ریمک-ریماکسایر خودروهای اروپایی

معرفی ریماک نِوِرا تولیدی 1900 اسبی با شتاب 1.85 ثانیه!

ریماک نسخهٔ نهایی و تولیدی هایپرکار الکتریکی C-Two را معرفی کرده که هرچند حالا به نِوِرا (Nevera) تغییر نام داده اما تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است. نورا یک نام کرواتی است که توسط مردم محلی به طوفان غیرمنتظره و قدرتمند مدیترانه‌ای اطلاق می‌شود. نورا در مقایسه با نسخهٔ کانسپت خود تغییرات گسترده‌ای را در بدنه و آئرودینامیک تجربه کرده است که ۳۴ درصد بهره‌وری آئرودینامیکی خودرو را بهبود داده‌اند. به‌منظور بهبود جریان هوا و داون‌فورس، ریماک پروفیل کاپوت، شکل ستون‌ها و طراحی دیفیوزرها، اسپلیترها و رادیاتورها را تغییر داده است.

علاوه بر این، ورودی‌های هوا و کانال‌های خنک‌کننده هم بازطراحی شده‌اند که این کار خنک‌کنندگی ترمزها و سیستم‌های قوای محرکه را در سرعت‌های پایین ۳۰ درصد و در سرعت‌های بالا ۷ درصد بهبود داده است؛ اما شاید چشمگیرترین ویژگی بدنهٔ نِورا، عناصر آئرودینامیکی فعال بی‌شمار آن باشد که به آن امکان تبدیل شدن از خودرویی داون‌فورس بالا به خودرویی با ضریب درگ پایین را می‌دهد و در هر سناریوی رانندگی، ترکیب آئرودینامیکی بهینه‌ای را فراهم می‌کند. هنگامی‌که خودرو در حالت درگ پایین قرار دارد، ضریب درگ آئرودینامیکی ۱۷.۵ درصد کاهش یافته و به ۰.۳ می‌رسد و زمانی که در حالت داون‌فورس بالا قرار گیرد، سطح داون‌فورس حداقل ۳۲۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

نِورا به چهار موتور الکتریکی اختصاصی مجهز است که هرکدام در یکی از چرخ‌ها نصب شده و مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم/منگنز/نیکل H شکل ۱۲۰ کیلووات ساعتی آب خنک تأمین می‌شود که از ابتدا توسط خود ریماک طراحی شده‌اند. این باطری‌ها با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۵۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند.

به گفتهٔ ریماک، شاسی مونوکوک کربنی نورا یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌های آن است زیرا این شاسی به‌گونه‌ای طراحی شده که برای باطری‌ها یک ساختار فوق‌العاده مستحکم ایجاد کند. البته خود پکیج باطری هم به‌تنهایی ۳۷ درصد به استحکام ساختاری مونوکوک فیبر کربنی اضافه می‌کند و موقعیت بهینهٔ آن‌ در کف خودرو نه‌تنها مرکز ثقل پایین را به دنبال دارد بلکه به تعادل وزنی ۴۸ به ۵۲ درصد در جلو و عقب خودرو هم کمک می‌کند.

به گفتهٔ ریماک، این هایپرکار الکتریکی ظرف تنها ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۹.۳ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نِورا مسافت ۴۰۰ متر را هم در تنها ۸.۶ ثانیه طی می‌کند و نهایتاً می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. ریماک در نِورا به دنبال ترکیب کیفیت یک گرند تورر با دقت یک خودرو متمرکز بر پیست بوده است و به همین دلیل بسیار روی کالیبراسیون حالت رانندگی مختلف آن کار کرده است. در این خودرو مجموعاً هفت حالت رانندگی مختلف شامل اسپرت، دریفت، راحت، بُرد، پیست و دو حالت سفارشی وجود دارد که دو حالت آخر امکان تنظیم دقیق ویژگی‌های خودرو را به‌دلخواه راننده فراهم می‌کند.

