رقابت برای تصاحب بازار خودروهای الکتریکی به شدت در جریان بوده و خودروهایی همچون تسلا مدل ۳ و… حرف اول را در این بازار میزنند. در بخش هایپرکارهای الکتریکی نیز محصولات مثل ریماک C-Two خودنمایی میکنند. شاید خودروهای الکتریکی این روزها روی بورس باشند اما برخی برندها ظرفیتهای خودروهای هیدروژنی را فراموش نکردهاند.
برندهایی همچون هیوندای با خودروی نکسو نشان دادهاند هیدروژن میتواند یک منبع زیستمحیطی پایدار برای قدرت باشد و شرکت فرانسوی هوپیوم نیز از قدرت هیدروژن مطمئن بوده و به همین خاطر یک خودروی لوکس با نام ماشینا را رونمایی کرده است. این خودروی هیدروژنی قرار است مستقیماً به جنگ تسلا برود.
اما فعلاً خیلی هیجانی نشوید زیرا قرار است تولید ماشینا در سال ۲۰۲۶ کلید بخورد! مؤسس این کمپانی گفته است: “ما دو سال است که روی این پروژه کار میکنیم. امروز به حدی از بلوغ رسیدهایم که میتوانیم زمان عرضه خودرو را اعلام کنیم. هوپیوم به دنبال تبدیل شدن به برند پرچمدار جهانی در زمینه حملونقل هیدروژنی میباشد.” ابعاد ماشینا مشابه تسلا مدل S بوده و قرار است با قیمت بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار یورو عرضه شود.
چیز زیادی درباره این خودرو نمیدانیم اما گفته شده ماشینا قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و شعاع حرکتی حدود ۸۰۵ کیلومتری خواهد داشت. قطعاً مشتاق تماشای میزان قابلیت اطمینان این خودرو هستیم زیرا میدانیم اکثر خودروهای هیدروژنی مدرن هرگز از قدرت ۲۰۰ اسب بخار فراتر نرفتهاند. هیوندای نکسو یکی از تنها سه خودروی هیدروژنی بازار آمریکاست که قدرت ۱۶۱ اسب بخاری دارد.
Mahdi
۱۴ مهر ۱۳۹۹طراحی فوقالعاده داره، در حال حاضر با این مشخصات دست برتر رو تو بازار داره
باید دید تا 2026 نسبت به تسلا و پورشه و لوسید چیکار میکنه
Hadi
۱۴ مهر ۱۳۹۹دقت کردین هر هفته چند تا ماشین الکتریکی معرفی میشه و قراره همشون به جنگ تسلا برن ?
ولی اینم از حق نگذریم طراحی خوب و جذابی داره واسه الان…
ولی شاید تا 2026 دیگه عادی بشه…
امیر
۱۴ مهر ۱۳۹۹دوستان صادقانه اگر این فرانسوی نبود نمی گفتید طراحیش کپی از تسلا رودستر هست؟
مسعود
۱۴ مهر ۱۳۹۹کافی بود نویسنده بگه این ماشین ساخت کشور چینه ، موجی از حملات دوستان به اصطلاح کارشناس به طراحی و کپی بودن کار و …. حجوم میاورد تو کامنت ها .
تحت پیگرد
۱۴ مهر ۱۳۹۹ای گل گفتی احسنت
Hl>i
۱۴ مهر ۱۳۹۹این خودروها هم مشکلات خودشون را دارن و یکی از مسائلی که باعث شده خودروهای هیدروژنی یکم به فراموشی سپرده بشن و برقی ها تا حدودی جایگذین انها شوند همون بدست اوردن هیدروژن است، چون بصورت خالص در طبیعت کره زمین یافت نمیشود، کاز هیدوژن H2 بسیار اتش زا و برای نخستین بار در سده ۱۸ میلادی در ازمایشگاه بدست امد و از سوختنش اب پدید می اید
(H2o) فرمول معروف اب یادتون که هست-از پیوند “دوتا هیدروژن” با “یکی اکسیژن” اب تشکیل میشه.
به زبان ساده
در متورخودروهای هیدروژنی درست عکس الکترولیز اب اتفاق میفته.
به عبارت دیگر؛ خودروهای هیدروژنی با سوزاندن هیدروژن (ترکیب هیدروژن با اکسیژن) کار می کنند و اب حاصل میشه.
اما در الکترولیز اب؛ به وسیله جریان برق اب تجزیه میشه و به ۲ عنصر اکسیژن و هیدروژن تبدیل میشه.
[[البته در صنعت برای تولید هیدروژن بیشتر از کاز طبیعی بهره می برند و کمتر به الکترولیز اب روی می اورند]]
یعنی چون در طبیعت کره زمین ما هیدروژن خالص نداریم باید انرا طی فرایندهای از اکسیژن جداکنیم، و در خودروهای هیدروژنی ان را دوباره با اکسیژن ترکیب کنیم و انرژی بدست اوریم .
البته تازگیها دانشمندان از جلبک ها میخوان هیدروژن بدست اورن که زمان نیاز است
+|<i
ارشیاSVJ
۱۴ مهر ۱۳۹۹فرم کلی رودستر رو داره به نظرم
چراغای عقب هم خیلی شبیه تسلا رودسترن
من کلا به ماشینای هیدروژنی امیدوارم.