۳.۱۰ متر ۳.۸۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۲۲ متر ۲.۳۰ متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۳۳,۹۹۰ پوند ۲۹,۹۹۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10250135]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    یکی از سگمنت های مورد علاقه من
    کاترهام وزن کمتری داره یعنی سر پیچ ها کلی به ادم میتونه خوش بگذره
    به علاوه ظاهر جالب و کلاسیکی هم داره
    تنها برتری زنوس گشتاور دوبرابریش هست
    که اگه امریکایی پسند باشی زنوس رو انتخاب میکنی

    1. Mohammad

      ۷ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      و نقطه ای که باید گفت هردو بهترین انجین ممکن رو دارن انجینی که ساخت دست بهترین انجین ساز دنیاست ( فورد )
      فقط خواهشا نگید از این سگمنت متنفرم
      کسی که شلبی کبری یا مزدا mx5 یا الفا c4 رو دوست داشته باشه
      امکان نداره این سگمنت دوست نداشته باشه

      1. محمد

        ۷ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        این کلاس خودرویی خیلییی جذابه واسه یه عشق ماشین و عشق سرعت
        هنوز امثال mx5 و… کاربردی تر و روزمره تر و به قیمت تر از اینها هستن
        اما کسی که اینا رو میخره به عنوان ماشین روزمره اش نمیخره
        واسه یه وسیله تفریح و پمپاژ آدرنالین و لذت خالص رانندگی، این قیمتها زیادی گرونه
        یعنی قیمتهاشون طوریه که بیشتر تبدیل شده به اسباب بازی مرفهین حتی در کشورهای پیشرفته
        شاید اگه قیمتشون نصف این بود ۱۰ برابر الان فروش داشتن

      2. نوید جهرمی

        ۷ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        اتفاقا از نظرم بعیده کسی ماشین باز باشه ولی این سگمنت رو دوس نداشته باشه.
        بهترین نمونه ش هم شلبی بوده و هست.

      3. مهدی

        ۷ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بهترین انجین ساز دنیا!!!! فورد
        آهان این از دیدشماست فقط.یعنی دوست داری اینطوربهش فکرکنی

        1. مهدی

          ۷ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          چون تاجایی که من اطلاع دارم بهترین انجین سازتاریخ رو خیلی از منتقدین خودروBMW وفراری میدونن.البته یه چیزی هم که اینوثابت میکنه تعداد جوایزی هستش که BMW گرفته در این مورد یعنی همون انتخاب بهترین انجین سال توسط داوران. وتعدادجوایزbmw چندین برابرباقی خودروسازانه که برای bmw که جایگاه اول رو داره بیش از(۶۳) باره وبرای مثال جایگاه دوم لیست( ۳۶) باره وبرای شرکتی مثل فورد که بیشترین جوایز بین خودروسازان آمریکایی روگرفته( ۹) باره.

  2. Big Masood My Nigga

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    زنوس

  3. sina7

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    تو گرند تور زنوس و ام ایکس5 و آلفا سی4 رو مقایسه کردن این زنوس چیزی خوبی بود انگار
    ولی در کل اینا جنبه کاربردی ندارن دیگه
    همون ام ایکس5 بهتره با این پول

  4. امیر

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    به کاترهام رای دادم
    چون این ماشینارو فقط بعضی مواقع واسه خوشگذرونی میشه استفاده کرد و کاترهام بنظرم خاصتره و بیشتر چشمها میره سمتش همینطور چابکتر هم بنظر میرسه

  5. سیاوش

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جاست کترهام سون و کیپ کالم
    تو این سبک باید یه حالت کلاسیک داشته باشه و یا اسپرت اسپرت باشه مثل اریل اتم.

    این ماشینا رو باید باهاش بری کشورا رو بگردی. حیفه این خوشگلا رو تو گاراژ زندونی کنی
    این کاترهامو باید فنربندی شو ده سانت بلندتر کنی و یه گارد دست ساز مشکی جلوش نصب کنی و بلندگوهاشو با بهترینای بنگ اولوفسون عوض کنی. زیربندیشو کاملا کاور نصب کنی و بعدم بری ویزا شنگنتو بگیری و یه کوله پشتی و پوتین و یه خیمه دو نفره بندازی پشتش و دوربینو برداری و بزنی بری کل اروپا رو بگردی. ترجیحا یه عینک افتابی خلبانی با یه کاپشن چرمی و یه کلاه چرمی بپوشین وقتی پشتش میشینی
    چرا خدا ایرانو افرید؟

    1. Amir Machine

      ۷ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      بجای ایجاد این تغییرات در کاترهام، باید سراغ آریل Nomad رفت چون کاترهام ماشین اسپرتیه که بیشتر بدرد پیست میخوره اما نوماد در عین حالی که شکل‌وشمایل و حال‌وهوایی مثل کاترهام داره اما یه ماشین آفروده و از ابتدا همین ویژگی‌هایی که شما گفتی رو داره
      Nomad جون میده برای ماجراجویی و سفر دور دنیا

      http://www.autocar.co.uk/car-review/ariel/nomad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا