شاید سریعاً نتوانید آریل اتم ۴ را نسل جدید چنین خودرویی بدانید اما در واقع به مدل کاملاً جدیدی نگاه میکنید. چهارمین نسل اتم دارای شاسی لولهای با مهندسی جدید است که از لولههای اصلی طویلتر به منظور کمک به افزایش استحکام این خودرو در مقایسه با نسل قبلی سود میبرد. شایان ذکر است اتم ۴ در مقایسه با نسل پیشین ۱۵ درصد مستحکمتر شده است.
این شاسی بازنگری شده همچنین باعث افزایش فضای کابین شده و باک سوخت بزرگتر نیز باعث شده این خودرو هماکنون با یکبار سوختگیری مسافت ۴۸۰ کیلومتری را طی کند.
در دل آریل اتم ۴ پیشرانه هوندا سیویک تایپ R قرار دارد که از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر میباشد؛ اما آریل از ECU خود استفاده کرده و نتیجه کلی کار کسب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای و شتاب صفر تا ۱۶۱ کیلومتر در ساعت شگفتانگیز ۶.۸ ثانیهای میباشد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۶۱ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
سیستمهای لانچ کنترل و کنترل کشش از مدل قوی اتم V8 گرفته شدهاند و البته برای دستیابی به آنها باید هزینه بیشتری بپردازید. خروجی پیشرانه اتم ۴ از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میشود. این خودرو همچنین از رینگهای ۱۶ اینچی در جلو و ۱۷ اینچی در عقب استفاده کرده و از سیستم تعلیق بهروز شده با دامپرهای استاندارد بیلشتین یا تنظیمات سفارشی Ohlins سود میبرد. با پرداخت هزینه بیشتر میتوان از رینگهای تمام فیبر کربنی استفاده کرده وزن آنها در مقایسه با نمونههای آلیاژی ۵۰ درصد کمتر است.
تنها جزئیات مربوط به قیمتگذاری آریل اتم ۴ در بریتانیا منتشر شده است. این خودرو قیمت پایه ۳۹۹۷۵ پوندی داشته که تقریباً مشابه قیمت مدل قدیمی سوپرشارژر است. تنها ۱۰۰ دستگاه از این خودرو در هر سال ساخته خواهد شد و برنامههایی برای عرضه آن در آمریکا نیز وجود دارد.
Cristiano Rolambo
۲۱ تیر ۱۳۹۷با 39000 پوند میشه بهترین موتورهای دوکاتی، سوزوکی، یاماها ، کاوازاکی و … رو خرید
حیف نصف این همه پول که واسه این موجود ناقص الخلقه بدی !
شما رو نمیدونم ولی من که اصلا از این جور ماشینا خوشم نمیاد
Khosrow
۲۱ تیر ۱۳۹۷چطور وقتی قوانین ایمنی اروپا انقدر سخت گیره به این تابوت مجوز میده / کافیه یه سنگ در بره بخوره تو سراون داشمون ..