خودروسازان سطح میانی اروپایی تنها نمونههایی نیستند که در کلاسهای خودرویی ناشناخته قدم میگذارند زیرا لادای روسیه نیز اخیراً همین کار را با وستا کراس سدان جدید انجام داده است.
این خودرو که به عنوان اولین نمونه در کلاس خود توصیف شده چهارمین عضو خانواده پس از نمونههای سدان، SW و SW کراس میباشد. نسخه جدید وستا کراس در مقایسه با مدل چهار درب استاندارد برخی بهروزرسانیهای فنی را داراست.
تغییرات بیرونی این خودرو شامل پوشش پلاستیکی سراسر بدنه، اضافه شدن محافظ زیر بدنه و سیستم تعلیق بلندقدتر است که ارتفاع خودرو از سطح زمین را به ۲۰۳ میلیمتر رسانده است. در مقام مقایسه باید گفت ارتفاع این خودرو از سطح زمین بیشتر از ارتفاع تویوتا راو ۴ میباشد.
لادا سیستم تعلیق وستا کراس سدان را علاوه بر بحث بصری باعث افزایش قابلیتهای آفرود و سواری بهتر میداند.
کابین وستا کراس جدید نیز ما را به یاد برادر ۵ درب خود یعنی وستا SW کراس میاندازد. این خودرو دارای گرافیک ویژه X، چرم اکو و عناصر نارنجی یا خاکستری میباشد. همچنین یک سیستم اطلاعات سرگرمی در کابین بکار رفته و البته باید به غربیلک فرمان چندکاره، سیستم تهویه مطبوع تک ناحیهای، صندلیهای جلوی گرم شونده، شیشههای برقی و… اشاره کرد.
لادا پیشفروش این خودرو را شروع کرده و تولید آن به زودی آغاز خواهد شد. دیگر جزئیات وستا کراس سدان از جمله قیمت و تریم ها اعلام نشده اما انتظار عرضه آن در بازاری غیر از روسیه را نداشته باشید.
Sajjad
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷معقوله
برای کشور ما که تماما دست اندازه
ولی نه با قیمت نجومی
میثم
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷.
واقعا برای کشور ما ماشین باید فاصله کف تا زمین بالا باشه. من که سواریهای جدید رو سوار میشم خیلی اذیت میشم. با الانترا اصلا تجربه جالبی نداشتم. نه اینکه ماشینا بد باشن، خیابونهای ما مشکل دارن.
Navajo
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بنظرم بهتر از هاچبک کراس های مزخرفه.
M3csl
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷داشتم فک میکردم این سدان شاسی بلندی ک میباختن تولید کرده رو با چی دوئل بندازیم،،،
خدا رقیبشو از روسیه رسوند،،،
کاش همه آرزوها ب همین سرعت محقق شن.
:::فرشاد:::
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷متفاوت و جذاب ?
ایمان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اسم کراس میشه یاد شاهکار جدید ویران خودرو میفتم
???? ۲۰۷ کراس ????
بهراد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بنظرم خودرو ساز ها زیادی سدان هارو پایین آوردن، چه اشکالی داره اندازه همین از زمین فاصله داشته باشه؟
شاسی بلند ها اندازه سدان های قدیم از زمین ارتفاع دارن!
اگه کسی سدان بخواد ارتفاعش بالا باشه باید کراس بخره اونم با کلی پلاستیک اضافی دور گلگیرش، سدان باید اندازه پژو های ما ارتفاع داشته باشه، چون نه طراحیش اسپورته و نه برای مسابقه ساخته شده، برای کشور ما هم همین پژو ها ارتفاشون یه خورده خوبه وگرنه زیرش گیر میکنه
میثم
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷.
با الانترا 2014 از هشترود ( شهرستان تابعه تبریز) میرفتیم مراغه. باور کنین جاده اش عین راه شوسه بود. پدرمون دراومد با الانترا. اینقدر که تکنو میداد و صدا میداد. چند ماه بعد دوباره همون مسیر رو با 405 رفتیم. واقعا بهتر عمل میکرد. سروصدای ماشین هم خیلی کمتر بود. اما در عوض تو جاده هایی که صاف بود با الانترا با سرعت بالا هم که وارد پیچ میشدی حس چسبندگی رو حس میکردی. خیلی باحال بود. اما اصلا بدرد ایران نمیخوره. البته من اصلا راحت نبودم.
یه ایرادی که الانترا داشت این بود که صدای چرخ نسبتا زیاد میومد تو اتاق. بخصوص تو جاده هایی که آسفالتش خیلی زبره.
بهراد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷پس نزدیک هستین،
اینم بگم بیشتر کره ای هایی که ساختار اسپورت دارن یا ادای اونو حتی درمیارن ، عملکرد جالبی تو خارج جاده ندارن مث مزدا۳، تو ایران داخل شهر با بودجه ۱۰۰ الی ۱۵۰ الانترا و سراتو گزینه ی خوبی هستن،دست دو هم بخوای یه کادنزا مدل پایین تمیز میتونی گیر بیاری، اما برا خارج شهر فقط پژو و یکمم تندر نود خوبه، ایمنی تندر خوبه اما بخاطر طراحی شاسیش اصلا مناسب سرعت بالا و جاده نیست، اصلا ساختار اسپرتی نداره، یدونه پارس elx بگیر، ارتفاعش یه خورده زیاد کن برو تو جاده خاکی، اوووف نمیگه، تا هر جا بری میاد(البته نه که کوه راستو بگیری بری بالا) اما با الانترا تو داخل شهر هم گاهی اذیت میشی اما برای بالاشهر خوبه، سیستم تعلیق پژو که خوب بوده ولی چسبندگی الانترا رو خودم امتحان نکردم.
محسن
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷بدنه دقیقا خط و خطوط آریزو 5 رو داره، یا اینو از رو اون ساختن، یا اونو از رو این، یا دوتاشونو از روی یکی دیگه!!!
ایده خوبیه و کاربردی خصوصاً واسه سدان های پر حجم و عضلانی
مهران
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷یه مدت باید منتظر دنا کراس و سمند کراس هم باشیم البته ممکنه سایپا هم تیبا کراس بزنه