شرکت روسی اوروس موتورز اعلام کرده است که تمام تولیدات سدان لوکس سنات برای سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بهطور کامل فروخته شده است. مدیرکل و مالک این شرکت آقای «Vadim Svetsov» گفته است کسانی که از این به بعد خواهان خرید سنات باشند خودروی خود را در سال ۲۰۲۱ تحویل خواهند گرفت. وی دراینباره گفته است:
«من باافتخار میگویم که امکان خرید سنات نه در سال ۲۰۱۹ و نه در سال ۲۰۲۰ وجود نخواهد داشت زیرا ما برای دو سال سفارش خرید دریافت کردهایم».
البته تیراژ تولید این سدان لوکس روسی کم است بهگونهای که انتظار میرود در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲۰ دستگاه از آن تولید شود اما این عدد در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد. حدود نیمی از تولیدات اولیه سنات نیز به خریداران اصلی یعنی سرویس حفاظت فدرال تحویل داده میشود تا از مقامات عالیرتبهٔ دولتی محافظت کند. سنات در آینده ناوگان حملونقل دولت روسیه، پارلمان و مقامات ریاست جمهوری را تشکیل خواهد داد؛ بنابراین اوروس پذیرش سفارشات خریداران شخصی را از اوایل سال آینده آغاز خواهد کرد. قیمت سنات نیز از ۱۰ میلیون روبل معادل ۱۵۲ هزار دلار آغاز میگردد.
هرچند بخش عمدهای از فروش این سدان لوکس در ابتدا به دولت روسیه اختصاص دارد اما اوروس موتورز قصد دارد خریداران خصوصی را هم به سمت سنات جذب کند. به همین دلیل سازندهٔ روسی اعلام کرده است که سنات و سنات لیموزین را برای اولین بار برای اروپاییها در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ معرفی خواهد کرد. هردو نسخهٔ این خودرو بر پایهٔ یک پلتفرم ماجولار ساخته شدهاند که توسط مرکز تحقیقات علمی دولتی روسیه (NAMI) توسعه پیدا کرده است.
Mopar or No Car
۱ آذر ۱۳۹۷اخبار داخلی روسیه چه ربطی به ما داره؟
سام
۱ آذر ۱۳۹۷چه ربطی به اخبار داخلی روسیه دارد؟!… می بینی که خبر درباره ماشین است و پدال هم یک سایت فنی و خبری در مورد خودرو و حمل و نقل است و وظیفه حرفه ای خود را انجام داده است.
Mopar or No Car
۱ آذر ۱۳۹۷این ماشین فقط در بازار روسیه عرضه میشه. مثل سایپا 131. حالا به نظر شما سایتهای خودرویی روسیه میان خبر رونمایی از سایپا 131 رو پوشش بدن؟
سام
۱ آذر ۱۳۹۷سایت های مثل AUTOCAR بریتانیا،AUTOWEEK و MOTOR 1 آمریکا و بسیاری از سایت های خودرویی دیگر در دنیا به طور کوتاه و یا مفصل به معرفی این خودرو پرداخته اند.آیا این سایت ها روسی هستند؟! ثانیا: این ماشین یک خودروی سوپرلوکس جدید است و حرکتی نو و غیر قابل انتظار از خودروسازی نسبتا ضعیف روسیه محسوب می شود و از همین روست که می بینیم که خبر ورود آن با بازتاب مفصلی در سایت های خودرویی و حتی سایت های خبری دنیا روبرو بوده است.خودروی بسیار معمولی، قدیمی و از رده خارجی مثل سایپا 131 از هیچ لحاظ،چه کلاس بندی،چه سطح تکنولوژی،چه کیفیت و… با این خودروی سوپر لوکس روسی قابل مقایسه نیست و از آنجایی که نمونه اصلی آن با نام فورد فستیوا و یا کیا پراید در سال 1986 میلادی (33 سال پیش) رونمایی شده بود لذا شاهدیم که معرفی نمونه فیس لیفت آن ارزش خبری چندانی در دنیا ندارد و شاید تنها در کشور ماست که به آن خودرویی جدید می گویند و بارها و بارها از آن خبر پخش می شود!
Amir Machine
۱ آذر ۱۳۹۷اگه شما متن رو خونده بودی میدیدی که نوشته اوروس قصد داره خریداران خصوصی بیشتری رو به سمت سنات جذب کنه و به همین دلیل میخواد تو نمایشگاه ژنو آینده اون رو برای اولین بار برای اروپاییها معرفی کنه، اصلاً قسمت مهم خبر همینه
پس سنات فقط مخصوص بازار داخلی روسیه نیست
علی
۱ آذر ۱۳۹۷آیا میدانستید اولین بار این طراحی توسط روسیه به ثبت رسیده ولی جاسوسهای اینگیلیسی تونستن جلوتر از این طراحی کپی بزنن و به ثبت جهانی برسونن؟!
بله همیشه مردم ظاهر رو میبینن.(((جالب اینجاست که نمیشه ثابت کرد)))
من هم همین فکرو میکردم که این شرکت روسی از رولزرویس کپی کرده باشه ولی واقعیت چیز دیگریست. حقیقت تلخه و دنیا کثیفیهای خاص خودشو داره در عین حال که زیباییهای خودشو داره.
