بالاخره و پس از چندین مدل مفهومی، آفتاواز تصمیم به تولید سدان لادا وِستا گرفت.
طی دو دوتا چهارتای بچههای شرکت آنها به این نتیجه رسیدند که حتماً میبایست تا پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی ۵٬۰۰۰ سدان وستا بیرون بدهد. بیایید سری به کوههای اورال غربی بزنیم، جایی که کارخانه ایژوسک آفتاواز وظیفه تولید لادا وستاها را بر عهده دارد، خودرویی که وامدار همان مدل مفهومیهایی است که گفتیم. با برچسب قیمتی بین ۷ تا ۹ هزار دلار وستا به رقیبی برای هیوندای سولاریس و کیا ریو بدل خواهد شد تا اگر توانست آن دو را از جایگاه دومین و سومین خودروی پرفروش روسیه به زیر بکشد. پلتفرم LADA B / C که حاصل همکاری مهندسان آفتاواز و متخصصانی از رنو و نیسان است، شده تکیهگاه لادا وستا. قلب تپنده وستا موتوری ۱.۶ لیتری با توانایی ایجاد ۱۰۶ اسب بخار است که جعبهدندهای دستی و پنج سرعتِ همراهیاش میکند. همین موتور اگر که به جای ۱۶ سوپاپ با ۸ تا حاضر شود تنها ۸۷ اسب در اسطبل خواهد داشت به علاوه موتور ۱٫۶ لیتری نیسان را داریم که با کمال تواضع معادل ۱۱۴ اسب تنومند قدرت دارد. اگر متری پیدا کنید و با آن به اندازهگیری خودرو مشغول شوید روی به روی خود این ارقام را خواهید دید: طول ۴۴۱، عرض ۱۷۶ و ارتفاع ۱۴۹ سانتیمتر. حدود ۶۰ درصد از قطعات مورد نیاز از جمله موتورها، سیستمهای تعلیق، اجزا شاسی و برخی از قطعات بزرگ همه و همه در شهر تولیایی تولید میشوند.
منبع: کاراسکوپز
منصور
۹ مهر ۱۳۹۴اگه دوام و کیفیتش مث لاداهای قدیم باشه با توجه به قیمتش واسه بازار ایران مناسبه. البته اگه ولی نعمتامون! اجازه بدن به قیمت واقعی دستمون برسه….
سامان اذری
۹ مهر ۱۳۹۴من اول عکسشو دیدم یه لحظه فک کردم جیلی هستش
مصطفی
۹ مهر ۱۳۹۴زیباست و مناسب.
armin
۹ مهر ۱۳۹۴جلوش شبیه امضای جدید ماشینای میتسوبیشیه…
امیر.عارف
۱۰ مهر ۱۳۹۴یادمه قبل از ورود هیوندا تاکسی لادا میخواست وارد بشه 30تومن ولی آقایان 60تومن قیمت زده بودن . روسیه موافقط با قیمت ایران نکرد و چند کشتی ماشینی که تو انزلی آماده تخلیه بودند برگشتند
شایان
۹ مهر ۱۳۹۴برای ایران خوبه اگه قیمتش خوب باشه از تموم ماشین های ایران خودرو خیلی بهتره کیفیتش بالا باشه که فوق العادست برای این رنج یاد قدیما بخیر
احمد باقری
۹ مهر ۱۳۹۴واقعا داره تعداد خودروسازهای فعال و تعداد خودروهای تولیدی به طور سرسام آوری افزایش پیدا می کنه، البته مسلما بازار بسیار خوب و سودمندی هست و تقاضا هم زیاده، اما تا کجا میخواد جواب بده معلوم نیست. به هر حال شرکتهای درست و حسابی سود خودشون رو دارن هر چند کاهش سود رو خواهند داشت، چون انتخابها بسیار زیاد خواهند شد.
ali
۹ مهر ۱۳۹۴فعلا زوده باید پراید سوار بشیم بعدا مثلن 50 سال دیگه زمانی که از خط تولید شرکت رفت کنار میاد ایران مثل 405 و هزاران ماشین دیگه
وحید
۹ مهر ۱۳۹۴بازم به روسیه
Abbas
۹ مهر ۱۳۹۴ماشینای روسی زشت و لی استخون فیل هستن
me84
۹ مهر ۱۳۹۴صدای موتورش هم به ماشینای امروزی شباهتی نداره و هم خیلی داخل اتاق میاد. ولی به نسبت قیمت خیلی خوبه. اما تو بازارهای خارج روسیه با وجود رنو کویدو مدلهای سوزوکی شانس زیادی نداره.
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۴اگه بیاد ایران احتمالا با قیمت 30-40 هزار دلار عرضه میشه :/
رافال
۹ مهر ۱۳۹۴هنر کردن;
پلتفرم LADA B / C که حاصل همکاری مهندسان آفتاواز و متخصصانی از رنو و نیسان است
پس فقط کارخونه و عنوانش برا روسیه هست؟!
نوید جهرمی
۱۰ مهر ۱۳۹۴باز خوبه ماشین ب روزی برا بازار خودشون دارن.اگه سگ جونیش مثل لاداها قدیم باشه ک برا بازار ماهم مناسبه. البته با قیمتی در حد تندر.
مثلا ما چی کار کردیم؟ 206 صندوقدار رو کردیم رانا . هنوزم داریم تکنولوژی و پلتفرم 15 سال پیش رو ب عنوان خودروی روز استفاده میکنیم. اینم فقط ب اسم.
احسان
۹ مهر ۱۳۹۴عجب داشبوردی داره به نسبت قیمتش،اگه این خط های گلگیر ها رو که به در هاش میرسه بهتر وساده تر طراحی میکردن خوشگل میشد
امیر
۹ مهر ۱۳۹۴سلام
همون ال 90 ه و هیچ تفاوتی نداره.
genius
۱۰ مهر ۱۳۹۴لادا هم دیگه یه تکونی به خودش داده و بالاخره هرچی که باشه داره مدلهای جدیدی طراحی و ارائه میکنه ولی امان از فرغون سازهای وطنی که خون ملت رو با مونتاژ مدلهای سی سال پیش اونهم بدون کمترین نوآوری ای و البته با کاهش شدید کیفیت،تو شیشه کردن و تازه طلبکارن!!!!!
رضاآذری
۱۱ مهر ۱۳۹۴اگر خارج از کشور گاری هم تولید کنه کیفیتش چند برابرماشینهای تولید داخله ولی همون گاری هم با چند برابر قیمت دستمون میرسه خدا لعنت کنه باعث و بانیشو؟ولی این نیز بگذرد