هرچند کانسپت ۴×۴ ویژن جذابترین محصول لادا در نمایشگاه مسکو امسال است اما این سازندهٔ روسی خودروهای جدید دیگری را هم در این نمایشگاه به نمایش درآورده است. یکی از این خودروها، پرچمدار خانوادهٔ سدان وستا است که وستا اسپرت نام داشته و برای اولین بار در نمایشگاه مسکو رونمایی شده است. این خودرو همانطور که از نامش پیدا است، نسخهای اسپرت و پویا از سدان کامپکت وستا محسوب میشود.
این ماشین در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپتی با همین نام بهحساب میآید که دو سال پیش در نمایشگاه مسکو ۲۰۱۶ رونمایی شد. گفته شده وستا اسپرت از برخی از ویژگیهای خودروی مسابقهای لادا WTCC برخوردار بوده و آنها را به خیابان آورده است. این سدان اسپرت روسی در ظاهر با ویژگیهایی چون سپر جلوی اسپرت با اسپویلر یکپارچه که موجب افزایش داونفورس در اکسل جلو میشود، رکابهای اسپرت، سپر عقب تهاجمیتر با دو سر اگزوز کرومی و دیفیوزر عقب، نمایی اسپرت پیدا کرده و از دیگر نسخههای وستا متمایز شده است.
ازجملهٔ دیگر ارتقاءهای ظاهری وستا اسپرت نیز میتوان به تریم قرمزرنگ در قسمتهایی چون سپرها و خطوط جانبی، نصب یک اسپویلر روی درب صندوق بار، رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی اسپرت با لاستیکهای فاق کوتاه، قاب مشکیرنگ آینههای جانبی و نشان اسپرت در جلوپنجره و روی درب صندوق اشاره کرد. در داخل خودرو نیز با صندلیهای اسپرتِ پوشیده شده با چرم مصنوعی و آلکانترا، غربیلک فرمان چندمنظوره با حلقهٔ قرمزرنگ در قسمت ساعت ۱۲، پدالهای آلومینیومی و تریم فیبر کربن مانند در داشبورد و رو دریها، حال و هوایی اسپرت ایجاد شده است.
اما خوشبختانه تغییرات و ارتقاءهای وستا اسپرت صرفاً محدود به ظاهر و کابین آن نمیشود چراکه لادا در زیر کاپوت آنهم تغییراتی ایجاد کرده است. البته در اینجا هنوز هم همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی وستا معمولی قرار دارد اما حالا خروجی این پیشرانه با تنظیم مجدد به ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیرو که توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخها میرسد، وستا اسپرت را ظرف ۹.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم میکند. علاوه بر این، برای بهبود قابلیت پیچیدن، ارتفاع تعلیق خودرو نیز ۱.۶ سانتیمتر کمتر شده است.
مزدا
۱۱ شهریور ۱۳۹۷خودروسازان روسی خوب دارن پیشرفت میکنن.
Genius
۱۱ شهریور ۱۳۹۷ایکاش عزیزانی که شیفته روسها هستند و ژست های مبارزه با امپریالیسم بین الملل میگیرند لااقل پیشرفت و صنعتی سازی مملکت رو از رو دست روسها کپی بزنن!!
emad1990
۱۱ شهریور ۱۳۹۷اگر اشتباه نکنم محصولات لادا پلتفرم یکسانی با داچیا رومانی دارن
ali a
۱۱ شهریور ۱۳۹۷لادا وستا همون داچیا لوگان هست با طراحی بهتر… سهامدار لادا هم رنو هست…
Amir Machine
۱۱ شهریور ۱۳۹۷فقط 25 درصد از سهام لادا توسط رنو-نیسان خریداری شده و لادا تحت مالکیت رنو-نیسان نیست.
برخلاف تصور همه، وستا هم روی پلتفرم داچیا لوگان ساخته نشده بلکه این ماشین روی پلتفرم جدید خود لادا بنام Lada B Platform ساخته شده و موتورهاش هم ساخت خود لادا هستن. فقط بعضی قسمتها و قطعات وستا مثل سیستم تعلیق و ترمزها از رنو-نیسان گرفته شدن.
اما داستان لادا ایکسری فرق میکنه و این مدل روی پلتفرم B0 رنو-داچیا، یعنی همون پلتفرم لوگان و ساندرو ساخته شده.
omid622
۱۱ شهریور ۱۳۹۷واقعا خیلی به درد ایران میخوره لادا ماشین هاش استهلاک خیلی کمی دارن
و این ماشین هم ظاهر خوبی داره
هم امکانات خوبی
و هم موتور خوب با ۱.۸ لیتر ۱۴۵ اسب بخار عالیه
خیلی بهتر از دنا پلاس توربو