نِورا همچنین از اولین سیستم مربی رانندگی دنیا هم برخوردار است. این سیستم عملکرد راننده را ارزیابی و سپس راهنمایی می‌کند تا به وی کمک کند رانندگی خود را در پیست بهبود بخشد. سیستم مربی رانندگی به‌منظور پوشش پیست‌های انتخابی و ارائهٔ راهنمایی‌های دقیق برای کمک به راننده در شناسایی ریسینگ لاین و نقاط ترمز گیری و شتاب گیری، از ۱۲ سنسور اولتراسونیک، ۱۳ دوربین و ۶ رادار استفاده می‌کند. این سیستم در سال ۲۰۲۲ از طریق به‌روزرسانی از راه دور برای خودروهایی که تحویل داده شده‌اند ارائه خواهد شد.

کابین نِورا به سه نمایشگر وضوح‌بالا برای صفحه آمپر، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و سرنشین مجهز شده و روی داشبورد هم کنترل‌های دوار و دکمه‌های آلومینیومی تعبیه شده که احساس آنالوگ را با تکنولوژی دیجیتال ترکیب کرده است. به گفتهٔ ریماک، در کابین این هایپرکار الکتریکی فضای کافی برای دو سرنشین با لباس مسابقه‌ای کامل و چمدان‌های آن‌ها وجود دارد. همچنین برای این خودرو طیف گسترده‌ای از تریم‌ها و متریال سفارشی هم ارائه می‌شود تا نورا را به خودرویی تک ساخت برای هر خریدار تبدیل کند. از ریماک نِورا تنها ۱۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد که قیمت هرکدام از ۲.۴ میلیون یورو شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی۹۱۱

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    درگش با استراداله تو یو توب هستش

    موافقم 12
    1. محمد

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      تو یه روز یک میلیون ویو داشته

    2. Reza

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      کی فکرشو میکرد که یه هایپر کاری از کرواسی بیاد و معادلاتو بهم بزنه

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    تو طول قرن گذشته مخصوصاً سه دهه آخر قرن ماشینا مدام سریع ترو سریع تر شدن و تو قرن بیستو یکم هم این روند ادامه داره تا جایی که کمپانیای خودروسازی دنیا دنبال دستیابی به شتابای زیر دو ثانیه هستن ….. صفر تا صد یا همون شتاب یکی از فاکتورای مهمی هستس که کمپانیا سر اون با هم رقابت شدیدی دارن جوری که این فاکتور انقدر اهمیت پیدا کرده که خیلی از خریدارای ماشین بر اساس
    این فاکتور اولویتای خودشونو مشخص میکنن و فقط میرن سراغ مدلای پر شتاب

    1. Ninja

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ولی هایپر کار برقی از این ماشین شروع شد این ماشین تنها هایپر اسپرت برقی هست که به گفته هاش عمل کرد شتاب زیر ۲ ثانیه علاوه بر لوکس بودن تحویل دادن به موقع ماشین و نشون دادن ماشین به عموم مردم
      این اولین هایپر کار برقی هست موقعی ساخته ش که سوپر اسپرت تمام برقی ساخته نشده بود نمیدونم تو گرند تو چی فکر کرده بودن که نسل قبل این ماشین رو با اونتادور و هوندا ان اس ایکس مقایسه کرد یه هایپر کار رو با ………..
      اما درکل این یکی از معدود برقی هاست که من دوست دارم اولین هایپر اسپرت تمام برقی

    2. Ninja

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      از معدود برقی هاست که من ازش خوشم میاد اولین س هایپر اسپرت تمام برقی موقعی ساخته شد که سوپر اسپرت برقی ساخته نشدع بود و به تمام قول هاش تو نسل جدید عکل کرد نمای عقب متشین فوق‌العاده هست نمای داخل عالی و لوکس اما نمای جلو 🥴

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (6033 ديدگاه)

        کلاً با برقیا میونه خوبی ندارم ولی واقعیتا رو باید پذیرفت چون در آینده همه ماشینا برقی میشن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. AHMET 2002

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    چقد خوبه این
    هم پیشرفتس و هم لوکس و با جزعیات
    نه مث اکثر رقبا یه شلوار کردی سریع
    برا من یادآور بوگاتیه که اونم سعی داشت تو حداکثر پرفورمنس لوکس بودنش رو حفظ کنه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. D.R strange

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    وای خدای من. واقعا این ریماک خودرو های خوبی تولید میکنه. این مدل واقعا عالی هست. طراحی بی نقص. قدرت رام نشدنی. سرعت وحشتناک بالا. شتاب موشک وار.
    طراحی داخلی عالی. متریال با کیفیت.

