درحالیکه همه ما منتظر این هستیم که پورشه سرانجام نسخه سافاری از ۹۱۱ را تولید کند، تیونرها بیکار ننشسته و به دنبال تولید محصولاتی از این دست هستند. شما احتمالاً تاکنون با برخی محصولات اسپورت اما قدبلند پورشه آشنا شدهایم اما خودروی جدید مارسین این پکیج را به سطح جدیدی رسانده است. این سوپرکار آفرود که تماشا میکنید توسط مارک فیلیپ گمبالا، فرزند مؤسس فقید شرکت گمبالا توسعه یافته و در واقع برداشتی مدرن از ۹۵۹ نمادین میباشد.
اما مارک فیلیپ گمبالا مارسین چیست؟ این خودرو در بطن خود یک دستگاه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ را جای داده و به لطف ارتفاع ۲۵۰ میلیمتری از سطح زمین مناسب عبور از مسیرهای ناهموار میباشد. البته در زمان حضور در جاده میتوان ارتفاع خودرو از سطح زمین را به ۱۲۰ میلیمتر رساند. این خودرو از بدنه تمام فیبر کربنی سود برده و کار طراحی آن را آلان دروسیر طرفدار پر و پا قرص پورشه انجام داده است.
مارک فیلیپ گمبالا برای نصب سیستم تعلیق کاملاً سفارشی روی این خودرو با شرکت KW همکاری کرده است. در بخش جلو از طراحی دوبل جناغی و تکنولوژی دامپر و کنترل فعال استفاده شده است. ارتفاع خودرو قابل تنظیم بوده و در بخش عقب نیز طراحی چند اتصالی دیده میشود. دامپرهای یاد شده در هر سطحی در عرض ۲۰ میلیثانیه واکنش نشان داده و سواری ایده آلی را تضمین میکنند.
نیروبخش این سوپرکار آفرود پیشرانه ۶ سیلندر تخت تیون شده توسط راف است که از دو توربو برخوردار بوده و قدرت ۷۴۰ اسبی تولید میکند اما در صورت استفاده از توربوهای VTG و بازنگری در ECU خروجی پیشرانه به ۸۱۸ اسب بخار خواهد رسید. حداکثر گشتاور این خودرو عدد قابلتوجه ۹۳۰ نیوتون متر است. به این موارد باید اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ را اضافه کرد.
رینگهای ۲۰/۲۱ اینچی فورج کاری شده به همراه لاستیکهای پرفورمنس میشلین باعث تماس خودرو با جاده میشوند. البته در زمان آفرود میتوان از رینگهای ۱۹/۲۰ اینچی نیز استفاده کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در صورت استفاده از لاستیکهای میشلین برابر با ۲.۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۳۰ کیلومتر در ساعت میرسد. در حالت آفرود سقف سرعت مارسین به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و بیش از نیمی از آنها قبلاً فروخته شدهاند. محصول جدید مارک فیلیپ گمبالا قیمت ۴۹۵ هزار یورویی دارد.
شایان ذکر است مارک فیلیپ گمبالا ارتباطی با شرکت تیونینگ گمبالا ندارد زیرا دو شرکت بهطور جداگانه فعالیت میکنند.
GT
۲۴ تیر ۱۴۰۰خیلی جذاب شده دقیقا یادآور ۹۵۹ هست
Rakeb
۲۴ تیر ۱۴۰۰اصلا ارزش این همه هزینه کردن نداره.
صددرصد پورشه هم از آنها بخاطر کپی برداری شکایت میکنه.
ماشین فیکی که از اصلش گرونتره! 😨
مهدی
۲۴ تیر ۱۴۰۰چرا شکایت بکنه؟ یه تیونه دیگه خیلی از ماشین های منصوری هم گرونتر نسخه اصلش هستند…خداوکیلی تیون میکنید اینطوری بکنید!
عرفان
۲۴ تیر ۱۴۰۰توقع دارید قیمت ماشین تیون شده از فابریک پایین تر باشه ؟ به چه منطقی این حرفو میزنید اخه
Iman99
۲۵ تیر ۱۴۰۰911 همیشه زمینه و دی ان ای رالی رو تو خودش داشته و مثل سودر اسپرت های دیگه نبوده که فقط مختص جاده یا پیست باشه که این خودش یه مزیت بزرگه.
Ninja
۲۴ تیر ۱۴۰۰عالی زیبا قدرتمند و افرود و سریع و از همه مهمتر اینه که با مهندسی پورشه ساخته شده
Ninja
۲۴ تیر ۱۴۰۰عالی زیبا قدرتمند و افرود و سریع و از همه مهمتر اینه که با مهندسی پورشه ساخته شده
Amard
۲۴ تیر ۱۴۰۰دمش گرم واقعا خوشگل متفاوت یه سوپر کار افرودی با طراحی زیبا فقط هزینه تولیدش اگه میگفت یکم برگامون بریزه
Philipp
۲۴ تیر ۱۴۰۰چقدر زیباست
ارشیاsvj
۲۴ تیر ۱۴۰۰اسم راف رو که شنیدم پلکام باز شد.
یادش بخیر.
البته زمان محبوبیت راف به دنیا هم نیومده بودم ولی میدونم تا ۱۰ ۱۵ سال پیش خیلی معروف بوده🤣🤣
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۴۰۰راف و پورشه از وقتی گره خوردن به هم و راف روی زبونا افتاد که یلوبِرد yellowbird رو ساخت و باهاش رکورد نوربرگرینگ رو زد، رکووووررررد زدااا اونموقع..
اگه نمیشناسیش یه سرچی درباره یلوبرد بکن، خیلیا بهش میگن سمبل نوربرگرینگ
Amirreza
۲۴ تیر ۱۴۰۰چقد جذابه این لعنتی ، خیلی ساده و در عین حال بینهایت زیبا
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۴ تیر ۱۴۰۰فوقالعادس 👌
Kato
۲۵ تیر ۱۴۰۰چرا آینه هاش این شکلیه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ تیر ۱۴۰۰راف رو از بچگی همیشه پورشه میدیدم،برام فرقی نداشت چون ماشین هاشون هم جفت عالین! اینم که سنگ تمومه 👌❤️
آریا ماشین
۲۶ تیر ۱۴۰۰اسم گمبالا که به گوشم میخوره ناخودآگاه صدای میراژ gt تو مغزم پخش میشه…