با تچکر
Mopar or No Car
۱ آذر ۱۳۹۷اگه نمیشه ثابت کرد شما چطور قبول کردی؟ اونم روسیه. مثل اینه که من بگم طراحی لامبورگینی سستو المنتو اولین بار در گینه ی بیصاحاب انجام شد و بعد ایتالیاییها دزدیدنش ولی جالبه که قابل اثبات نیست.
Adak
۲ آذر ۱۳۹۷بعد شما واقعیت را از کجا یافتی ؟!؟!؟
aston martin
۲ آذر ۱۳۹۷باو داره طعنه میزنه چرا نمیگیرین
aston martin
۲ آذر ۱۳۹۷اخبار ارباب باید پخش بشه دیگه.وگرنه بقول دوستمون اونا که خبر تیبا و دنا رو نمیزارن
پیکان جوانان گوجه ای
۱ آذر ۱۳۹۷بهتر بود نمای جلو تغییر میدادن
محمد
۱ آذر ۱۳۹۷اصلا شبیه رولزرویس نیست اصلا ?
محمد
۱ آذر ۱۳۹۷فکر کن طرف رفته رولزرویس فانتوم خریده حدود ۶۰۰.۰۰۰ دلار که نهایت تجمل و لوکس گراییه
بعد یه اوروس روسی میاد از کنارش رد میشه که قیمتش هم ۱۲۵.۰۰۰ دلاره
رولزرویس قسمتی از قیمتش قطعا واسه برندشه
اما این هم واضحه که واسه ساخت یه خودروی با پرستیژ باید دنبال یه هویت مستقل بود
اون هم تو این بازه قیمتی
همون حسی که مقایسه کیا اپیروس و بنزهای قبل خودش میداد
یا با دیدن x33 و ویتارا کنار هم منتقل میشه،
این روسی هم همون حسو کنار رولزرویس داره
اگه بهترین کیفیت رو هم دلشته باشه، تهش برچسب کپی بودن روی پیشونیش هست
این در بهترین حالت میتونه یه کپی باکیفیت باشه
که اونم با سابقه شرکت و عدم امکان تست کیلومتر بالا مشخص نیست
کامیاب
۱ آذر ۱۳۹۷صنعت خودروسازی روسیه بر مبنای سادگی،عدم آلایش بی از حد،کاربردی و قابل اطمینان بودن ساخته شده.
اینکه رولزرویس کمپانی فوق العاده ای هست و ماشینای فوق العاده تری تولید میکنه یه طرف،اینکه روسیه دوام و تکنولوژی ابزار سازی روسی رو با تجمل ترکیب کرده،قطعا یه خودروی قابل اعتماد،لوکس و کاربردی رو به همراه داره.
من بارها در پدال گفتم اینکه روسیه ماشین لوکس یا آنچنانی نمیسازه چون دلیلی براش نداره،فلسفه ی ابزار سازی روسی یه تو سه کلمه ی کاربردی،مقاوم و ساده خلاصه شده.
Mopar or No Car
۱ آذر ۱۳۹۷اصلا روسیه صنعت خودروسازی داره که حالا بیاد تشخیص بده که بهتره لوکس نسازه؟
سام
۱ آذر ۱۳۹۷اروس سنات،هر چه که باشد، یک قدم بسیار بزرگ برای خودروسازی نسبتا ضعیف روسیه است.اگر کمی انصاف داشته باشیم می بینیم که این ماشین بسیار با کیفیت،شیک و با مونتاژی در خور تحسین و امروزی است و در کنارش،قیمت مناسبی هم دارد.این خودرو با همکاری فنی شرکت پورشه آلمان ساخته شده است،پس می توان روی بخش فنی آن حساب کرد و احتمالا در آینده موفقیت های بیشتری را در بازار روسیه و شاید هم جهان از آن خود خواهد نمود.
ali a
۱ آذر ۱۳۹۷فقط میلیونر های روس میخرن و دیگر هیچ…
:::فرشاد:::
۱ آذر ۱۳۹۷ملت بیخودی هستیم، خودمون هنوز پراید تولید میکنیم، بعد ژست کارشناسی میگیریم و صد تا عیب و ایراد رو این خودروی لوکس و با کیفیت روسی میذاریم?به خودمون بیایم، وقتی هیچی نیستیم، سکوت کنیم بهتره، کسی باید از زمین و زمان ایراد بگیره که خودش به اوج رسیده باشه.
Mopar or No Car
۴ آذر ۱۳۹۷این چه حرفیه مگه قراره من و شما تو خونه ماشین و سانتریفیوژ تولید کنیم تا مجوز نظر دادن داشته باشیم؟ اینم که الان ایران چی داره تولید میکنه من و شما مسئولش نیستیم. مثلا مردم سوییس چون خودشون شرکت خودروسازی ندارن نباید نظر بدن؟
:::فرشاد:::
۴ آذر ۱۳۹۷من نگفتم نظر ندیم، نظر دادن یه چیز طبیعیه، اما عادت کردیم دائم اینو اونو مسخره کنیم و صدتا برچسب بهشون بزنیم، در واقع بیش از حد داریم شرکتای خارجی رو تخریب میکنیم در حالی که بالای نود درصدمون ماشینای داغون ایرانی سوار میشیم.