    و اما چیزی میگویم بسیار تاسف بار.
    یک کارگر در آلمان حداقل ماهی 2800 یورو حقوق دارد.
    قیمت این هایپر خودرو حدودا 1200برابر حقوق کاگر در آلمان هست.
    یک کارگر ایرانی ماهی 2 میلیون و پانصد حقوق دارد. این را من اگر 1200 برابر کنم.
    میشه 3 میلیارد تومن. جالب است 1200 برابر حقوق یک کارگر در آلمان با اون پول میتوان ریماک نورا خرید. در ایران با 3 میلیارد خانه 90 متری وسط تهران با زور میدهند!
    حالا بد نیست بدونید خانه در شهری مثل فرانکفورت متری حدود 4 هزار یوروس. یه خانه 100 متری با همه چیز ها سند مالکیت فوق فوقش 500 هزار یورو قیمت میخوره که میشه 220 برابر حقوق کارگر آلمانی. در ایران 220 برابر حقوق کارگر یک عدد آریزو 6 میدهند !!!

    من فقط میزان برابر را گفتم !! اگر بخواهم یورو را به تومن تبدیل کنم اوضاع خراب تر میشود !🤦

    قیمت تخم مرغ در آلمان عددی 0.45 سنت هست ! یعنی یک کارگر میتواند با حقوق 1 ماهش حدود 3200 تخم مرغ بخرد !! حالا اگر یک کارگر ایرانی بخواهد 3200 تخم مرغ بخرد، چه قدر بباید هزینه کند ؟ حدود 4 میلیون و 300 هزار تومن که 2 برابر حقوق یک کارگر هست 🤦

    خودمون این بلا رو سر خودمون آوردیم؟ یا دست روزگار این کارو کرد ؟
    یا اصلا این سرنوشت هست ؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Angus_812

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (100 ديدگاه)

      کسایی این بلا سرمون اوردن که از جنس چینی همایت کردن
      کسایی که وقتی میتونستن اعتراض کنن ولی نکردن
      رامین جان شما این حرفارو نمیخواد بگی که گوشمون پره از اینا
      وام ازدواج برای دختر تا ۲۲ سالگی میدن
      برای پسر تا ۲۴ سالگی بعد از این سن نصفشو میدن
      یعنی اوج ظلم و بدبختی
      سن ازدواجو دارن میارن پایین که فقط مردمو بدبخت کنن و هیچکسم صداش در نمیاد
      هیچوقت با کشوری دیگه مقایسه نکن
      با دیروز کشور خودت مقایسه کن

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Ninja

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        گفتی دیروز خندم گرفت دیروز چی بودیم امروز چی

      2. Fk

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        کی از جنس چینی حمایت کرد؟؟؟.
        اگر حرفی میزنید با اطلاعات حرف بزنید
        اینکه اشغال ترین جنس چینی وارد ایران میشه تقصیر حمایت کنندس؟؟؟
        بهترین دستاوردهای صعنتی تو چین ساخته میشه
        اشغال ترین هم
        از نزدیک دیدم
        مشکل ما این حرفا نیست
        اصلا دیگه مشکل کلمه اشتباهیه
        تموم شدیم
        تموم اینو قبلا هم گفتم

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Angus_812

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (100 ديدگاه)

          تو که کلن ۶ تا دیدگاه داری
          چجوری قبلا گفتی؟؟؟؟؟
          رامین اینجا اینستگرام نیست اکانت فیک میزنی
          یه سایته معتبره که راحت خودتو لو میدی

  5. Simonone

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    چه هیولای ای هست

  6. SF90 STRADALE

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4058 ديدگاه)

    درگ ریماک نِوِرا با SF90 استراداله مثل مسابقه لاک پشت با خرگوش بود 😂😂😂😂
    نابود شدم ، محو شدم مثل SF90 استراداله
    باید سکوت کنم ، دیگه نباید از پرفورمنس حرفی بزنم
    شکستی بزرگ و تحقیر آمیز بود 😔😔
    ریماک نِوِرا ، نظرم رو درباره الکتریکی ها کلاً تغییر داد
    تیفوسی ها و فراریتی ها تا جبران شکست سکوت کنن
    با عرض شرمندگی زیاد …. فعلاً خداحافظ

    1. Ferrari

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      این ماشین ۲۰۰۰ اسب قدرت داره فراموش نکنید.
      تسلا با نصف قدرت ریماک همون پرفورمنس رو ارائه میده ضمن اینکه ماشین خانوادگی هم هست و فقط ۱۵۰ هزاردلاره

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. AHMET 2002

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        حالا کو تا تولید شه اون
        نقدو بچسب

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Hamid

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      جبران شکست؟! ایمان جان شما مثل اینکه اعتقادی به رقابت رقبا نداری!
      بابا اس اف نود رقیب این ماشین نیست و هیچ کس تو دنیا اعتقاد به این نداره … حالا شما کلا دوس داری اینا رو رقیب بدونی کاری ندارم …
      فقط این درگ میخواست تفاوت بین نسل جدید سوپراسپورت ها و هایپراسپورت ها رو نمایش بده (هر چند تعریف دقیقی ندارن) … در ضمن همه چیز درگ نیست!
      در ضمن کاری هم با تسلا ندارم ، کلا ازش خوشم نمیاد …

      واقعا چطور میشه ی الکتریکی تولید 2021 با 2000 اسب قدرت رو به نعره های وحشتناک مورچیه لاگو ترجیح داد! اگر چه خیلی سریع تر باشه …

      1. SF90 STRADALE

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4058 ديدگاه)

        آقا حمیدرضا
        مگه من گفتم SF90 استراداله رقیب نِوِرایِ ۱۹۱۴ اسب بخاری هست با اون گشتاور ویرانگری که داره ؟؟؟؟
        منظورم از جبران شکست ، فراری الکتریکی هست که مطمئنم میتونه پرفورمنسی در همین حد ارائه بده شایدم بهتر با توجه به اینکه ۴ سال دیگه معرفی میشه
        فعلاً هایپرکار الکتریکی ریماک (نِوِرا)
        هایپرکار بنزینی بوگاتی (شیرون SS)
        سوپر اسپرت هیبریدی فراری (SF90 استراداله)
        سوپر اسپرت بنزینی مکلارن (765LT)
        پرچمداران کلاس خودشون هستن تا نوبت به رقبا برسه که خودشون رو ثابت کنن و در عمل نشون بدن بهتر از این هیولاهای رکوردشکن هستن

        1. محمد امین

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اقا ایمان از همینجا من به شما قول میدم که در یه پیستی مثل مونته کارلو که پیچ و مسیر های زاویه ای زیا داره و بسیار ماشین مهوره ، حتی پورشه ی gt2rs از این ریماک سریع تر باشه ، اگر نبود من ویدیو ریش زدن خودم رو در اپارت لینکش رو میفرستم براتون
          وقتی مهندس بفهمه که سیستم تعلیق ماشین در بهترین شرایط هست و سیستم های الکترونیکی و سیستم های آیرودینامیکی و …. همگی عالی هستن ، معمولا با قدرت کمتر کار خودشون رو پیش میبرن ،بله پورشه هم بلد بود ۹۱۱ رو با ۲۰۰۰ اسب بخار بسازه، شما خودتون تشریف ببرید و موتور های صنعتی رو ببیند، یه موتور ۵۰۰ کیلو وات الکتریکی معادل ۶۷۰ اسب با وزن حدود ۲۵۰ کیلو قیمتش حدود ۲۸۰ ملیون هست، اصلا خودتون یه ماشین بسازید که صقر تا صد رو در ۲ ثانیه بره،منظورم اینه که ماشین هایی که ادعای پیست میکنن و قدرت بالایی دارن، هندلینگ ضعیف هست ، در حال حاضر هیچ ماشینی با قدرت بالای ۱۵۰۰ و هندلینیگی ستودنی نداریم، ماشینی هم که هندلینگ نداره در پیست های پر پیچ خم که اصل توانایی های ماشین رو نشون میده کم میاره
          این ریماک باید با اویجا درگ میزاشت
          ولی چه قدر ویو، ۱.۹ در ۲۰ ساعت

        2. Sina10

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          توی خط مستقیم قطعا برقیا بی رقیبن ولی یه چیزیو که در نظر نگرفتین قیمت SF90 هست
          فراری SF90 قیمتش زیر ۱ میلیون داره و خیلی خیلی ارزون تره ، به نظرم رقابتش با اینوه هیولای ۲۰۰۰ اسب بخار بی انصافی بود
          توی پیست هم فراری قطعا پیروزه ولی توی خط مستقیم این ریماک فوق العاده سریعه!!!!

        3. Hamid

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          آها … الکتریکی …
          والا
          منتظر موندن برای ی ماشین الکتریکی خصوصا از شرکتی مث فراری یعنی خیانت بهش! لامبو که دیگه بماند!!!
          واقعا چطور میشه از نعره های اون انجین های 12 سیلندر گذشت!!!

      2. SF90 STRADALE

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4058 ديدگاه)

        آقا حمیدرضا
        منم همچین منتظر ماشین تمام الکتریکی فراری نیستم ولی برای شکستن شاخ غول و زهر چشم گرفتن ، بعضی وقتا لازمه خلاف سنت های خودت عمل کنی
        آقا محمد امین
        ریماک نِوِرا در پیست هایی که مسیر مستقیم زیادی دارن میتونه رکوردهای خوبی بزنه ولی به قول شما در پیست های با پیچ زیاد شاید نتونه عملکرد درخشانی داشته باشه
        آقا سینا
        جانشین LaFerrari هم نمیتونه حریف این ماشین در خط مستقیم بشه ولی در پیست برتری با فراری هست
        چون جانشین LaFerrari تمام تمرکزش روی پیست مسابقه هست

    3. محمد امین

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      ایمان جان رقابت sf90 با این ماشین ،مثل این میمونه که یه پورشه ی gt3rs بیاری و یه درگ با فراری sf90 با هم بزارن و قطعا همین بلا هم سر پورشه میاد ،پورشه رو مثال زدم چون ۵۰۰ اسب قدرت داره و فراری ۱۰۰۰ اسب که میشه دوبرابر، و اینکه قدرت ریماک هم دو برار فراری هست و قیمتش تقریبا ۶ برابره یعنی با پول این ماشین میشه ۱۵ تا ماشین تاپ خرید ، به هر حال با اینکه ۱۰۰۰ اسب قوی تر بود و ۱۴۰۰ تا گشتاور بیشتر و ۱.۷ ملیون پوند فیمت بیشتر فقط ۰.۹ ثانیه اختلاف، و ترمز هاشون هم یکسان بود
      اگر به نظر تون درگ یه 911 gtrs با sf90 منصفانه است پس اینم درگ منصفانه ای هست
      باید یه درگ میزاشت بین مکلارن اسپید تیل با sf90 این مت واتسون خیلی احمقه
      شتابش هم ۱.۸۵ نیست چون تا ۲ ثانیه اول رقابت پابه پای فراری میرفت ، یعنی حدود ۲.۳ باید باشه

      1. SF90 STRADALE

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4058 ديدگاه)

        آقا محمد امین
        این یک رقابت ناعادلانه بود و همه دوستان متوجه این موضوع شدن
        ۹۲۸ اسب بخار بیشتر
        ۱۵۶۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر
        ۱.۸۰۰.۰۰۰ دلار تفاوت قیمت و ….
        اگه هایپر کارهای الکتریکی رو فاکتور بگیریم چندتا ماشین میتونن حریف SF90 استراداله بشن ؟؟؟؟
        با سند و مدرک اسم بیارین ، این خیلی مهمه دوستان

      2. حسین

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (785 ديدگاه)

        آقا محمد امین جان
        منتظر رکورد ریماک تو پیست و
        زدن ریش شما در آپارات هستیم😁😁

        1. محمد امین

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          😅😅😅😅
          پیست مونته کارلو، بقیه پیست ها قبول نیستا 😁

  7. BenzSLR

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    این الکتریکی هست ولی تقریبا مثل بنزینی ها جذابه

  8. محمد مختاری آذر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    یکی از هایچر کار های درجه یک 1900 اسب بخار واقعا خیلی زیاده شتاب 1.85
    اگر هم نمیدونستین این خودرو اولین خودرو پروداکشن و مجاز هستش که یک چهارم مایل را زیر 9 ثانیه انجام می دهد
    زیر9ثانیه!!!!!!! فکر کنم تو 8.52 ثانیه بود

  9. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    تنها الکتریکی یا یکی از الکتریکی هایی که برام مثل یک ۸ سیلندر یا ۱۰ سیلندر جذابه
    آسپارک اوول هم تقریبا همین شتاب یا شایدم یکم بهتر رو ارائه میده اما این طراحی زیبا رو نمیده این خیلی از آسپارک بهتره

  10. GT

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    صد برابر تسلا رودستر دوستش دارم، خیلی عالیه❤️

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. امیر

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    هم ظاهر قشنگی داره هم پیشرانه قدرتمندی داره هم اسم قشنگی داره.

  12. RezaRs

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    ابر غوله این ریماک ابر غول

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. porsche

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    وای دیگه جانشین ۹۱۸ و لافراری و p1 چی میشن؟ از الان سکته رو شروع کردم

  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که از ریماک خوشم نمیاد،یه هایپرکار دستته اما چه فایده وقتی صدای سشوار میده!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  15. Amirreza

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    این لعنتی چقد خوبه ، هایپرکار باید اینطوری باشه ، قولشو دادن ، تولیدش کردن ، همون چیزی که گفتنو تولید کردن و میخوان بفروشنش ، نه مثل بعضی شرکتا ۶ ساله میخوان یه ماشینو معرفی کنن و هنوز معرفیش نکردن

  16. Sina10

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    بسیار خودروی جالبیه ، بعد از تایکان و ای ترون این دومین برقی هست که ازش بدم نمیاد ، ولی خب بسیار عالی در اومده و ازش خوشم میاد
    پرفورمنسش عالیه البته که با اون ۲۰۰۰ اسب بخار یه سوپرماشین عادی هم همین عملکرد رو ارائه میده پس کارشون خیلی خیلی عجیب نبوده ولی خب بخاطر اینکه دومین ماشینیه که میسازن کارشون خوب بوده
    کابین و طراحیش هم زیباست و خوشم اومد
    ولی رقابتش با SF90 کاملا ناعادلانه بود ، اومده یه ماشین که بسیار بسیار گرونتر که قدرتی تقریبا دو برابر داشته رقابت کرده ، معلومه که میبازه!!
    باید دید جانشین اصلی لافراری میتونه با این هیولای ۲۰۰۰ اسب بخاری رقابت کنه یا نه رقابت جالبی میشه!!

  17. Elmiraj

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    شتاب ۱.۸۵ ثانیه…..
    تو درگ با SF90 و تایکان طی چندین لانچ ندیدیم از این دو سریعتر باشه ، یعنی در بهترین حالت همون ۲.۳ ثانیه هست که چندین ساله توسط model S خز شده…. در حالی که این ماشین ۱۱۲۹ اسب بخار از S performance قوی تره…!!

    وزنش هم ۲۱۵۰ کیلوگرم هست که دقیقاً با S plaid جدید برابری می‌کنه ! در حالی که ماشین دو سرنشین هست نه پنج …. و جالبتر اینکه شرکت ادعا داره شاسیش فیبر کربن هست نه آلمینیوم…!

    برد ادعایی هم تنها ۵۵۰ کیلومتر….!!!
    .
    .
    .
    .
    (( عجب رقیبی برای رودستر ساخته این ریماک ))

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Sina10

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      دوباره شروع کردی؟؟؟
      رودستری وجود نداره ، فعلا که ریماک تونسته به قولش عمل کنه و ماشینش رو ساخته
      تسلا همچنان در حال عقب انداختن زمان معرفیشه
      رودستر هنوز نیومده پس هر چی دربارش بگن حقیقت نیست

      موافقم 2
      مخالفم 3
  18. مهدی

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    بردش تو درگ با SF90 منطقی بود چون دو برابر فراری اسب بخار داشت
    الان 1.8 میلیون بازدید داشت من رفتم دیدم
    ولی به نظرم SF90 باید گرون تر میشد چون ارزشش بیشتر از 350 هزار تاس

  19. Philipp

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    این دیگه یه جاروبرقی نیست

    این همه نوآوری رو هم من فقط توی F-Class بنز دیده بودم

    جالب تر اینکه بنده خدا فقط سی سال داره و همچین چیزی ساخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا