سایر خودروهای اروپایی

درآمدی بر زِنوو ST1

کمپانی Zenvo واقع در جزیره Zealand کشور دانمارک در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط سه مرد به نام‌های “جِسپِر جِنسِن، تروئلز وولِرشتین و لاس استِنکیلد” تأسیس شد که هدفشان پشت سر گذاشتن امثال بوگاتی، پاگانی و کونیگ زگ بود، البته آقای جنسن اظهار داشته که هدف تنها تولید محصولی نبود که در سرعت رفتن به‌پای بزرگان برسد بلکه می‌خواستیم خودرویی باشد که به‌راحتی هرروز بتوان از آن استفاده کرد و در عین حال در پیست مسابقه هم قلدر و سرکش باشد.

Zenvo ST1
Zenvo ST1
اولین نمونه پروتوتایپ این شرکت در ماه دسامبر سال ۲۰۰۸ تکمیل شد. در سال ۲۰۰۹ اولین مدل رسمی کمپانی با نام ST1 با ساختار بدنه فیبر کربنی و استایل کوپه دو در و ظرفیت دو صندلی روی خط تولید رفت که الهام گرفته از همان پروتوتایپ سال قبلش بود. جالب است بدانید که تنها ۱۵ دستگاه از آن ساخته و به خریداران موجّه و خاص شرکت تحویل شد.
Zenvo ST1
Zenvo ST1
در طراحی ST1 برای خلق یک هایپرکار با طرحی کاملاً منحصر به فرد، عناصر و پارامترهای یک خودروی مسابقه‌ای با یک سوپرکار به‌خوبی ادغام شده‌اند.
Zenvo ST1
Zenvo ST1
پیشرانه یک بلوک آلومینیومی سبک به حجم ۶.۸ لیتر دارای ۸ سیلندر به شکل V است که یک سوپرشارژر و یک توربوشارژر روی آن سوار شده و حاصل آن ۱۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتون در متر گشتاور است که بسیار اغواکننده به نظر می‌رسد! این نیروگاه عظیم با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا یک نمونه ۷ سرعته F1 مجهز به پدال‌های پشت فرمان ترکیب می‌شود تا چیزی کم و کسر نباشد. سه حالت رانندگی مختلف نیز قابل انتخاب است که شامل wet، sport و race است. لازم به ذکر است که استاندارد آلایندگی آن نیز سطح یورو ۵ است.
Zenvo ST1 Interior
Zenvo ST1 Interior
درون کابین همه‌چیز همان‌طور است که خریدار می‌خواهد. از چرم و آلکانتارا با رنگ‌های متنوع تا نوع و رنگ دوخت‌ها و حتی تزئینات آلومینیوم و فیبر کربن همگی باسلیقه مشتری نقش می‌بندند تا هیچ‌چیز بدون انتخاب شما نباشد. به این صورت می‌توان ادعا کرد که هر ST1 یک نسخه تک و منحصربه‌فرد است و هیچ‌کدام شبیه هم نیستند.
Zenvo ST1 Interior
Zenvo ST1 Interior
تک‌تک نمونه‌های ST1 توسط دست‌های ماهر مکانیک‌های خبره کمپانی ساخته می‌شوند. پیدایش و تولید پیشرانه، شاسی و تمامی قسمت‌های بدنه نیز حاصل کار دست است.
Zenvo ST1
Zenvo ST1

مشخصات

ابعاد (میلی‌متر): ۴۶۶۵. ۲۰۴۱(بدون احتساب آینه‌ها). ۱۱۹۸
فاصله بین دو محور: ۳۰۵۵ میلی‌متر
وزن (خشک): ۱۶۸۸ کیلوگرم
شاسی: هسته مرکزی از جنس فولاد و آلومینیوم سبک‌وزن، فریم‌های جلو و عقب از جنس فولاد سبک
حداکثر قدرت: ۱۱۰۴ اسب بخار (۸۱۰ کیلووات) در ۶۹۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۴۳۰ نیوتون در متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
بیشینه سرعت: ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی)
شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتربرساعت: ۳ ثانیه
نسبت قدرت به وزن: ۰.۶۵ اسب بخار به ازای هر کیلوگرم
حالت‌های مختلف رانندگی: wet(650 اسب بخار)، sport(850 اسب بخار)، race(1104 اسب بخار)
مصرف سوخت (لیتر در یک‌صد کیلومتر): ۱۵ (شهری)، ۱۳.۷ (ترکیبی)، ۱۰.۲ (بزرگراه)
دیفرانسیل: عقب، از نوع لغزش محدود Torsen
سیستم فرمان: راک اند پینیون – قفل در ۲.۲ دور
سیستم تعلیق: جناقی دوبل – دارای ضربه‌گیرهای سه‌حالته مسابقه‌ای – آنتی رول بارِ قابل تنظیم در جلو و عقب
ترمز: دیسک‌های کربن سرامیکی خنک شونده ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپر های ۶ پیستونه
مشخصات لاستیک: میشلین پایلوت سوپر اسپورت ۲ – جلو ۲۷۵/35ZR19”
عقب “20ZR30/345
مشخصات رینگ: آلومینیوم فورج کاری شده – جلو “۱۹×”۹.۵ – عقب “۲۰×”۱۲.۵

Zenvo ST1
Zenvo ST1
تجهیزات استاندارد داخلی:
1. هد آپ دیس پلِی
2. کنترل آب‌وهوای دو منطقه‌ای
3. صفحه‌نمایش TFT دارای دسته‌بندی موارد بر اساس آندروید؛ اتصال به هندزفری و محصولات اَپل و گوشی‌های هوشمند؛ سامانه چندرسانه‌ای به همراه GPS
4. سیستم صوتی ساخت Bose دارای موج‌های FM و DAB رادیو و MP3 Player
5. کروز کنترل
6. شیشه‌های برقی
7. دسترسی بدون نیاز به کلید
8. صندلی‌های اسپورت الکترونیکی
9. سامانه هشدار به راننده
10. غربیلک فرمان با تنظیمات دستی و الکترونیکی
Zenvo ST1
Zenvo ST1
تجهیزات استاندارد ایمنی:
1. ایربگ راننده و سرنشین
2. سامانه ترمز ضد قفل (ABS)
3. سامانه ESP (تنها در حالت رانندگی wet)
Zenvo ST1
Zenvo ST1
تجهیزات استاندارد خارجی:
1. رینگ‌های آلیاژی فورج کاری شده دارای مکانیسم center lock
2. اسپویلر عقب یکپارچه
3. بدنه تماماً فیبر کربنی
4. کف خودرو کاملاً بسته و یکدست
5. قطعات فیبر کربنی نقاط مختلف بدنه
6. پوشش‌های فیبر کربنی پیشرانه
7. توری آلومینیومی ورودی‌ها و خروجی‌های هوا
8. بسته ابزارآلات
9. محفظه بار از جنس فیبر کربن
Zenvo ST1
Zenvo ST1
آپشِن ها:
1. کاور دست‌دوز برای خودرو
2. تایرهای نیمه صاف میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ با رینگ‌های آلیاژی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. صادق

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    ممنون داش امین

    یه سوال برام پیش اومد،

    اینکه موتور و پلتفرم این ماشین یا مدلای اولیه ی شرکت، طراحی خود شرکت بوده یا خریداری شده؟؟ (یعنی ماشین براساس یه مدل سوپراسپرت دیگه ساخته نشده؟)

    1. امیر

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      عرض سلام و ادب خدمت اساتید،
      Using Corvette Z06’s platform and 7.0-litre V8 engine, ST1 weighs just 1376 kg, constructed from a lightweight steel space frame, with lightweight carbon fibre panels making up the bodywork.
      برگرفته از این سایت:
      http://www.livelifedrive.com/malaysia/news/view/219/limited-edition-zenvo-st1-supercar-completes-century-sprint-in-3-0secs

      1. صادق

        ۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        خیلی خیلی ممنون آقا امیر

        معمولا این دست ماشینا یه قلب آمریکایی توشون میتپه

        ارادت

    2. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      آبروریزی این ماشین رو تو تاپ گیر دیدیم.
      بره غازشو بچرونه
      رقابت با کونیخ زگ و بوگاتی و فراری و پاگانی رو تو خواب ببینه.

      الکی قدرت گذاشتن تو ماشین که هیچ استفاده ای نداره.
      موتورشم تو پیست آتیش گرفت.یه اینتر کولر درست و حسابی هم نداشت حداقل.

  2. شاهین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    این همون خودرویی هستش که بردنش تو یه پیست و کلی بهش فشار اوردن و کلی ایراد به کلاچش و ترمزش و… گرفتن و کلی هم مسخرش کردن.ولی فیس خوبی داره انصافا،به جز فرمون که می تونست بهتر از این باشه! :)

    1. جواد

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      به این میگن پشتکار حالا اگه چند نفر ایرانی بخوان همچین کاری بکنن اولا که وام هایی مثل نزول میدن دوما مجوز تردد نمیگیره سوما هیچ پشتیبانی ندارن چهارما رسانه ملی یه خبر 30 ثانیه ای ازش پخش می کنه و تموم

    2. جواد

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      حالا اگه چند نفر ایرانی بخوان همچنین چیزی بسازن اولا هیچ پشتیبانی ندارن دوما وام هایی مثل نزول میدن سوما مجوز تردد نمی دن چهارما رسانه ملی در نهایت لطف یه خبر 30 ثانیه ای پخش می کنه و تموم

  3. حسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جالبه این ماشین رو من تو دبی تو نمایشگاه دیدم ولی خواب بدی بود زود بیدار شدم

  4. عرفان

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (237 ديدگاه)

    تاپ گیر تستش کرد آخرش آتیش گرفت. اولشم کلاچش پیاده شد فرستادن دانمارک خخخخ

  5. alireza_asol

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    رکورد سرعت توی پیست تاپ گیر رو داره ! تازه پیست وحشتناک خیس و سرد بود

  6. مرتضی

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    منتظر Regera از Koenigsegg باشید.

  7. حسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    واقعا دلم میسوزد برا ردم کشورمان چون واقعا تو هیچ کجا بخاطر سود بالا کسی حاضر نیست هموطناش بمیرند ایران سومین کشور جهان از نظر تصادف هست
    آقا و خانم لطفا اگه خودروی بدی داریم لا اقل رانندگی خودمو رو درست کنیم تا کمی تلفات کم کنیم آخه این همه کشته ولی دریغ از یه نگاه یا یه کار هوشمندانه بابا آخه اون مردی که بخاطر تصادفی که تقصیر کار جاده و خودروی هست که کاپوت نداره آخه چکار کنه این یکیش هست:
    http://www.badroodziba.blogfa.com/post-319.aspx
    بعله حالا چی این پدر که رفت خانواده پیکار کنند ها باید دیگه

  8. MoahmmadTSR

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    پدال این قالبت خیلی بده

  9. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    ماشین خاصیه ولی به نظر من او صلابت کوینگ زگ و پاگانی و بوگاتی درش نیست
    اولشم که جرمی کلارکسون حسابی تو ذهن مردم به خصوص ثروتمندان که توان خریدشو دارن خرابش کرد آتیشش زد .قبلشم گفت وقتی یه آدم میتونه فراری لامبورگینی پاگانی یا بوگاتی بخره چرا این بخره.

  10. جواد

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    پشتکار به این میگن

  11. فردین

    ۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    تاپ گیر تستش کرد خیلی داغون بود :|

  12. سعید

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    قیافش زیادی خشنه،آدم میترسه ازش!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا