پینین فاریناسایر خودروهای اروپایی

ویژگی‌های شگفت‌انگیز هایپرکار پینین فارینا PF0

هایپرکار جدید پینین فارینا PF0 نه تنها ظاهر جدیدی خواهد داشت بلکه می‌تواند عنوان قدرتمندترین خودروی تولیدی دنیا را نیز به خود اختصاص دهد.


همان‌گونه که می‌دانیم این خودرو از قوای محرکه‌ی الکتریکی کمپانی اهل کرواسی یعنی ریماک استفاده خواهد کرد. پینین فارینا قبلاً تأیید کرده بود PF0 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه خواهد داشت و در کمتر از ۱۲ ثانیه از سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد سید. پس حالا می‌دانیم که چرا این خودرو این‌قدر سریع خواهد بود.


بنا به گفته‌ی اتواکسپرس، PF0 از چهار پیشرانه‌ی الکتریکی سود خواهد برد و قدرت ترکیبی آن ۱۹۰۰ اسب بخار و گشتاورش نیز ۲۳۰۰ نیوتون متر خواهد بود که این اعداد باعث می‌شوند محصول پینین فارینا نه تنها قوی‌تر از بوگاتی شیرون باشد بلکه از این نظر هرگونه خودروی تولیدی در جهان را پشت سر بگذارد. پیستون هدز ادعا می‌کند قدرت کل این خودرو ۱۹۲۵ اسب بخار خواهد بود. اگر این خبر صحیح باشد PF0 قوی‌تر از ریماک C-Two با خروجی ۱۸۸۸ اسب بخار خواهد بود.


واضح است که پینین فارینا مأموریت خود را تولید هایپرکاری ساختارشکن در سراسر دنیا تعریف کرده است.


همان‌گونه که این برند اخیراً تأیید کرده، طراحی PF0 خانه‌ی طراحی پینین فارینای ایتالیا (این دو بخش با یکدیگر جدا هستند) صورت می‌گیرد. خودروی موردبحث دارای فلسفه طراحی جدید پیورا خواهد بود و از ورودی‌های هوای کم به منظور ایجاد بدنه‌ای صیقلی و روان برای بهبود آئرودینامیک سود خواهد برد.


تنها ۱۵۰ دستگاه از هایپرکار PF0 تولید خواهد شد و هریک قیمت حدود ۱.۵ میلیون پوندی پیش از اضافه شدن هرگونه آپشنی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. hami

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (34 ديدگاه)

    عیبی نداره ما هم قراره عدالت جهانی را به دنیا صادر کنیم.
    البته پراید هم روش میدیم.
    فقط زه بغل آپشن حساب میشه اگه میخوان؟؟..

  2. Amirferrari

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    شتاب زیر دو ثانیه واسه یه خودرو که از 1900 اسب بخار قدرت و بالای دو هزار نیوتون گشتاور آنی سود می‌بره کار شاقه ای نیست…هایپرکارای الکتریکی زمان می‌بره تا بتونن خودشون رو در حد هاپرکارای درون سوز اثبات کنن…

    1. hami

      ۱۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (34 ديدگاه)

      به فرض هم بشه شتاب کمتر بکنن
      یه چیزی دوستان فراموش میکنن
      شتاب با زمان کمتر برای همه انسان ها قابل تحمل نیست
      دوست نداری ستون فقراتت با صندلی یکی بشه که؟؟؟؟؟؟؟

      1. مانی

        ۱۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        صفر تا صد تو ۲ ثانیه باشه
        میانگین شتاب g۱.۳۳ به آدم وارد میشه
        اوایل شتاب بخواد خیلی‌ بیشتر باشه ته تهش ۲g
        این شتاب رو آدم راحت تحمل میکنه خیلی‌ هم لذت بخشه
        شتاب بخواد اونقدری زیاد باشه که آدم عادی رو اذیت کنه
        فکر می‌کنم باید بالای ۴g باشه

      2. Alireza

        ۱۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (754 ديدگاه)

        داداش این شتابا که چیزی نیست آدمیزاد توی جت های جنگی که شتاب عجیب و غریب دارن هم دووم آورده تازه فضا نوردا که هنگام پرتاب بعد اژ چند ثانیه سرعتشون به چند هزار میرسه صد تا که عددی نیست

    2. Sajjad

      ۱۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      اتفاقا مقوله شتاب هر چقدر به زیر 2 نزدیک میشه دسترسی بهش سخت تر میشه
      حتی با انجین های بسیار قوی
      چون این شتاب یک نیروی مقاومت هوای بسیار زیاد بر خلافش داره عمل میکنه
      دقیقا مثل حد 0 در تابع کسری یک به روی ایکس هست که محور عمودی؛ محدودیت ها از جمله نیروی مقاومت هوا هست و محور افقی تایم شتاب گیری.
      مدت زمان شتاب گیری به صفر میل میکنه اما هیچ وقت صفر نمیشه و هرچقدر به صفر شدن میل پیدا کنه عوامل مخالفت کننده به شدت بالاتر میرن.
      و این کار رو برای طراحان ایرودینامیک خودرو سخت میکنه
      باید انقدر داون فورس رو زیاد کنند که اصطکاک جنبشی بیشتر بشه و شتاب ثانویه بهتری رقم بخوره
      از طرفی باید چسبندگی چرخ ها انقدر زیاد باشه که ضریب اصکطاک ایستایی در آستانه حرکت به بیشترین حد برسه و تقریبا به یک نزدیک بشه

      واقعا دستیابی به شتاب زیر دو بیشتر به مهندسی بستگی داره تا قدرت موتور

      1. علیx76

        ۱۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (394 ديدگاه)

        البته مقاومت آیرودینامیکی و غلطشی و مواردی از این دست بیشتر تو سرعت های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نمود پیدا میکنن
        معمولا عامل محدود کننده توی شتاب اولیه از حالت سکون ، چسبندگی چرخ هاست

      2. مانی

        ۱۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        دان فورس خیلی‌ زیاد شتاب و حد اکثر سرعت رو کم می‌کنه
        برای شتاب میانی چسبندگی لاستیک اونقدری باشه که بدون هرز گردی
        و وارد مدار شدن سیستم‌های کمکی‌ موتور بتونه کل نیروش رو به جاده منتقل کنه کافیه دیگه

        1. Sajjad

          ۱۳ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1868 ديدگاه)

          آخه چسبندگی لاستیک هنوز انقدر نیست که بشه تنهایی ازش کمک گرفت
          اونطوری باید فشار دامپرها رو خیلی بالا برد
          که سواری ماشین رو مختل میکنه و بسیار خشک میشه
          توی سرعت هنگام رد شدن از دست انداز ماشین لگد میندازه

    3. Mohsen

      ۱۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      تنها دلیلی که باعث می شه سوپر کار های الکتریکی خیلی راحت نتونن جای بنزینی ها رو بگیرن صدای ماشینه که شاید بعد از ظاهر جذاب ترین ویژگی خودرو باشه وگر نه خودرو های الکتریکی با توجه به مرکز ثقل پایین و عدم نیاز به دریچهای ورود و خروج هوا و حجم کوچیک موتور های الکتریکی خیلی راحت می تونن سوپر کار ها و هایپر کار های بنزینی رو شکست بدن

  3. ایمان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    پینین فارینا رو همه با طراحی های ماندگارش به خاطر دارن ولی احتمالاً در ساخت خودرو هم مثل طراحی هاش موفق میشه ولی باید منتظر ماند و ببینیم چکاره هست ؟؟؟؟

  4. Alireza

    ۱۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (639 ديدگاه)

    از این ادعاها خیلی دیدیم
    دول سیکستین اومد گفتن ۳۲۰مایل برساعت میره شتابشم ۱.۸ اما هنوز بعد چندین سال هنوز ازمایش نکردنش
    عمل کنید خواهشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا