شاید در حال حرکت به سمت خودروهای پرفورمنس الکتریکی باشیم اما این به معنی پایان کار خودروهای اسپورت سنتی و درونسوز نیست. یکی از شرکتهای نسبتاً گمنام دنیای خودرو گینتا است که به دنبال اثبات فرمول اثبات شدهی خودروهای درونسوز در سال ۲۰۱۹ بوده و سوپرکار جدید این شرکت برای افرادی است که از بحث الکتریکی سازی خودروها خوششان نمیآید.
در قلب این محصول که فعلاً نامی ندارد پیشرانهی ۸ سیلندر ۶ لیتری جمعوجور و سبکوزنی قرار داشته که قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۵ نیوتون متری دارد. این قلب آهنین به همراه گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و دیفرانسیل متصل به پیشرانه عرضه میشود.
متریال سبکوزن فیبر کربن برای پانلهای بدنه و شاسی لولهای استفاده شده تا وزن خودرو به عدد قابلتوجه ۱۱۵۰ کیلوگرم برسد. این در حالی است که سوپرکار موردبحث بزرگترین خودروی تاریخ گینتا محسوب میشود. این سوپرکار پیشرانه وسط در تونل باد ویلیامز حضور یافته تا بهترین عملکرد را داشته باشد. سوپرکار گینتا در سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت داون فورس ۳۷۶ کیلوگرمی تولید میکند که تقریباً با خودروی مسابقهای LMP3 برابر است. موضوع جالب اینکه محفظه بار محصول گینتا برای چنین خودرویی کاملاً جالب بوده و برابر با ۶۷۵ لیتر است.
با اینکه خودروی مورد بحث امروز بهصورت رسمی معرفی شده اما قبلاً ۱۴ سفارش دریافت شده که خب برای گینتا خوب است چراکه این شرکت میخواهد در اولین سال تولیدش تنها ۲۰ دستگاه از سوپرکار جدیدش را بسازد. حداکثر ظرفیت تولید این خودرو تعداد ۳۰ تا ۵۰ دستگاه در هر سال خواهد بود.
کوشا
۱۰ اسفند ۱۳۹۷حالا چرا انقد زشت؟ :D
OMID
۱۰ اسفند ۱۳۹۷طراحیش حال به هم زنه
امیر
۱۰ اسفند ۱۳۹۷اتفاقا از طراحیش خیلی خوشم اومد
مثل اینکه برند قدیمیه
از داخلشم چنتا عکسو کلیپ میزاشتن
emad1990
۱۰ اسفند ۱۳۹۷صدای موتورش خوبه.کلیپو نگاه کنید حتما