بهترین مثال برای خودروهایی که در گذشته باقیمانده و بهسختی حاضر به تغییر و پیشرفت میشوند، لادا نیوا است. این SUV روسی تقریباً ۴۰ سال است که در حال تولید بوده و از سال ۱۹۷۷ که تولید آن آغاز شد تاکنون واقعاً میتوان گفت که تغییر عمدهای نداشته است. هرچند نیوا عمدتاً بهصورت یک SUV سه در عرضهشده است اما لادا در این سالها نسخههای گوناگونی از آن همچون سواری ۵ در و وانت را نیز به تولید رسانده است. بعلاوه سازندهٔ روسی در طول دورانِ تولیدِ نیوا با انجام تغییراتی سعی در بروز نگهداشتن آن داشته و نسخههای مختلفی از آن را بانامهای گوناگونی عرضه کرده است.
لادا در سال ۲۰۱۴ فیس لیفتی را بر روی نسخهٔ ۳ در نیوا انجام داده و با تجهیز به امکانات بیشتر و بهروزرسانیهایی در داخل و خارج، آن را بانام Urban 4×۴ عرضه نمود. حال بهتازگی نسخهٔ ۵ در نیوا Urban نیز با مدل ۲۰۱۶ به بازار عرضهشده که به امکاناتی چون گرمکن صندلیها، آینههای برقی و شیشههای برقی مجهز شده است. البته این تمامی امکاناتِ نیوا Urban 2016 نیست و این خودرو از تجهیزات دیگری چون جا لیوانی بین صندلیهای جلو نیز بهره میبرد.
نوستالژی در خودرویی جدید!
لیست ویژگیهای جدید این خودرو بهاندازهٔ کافی بلند هست که طرفداران لادا را خشنود کند اما حتی با تغییر نام آن به ۴×۴ Urban، بازهم رانندگی این خودرو همانند نیواهای اواخر دههٔ ۷۰ بوده و همچنان همان ایرادات پابرجا هستند. پیشرانه عربده میزند، گیربکس ناله میکند، سیستم تعلیق خشک و خشن است و حتی در سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بهتر است بجای گفتگو با سرنشینان، با آنها با زبان اشاره صحبت کنید.
کابین خودرو تحت سلطهٔ پلاستیک قرار دارد و ارتفاع فرمان هم قابل تنظیم نیست بااینکه ممکن است حالت نشستن شما و ارتفاع فرمان مناسب نباشد؛ بنابراین داخل خودرو کاملاً سن بالای آن را نشان میدهد. هرچند که پیشرانهٔ بنزینی ۴ سیلندر آن با ۱.۷ لیتر حجم و ۸۳ اسب بخار قدرت تا حدودی مدرن است. شتاب صفرتا صد را نیز توانستیم با ۴×۴ Urban در ۱۹ ثانیه ثبت کنیم. هنگام فشردن پدال گاز، احساس خوبی به انسان منتقل میکند اما در سرِ پیچها به دلیل تعلیق اسفنجی و موقعیت بالای صندلیها، احساس ناخوشایندی داشته و پیچیدن با سرعت بالا با آن شجاعت میخواهد. نیوا ۲۰۱۶ میتواند به مصرف سوختی کمتر از ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دست یابد اما برای این کار باید خویشتنداری زیادی داشته و کمتر پدال گاز را فشار دهید.
البته ویژگیهای رانندگی و سواری این خودرو خیلی بد نیست بلکه این نوع سواری مختص فرهنگ عمومی لادا بوده و درواقع شهرت نیوا به همین امر است. نیوا مثل برادر کوچک لندروور دیفندر میماند و درست مانند آفرودر اسطورهای انگلیسیها، نیوا هم برای محیطهای خشن ساختهشده است. او اغلب در مناطق ناهموار و بهدوراز تمدن مورداستفاده قرار میگیرد. لادا نیوای جدید در درجهٔ اول گروهی از افراد را هدف قرار داده که بیشتر به مناطق خشن و بیرون از شهر میروند ازجمله شکارچیان، جنگلداران و کشاورزان محلی. نیوا هنوز هم به لطف فاصلهٔ محوری کوتاه (در نسخهٔ سه در) سیستم چهارچرخ محرک و دو اهرم بین صندلیهای جلو (که یکی مخصوص سنگین کردن ضریب گیربکس است و دیگری قفل دیفرانسیل را فعال میکند)، تنها SUV واقعی روسیه است.
مقررات امینی، تهدیدی برای نیوا
لادا نیوا ۴×۴ Urban مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۱۱,۹۹۰ یورو قابل خریداری است که قیمت بسیار پایینی محسوب میشود؛ اما این خودرو بهطور دائم به توقف تولید تهدید میشود؛ اما نه به خاطر اینکه خریدار کافی برای آن وجود ندارد چراکه این خودرو در روسیه در هر کوچه و خیابانی دیده میشود و مهمتر از آن هرساله هزاران دستگاه از آن فروخته میشود. بلکه گاهی اوقات مقررات ایمنی در تصادفات موجب میشود که نیوا با توقف تولید مواجه گردد. این در حالی است که لندروور دیفندر هم به همین سرنوشت دچار شده و تولید آن امسال متوقف شد؛ اما ادامهٔ تولید نیوا عمدتاً به دلیل این واقعیت است که لادا خودروساز چندان بزرگی نیست و نیوا را نیز در سری اندکی تولید میکند و درنتیجه کمتر به شرایط و ویژگیهای ایمنی آن توجه میشود. این یکی از دلایلی است که حتی هنوز در نیوا Urban هم ایربگ وجود ندارد.
مشخصات فنی
پیشرانه | ۴ سیلندر بنزینی |
حجم موتور | ۱.۷ لیتر |
قدرت | ۸۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
شتاب صفرتا صد | ۱۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۳۷ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۵ لیتر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۲۴/۱.۶۹/۱.۶۴ متر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۷ متر |
وزن | ۱۲۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱,۹۹۰ یورو |
Sardar
۱۸ تیر ۱۳۹۵ولی بازم از ایران فرغون و سایپا بهتره
محمدرضا
۱۸ تیر ۱۳۹۵خداییش نه دیگه صفر تا صد و قدرت و ببین قیمتشم زیاد
Zonda R
۱۸ تیر ۱۳۹۵@.F
چقدر شرقی!!!!!!!
طرز تفکر شرقی توش موج میزنه چرا وقتی همینو میخرن بهترشو بسازیم؟!؟!
طراحی به شکل مفتضحانه ای قدیمی هست و فضای کابین هم منو برد به جنگ جهانی دوم
افرود خوبی داره اما ایا لندکروزر و جیپ های مختلف افرودهای بدی بودن که تغییر نسل دادن؟؟؟؟
علاقه ای به صحبت بیشتر ندارم چون اطاله ی کلام هستش
وای بر مردم اون کشوری که کشورشون از تفکرات ….این کشور پیروی کنه
xan
۱۸ تیر ۱۳۹۵آقای غربی این خودرو و تفکر پشتش چه ربطی به اون طرز فکری که شما میگی داره ؟ اصلا مگ اون طرز فکری که با هزار تیکه بیان کردی و مطمئنم کمتر کسی میدونه چی گفتید تو این کشور هست الان که پیروی کردن از روسیه ربطی با اون طرز فکر داشته باشه ؟ هست ؟ شرط میبندم تمام مطالعاتت در حد صفحات ویکی پدیا و چندتا نوشته سرمایه داراس… :(
Zonda R
۱۹ تیر ۱۳۹۵Xan عزیز
شما استاد بنده هستید من هیچ ادعایی ندارم در مورد مطالعات سیاسی و البته در هیچ مورد دیگری
بنده طرفدار رفاه اجتماعی و ارامش روحی هستم علاقه مند به اعتدال هستم
اماااا در مورد طرز تفکر روسیه و خطی مشی اون در جامعه بشری از جمله کشور…..
بگذریم
اینجا جای بحث سیاسی نیست ترجیح میدم بجاش بحث کنم
ارادتمندم
مهیار
۱۹ تیر ۱۳۹۵تاکسی های شهری انگلستان هم تغییرات کمی داشته نسبت به قبل . البته اینکه ایمنی ماشین بالا نبردن خیلی افتضاحه ولی همین طراحی قدیمی حس نستالژیکش باعث خرید و محبوبیت بین مردم روسیه میشه , من یه زمانی لادا نیوا ( جوجه اردک زشت ) مدل 1990 داشتم واقعا ماشین خیلی کم استهلاک و دوس داشتنی بود و اگه این مدل 2016 به همین قیمت 50 تومن تو ایران بود حتما میخریدم ( البته 50 تومن پول واسه ماشین ندارم )
نوید جهرمی
۲۴ تیر ۱۳۹۵بیشتر باید گفت طرز تفکر کمونیستی . ژاپن و کره هم شرقی هستن اما از این اخلاقا ندارن.
در کل شباهت سیستم اقتصادی و مدیریتی مملکت ما شبیه سیستم های بلوک شرق قدیمه. هرچند رنگ و لعاب و اسم بهش بدن اما ماهیتش همونه.
Hitler
۷ مرداد ۱۳۹۵متن متعصبانه نوشته شده،کاملا موج میزنه توش که میخواس نیوا رو بکوبه.
این ماشین زشت،قدیمی هست (البته از نظر نویسنده و جامعه)ولی ببینید اینو مردم عادی نمیخرن،این خودرو ساخته شده تا طبیعت رو به چالش بکشه،من بارها در این سایت گفتم هیچ خودرو با هیچ تکنولوژِی بروزی نمیتونه آفرودی بهتر این کوچولوی دوست داشتنی بره،
من این خودرو رو روندم،هر جا دلتون بخواد رفتم،تعلیق فنر لولش بر خلاف گفته ها بسیار نرم و پیشرفته هس،دنده کمکیش میتونه یه تانکو بکسل کنه،دید فوق العاده ای به اطراف داره،ارزونه،درایران که قطعش موجود نیست،من تمامی قطعاتشو جایگزین کردم،بازم آخ نمیگه.
[البته دروغ چرا منجیت گیربکسشو سفارش دادم آوردن چون پیدا نکردم ]
حامد
۷ بهمن ۱۳۹۶این که چرا بهسازی جدی روش صورت نمیگیره (اربگ، مالتی مدیا، امکان تنظیم فرمان، بهسازی داشبورد، اضافه کردن ترمز ای بی اس و ای بی دی) که البته میسر هم هست، جای سوال داره، اما به شرط انجام این موارد، آفرودر خوبیه، در عین حال لاداهای مدرن و تبعیت کننده از دانش و تکنولوژی روز هم، در حال تولید هستند و این که چرا این مدل بهسازی نمیشه، شاید تمایل به نوستالژیه
مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان
۱۸ تیر ۱۳۹۵به مفت گرونه.
ali
۱۸ تیر ۱۳۹۵از ایران خودرو و سایپا بدتر همین ماشین روسیا هستن
ولی با تمام این اوصاف کسایی که ماشین روسی استفاده کردن گفتن خیلی سگ جونن و محکم
amir.z
۱۸ تیر ۱۳۹۵هرچقدر هم داغون باشه از اشغالای سایپا و ویران خودرو بهتره….حداقل یه ذره ظاهرشو تغییر دادن…..نیسان جونیور ما همونیه که نیم قرن پیش بود…..صنعت خودروسازی ایران دزد ترین و پست ترین صنعت طول تاریخ بشریته…..اصلا هم بی انصافی نیست
xan
۱۸ تیر ۱۳۹۵آره بابا هرچند یه فاجعه س اینم ولی محصولات ما هم نسبت به همین فاجعه ن !
دو دیفرانسیل ، کمک دنده ، آفرود خوب و سگ جونم هست واقعا مصرفشم که نصف نیسان و آریسانه. این ویژگیها رو خودرو سازای ما اصلا قبول ندارن تا بخوان بهش برسن. خودروهای ما تا یه بارون بهشون بخوره اصلا زنگ میزنن … دیگه بماند قدم بعدی !
پویان
۱۸ تیر ۱۳۹۵اگه سیستم تعلیق و راحتی و نرمی ماشین براتون مهمه سیتروئن بگیرید .واقعا بینظیره.
لادا های 2016 هم بسیار مناسب هستن چون میخوان صادراتشون رو زیاد کنن .لادا بهترین خ ودرو رو با توجه به هزینش تحویل میده.
پویان
۱۸ تیر ۱۳۹۵لادا های 2016 بسیار مناسب هستن چون میخوان صادراتشون رو زیاد کنن .لادا بهترین خ ودرو رو با توجه به هزینش تحویل میده.
یوسف
۱۸ تیر ۱۳۹۵فک کنم تنه روسا خورده به تنه ایرانیا. کلا بیخود نیست با هم تفاهم دارن.
یه پسر
۱۸ تیر ۱۳۹۵؛ ماشینی که مردم یه کشور سوار میشن یا خودرو ساز هایی که دارن دقیقا نشون دهنده شرایط اقتصادی تا حتی فرهنگی شونه
مثلا تو اروپا بخصوص فرانسه تمایل اکثریت به استفاده از خودرو های آپشنال ایمن و در عین حال کوچیک و کم مصرفه
یا خودرو های آلمانی که نشون دهنده کشور و مردمی هس که به خودشون احترام می ذارن و بهترینن
در مقابل عرب ها تنها چیزی که از ماشین می فهمن رو دوچرخ راه رفتن با اس یو وی های پر حجم و سدان های لوکس بزرگه
و کشور شکست خورده و تمام شده ای مثل روسیه که ریس جمهورش افتخاری بجز کشتی و شکار ببر پلنگ و ساخت بمب موشک نداره مسلما بایستی صنعتش یخ زده و تمام شده باشه
حالا به نظرتون صنعت خودروسازی ایران گواه کامل شرایط نا به سامان و عجیب غریب مردم و مسئولین ما نیس ؟ :)
پویان
۱۸ تیر ۱۳۹۵صنعت یخ زده ? جک نگو پسر .روس ها در صنایع نظامی و هوافضا پیشرفته ترین هستن. در زمینه سلولهای بنیادی که پیچیده ترین علم مربوط به علوم تجربیه جزو 3 کشور پیشرو دنیا هستن
پویان
۱۸ تیر ۱۳۹۵قیمت این خودرو 12000 یورو هست و برای این رنج قیمت بد نیست
كوروش
۱۹ تیر ۱۳۹۵بنظرم بهتره نگران روسا نباشیم چون هم ماشین خوب سوار میشن هم به اندازه کافی وضع مردمشون عالی شده یه دور توی روسیه بزنید کاملا متوجه می شید پوتین رو می پرستند از فرش رسوندشون به عرش درامد مردمشون توی دوران پوتیین بالای ۱۰۰ درصد رشد داشته کمی فکر کنید بابا
sunmartin
۱۸ تیر ۱۳۹۵سیاست کمونیستی روسیه در صنایع داخلی موج میزنه قدرت این خودرو 83 اسبه که کمی بیش از پرایده…طراحی مربوط به دوران جنگ های صلیبی و تریم 100%پلاستیکی البته از روس ها بیش از این انتظار نمیره کشوری که با غرب ستیزه جویی میکنه و میخواد از اول چرخ اختراع کنه متاسفانه دوشرکت ایران خودرو و سایپا هم با الگو بردای از کشور دوست و برادر روسیه دست به خلق آثار مشابهی میزنن از قبیل روا روا ایکس پارس سال پارس پارسال و آردی و پی کی و وانت آریسان که همگی در مجموع آهن پاره ای بیش نیستند
پویان
۱۸ تیر ۱۳۹۵خیر دوست عزیز خودروهای لادا سگ جون ترین و با دوام ترین خودروها هستن.
میخواد از اول چرخ اختراع کنه؟شوخی میکنی مفهوم این صحبت نداشتن صنعت اون کشوره .فراموش نکن بالاترین سطح مهندسی مربوط به صنایع نظامی و هوافضا میشه که روسیه در این موارد خیلی قویه .
xan
۱۸ تیر ۱۳۹۵در پاسخ حرفات بگم تنها چیزی که تو روسیه نیست و نبوده کومونیسته ( غیر از برهه بسیار کوتاهی) ! چیزی که خیلی بوده دیکتاتوری بوده که همونم باعث شد اون صنعت و علم عظیمی که داشتن به هیچی نرسه ! همین الانشم دارن همین الانم تو صنعت نظامی و هوا فضا هر صنعتی بگی جزو بزرگترینها و بهترین ها هستن فاصله ایم که با آمریکا براشون بوجود اومده به خاطر اینکه علم و صنعتشون به دلیل اینکه کل دنیا ازشون فاصله گرفت منبع درآمدی براشون نداشته . این خودرو هم نمادی از وضعیت سیاسیشون هست یه زمانی جزو بهترینها بوده ، اگه نگیم بهترین. ولی هیچ تغییری نداشته در این 40 ساله. صنعت خودرو چیزی نیست که یه شرکت بتونه به تنهایی سرپاش نگه داره. صنعت خودور سازی باید فرای مرزهای یه کشور باشه. طراحی و تولید یک خودرو و پلتفرم چیز ساده ایی نیست و نیاز به همکاری بین المللی داره تا به صرفه باشه. پس نیاز به روابط درست حسابی و بازار آزادی داره. دقیقا خودرو سازی ما هم هیچوقت پیشرفتی نخواهد کرد چون شرایطش خیلی از روسیه هم بدتره و کمترین آزادی تجاری تو ایران وجود نداره. تازه ما داریم تو این صنعت به خودرو ملی و موتور ملی و گیربکس ملی فکر میکنیم واقعا خنده داره تو کل دنیا یه خودروی ملی به من نشون بدین از کشوری که صنعت خودروسازی درست حسابی داشته باشه! الا خودروهای کره شمالی و همین لادا ! :D
arash
۱۹ تیر ۱۳۹۵با یک خبر نگار علمی خارجی صحبت میکردم میگفت از این نظر که آیا روسیه علم و دانشی در حد آمریکا داره یا نه میگفت نظرش اینه که روسیه علمشو داره در خیلی از زمینه ها ولی پولشو نداره ولی آمریکا در خیلی از زمینه ها پولشو داره ولی علمشو نداره
من خودم از روسا اصلا خوشم نمیاد ولی اگه اقتصاد قوی داشتم الان فرسنگ ها از آمریکا جلوتر بودند
همون طور که قبلا جلو بوده
پویان
۱۹ تیر ۱۳۹۵روسیه به همراه امریکا والمان علمی ترین کشورهای دنیا هستن .
arash
۱۹ تیر ۱۳۹۵این چند تا دنده داره ؟
محمدرضا
۱۹ تیر ۱۳۹۵Omg…
واقعا که
زبان از توصیف این افتضاح قاصره!
احمد باقری
۱۹ تیر ۱۳۹۵اصلا معلوم نیست چی درست کردن.
