شرکت اتریشی کیتیام جدیدترین نسخه از خودروی پیستی خود یعنی X-Bow با نام GTX را معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید که برای استفاده در پیست و مسابقات طراحی شده است، از سوی سازندهٔ اتریشی تماشاییترین، زیباترین و پیشرفتهترین خودروی خود توصیف شده است. X-Bow GTX بدنهٔ کاملاً محصوری از فیبر کربن دارد و شاسی مونوکوک فیبر کربنی نسخهٔ معمولی را با یک رول کیج کامل ترکیب کرده که مطابق با قوانین ایمنی فیا است.
در کابین این ماشین پیستی اتریشی یک صندلی مسابقهای ریکارو برای راننده در نظر گرفته شده که از کربن و کولار ساخته شده و بهصورت استاندارد به کمربند ایمنی شش نقطهای مسابقهای ساخت Schroth مجهز است. پدالهای قابل تنظیم و غربیلک فرمان مسابقهای جیر کاملاً قابل تنظیم هم از دیگر ویژگیهای کابین X-Bow GTX هستند. سیستم فرمان این نسخهٔ جدید برخلاف فرمان هیدرولیک نسخهٔ معمولی X-Bow، از نوع الکتریکی است که علاوه بر کاهش وزن، با توجه به تنظیمات و نیازهای راننده، سه نوع تنظیم مختلف را ارائه میکند.
X-Bow GTX به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ آئودی مجهز شده که کیتیام با انجام اصلاحاتی در سوپاپهای تزریق، دریچهٔ کنترل ورود گازهای اگزوز به توربوشارژر، سیستم ورود هوا، سیستم اگزوز و نرمافزار موتور، خروجی آنرا به ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. از سوی دیگر، GTX تنها ۱۰۴۸ کیلوگرم وزن دارد و درنتیجه نسبت قدرت به وزن آن ۱.۹۸ کیلوگرم بر هر اسب بخار است که این هم موجب پرفورمنس چشمگیر و هم مصرف سوخت مناسب میشود.
این پیشرانه به یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشیال هولینگر با کلاچ مسابقهای فلزی متصل شده که نیروی را به یک دیفرانسیل لغزش محدود انتقال میدهد. نکتهٔ جالب اینکه در GTX مثل خودروهای مسابقهای لمانز تعویض دندهها بهصورت الکتریکی صورت میگیرد. این ماشین همچنین به یک باک سوخت ۱۲۰ لیتری ایمن هم مجهز شده که امکان رانندگی بیشتری را با هر بار سوختگیری فراهم میکند و در مسابقات طولانی مفید خواهد بود.
محصول جدید کیتیام به کمکفنرهای Sachs مجهز شده که هم در میزان نوسان و هم در ارتفاع در هردو محور قابل تنظیم هستند. برای متوقف کردن خودرو نیز کالیپرهای استقامتی شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده که به ترتیب روی دیسکهای ۳۷۸ میلیمتری و ۳۵۵ میلیمتری قرار گرفتهاند. GTX X-Bow فاقد آینههای جانبی بوده و بجای آن به دو دوربین دید عقب مجهز شده است.
در ظاهر، عنصر اصلی X-Bow GTX کاناپی جت جنگندهٔ آن است که از مدل X-Bow GT4 گرفته شده اما کاملاً اصلاح شده است. در GTX، کاناپی یکتکهٔ پلکسیگلاس GT4 با یک قاب کربنی با شیشهٔ جلو و درهای شیشهای مجزا در طرفین جایگزین شده است. البته برای ورود و خروج هنوز هم میتوان این کاناپی را بهطور کامل باز کرد.. قیمت کیتیام X-Bow GTX در اروپا از ۲۳۰ هزار یورو آغاز میشود.
Maserati
۲۳ مهر ۱۳۹۹ییااااا اااببلللففففضضللللل
530 اسب بخار از موتور 2.5!!!!!!!!!!!!
behnam1012
۲۳ مهر ۱۳۹۹بنز از موتور 2 لیتری بیشتر از 400 اسب بخار میکشه بیرون اونم تو خودروی تولیدی مثل CLA45
مهراد
۲۳ مهر ۱۳۹۹خودت داری میگی مرسدس بنز
۵۳۰ اسب بخار خیلیه اونم از موتور کوچیک ?
بهنام
۲۴ مهر ۱۳۹۹اره خب ولی خب این موتور مخصوص پیسته با یه موتور تولید انبوه متفاوته
بخاطر همین بنظرم بنز کار بزرگ تری انجام داده ??
Maserati
۲۴ مهر ۱۳۹۹؟؟؟ من ندیدم کجا نوشته
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۳۹۹فکر کنم با این مشخصاتی که داری و سبک بودنش مک لارنو یک لقمه چپ بکنه یک پپسی هم روش
OMID
۲۳ مهر ۱۳۹۹نه
اولا رقیب اصلیش senna gtr هست چون این رود لیگال نیست ( هرچند اونم رقیبش نیست و کلا قیاس مع الفارق هست )
نسبت قدرت به وزن سنای معمولی هم بهتره از این چه برسه به مدل gtr
سنای معمولی قدرت 659 اسب بر تن داره
این حدود 477 اسب بر تن
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۳۹۹درست میگی داداش ولی نسبت به قیمتش خیلی تیز و بزه
مهراد
۲۳ مهر ۱۳۹۹ارادت ممد ژانگولر ❤
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۳۹۹مخلصیم داداش ??
AMG_73///
۲۳ مهر ۱۳۹۹پپسی برا من بود?
ممد ژانگولر
۲۳ مهر ۱۳۹۹دعا کن یدونه از اون پیکاپ مرسدس بنز قرمزه بخرم بیا باکسشو کادو بدم ?
Hadi
۲۳ مهر ۱۳۹۹یه بار دوچرخه شو سوارشدم عالی بود خیلی تیز و روان بود….
اینم حتما عالیه اونم با این نسبت اسب بخار به حجم موتور…
blackburn
۲۳ مهر ۱۳۹۹کی تی ام بجز موتوراش ماشیناش اسباب بازیه واسه بچه پولدارا
917
۲۳ مهر ۱۳۹۹این دیدگاه شماس، این ماشین اصلا اجازه ورود به خیابون رونداره که بچه پولدارا باهاش پز بدن، در ضمن بین بقیه ماشینای کلاس gtc نسبتا قیمت خیلی کمتری داره
73_AMG///
۲۳ مهر ۱۳۹۹حالت هایپر کار داره
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹خوبه باحاله!
طراحیشم جالبه!!???
تحت پیگرد
۲۳ مهر ۱۳۹۹طراحی جلو شبیه بوگاتی شیرون می مونه
SRT
۲۴ مهر ۱۳۹۹این که کپی دقیق از رو چیزه،نمیدونم الان اسمشو یادم نمیاد ولی مطمئنم کپیه
Maserati
۲۴ مهر ۱۳۹۹اقا همتون فکر میکنید چراغ جلوی این ماشین رو یجا دید حالا من بهتون میگم:
.
.
.
.
منصوری خودمون!!!
Maserati
۲۴ مهر ۱۳۹۹اولش که عکس رو دیدم فکر کردم منصوری تیونی چیزی کرده باز