گوردون مورای عادت دارد که چیزهای عجیبوغریب بسازد. جدیدترین پروژه او شاید هیجانانگیزترین کارش نباشد اما میتواند انقلابیترین و شاید مهمترین پروژه برای برخی از افراد باشد.
اولین اخبار درباره تراک عجیبوغریب OX حدود یک سال و نیم پیش منتشر شد. مورای این خودرو را برای هزینههای کم ساخت، حملونقل آسان و مونتاژ در مقصد طراحی کرده است. بنا به گفته کمپانی، سه فرد ماهر میتوانند این تراک را در حدود ۱۲ ساعت مونتاژ کنند. البته در این تراک میتوان اسباب و وسایل زیاد را حمل کرد و با آن در مسیرهای خشن و صعبالعبور نیز رانندگی نمود.
این پروژه توسط Global Vehicle Trust به راه افتاده است. مأموریت این شرکت حمل افراد مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور همانند هند میباشد.
شل با شرکت طراحی گوردون مورای و Global Vehicle Trust به منظور ساخت نسخههای پیشتولیدی OX در هند همکاری کرده است. این تراک که به خاطر مأموریت کشور هند OX نامیده میشود در تستهای دنیای واقعی شرکت کرده تا بتواند تواناییهای خود را نشان دهد.
OX بازار هند تأییدیه مفهوم و تستهای دنیای واقعی خود را دریافت خواهد کرد. ما میدانیم که کشورهای در حال توسعه دارای مسیرهای حملونقل سخت بوده و این امر میتواند دسترسی به سرویسهای پایه و همچنین تأثیر تلاشها برای بهبود زندگی را محدود کند. OX این پتانسیل را دارد که فرصتهای حملونقل گستردهتری را در اختیار عموم مردم قرار دهد.
این خودرو که تقریباً ابعاد مشابه با تویوتا راو ۴ دارد عمده تمرکز خود را روی تواناییهای خارج جاده و هزینههای کم گذاشته است. OX میتواند بیش از ۱۹۰۰ کیلوگرم وسیله را حمل کند. ظرفیت محفظه بار این تراک نیز ۴۴ گالن آب آشامیدنی یا سه پالت استاندارد اروپایی و یا ۱۳ نفر است.
نیروبخش تراک OX پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی متعلق به فورد ترانزیت است. کل قطعات این خودرو بهصورت منفصله و تخت حمل میشود بنابراین شما میتوانید آن را در یک کانتینر استاندارد ۴۰ فوتی حمل کنید. پروتوتایپ مورد بحث اواخر سال جاری به هند میرود تا تستهای خود را به اتمام برساند.
F۲۲RAPTOR
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷یاد دایان ماهاری افتادم
سعید سابق
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اینکه بشه خودمون سر هم کنیم خوب هست. از فنی اش چیزی ننوشتید.
حمیدرضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷من فکر می کردم موتورش الایندگی زیادی داشته باشه ولی موتورهای فورد استانداردهای جدید رو پاس می کنن پس الایندگی محیط زیستش کم تر از تولیدات خود هند هست
پیکان جوانان گوجه ای
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷بیشتر از نظر فلسفه ساخت و نوع طراحی مشابه نسل اول یونیماگ معروف هستش
ahmad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷خیلی زشته
maximus
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷گزینه ای خوب برای کشور های در حال توسعه …
علی آقا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷میتونه جانشین خوبی برای نیسان آبی باشه.
Archi KHAN
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷وجدانا این بیاد ایران ، بازم میشه ماشینِ قشر متوسط رو به بالا …
:-) :-) :-)