سینا
۲۴ تیر ۱۳۹۵صفر تا صدشو نگاه کن
اکبر66
۱۴ مهر ۱۳۹۵ما خودمون در پارس خودرو . نیسان پاترول تولید میکردییم .موتورشو مگا موتور میزد .اطاقشم در داخل تولید میشد… گفتن قدیمی شده از رده خارج شد . از این خیلی بهتر بود
پرهام
۸ مرداد ۱۳۹۵لادا مدتها درجا زده بود و مدلی مثل نیوا و یا مدلی که از روی فیات 125 این همه سال تولید شده خودش نشون دهنده این عقب موندگیه ولی همین شرکت لادا الان داره به سرعت پیشرفت میکنه .از پلتفرم رنو استفاده میکنه مدل هایی مثل کالینا -وستا- گرانتا هم داره که تو هرکدوم پیشرفت این برند کاملا مشخصه . اوضاع مردمشم از ما بهتره چون انتخاباشون بیشتره تو هر سطحی چه پولدار -یا متوسط به پایین انواع و اقسام برند ها از چینی و ایرانیو روسی گرفته تا بهترین برندها .
احسان(احسان سابق)
۸ مرداد ۱۳۹۵باید با پیکان درگ بزنه
HADI
۹ مرداد ۱۳۹۵ببخشید دیر نظر دادم داشتم نماز شکر به جا می اوردم صد رحمت به ایران فرغون و سایپا گراید صفر تا صدش 12 ثانیه و پیکان 15 ثانیست
خدایاذ شکرت به دلیل مغز هایی که تو ایران فرغون و سایپا کار میکنن به خصوص بخش طراحی لا مصب طراحیش از جلو ادم رو یائ بدهکاریاش میندازه پشتشم که دیگه بماند
خدایاااااااااااااااااا شکررررررررررررررررررت
timing
۳۰ آبان ۱۳۹۵ماشین های آفرود روسی از قدرت و استحکام و ماندگاری بالایی برخوردارن وتعمیرات آسونی دارن به همین دلیل حتی نیروهای نظامی ایران هم از اون ها چیه در گذشته وحال استفاده کردن. دوستان سرمایه داری که ماشین های لوکس رو با اینها مقایس میکنن بخاطر یک سری آبشن های گول زنک فریب میخورن و کارکرد اصلی ماشین رو در نظر نمیگیرن. از طرفی قیمت عرضه رو در نظر داشته باشید قیمیت نیوا یک سوم قیمت یک آفرود لوکس هست که این به معنی جلوگیری از اتلاف منابع هست چیزی که در نظام سرمایه داری میره که دنیا رو به جنگ و نابودی بکشه.
نوید رسولی
۹ آذر ۱۳۹۵والله من تعجب میکنم.من نیوای ۲۵سال پیش رو دارم و فوق العاده است و ازش خیلی راضیم.اطلاعاتی که دادی منبع نداره؟نیوا عقب جلو فنر لول با ۱۲تا مندل یکی از نرم ترین چهارچرخ محرکهای دنیاست.با نیوا نمیشه چپ کرد به هیچ وجه.من با نیوا ۴دنده خودم ۱۶۵تا پر کردم با نیوا پسرعمو ۱۷۰تا حتما ماشینم نیوا نیست دیگه???.نمیدونم راجب صدا منظورت از صدا چیه اگه منظورت صدای دف که حتما سوار نیوایی شدی که کمک گیربکسش باز شده و با تنظیم محل کمک گیربکس هیچ صدایی نمیشنوی.من خودم مهندس مکانیکم و بتناسب شغلم و تخصصم ماشین های زیادی نشستم نیوا آپشن نداره ولی انقدر سواری تکی داره که قابل مقایسه با هیچ ماشین دیگری نیست.حتی شبا دوستدارم تو ماشینم بخوابم.شمایی که این مطلب رو نوشتی ایکاش واسه یبار سوار نیوا میشدی بعد وجدانت واسه این اراجیف بدرد میومد??
محمدرضا نادری
۲۵ فروردین ۱۳۹۶دم شما گرم منم یکی دارم با هیچی عوض نمیکنم من تغیرات لادا۲۰۱۶ رو تو لادایی ۸۹ میلادی اوردم خیلی راضیم
نوید رسولی
۹ آذر ۱۳۹۵نیوا تو ۱۷تا کشور تولید شده یعنی میخواد بگه اونا خر بودن ما عاقلیم.?
روسیه از تمام کشورها توش ماشینن ولی باز مردم روسیه و ارمنستان و آذربایجان و داغستان و گرجستان و مجارستان و ترکیه و…. نیوا سوار میشن اما ماشین فرانسوی و چینی نمیشینن .اونا عقب مونده نیستن ما عقب مونده ایم که رنو و پژو رو زنده نگه داشتیم.???
شرکت رنو ۵۰درصد سهام شرکت ولگای روسیه رو خریداری کرد چون توان مقابله با برطرف کردن نیاز مردم روسیه رو با ماشین های آشغالش نداشت فقط همین??
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۵خودرو های چینی چند صد سال از روسیه بالاترن
فریبرزکریمی
۱۷ بهمن ۱۳۹۵لادادرروسیه وهمه کشورهای مشترک المنافع واسه گروه خاصی ازمردم یه عشقه یه
ماشین خوب واسه افرودوکوهستان و شکاروتو ایران مثل پیکان میمونه البته مدل 89 تا 91توایران وارد شده وهنوز خیلی ازاین ماشین استفاده میکنن ضمااگه دقت کرده باشید توسریالهای تلویزیونی المانی واینگلیسی زیاد استفاده میشه ازش
سهیل
۲۱ بهمن ۱۳۹۵با درود
تجربه داشتن لادا 1500 رو در سالهای قبل داشتم با وجود روغن سوزی و دست دوم بودن به جرات میگم برای من عالی بود و من کاملا راضی بودم . قطعا الآن و با تکنولوژی جدید اتومبیلهای لادا بهتر و کم مصرفتر شدند. در ضمن دوستان همه چی رو سیاسی نکن . بدون هرگونه تعصب نمیشود منکر صنعت روسیه شد شاید یارای رقابت با اتومبیل های آمریکائی و آلمانی و ژاپنی رو نداشته باشه ولی در نوع خود خوب. محکم و مقاوم هستش. فقط هرچی که باشه و هرچقدر هم بی کیفیت باشه که نیست . از دو ابر شرکت قاتل . کلاهبردار و مزخرف سایپا و آشغال خودرو بهتره
مهدی
۲ مرداد ۱۳۹۶درود
نویسنده و ناقدان ظاهرا از 4*4 بودن این ماشین غافلند
چند ماشین 4*4 در 40 سال پیش بجز رنجرور میتوانید نام ببرید؟
با لندروور مقایسه کرده
کاش لندروور و نیوا را سوار شوید تا تفاوت را بدانید
همین الان چند 4*4 جدید نام میبرید؟!!!!
این اتومبیل در دهه 80 5 دنده و کولر دار بود
و یکی ازبهترین سیستمهای تعلیق را داشت
همین الان هم اگر گیرتان بیاید و سوار شوید حیرت میکنید
نگران روسیه و شوروی هم نباشیم
یکی از دو ابرقدرت جهان بود و نیازی به نقد و نگرانی مردم در حال توسعه بعضا غرب پرست! ندارد!
سروش
۱۵ اسفند ۱۳۹۶سلام ،نقدوبررسی لازمه وخوب ولی ،یک برندخودرو،را حالا خوب یا بعد که نمیشه به کل مردم وصنعت یک کشورتعمیم داد
مرتضی
۳ اسفند ۱۳۹۷من همیشه حسرت دو تا از ماشینای بابام رو خوردم ک چرا الان ندارمشون یکیش این بود یکیشم ی سواری ولوو مدل ۳۳ تو ی مزایده گرفت واسه کسو کارای پهلوی بود . الان ی هایلوکس دارم واسه آفرود اما اگ گیرم بیاد یکی از اینارو میخرم هر چی رو واسه کاری میسازند یارو تو عمرش ندیدتش نظر میده راجبش مجبوری مگه؟
ف. ص . مجاوری
۱۷ آبان ۱۴۰۰دوستان عزیزی که در مورد این اتومبیل نظر دادن از همه شما ممنونم شخصا در این سایت مقاله ای ندیدم که در مورد تمام مدلهای اولیه لادا نظر داده باشد البته چندان مدل مهمی محسوب نمیشد! ما در اوایل دهه هفتاد شمسی برای مدت کوتاهی نمایندگی این محصول را در یکی از شهرهای شمالی کشور داشتیم زمانیکه قیمت پیکان صفر در ایران چیزی درحدود 4 میلیون تومان بود این خودرو والبته بعضی از مدلهای دست دوم فیات 125 و 131 و 132 برای کسانی که از درامد پایینی برخوردار بودند محبوب وقابل دسترسی بود ! بدنه آنها عموما فولاد و به اصطلاح دوبل (دو جداره ) بود و در تصادفات با پیکان آن را از وسط به دو نیم می کرد تقریبا با مبلغی معادل 300 هزار تومان امکان خرید یک مدل فیات 125 و با مبلغ حدود 500 هزار تومان امکان خرید لادا وجود داشت به نسبت به پیکان شتاب بیشتری داشت و به علت کوتاه بودن طول کاپوت امکان دید بهتری در جاده داشت جلوبندی و جعبه فرمان آن بهتر و مقاوم تر از پیکان بود و لادای نیوا یک 4×4 کوچک و جمع و جور به حساب می آمد که کسی که اطلاع کمی از دانش مکانیکی داشت براحتی از پس عیوب ساده آن بر می آمد کسانی که این خودروها را بررسی می کنند باید در نظر بگیرند آن را با چه خودرویی و در چه شرایط اقتصادی مقایسه می کنند خودرو های لادا کلا فاجعه بودند ولی همین فاجعه ها در مقایسه با پیکان آن زمان بسیار کم هزینه بودند و در بسیاری از تاکسی سرویسهای شهرهای شمالی استفاده می شدند! مصرف مناسبی داشتند, بخاری عالی داشتند, براحتی دچار پوسیدگی نمی شدند ! جالب است بدانید خیلی از قطعات آن روی حتی پیکان بکار میرفت ! وجود گاردان 3 تکه باعث شده بود قطعه چهار شاخه گاردان تقریبا به ندرت خراب شود و براحتی قابل تعمیر بود زمانی که قیمت یک چهارشاخه پیکان 3هزار تومان بود قیمت قطعه لادا 600 تومان بود و همچنین شلنگهای ترمز آن با دوام تر بودند و بعضی از مدلهای آن حتی چرخهای عقب هم از ترمز دیسکی برخوردار بودند داخل کابین جای کافی برای سرنشین وجود داشت چون اغلب طراحی ها چهار گوش و زمخت بود ! این برند پس از فروپاشی شوروی سابق و پس از اولین جنگ عراق و کویت که سیل خودروهای لوکس را به ایران سرازیر کرد و چهره ی خیابانهای کشور عوض شد, بدست فراموشی سپرده شد ! از طرفی با سقوط دولت صدام ما با پدیده ای به نام ورود خودروهای عراقی به ایران روبرو بودیم که امکان دسترسی خریداران را به خودروهای لوکس تر ژاپنی یا آمریکایی را فراهم می کرد بماند که داستان پلاک کردن آنها خود معضل جداگانه ای بود ! تمام این موارد دست اندر کاران واردات خودرو و تولید کنندگان را واداشت که به سمت برندهای فرانسوی و کره ای بروندو دیگر جایی برای برندهای روسی نماند با تشکر از همه ی شما
حسین آرمان
۲۵ بهمن ۱۴۰۱اگه دنبال صفر تا صد هستی این ماشین به دردت نمیخوره ولی از قدرت کم نمیاره یه ویدئو از مدل قدیمی لادا دارم تو دریاچه یخ زده گیر کرده ولی یخها رو میشکنه میاد بیرون