سایر خودروهای اروپایی

حضور سنات، لیموزین متفاوت روسی در ژنو

بنتلی و رولزرویس برندهای لوکس درجه‌یک جهان هستند اما چهره‌ای تازه در این سطح وارد میدان شده که آوروس سنات نام داشته و با لیموزین و سدان خود خبرساز شده است.


این خودروهای لوکس روسی هم‌اکنون در ژنو حضور دارند و البته همان‌گونه که مشاهده می‌شود در بحث طراحی ظاهری شباهت‌هایی به رولزرویس وجود دارد.


قابل‌توجه‌ترین خودروی سنات در ژنو لیموزین زرهی‌ای است که ظاهراً ۶۶۳۰ میلی‌متر طول داشته و فاصله‌ی بین محوری آن عدد قابل‌توجه ۴۳۰۰ میلی‌متر می‌باشد. به این ترتیب رولزرویس فانتوم کشیده و حتی مایباخ ۶۲ قدیمی هم در برابر سنات همچون کوتوله‌ها به نظر می‌رسند!


سنات سدان به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر بوده اما اصلاً نباید درباره‌ی آن تصور کوچک بودن را به ذهن راه داد. طول این خودرو ۵۶۳۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۳۳۰۰ میلی‌متر است.


اگرچه استایل ظاهری این خودروها میخکوب کننده نیست اما کابین فوق‌العاده لوکس بوده و دارای پوشش چرم مرغوب، تریم چوب و عناصر فلزی می‌باشد. این خودروها فوق‌العاده پیشرفته هستند زیرا از پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی پهن و سیستم اطلاعات سرگرمی دوگانه در عقب سود می‌برند.


همانند بنتلی و رولزرویس، آوروس نیز با آپشن های بسیار زیادی در دسترس است که خریداران با آن می‌توانند تمامی بخش‌های کابین را شخصی‌سازی نمایند.

نیروبخش این خودروها پیشرانه‌ی ۸ سیلندر هیبریدی شده‌ای است که قدرت ۵۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متری دارد. این نیروگاه باعث می‌شود سنات سدان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۶ ثانیه‌ای داشته باشد درحالی‌که شتاب نسخه‌ی لیموزین حدود ۹ ثانیه است.


از نظر ایمنی، محصولات سنات سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی گسترده‌ای دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده اشاره کرد. این خودروها همچنین به پایش نقاط کور و تشخیص علائم ترافیکی مجهز هستند.

آوروس در حال حاضر پیش‌فروش محصولاتش را شروع کرده اما تولید آن‌ها فعلاً بسیار محدود است. البته گفته شده اواخر سال آینده کارخانه‌ی جدیدی در تاتارستان افتتاح خواهد شد تا ظرفیت تولید شرکت به ۵ هزار دستگاه در سال برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    دورش تو همه عکس ها خلوته! برای بازدیدکننده ها نوآوری مهمه و این سطح از کپی قابل قبول نیست

    1. 917

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (311 ديدگاه)

      چون نمایشگاه هنوز برای عموم باز نشده و فقط خبرنگارا حظور دارن

    2. محمد

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      نکته مهم اینه که
      کسی که اونقدری پول داره که ماشینای اینقدر لوکس بخره،
      میره اصلش رو میخره
      نه کپیش رو
      که هرجا هم سوار شد بهش بگن ناشینش کپی رولزرویس هست
      .
      توی این کلاس علاوه بر لوکس بودن و کیفیت خوب مواد و ادوات و شتاب و سرعت و …
      داشتن اصالت و هویت مستقل مهمه که این ماشینای لوکس روسی ندارن

      1. овsкиكMас

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        اصلا این حرف رو قبول ندارم
        چنین چیزی تو بازار آزاد جهانی و رقابت های جهانی اصلا معنایی نداره! اینکه بگی طرف جا اینکه پول بده واس این میره اصلشو میخره و فلان!
        اگه اینطور بود مثلا برند هواوی دومین برند پرفروش موبایل دنیا نمیشد با اینکه هم قدمتش کمتر از رقبا هست هم محصولاتش رو سعی میکنه تا حد ممکن شبیه محصولات اپل بزنه !
        اینجا هم اتفاقا این برند روس تمام محصولاتش واس ۲ سال آینده فروش رفتن،قیمتش هم از ۱۵۰ هزار دلار هست
        بحث اصالت ماشین هم همیشه واس کسایی اولویت هست که مشتری نیستن و فقط عکس میبینن،کسی که واقعا میخوام ماشین بخره اولویت اول و دوم و سومش کیفیت هست.طرف سگ نمیخواد بخره که ببینه اصالتش چیه! میخواد ماشین بخره و راضی باشه از سواریش و طراحیش و خرجش و غیره

    3. مزدا

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      پوتین تو سفرهای خارجی خیلی پزشو میده به روسای دیگه!!ماشینشو به روسای دگ نشون میده و سوارشون میکنه . اینم یه نوع تبلیغ در سطوح بالاست

    4. یانکی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      چیزی که مشخصه هیچ قطعه و تکنولوژیی برا روسیه نیست.تمام اجزا ساخت کشورهای صاحب تکنولوژیه.مثل موتورش که ساخت پورشست.خوب اگر اینجوریه هر پولداری میتونه سفارش قطعات ماشین رو به کمپانیهای اینکاره بده و یه ماشین جمع کنه و چندتا المان از خودش در بیاره بگه اینم خودروی جدید ما.

      1. овsкиكMас

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (90 ديدگاه)

        جلوی کسی رو نگرفتن
        هرکی میتونه اینکارو بکنه

  2. حسن

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    روسها از چینیها بدترن تو کپی کاری
    عکس اول رو دیدم واقعا نشد که بگم شبیه رولزرویس نیست

    1. Sajjad

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نشون دنده ضعف طراحان این خودروهاست
      چون تولید الگوی جدید برای هر قسمت بدنه نیاز به مهارت و توانمندی تجربی خاصی داره که از هرکسی ساخته نیست و معمولا الگو طی زمان جا میفته که در واقع همون زبان طراحی میشه
      خب یه جورایی به اصالت خودروساز بر میگرده
      و این ماشین های کپی هم اصالتی ندارن

  3. M

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    به نظرم خیلیم متفاوت نیست
    یه جایی دیدمش !
    خیلی آشنا میزنه !
    هه متفاوت!
    حتی رینگ!

  4. مهدی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    یک مدل از همین برای پوتین درست کردن دو روز استفاده کرد انقدر افتضاخ بود دیگه سوارش نشد خخخخ

  5. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (986 ديدگاه)

    این همه هزینه کردین خیلی سخت بود یک طراح هم استخدام کنید و یک هویت مستقل بسازید

  6. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ترکیبی از رولزر رویس و کرایسلر ۳۰۰

  7. 917

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (311 ديدگاه)

    چرا همه انقد منفی نگریم؟
    تا یه ماشین جدید میاد همه دنبال شباهتاش با بقیه ماشینان.چرا کسی به این توجه نکرد که چطور یه دفعه روسیه از لادا و واز به این رسید؟
    کسی به کیفیت ظاهری ماشین نگاه کرد؟

  8. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    تنها نکته قابل توجهش برام طول ۶ متر و ۶۳ سانتیمتری اون مدل کشیده است
    با فاصله محوری ۴ متر و ۳۰ سانتی
    و اینکه چطور ازش استفاده کردن
    که نه زیاد عکسی از داخلش هست،
    نه عکسی از بیرون وقتی در بسته است که این طول رو چطور تو طراحی مهار کردن

  9. Mohammad FM480

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    خب در نگاه اول واقعا شبیه رولزرویس ولی طراحی داخلی جالبی داره ،حیلی خوب میشد اگه بیرونش رو هم بهتر طراحی میکردن

  10. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    فکر میکنم قوانین کپی رایت طراحی خودروها باید بازنگری بشه
    اینکه یه خودروساز لوکس یا حتی غیر لوکس، پدرش در بیاد و یه ماشین موفق رو بتونه طراحی و عرضه کنه
    و یه خودروساز کپی کار دیگه بیاد طرحشو مو به مو کپی کنه
    فقط یه چراغشو عوض کنه
    یا یه ورودی هوا یا یه قسمت جزیی طرح اصلی رو عوض کنه
    و اتفاقا اون هم کپی یکی دیگه از محصولات موفق بازار باشه
    و با این تغییر اپسیلونی، نشه بعنوان کپی کردن از طرح اصلی ازش شکایت کرد
    .
    این ضعف قانون کپی رایته
    شاید خیلی از محصولات صنعتی رو جوابگو باشه این قانون
    اما خودروسازی بخاطر پیچیده بودن و قطعات بسیار مونتاژ هر خودرو خیلی راحت قابلیت کپی کاری بدون نیاز به جوابگویی داره
    در این حد که خود خودروساز کپی کار، ماشینشو ورداره بیاره تو نمایشگاه های خودرویی معتبر دنیا

  11. ali a

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (771 ديدگاه)

    همه فروشش برای خود روس هاس یا کشورای اطرافش که شبیه روس ها هستن. ولاغیر…

  12. جی کلاس مرسدس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    از رولزرویس بهتره اونایی که قبول ندارن تا حالا رولزرویسو از نزدیک هم ندیدن و قاطعانه حرف میزنن منم میگم هم متریال و هم کیفیت ساخت این در عکس قطعا از رولزرویس بهتره اصالتشم بیشتره چون حداقل مال خودشه این خیلی اهمیت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا